Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ma ktoś panele fotowoltaiczne? Proszę o opinie.


Kolores

Recommended Posts

Też bym od razu machnął 5kW ale za czasów kiedy ja zakładałem do 3kW mieli płacić 75gr/kWh a 31.12.16 r wszystko się zmieniło ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.

Z perspektywy czasu radzę Wam załóżcie więcej oczywiście jeśli gotówka na to pozwala bo darmowy prąd zupełnie zmienia postrzeganie jego zużycia - znacząco wzrasta zaraz po instalacji. 3,3kW starczało 3 lata temu, później 5kW starcza prawie na 0 w magazynie na 2.02.19r było tylko 240kWh do odebrania, jak te 2kW dołożę znów starczy na max 3 lata.

 

To się nazywa marnotrawstwo.

 

I nieekologiczne podejście do świata CO2 i inne dyrdymały naprodukcje paneli i icjh recykling :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A dlaczego pełny elektryk , PHEV (plugin) do 50 km daje rade jako elektryk, a w dluzsza trase wlacza silnik - obecnie optymalne rozwiazanie. Taki uzywany PHEV z napedem na 4 kola (Mitsubishi Outlander) to wydatek ~60k zł. Te silniki nie są wyżyłowane bo one pracuja w cyklu atkinsona , oczywiscie do sprawdzenia same baterie ale mysle ze jeszcze troche pojezdza.

W przypadku dojazdow do pracy <50km i uzywania drugiej taryfy oraz PV to bardzo dobre zestawienie. Ja mam gniazdo silowe w garazu , ale gdybym kieds chcial takie dwa ;) to juz mam problem

 

Też się w zeszłym roku zastanawiałem nad elektrykiem do pracy ale...

Jako, powiedzmy, niska klasa średnia, wydatek rzędu 60 kPLN na auto z 2011-2014 (nissan leaf), ma sporo przeciw:

1. nie dojedziesz w Polsce bez konieczności jakiegoś karkołomnego planowania tankowania prądu, dalej niż 200 km,

2. Za 60 kPLN można już kupić nowy samochód spalinowy z gwarancją,

3. Nawet jeśli to ma być 2 auto w domu, które używasz na dojazdy do pracy (taki zwykły "piźdzdik" można kupić już za kilkanaście tysięcy) to w przypadku awaryjnym, klasyczny pojazd możesz użyć do wyprawy wakacyjnej, bez obaw że po 200 km braknie paliwa

4. Serwis. Elektryki są niby bezobsługowe ale.. jeśli awarii ulegnie np. elektronika to jest już poważny problem; czytałem relację forumowicza (na forum aut elektrycznych), który musiał wieźć lawetą auto do specjalistycznego zakładu w Niemczech bo w Polsce nie mógł znaleść nikogo, kto by mu naprawił.

 

Bardzo kibicuję elektrykom, bo idea jest fajna. Jeśli ceny, spadną, zasięgi istotnie wzrosną i przybędzie stacji ładowania to kupuję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa marnotrawstwo.

 

I nieekologiczne podejście do świata CO2 i inne dyrdymały naprodukcje paneli i icjh recykling :rotfl:

 

Faktycznie Polskie prawo jest tak skonstruowane że muszę odebrać 80% albo po 365 dniach mi przepada. Pogadaj z rządem abym mógł sprzedać po jakiś normalnych pieniądzach lub np. komuś podarować X kWh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się w zeszłym roku zastanawiałem nad elektrykiem do pracy ale...

Jako, powiedzmy, niska klasa średnia, wydatek rzędu 60 kPLN na auto z 2011-2014 (nissan leaf), ma sporo przeciw:

1. nie dojedziesz w Polsce bez konieczności jakiegoś karkołomnego planowania tankowania prądu, dalej niż 200 km,

2. Za 60 kPLN można już kupić nowy samochód spalinowy z gwarancją,

3. Nawet jeśli to ma być 2 auto w domu, które używasz na dojazdy do pracy (taki zwykły "piźdzdik" można kupić już za kilkanaście tysięcy) to w przypadku awaryjnym, klasyczny pojazd możesz użyć do wyprawy wakacyjnej, bez obaw że po 200 km braknie paliwa

4. Serwis. Elektryki są niby bezobsługowe ale.. jeśli awarii ulegnie np. elektronika to jest już poważny problem; czytałem relację forumowicza (na forum aut elektrycznych), który musiał wieźć lawetą auto do specjalistycznego zakładu w Niemczech bo w Polsce nie mógł znaleść nikogo, kto by mu naprawił.

 

Bardzo kibicuję elektrykom, bo idea jest fajna. Jeśli ceny, spadną, zasięgi istotnie wzrosną i przybędzie stacji ładowania to kupuję ;)

 

Ciężko się nie zgodzić, jest to jakby to powiedzieć na razie miłość bez wzajemności, ale jak w każdym związku, jesteśmy z kimś nie za jego zalety, ale mimo jego wad :p

 

Większość tych problemów za kilka lat będzie historią, więc póki co nieliczni muszą przecierać szlaki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planujac dolozenie do swojej instalacji dostalem oferte na 4,85kW :

 

PV6.JPG

 

Z tego odpisu od podatku bede mial 7574,4zł czyli instalacja wyjdzie 16 095 zł

 

Zakłądajac że w układzie Wch-Zach wyprodukuje 4MWh liczac po 0,61 zł wyjdzie czas zwrotu 6 lat , bede mogl zmienić na G11 bo wtedy podział na nocna i dzienna juz nie bedzie to mialo wielkiego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzrost rynku EV jest w wielu miejscach mierzony w skali logarytmicznej. Tak, u nas jest bida, słaba waluta, drogie samochody, ale jednak nawet te najdroższe się sprzedają.

 

Ładowarek w tym roku przybędzie dobre 500 sztuk, elektryków - zobaczymy, wchodzi trochę nowych modeli, rynek się mocno rozwija.

 

W takim tempie za 10 lat będzie ich kilkadziesiąt tysięcy, może 100k, w innych krajach będzie to już znaczny procent rynku, a po którymś roku będą sprzedawane jedynie hybrydy, pluginy i elektryki, tak więc odwrotu nie ma.

 

Ja się poświęcam dla was, szybciej dzięki temu to wszystko potanieje :) Na razie rynek ciągną firmy, a ich świadomość rośnie na tyle szybko, że i sprzedaż się rozpędza.

 

Za 3,4 lata będą setki tysięcy używanych EV z EU czy USA, to jeszcze bardziej rynek pogoni.

 

W tamtym roku zainstalowano ok. 50k instalacji EV, to jest ogromny skok, wygląda na to, że w tym roku może być jeszcze większy.

 

Pomału, pomimo tego, że nam się nie pomaga idziemy do przodu.

 

I na koniec - nie każdy na dziś potrzebuje EV - auta te mają swoje ograniczenia (zasięg i cena). Ale w wielu przypadkach brak znajomości tematu blokował tą opcję.

...

 

Podaj parametry tej skali logarytmicznej bo chyba rzeczywistość jest jednak inna.

Dopasuj skalę do rzeczywistości

 

Elektryki pojawiają się tam gdzie są dotacja. Takie 500+ dla elektryka.

500 ładowarek to jest nic.

Dlaczego państwo ma się dokładać do właścicieli EV? Samochód elektryczny to luksus.

Niech państwo dokłada do wymiany pieców węglowych na gazowe, PC lub FV a nie do samochodów elektrycznych.

3.000 elektryków w Polsce nie poprawia poziomu zanieczyszczenia środowiska.

100.000 tysięcy w 2029 roku? Miało być 1.000.000 dużo wcześniej :D

 

Twoja postawa jest jak najbardziej słuszna ale nie wymagaj od innych pójścia w twoje ślady.

 

Gdzie ładujesz swoje EV? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również jestem za tym że zamiast dawać komuś gotową rybę należy dać mu wędkę aby sam sobie tę rybę złowił. Kiedyś 500+ cofną a wszystkie "madka i tateł " będą protestować że ktoś im zabiera to co im się należy. Że pracy nie ma bo bezrobocie.

Podobnie z tymi wszystkimi strajkami nauczyciele, górnicy i wszystko inne co na państwowym jak mnie się robota nie podoba to szukam innej lepiej płatnej, a nie żebrzę o pieniądze u coraz to nowej władzy.

To samo rolnicy po kiego blokować przejazd na autostradzie ja Wam ustalam cenę skupu czy może ci z Wiejskiej to im zablokujcie wjazd i wyjazd.

 

Ojejku, w jakim kraju wy żyjecie? Nie trzeba nikomu niczego dawać, Tylko ukrócić wyzysk. Biedne matki co rezygnują z pracy dostawali za pracę 700-1200 zł. za miesiąc. Parafrazując guru opozycji-Tylko złodziej albo idiota mógłby pracować za takie pieniądze. Dzięki temu, płace ruszyły do góry, bo nima kto pracować:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pkorol ja pisałem o czymś innym-tłumaczyć ci to trzeba - j.p!!!. dając komuś rybę dajesz - jadło i wszystko inne, Dając komuś wędkę - "narzędzie do zarobku" - złowi se rybę - tym samym kasę!

Chłopie niech mi oddadzą podatki wszelkie a ja na stare lata se poradzę - prywatny lekarz, prywatna emerytura, i dowolne inne profity. Emerytura to podatek od zarobku. Dlaczego od emerytury mam płacić kolejny podatek?

 

Mam swój ogródek, tunele foliowe i sporo warzyw. Mam płacić od tego kolejny podatek że zjadłem za darmo i mogę nadwyżki oddać? Chłopie wpadaj bierz za darmo! Jak mam za dużo to oddaje ale weź sobie i nie angażuj mnie do roboty.

Edytowane przez marcinbbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj parametry tej skali logarytmicznej bo chyba rzeczywistość jest jednak inna.

Dopasuj skalę do rzeczywistości

 

Elektryki pojawiają się tam gdzie są dotacja. Takie 500+ dla elektryka.

500 ładowarek to jest nic.

Dlaczego państwo ma się dokładać do właścicieli EV? Samochód elektryczny to luksus.

Niech państwo dokłada do wymiany pieców węglowych na gazowe, PC lub FV a nie do samochodów elektrycznych.

3.000 elektryków w Polsce nie poprawia poziomu zanieczyszczenia środowiska.

100.000 tysięcy w 2029 roku? Miało być 1.000.000 dużo wcześniej :D

 

Twoja postawa jest jak najbardziej słuszna ale nie wymagaj od innych pójścia w twoje ślady.

 

Gdzie ładujesz swoje EV? :)

 

Swoje EV ładuje z gniazdka, co noc, jak każde inne urządzenie elektryczne, wtyczka, kabel i pobór energii :)

 

500 ładowarek szybkich, potrzebnych na trasie lub dla osób robiących już znaczne przebiegi dzienne.

 

Poza tym gniazd w domach i wolnych ładowarek jest w tym kraju kilka milionów (znakomita większość ładuje auto w nocy i im szybkie ładowarki nie są potrzebne.

 

Do wymiany pieców na PC lub PV się zgodzę (już państwo dopłaca w programie czyste powietrze i nie tylko), na gaz bez sensu, dalej spalamy paliwo kopalne, trochę czyściej. To zamraża postęp w redukcji zużycia paliw kopalnych na następnych 15 lat.

 

A 3000 tysiące elektryków poprawia stan powietrza i tony zanieczyszczeń mniej - prąd na ich potrzeby spalany jest nieporównywalnie czyściej (filtry w elektrociepłowni) w stosunku do takiego paserati w tedeiku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróć na ziemię z tym nocnym ładowaniem.

Masz dom to możesz w nocy ładować. Większość ludzi mieszka w tzw. blokach lub w kamienicach i nie mogą ładować w nocy.

Gaz paliwo kopalne a węgiel do produkcji prądu dla elektryków to nie paliwo kopalne?

 

500 ładowarek to jest NIC. Zwłaszcza jak pojawi się 10.000 EV i każdy będzie czekał w pięcie samochodowej kolejce na jedno godzinne ładowanie.

 

Paserati w tedeku to takie fajne podejście.

Mówimy o nowych techologiach typu EV to mów też o nowych samochodach spalinowych, czy to napędzanych ON czy Pb.

Te już mają filtry.

3.000 EV nie poprawiło środowiska.

Edytowane przez d7d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróć na ziemię z tym nocnym ładowaniem.

Masz dom to możesz w nocy ładować. Większość ludzi mieszka w tzw. blokach lub w kamienicach i nie mogą ładować w nocy.

Gaz paliwo kopalne a węgiel do produkcji prądu dla elektryków to nie paliwo kopalne?

 

500 ładowarek to jest NIC. Zwłaszcza jak pojawi się 10.000 EV i każdy będzie czekał w pięcie samochodowej kolejce na jedno godzinne ładowanie.

 

Paserati w tedeku to takie fajne podejście.

Mówimy o nowych techologiach typu EV to mów też o nowych samochodach spalinowych, czy to napędzanych ON czy Pb.

Te już mają filtry.

3.000 EV nie poprawiło środowiska.

 

Kropla drąży skałę.

 

Ja prąd będę dla siebie w większości wytwarzał sam, a co Ty zrobisz aby Twoje auto nie truło i nie spalało benzyny/ropy?

 

To jest jedyna droga, jedni czekają aż będzie taniej, inni działają.

 

Domów się co roku buduje 70 000 sztuk, to dość dużo potencjalnych miejsc z możliwością ładowania, pozostali mogą się ładować w miejscu pracy, na publicznych ładowarkach lub wywalczyć zasilanie w garażu w bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwa ON i PB są obciążone akcyzą itp.

Jeżeli prąd do EV też będzie obciążony to kalkulacja EV znacznie się pogorszy.

Ile będzie kosztować prąd w tych zewnętrznych ładowarkach?

Domów się co roku buduje 70 000 sztuk, to dość dużo potencjalnych miejsc z możliwością ładowania, pozostali mogą się ładować w miejscu pracy, na publicznych ładowarkach lub wywalczyć zasilanie w garażu w bloku.

Ilu ludzi z tych 70.000 może kupić EV?

W miejscu pracy? Jak to widzisz?. Pracuję w banku centrum handlowym lub w szpitali.

Kto wybuduje i za czyje punk ładowania?

Czy mam kabelkiem ładować z II czy z V piętra?

W garażu w bloku - mówisz o nowych blokach w których ludzie nie kupują miejsc parkingowych bo im szkoda 115-20 tysięcy na takie miejsce.

W starych blokach nie ma miejsc garażowych.

 

To co opowiadasz to są mrzonki.

 

Moje auto spala Pb a twoje auto spala węgiel.

Wiesz jakie to są społeczne koszty wydobycia i spalenia węgla w elektrowni?

Ile kosztują wcześniejsze emerytury górników i ich leczenie.

Ile państwo dopłaca do wydobycia węgla?

 

Poczytaj jakie są koszty środowiskowe EV w USA w zależności od stanu - w zależności od głównego źródła prądu do ładowania EV.

 

Nie patrz na EV z tylko własnego punktu widzenia.

 

W jaki sposób mam dojechać EV na narty we Włoszech?

Czy mam kupić drugi samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym od razu machnął 5kW ale za czasów kiedy ja zakładałem do 3kW mieli płacić 75gr/kWh a 31.12.16 r wszystko się zmieniło ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.

Z perspektywy czasu radzę Wam załóżcie więcej oczywiście jeśli gotówka na to pozwala bo darmowy prąd zupełnie zmienia postrzeganie jego zużycia - znacząco wzrasta zaraz po instalacji. 3,3kW starczało 3 lata temu, później 5kW starcza prawie na 0 w magazynie na 2.02.19r było tylko 240kWh do odebrania, jak te 2kW dołożę znów starczy na max 3 lata.

 

OJ TO PRAWDA KOLEGO. Kiedyś starczało 3600kWh ,po założeniu PV 5,72kW zużywam 16000kWh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe na jedno. Jakby został przy wunglu to by mu zuzycie nie wzrosło. To nie PV jest winne.

 

Znasz kogoś przy zdrowych zmysłach który po instalacji PV nie będzie chciał odejść od węgla na rzecz prądu, który w jakimś stopniu pochodzi z własnej elektrowni? Ale nie zrozumiesz więc ujmę to inaczej grzejesz chałupę prądem, okazuje się że jeśli wykopiesz na swojej działce dużą dziurę w ziemi znajdziesz w niej węgiel i będziesz mógł go legalnie wydobywać nie zmienisz ogrzewania na węglowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwa ON i PB są obciążone akcyzą itp.

Jeżeli prąd do EV też będzie obciążony to kalkulacja EV znacznie się pogorszy.

Ile będzie kosztować prąd w tych zewnętrznych ładowarkach?

 

Ilu ludzi z tych 70.000 może kupić EV?

W miejscu pracy? Jak to widzisz?. Pracuję w banku centrum handlowym lub w szpitali.

Kto wybuduje i za czyje punk ładowania?

Czy mam kabelkiem ładować z II czy z V piętra?

W garażu w bloku - mówisz o nowych blokach w których ludzie nie kupują miejsc parkingowych bo im szkoda 115-20 tysięcy na takie miejsce.

W starych blokach nie ma miejsc garażowych.

 

To co opowiadasz to są mrzonki.

 

Moje auto spala Pb a twoje auto spala węgiel.

Wiesz jakie to są społeczne koszty wydobycia i spalenia węgla w elektrowni?

Ile kosztują wcześniejsze emerytury górników i ich leczenie.

Ile państwo dopłaca do wydobycia węgla?

 

Poczytaj jakie są koszty środowiskowe EV w USA w zależności od stanu - w zależności od głównego źródła prądu do ładowania EV.

 

Nie patrz na EV z tylko własnego punktu widzenia.

 

W jaki sposób mam dojechać EV na narty we Włoszech?

Czy mam kupić drugi samochód?

 

Nie trzeba zmiany, chociaż wczoraj było decyzja sądu, że "tankowanie" auta elektrycznego to usługa.

Jeżeli chodzi o ładowanie elektryków, to polecam zapoznać się z cennikiem np. greenway i przeliczyć ile kosztuje przejechanie 100km z uwzględnieniem ceny kWh dla szybkiej ładowarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...