Jastrząb 12.03.2019 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 (edytowane) Teraz ni chuchu nie opłaca się mieć elektryka za drogie teraz tylko lpg Oczywista oczywistość ze najbardziej się "opłaca" wzajemnie truć z sąsiadem wunglem i oportunistycznie czekać az się samo coś zmieni. No względnie hodować postapokaliptyczne kurki, bo przecież wungiel to się w końcu skończy i zaczniemy do siebie strzelać. Tyle że nie zmienia się samo tylko dzięki takim ludziom jak miloszenko, ktorzy przecieraja szlaki. Inaczej to wszyscy do konca świata byśmy siedzieli i czekali az się zacznie oplacać. Brawa dla niego. Edytowane 12 Marca 2019 przez Jastrząb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 12.03.2019 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Masz rację, brawo dla miloszenkoElektry jest jednak drogi i niepraktyczny w codziennym użyciu.Gdzie zatankujesz prąd?Gdzie tankuje miloszenko ?Na szczęście nie ma samochodów na węgiel więc wrzucanie pozostałych samochodów do jednego worka z wunglem jest nadużyciem. Pierwsze to likwidacja palenia węglem, modernizacja elektrowni i wymiana samochodów na czyste spalinowe.Elektryki, przy dzisiejszej technologii i cenach, nie mają racji bytu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 12.03.2019 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Masz rację, brawo dla miloszenko Elektry jest jednak drogi i niepraktyczny w codziennym użyciu. Gdzie zatankujesz prąd? Gdzie tankuje miloszenko ? Na szczęście nie ma samochodów na węgiel więc wrzucanie pozostałych samochodów do jednego worka z wunglem jest nadużyciem. Pierwsze to likwidacja palenia węglem, modernizacja elektrowni i wymiana samochodów na czyste spalinowe. Elektryki, przy dzisiejszej technologii i cenach, nie mają racji bytu. Może najpierw "pomacaj" tego elektryka... Teraz to tak trochę jak ze ślepym o kolorach albo głuchym o muzyce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 12.03.2019 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 miłoszenko jedna wiosna (twój Nissan) wiosny nie czyni największymi trucicielami są USA, i Chiny a nie ja i mój diesel i kocioł 4 kategorii na ekogroszek. W USA jakoś nie mają problemów jak V12 i 500KM bez turbiny a cena wachy to około 3 dołków za galon i problemu nie widzą a Ty widzisz w moim dieslu który ma DPF`a i 171KM. Ale ja się Ciebie bezpośrednio nie czepiam Mógłbym poprzestać na krytykowaniu USA czy Chin, chociaż Ci drudzy poszli w OZE mocno i trochę ich bilans się poprawia. Wiem za to, że te ponad 100 rozmów z osobami, które przy aucie chciały coś się o EV dowiedzieć uświadomiłem, iż w ogóle to jeździ, tak da się ładować i tak da się z takim zasięgiem żyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 12.03.2019 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Bardzo chwali się że masz takiego elektryka. Wiosny nie czyni ale zawsze coś. To 13.000 PLN to już z uwzględnieniem kosztów ładowania prądu na 27.000 km? Takie ładowanie to pewnie kosztuje ze 3.000 PLN rocznie. To są twoje pierwsze samochody w życiu? Spalinowego nigdy nie miałeś czy wtedy nie przejmowałeś się: setkami ton syfu w skali roku, i nie szkoda Tobie było naszych dzieci , itd ? Łatwo zmienia się punkt widzenia ze zmianą siedzenia. Ile kosztuje wymiana baterii 40 kWh ? Generalnie 2 lata temu za dwa auta płaciłem za paliwo ponad 18k. Teraz za prąd wyjdzie poniżej 3k. A za chwilę część tego prądu sam wyprodukuje. Mógłbym kupić sobie aparat fotograficzny, mógłbym mieć większy dom, ale jakoś tak od pewnego czasu pcha mnie w kierunku efektywności w wielu dziedzinach, a jak wiemy silnik spalinowy do zbyt efektywnych nie należy. Elektryk nie wymaga obróbki paliwa, dodatkowej dystrybucji, prąd jest wszędzie (tak, wiem u nas niestety na razie głównie z węgla). Prąd będziemy z czasem bardziej wytwarzać lokalnie bo technologia jest. Ba, jedno z aut potrafi oddawać energię (choć nie ma w Polsce pudełka co to robi za rozsądne pieniądze), za to można powiedzieć, że mam na parkingu 64 kWh baterię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 12.03.2019 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Masz rację, brawo dla miloszenko Elektry jest jednak drogi i niepraktyczny w codziennym użyciu. Gdzie zatankujesz prąd? Gdzie tankuje miloszenko ? Na szczęście nie ma samochodów na węgiel więc wrzucanie pozostałych samochodów do jednego worka z wunglem jest nadużyciem. Pierwsze to likwidacja palenia węglem, modernizacja elektrowni i wymiana samochodów na czyste spalinowe. Elektryki, przy dzisiejszej technologii i cenach, nie mają racji bytu. Czyste spalinowe to rozumiem taki oksymoron No patrz, nie da się tankować, niepraktyczny, a znam takiego taryfiarza z tym samym autem co kręci rocznie 50k... Chyba nie do końca wiesz co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 12.03.2019 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Oczywista oczywistość ze najbardziej się "opłaca" wzajemnie truć z sąsiadem wunglem i oportunistycznie czekać az się samo coś zmieni. No względnie hodować postapokaliptyczne kurki, bo przecież wungiel to się w końcu skończy i zaczniemy do siebie strzelać. Tyle że nie zmienia się samo tylko dzięki takim ludziom jak miloszenko, ktorzy przecieraja szlaki. Inaczej to wszyscy do konca świata byśmy siedzieli i czekali az się zacznie oplacać. Brawa dla niego. Dopóki elektryki nie będa w normalnych cenach to co Ty pier... Jeżdżącego dziadka kupisz za kilka tysięcy a alektryka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 12.03.2019 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Dopóki elektryki nie będa w normalnych cenach to co Ty pier... Jeżdżącego dziadka kupisz za kilka tysięcy a alektryka? Mamy jeden samochód bo dwa nie potrzebna robimy ok 5-7 tyś rocznie Ni cholery nie opłaca mi sie elktryk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 12.03.2019 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Może najpierw "pomacaj" tego elektryka... Teraz to tak trochę jak ze ślepym o kolorach albo głuchym o muzyce... O co chodzi z pomacaniem? Ma 3 koła czy skrzydła? Nie muszę macać żeby widzieć co ile km trzeba go zatankować i jak długo to się tankuje. Mieszkasz w bloku to gdzie się podłączysz? Może w miejscu pracy? Będzie Was np. dwóch to się podłączycie ale jak będzie Was 100 to już się nie podłączycie. Chodzi o praktykę a nie teoretyczne gdybanie. Za kilka lat miało być 1.000.000 milion samochodów elektrycznych napędzanych prądem z elektrowni węglowych. Nie ma i nie będzie tylu samochodów. Rynek aut elektrycznych w Polsce na wstecznym W III kwartale 2018 roku w Polsce zarejestrowano tylko 286 samochodów elektrycznych (zasilanych akumulatorem i hybrydy plug-in), co oznacza spadek o 12% r/r. Tym samym znaleźliśmy się w gronie 4 państw Unii Europejskiej, które zanotowały w tym segmencie regres – wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA. W minionym kwartale zarejestrowano w Polsce 132 pojazdy w pełni elektryczne i 154 hybrydy plug in – podaje ACEA. W obu segmentach odnotowano spadki r/r, odpowiednio -4,3% oraz -18,1%. W tym okresie na polskie drogi wyjechało łącznie 7.554 aut z alternatywnym napędem (+18,2% r/r). Polacy nadal najchętniej wykładają pieniądze na klasyczne hybrydy, których kupili o ponad połowę więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż wzrosła z 3.646 do 5.508 sztuk. Taka sprzedaż daje nam 6 miejsce wśród państw UE, za plecami Hiszpanii i Włoch, a przed m.in. Holandią, Finlandią, Belgią czy Szwecją. https://evertiq.pl/news/22552 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 12.03.2019 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Czyste spalinowe to rozumiem taki oksymoron No patrz, nie da się tankować, niepraktyczny, a znam takiego taryfiarza z tym samym autem co kręci rocznie 50k... Chyba nie do końca wiesz co i jak. Taryfiarz jeździ e-NV200, Leafem czy Teslą? Znam taryfiarza który jeździ hybrydą Toyota i przy 150 tkm padła bateria. Koszt wymiany to ponad 10 tys pln. Gdzie ten taryfiarz tankuje plug-in? U siebie w domu czy na postoju w oczekiwaniu na klienta? Jeżeli plug-in jest taki dobry to dlaczego jest ich tak mało ? Ile zapłaciłeś za swojego Nissana i tego drugiego elektryka i jak to ma się do cen samochodów z tradycyjnym napędem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 12.03.2019 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Dopóki elektryki nie będa w normalnych cenach to co Ty pier... Jeżdżącego dziadka kupisz za kilka tysięcy a alektryka? Potwierdzasz dokladnie to co napisałem. Wunglarze siedzom i czekajom aż inni kupią i stanieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 12.03.2019 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Taryfiarz jeździ e-NV200, Leafem czy Teslą? Znam taryfiarza który jeździ hybrydą Toyota i przy 150 tkm padła bateria.A ja znam taryfiarza który przejechał 500.000km i bateria się świetnie trzyma. I co, czyja "statystyka" lepsza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 12.03.2019 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Możliwe aczkolwiek mało prawdopodobne.Jaki to model jest?Od ilu lat jeździ hybrydą (bo chyba nie elektrykiem) ?Cały czas na tej samej baterii?Chyba że "na tej samej" bo wymienionej a nie wpisanej do książki pojazdu.Trzeba ten rekord 500.000 km zgłosić do producenta. Jakie ma oszczędności na każde przejechane 100 km ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
abes99 12.03.2019 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 (edytowane) @d7d: Poczytaj o trwałości baterii Tesli. Poniżej jeden z pierwszych linków z brzegu. Po drugie, baterie nie nadające się już do auta, mają drugie życie w systemach bateryjnych podtrzymujących zasilanie domów, infrastruktury publicznej czy nawet można z nich budować spore magazyny wyrównujące pracę sieci energetycznych. Sam chętnie kupiłbym elektryka, ale czekam aż ceny trochę spadną. Choć patrząc na wzrost cen spalinowychów, to nie wiem czy ceny w tą stronę nie pójdą. A po trzecie, mały offtop się nam zrobił...https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Tesla-przejechala-400-000-km-i-ma-sie-swietnie,24870,1 Edytowane 12 Marca 2019 przez abes99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 12.03.2019 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Taryfiarz jeździ e-NV200, Leafem czy Teslą? Znam taryfiarza który jeździ hybrydą Toyota i przy 150 tkm padła bateria. Koszt wymiany to ponad 10 tys pln. Gdzie ten taryfiarz tankuje plug-in? U siebie w domu czy na postoju w oczekiwaniu na klienta? Jeżeli plug-in jest taki dobry to dlaczego jest ich tak mało ? Ile zapłaciłeś za swojego Nissana i tego drugiego elektryka i jak to ma się do cen samochodów z tradycyjnym napędem? Taryfiasz jeździ env-200 z zasięgiem 120 km zimą !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 12.03.2019 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Możliwe aczkolwiek mało prawdopodobne. Jaki to model jest? Od ilu lat jeździ hybrydą (bo chyba nie elektrykiem) ? Cały czas na tej samej baterii? Chyba że "na tej samej" bo wymienionej a nie wpisanej do książki pojazdu. Trzeba ten rekord 500.000 km zgłosić do producenta. Jakie ma oszczędności na każde przejechane 100 km ? Poczytałbyś trochę o żywotności baterii w EV. Odnoszę wrażenie, że porównujesz ją do tej w swoim smartfonie... Spadek pojemności baterii to nie jest wyrok, przejedzie trochę mniej, a jak spadnie bardziej, można wymieniać poszczególne moduły a nie całą. Mój env ma pojemność 100% przy przebiegu 47 000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 12.03.2019 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Tak wróćmy na ziemię.Tesla S - kosztuje 500.000 PLN.Więcej niż przeciętny dom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 12.03.2019 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 miloszenko - powiedz gdzie tankujesz i ile zapłaciłeś i jak to się ma co cen spalinowych samochodów.Jako pojedyncze przypadki elektryki są dobre.Jako zastąpienie spalinowych jeszcze nie.Nie ta technologia.Problemem jest czas tankowania, zasięg i liczba punktów tankowania.Do tego dochodzi większy ciężar i mniejszy bagażnik.Duża zaleta to lokalna czystość i prostota działania silnika elektrycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vvvv 12.03.2019 16:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 @d7d: Poczytaj o trwałości baterii Tesli. Poniżej jeden z pierwszych linków z brzegu. Po drugie, baterie nie nadające się już do auta, mają drugie życie w systemach bateryjnych podtrzymujących zasilanie domów, infrastruktury publicznej czy nawet można z nich budować spore magazyny wyrównujące pracę sieci energetycznych. Sam chętnie kupiłbym elektryka, ale czekam aż ceny trochę spadną. Choć patrząc na wzrost cen spalinowychów, to nie wiem czy ceny w tą stronę nie pójdą. A po trzecie, mały offtop się nam zrobił... https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Tesla-przejechala-400-000-km-i-ma-sie-swietnie,24870,1 Niektóre wersje baterii Tesli były nie najlepsze, a i tak robi najlepsze. Zresztą dobra bateria to podstawa EV. Sam bym chętnie takiego "przytulił". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 12.03.2019 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2019 Pewnie każdy by przytulił ale nie za te pieniądze.I jako pojazd do miejskich jazd.Na wakacje samolotem, pociągiem autobusem lub wypożyczonym samochodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.