funky_koval 22.07.2018 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 W moim przypadku w enerdze, energia została rozliczona z dniem założenia licznika. Nic nie przepadło pomimo podpisania aneksu do umowy kompleksowej po miesiącu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 22.07.2018 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 To jest logiczne bo istotna jest data wprowadzenia pierwszej energii do sieci. Masz rację, ale ja mam w Umowie: " rozliczenie przez Sprzedawcę Energii Elektrycznej wytworzonej przez Prosumenta i wprowadzonej do sieci OSD jest możliwe wylącznie na podstawie łączącej Strony Umowy Kompleksowej;" Jeśli z umowy wynika, że jest to data jej podpisania, to logika ZE może być inna, niż "Logika". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 22.07.2018 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 Kiedy podpisaleś umowę kompleksową dla swojej mikroinstalacji? Czy 8.06.2018 roku miałeś już zainstalowany licznik dwukierunkowy? Skoro wprowadził do sieci to chyba miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 22.07.2018 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 (edytowane) Umowę kompleksową mam podpisaną z Energą od 1 kwietnia 2018 r., pierwsze wprowadzenie energii do sieci (zmiana licznika na dwukierunkowy) 8 czerwca 2018 r., natomiast podpisanie aneksu do umowy kompleksowej (Prosument) dnia 17 lipca 2018 r. Natomiast przed kilkoma dniami przyszła mi faktura z dwoma okresami: 10.05-7.06 (czyli okres przed zmianą licznika) oraz 8.06-17.07 (czyli po wymianie licznika ale przed podpisaniem aneksu do umowy kompleksowej) bez uwzględnienia mojej produkcji. Czyli moja produkcja będzie rozliczona za cały okres od 8 czerwca, ale w kolejnej fakturze (pierwszej Prosumenckiej)?! I czemu FV nie przyszła tylko za okres do wymiany licznika? Edytowane 22 Lipca 2018 przez kerad85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 22.07.2018 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 Ja mam z kolei inny problem z Energą. Pierwsze wprowadzenie do sieci 8 czerwca 2018 r., natomiast podpisanie aneksu do umowy prosumenckiej, 17 lipca. Przed kilkoma dniami przyszła mi faktura z dwoma okresami: 10.05-7.06 oraz 8.06-17.07 (czyli po wymianie licznika) bez uwzględnienia mojej produkcji. Czyli co się dzieje z prądem, który został oddany do sieci w okresie od 8 czerwca do 17 lipca?! Zostanie rozliczony w kolejnej fakturze? Okres 10.05---07.06----to okres przed uruchomieniem PV i cię rozliczyli. Pewnie wcześniej płaciłeś do ZE za energię co 2 miesiące. Co drugiej to pewności nie mam dlaczego tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 22.07.2018 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 Masz rację, tylko zastanawiam się co mają na myśli funky_kowal i kerad85 pisząc o aneksie do umowy a nie o umowie komplesowej. W Tauron'ie w pakiecie do Umowy Kompleksowej dołączany jest Aneks oraz załączniki (właściwie zbiór przepisów dot. rozliczeń, terminu rozwiązania umowy oraz niektórych przepisów dot. zagadnień energętycznych). W Aneksie jest też miejsce na jego podpisanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 22.07.2018 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 Innym sugerujesz czytanie ze zrozumieniem a sam tego nie robisz. Dzień pierwszego wprowadzenia energii do sieci jest ważny dlatego że od tego dnia biegnie te 365 dni w trakcie których odebrać można zgromadzoną w sieci energię. Po tych 365 dniach ta energia staje się własnością ZE. ZE nie może sobie zmieniać okresów rozliczania prosumenta jak mu się podoba. To że u Ciebie okresy rozliczania zbiegają się z 1.01 i 31.12 wynika jedynie z faktu że ustawa o opustach weszła w życie 1.07 a Ty miałeś instalację przed tym dniem i rozliczałeś się zgodnie z poprzednią ustawą. Tak naprawdę mało mnie interesuje jak Ty się rozliczasz bo w żaden sposob nie jesteś wzorcem do rozliczania innych prosumentów. Tak więc czytaj i myśl co czytasz a raczej myśl jak coś piszesz. Nie wiem co źle napisałem. Podałem na swoim przykładzie że wszystko gra. Co w tym złego. A odnośnie daty pierwszego wprowadzenia po 31.06.16r to może i tak jest jak piszesz tego nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 22.07.2018 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 ... Twoja faktura ma dwa okresy bo dotyczy dwóch umów. Jednej bez aneksu i drugiej z aneksem. Sugeruję zapytać w Energa co się stało z energią wprowadzoną do sieci w okresie od 8.06 do 17.07. Miejmy nadzieję że ją zwyczajnie przeoczyli. Zapytaj ich też jaką datę przyjmują za pierwszy dzień wprowadzenia pierwszej energi do sieci. Czytajcie dokładnie, bo dwa razy pisałem terminy zdarzeń. Oba okresy na tej FV są przed podpisaniem aneksu. Tylko pierwszy do momentu wymiany licznika, a drugi po jego wymianie do momentu podpisania aneksu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 22.07.2018 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 (edytowane) Czytajcie dokładnie, bo dwa razy pisałem terminy zdarzeń. Oba okresy na tej FV są przed podpisaniem aneksu. Tylko pierwszy do momentu wymiany licznika, a drugi po jego wymianie do momentu podpisania aneksu. Z całym szacunkiem Kolego... Zaangażowaliśmy się, by podpowiedzieć Ci, jak rozwiać wątpliwości i rozwiązać problem. Wybierzesz, co uznasz za stosowne... Jedyne, co mogę zasugerować, to wycieczka do Grecji. Ważne - koniecznie odwiedzić Delfy! Są wakacje, jeśli nie uda się tam wyjaśnić sprawy, to i tak pewnie pozostanie przyjemność z wycieczki. Grecja ma większe nasłonecznienie, niż Polska. Optymalny kąt ustawienia paneli fotowoltaicznych to około 30 stopni. Edytowane 22 Lipca 2018 przez vr5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 22.07.2018 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 (edytowane) Z całym szacunkiem Kolego... Zaangażowaliśmy się, by podpowiedzieć Ci, jak rozwiać wątpliwości i rozwiązać problem. Wybierzesz, co uznasz za stosowne... Jedyne, co mogę zasugerować, to wycieczka do Grecji. Ważne - koniecznie odwiedzić Delfy! Są wakacje, jeśli nie uda się tam wyjaśnić sprawy, to i tak pewnie pozostanie przyjemność z wycieczki. Grecja ma większe nasłonecznienie, niż Polska. Optymalny kąt ustawienia paneli fotowoltaicznych to około 30 stopni. Kolego spóźniłeś się, bo dwa tygodnie temu stamtąd wróciłem Wracając do tematu. Jak rozumiem, moja produkcja będzie po prostu rozliczona na kolejnej fakturze, a teraz jej nie odliczyli, bo nie miałem aneksu "Prosumenckiego". Edytowane 22 Lipca 2018 przez kerad85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 22.07.2018 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 Wracając do tematu. Jak rozumiem, moja produkcja będzie po prostu rozliczona na kolejnej fakturze, a teraz jej nie odliczyli, bo nie miałem aneksu "Prosumenckiego". Jeśli zostanie rozliczona, to dobrze. Miesiące letnie to najwydajniejsza praca PV. Szkoda by było coś stracić. Jednak jak będzie to zobaczysz na fakturze, chyba że wyślesz do nich zapytanie (na jednoznaczną odpowiedź panienki z infolinii bym nie liczył). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 23.07.2018 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Ok, wszystko już jasne po telefonie na infolinię Całe formalności jeszcze tyle trwają, że faktura, którą otrzymałem to normalna faktura nieprosumencka. Jak przetworzą wszystko, to będzie wystawiona korekta i będę miał nadpłatę na nowym rachunku abonenckim. Co ciekawe, to rozliczenia w Energa mają być wysyłane co 2 miesiące. Byłem przekonany, że dla Prosumentów są okresy 6 lub 12 miesięczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 23.07.2018 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Co ciekawe, to rozliczenia w Energa mają być wysyłane co 2 miesiące. Byłem przekonany, że dla Prosumentów są okresy 6 lub 12 miesięczne. Operatorzy wystawiają faktury co 2, 6 lub 12 miesięcy, w zależności jak pasuje Prosumentowi. Wg mnie najlepiej raz na 12 miesięcy. Prognozy można zawsze skorygować w BOK. Ważne, żeby "nauczyć się" swojej PV. Jeśli jest możliwe, to włączać urządzenia pobierające dużo prądu w czasie słońca (np grzanie CWU ). Nie tracimy 20 %, jeśli czerpiemy prąd bezpośrednio z inwertera. Ja przez pierwsze miesiące korzystałem głównie z taryfy nocnej, więc z "magazynu", czyli ze stratą 20 %. Teraz już miałbym nadwyżkę (która i tak by przepadła z dniem 02.08.2018 r ). Brakuje 79 kWh w stosunku do zużycia. Niby niewiele, ale co będzie za 8 dni, tego nikt nie wie. W dniu 14.07.2018 r. brakowało 171 kWh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 23.07.2018 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Ok, wszystko już jasne po telefonie na infolinię Całe formalności jeszcze tyle trwają, że faktura, którą otrzymałem to normalna faktura nieprosumencka. Jak przetworzą wszystko, to będzie wystawiona korekta i będę miał nadpłatę na nowym rachunku abonenckim. Co ciekawe, to rozliczenia w Energa mają być wysyłane co 2 miesiące. Byłem przekonany, że dla Prosumentów są okresy 6 lub 12 miesięczne. Ty sam deklarujesz przy podpisaniu umowy kompleksowej co ile chcesz być rozliczany. Jak do tej pory byłeś co 2 miechy i nic nie zmieniłeś to tak zostało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 23.07.2018 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Operatorzy wystawiają faktury co 2, 6 lub 12 miesięcy, w zależności jak pasuje Prosumentowi. Wg mnie najlepiej raz na 12 miesięcy. Prognozy można zawsze skorygować w BOK. Ważne, żeby "nauczyć się" swojej PV. Jeśli jest możliwe, to włączać urządzenia pobierające dużo prądu w czasie słońca (np grzanie CWU ). Nie tracimy 20 %, jeśli czerpiemy prąd bezpośrednio z inwertera. Ja przez pierwsze miesiące korzystałem głównie z taryfy nocnej, więc z "magazynu", czyli ze stratą 20 %. Teraz już miałbym nadwyżkę (która i tak by przepadła z dniem 02.08.2018 r ). Brakuje 79 kWh w stosunku do zużycia. Niby niewiele, ale co będzie za 8 dni, tego nikt nie wie. W dniu 14.07.2018 r. brakowało 171 kWh. Nie rozumie dlaczego macie prognozowanie, owszem miałem i ja ale przed prosumentem. Teraz rozliczam się co 1/2 roku na podstawie wskazań licznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 23.07.2018 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Nie rozumie dlaczego macie prognozowanie, owszem miałem i ja ale przed prosumentem. Teraz rozliczam się co 1/2 roku na podstawie wskazań licznika. Tak jest w Tauronie. Prosiłem o rozliczanie na podstawie odczytów, ale otrzymałem odpowiedź, że w okresie rozliczeniowym mogą być pobierane opłaty na podstawie prognoz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 23.07.2018 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 (edytowane) Czy to są Twoje obliczenia, czy masz te informacje od operatora? To są odczyty z programu Operatora - program "E-licznik" . Ja mam inny problem - Operator zastosował dla taryf 2-strefowych rozliczanie proporcjonalne. Co więce - ja analizując swoją pierwszą fakturę (po 5 miesiącach od zarejestrowania przez system oddania energii do sieci) przerzucił nadwyżkę z pierwszej strefy i zbilansował w drugiej zamiast przerzucić do "akumulatora 0.8" na następne rozliczenie. Jak na razie nie wszystko jest jasne w rozliczeniach stosowanych w Tauron'ie. Poczekam jeszcze te parę dni i powinno się wszystko wyjaśnić. Ostatecznie jest droga prawna, ale na dzisiaj nie widzę takiej potrzeby. Edytowane 23 Lipca 2018 przez vr5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 23.07.2018 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 W systemie E-licznik w firmie Tauron po zalogowaniu się mogę odczytać, że za okres od 02.08.2017 r. do 22.07.2018 r.:- energia pobrana dzienna 1321 kWh- energia pobrana nocna 1823 kWh- energia oddana dzienna 2842 kWh więc 0,8 = 2274 kWh- energia oddana nocna 964 kWh więc 0,8 = 791 kWh Czyli brakuje 79 kWhJeśli bym tylko oddawał, a nic nie pobierał, to do 02.08.2018 r. musiał bym wpompować do sieci 79 x 1.25 = 98,75 kWh Jest to możliwe pod warunkiem, że przez te kilka dni będzie więcej słońca, niż chmur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 23.07.2018 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Ciekawe czy taki e-licznik ma też PGE. Czy u Ciebie licznik robi bilansowanie międzyfazowe? Ja mam przyłącze jednofazowe, więc nie mam z tym problemu. Drugie przyłącze, które jest mojego syna również jest 1-fazowe. Słyszałem, że tylko niektóre liczniki 3-fazowe stosowane u naszych operatorów bilansują międzyfazowo w czasie rzeczywistym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 23.07.2018 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 PGE założyło mi licznik EMU-3 i twierdzą że robi bilansowanie międzyfazowe. Jak czytałem Twoją stopkę to zrozumiałem że masz dwa inwertery 5kW ale ponieważ masz przylącze 1-fazowe to oznacza że masz 2 inwertery o mocy w sumie 5kW. Tak, mam na pierwszym przyłączu 1-fazowym 2 inwertery o łącznej mocy 5 kW. Drugie przyłącze jest jest mojego syna założone kilkanaście lat temu (nawet inna faza). Gdy zamieszkał ze swoją zoną, to korki zaczęły regularnie wybijać, więc podlicznik nie wchodził w grę. Gdy się wyprowadził "na swoje", to przyłącze zostało. Opłacał w zasadzie opłaty stałe. Ja mam dach 2-spadowy W-Z i porozkładane panele z jednej i drugiej strony oraz pionowo na ścianie południowej (około 9 kW w panelach "używkach"). Najpierw wszystkie były wpięte w te 2 inwertery. Czasem około południa inwertery nie "wyrabiały". Więc trochę energii się marnowało. Wpadłem na pomysł, żeby wykorzystać przyłącze syna, dokupiłem kolejny inwerter, zgłosiłem w ZE. Wymienili licznik na przystosowany do PV. Syn podpisał nową Umowę Kompleksową i to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.