Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ma ktoś panele fotowoltaiczne? Proszę o opinie.


Kolores

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 21,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Sprawdź dokładnie. Ja mam w abonamencie poniżej 1.5 zł/kWh, ale korzystam rzadko, nie przekroczy to kilku procent rocznego zużycia (miałbym w dostawczaku tylko trochę większą baterię nie potrzebowałbym szybkiej ładowarki w ogóle.

 

Ty sprawdź dokładnie, co wcześniej pisałem. Tylko dokładnie o jakiej ładowarce mówiłem, potem się wypowiedz. Nie tak wpadasz ni z gruchy ni z pietruchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tylko, że hybryda z gazem to trzy różne technologie w jednym samochodzie. To nie może zbyt długo przetrwać. Za 5-7 lat elektryki potanieją o 20-30%, zasięg wzrośnie do 350-400 średnio i nikt już hybrydy nie zechce :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby nie okazało się ,że te wszystkie hybrydy i elektryki odejdą w niebyt jak tv plazmowe . Wszyscy byli zafascynowani technologią , nagle bańka pękła i weszła nowa technologia ...w przypadku aut wodór , ciekawe ile środków koncerny przeznaczają na rozwój tej technologii

Japonii, do 2020 roku powstanie 160 stacji, a na drogach będzie się poruszać 40 000 samochodów na ogniwa paliwowe.
oni raczej nie rzucają słów na wiatr , jak u nas "milion elektryków"

Toyota Mirai jest droga - 200 tyś ale ten mógłby być alternatywą dla EV https://elektrowoz.pl/auta/wodorowy-hyundai-nexo-cena-od-109-tysiecy-zlotych-ponad-1-000-zamowien-w-tydzien/ , oczywiście gdyby cena nie została napompowana sztucznie .

 

 

Co do EV

Dr David Deak, były inżynier Tesli, mówi, że zaspokojenie potrzeb motoryzacji, opartej na bateriach, wymagałoby zwiększenia wydobycia od 182 tysięcy do 3,1 miliona ton litu rocznie. Powstaje obawa, że światowa gospodarka uzależniona od ropy naftowej mogłaby zmienić się w gospodarkę uzależnioną od litu.
http://samochodyelektryczne.org/zasoby_litu_na_swiecie.htm

 

 

Wrócmy do PV , jak tak dalej pójdzie to marzec będzie słabszy pod względem produkcji niż luty ? Jak to u was wygląda ?

Edytowane przez cuuube
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupiś! Trzeba było wyrzucić wungiel, zainstalować piecyk elektryczny, a dopiero po pierwszej fakturze za prąd panele. To by Ci zużycie prądu nie wzrosło!

 

Głupi to ty jesteś . Nawet nie chce mi się zbytnio tłumaczyć

No ale parę faktów:

Jak zakładałem PV to w czasie gdy dofinansowanie było 40% i inne zasady

piec zalożylem bo sam go zrobiłem- po to aby w okresie przejściowym wykorzystać 80---90% PV

 

Instalacja o mocy ok 18000kW----koszt +niższe upusty (choć nie ogranicza mnie miejsce )

 

znałem swoje zapotrzebowanie ---ty byś walił węgiel za który byś zapłacił syfił się i ,rozpalał ---TO ŁADUJ DALEJ:bash:

Zapewniam cię że rachunki u mnie będą znikome już niebawem. Tak że doradzaj innym ja dam sobie radę bez ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłaca Ci się "dopłacać" do PC jak już masz wszystko na prądzie?

 

Nie dasz rady pokryć z 80% zużycia na CO?

 

Jaką PC planujesz i ile spodziewasz się zbić zużycia na CO/CWU? (kupujesz coś z COP bliżej 3 czy 4).

 

To są bardzo istotne pytania dla wielu co już PV mają lub planują a grzeją obecnie prądem :)

 

Musi być lepiej, przy pompie zużycie spadnie 3x. w okresach przejściowych wystarczy produkcji dziennej na PC reszta to opusty. W 2018r moja 5,72PV zrobiła 7015kWh Co do pomp to zdecydowania jeszcze nie ma która ALE

;Panas, LG, Atlantic. oraz (polska a-pick-jest dość tania ze sprężarką panasa) kiedyś też myślałem o nibe ale mi przeszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby nie okazało się ,że te wszystkie hybrydy i elektryki odejdą w niebyt jak tv plazmowe . Wszyscy byli zafascynowani technologią , nagle bańka pękła i weszła nowa technologia ...w przypadku aut wodór , ciekawe ile środków koncerny przeznaczają na rozwój tej technologii

oni raczej nie rzucają słów na wiatr , jak u nas "milion elektryków"

Toyota Mirai jest droga - 200 tyś ale ten mógłby być alternatywą dla EV https://elektrowoz.pl/auta/wodorowy-hyundai-nexo-cena-od-109-tysiecy-zlotych-ponad-1-000-zamowien-w-tydzien/ , oczywiście gdyby cena nie została napompowana sztucznie .

 

 

Co do EV http://samochodyelektryczne.org/zasoby_litu_na_swiecie.htm

 

 

Wrócmy do PV , jak tak dalej pójdzie to marzec będzie słabszy pod względem produkcji niż luty ? Jak to u was wygląda ?

 

2018r od 01.02--do 14.02------85kWh

20218r 01.03---do 14.03----301 kWh

 

2019r 01.02 do14.02----153kWh

01.03 do 14.03---246kWh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EV - 2,00 PLN / kWh przy zużyciu ok. 15 kWh / 100 km = 30 PLN / 100 km

Pb - 6 litrów / 100 km x 4,80 PLN / litr = 28,80 PLN / 100 km (silnik 1500cm3 - 125 KM)

ON - 6 litrów / 100 km x 5,20 PLN / litr = 31,20 PLN / 100 km (silnik 2000cm3 - 150 KM)

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety temat o taniej instalacji PV został zablokowany kiedy napisałem o tym że planuję nabyć panele brukbetu i przetestować. :(

Ale znalazłem czas by podsumować pracę zasilacza ATX w tandemie z panelami ładuje baterię. Czarno na białym widać że zasilać robi za MPPT.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17842538#17842538

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EV - 2,00 PLN / kWh przy zużyciu ok. 15 kWh / 100 km = 30 PLN / 100 km

Pb - 6 litrów / 100 km x 4,80 PLN / litr = 28,80 PLN / 100 km (silnik 1500cm3 - 125 KM)

ON - 6 litrów / 100 km x 5,20 PLN / litr = 31,20 PLN / 100 km (silnik 2000cm3 - 150 KM)

 

:D

 

Tutaj wszystko zależy od tego co chce się udowodnić...

 

EV 0 PLN/ 100km...

20000km rocznie...( Max 100km dziennie w porywach...)

Fotowoltaika 3kWp i gniazdko na podwórku...

 

Wystarczy że mojej żonie kupię wtyczkowóz ...

 

 

Moje przebiegi roczne w granicach 40000km w 80% mieszczą się w zasięgu pojedyńczego ładowania więc tylko 8000 km trzeba by na ładowarkach a reszta darmocha bo wystarczy że dołożę fotowoltaiki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety temat o taniej instalacji PV został zablokowany kiedy napisałem o tym że planuję nabyć panele brukbetu i przetestować. :(

Ale znalazłem czas by podsumować pracę zasilacza ATX w tandemie z panelami ładuje baterię. Czarno na białym widać że zasilać robi za MPPT.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17842538#17842538

Na muratorze pod takimi paragrafami

. W związku z tym, że temat rozrósł się do bardzo szerokiej dyskusji, która nie ma w sobie merytorycznej i technicznej dyskusji, lub ta dyskusja zeszła na drugi plan temat zostaje zamknięty. O braku merytorycznej dyskusji świadczą ponad 4 strony wydzielonych postów i ponad 50 raportów przedstawionych przez autora.

 

W związku z powyższym temat uznaje za zamknięty.

 

3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

3.1.17. Publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi. .

Do zamknięcia byłoby z 90% tematów

Edytowane przez cuuube
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EV - 2,00 PLN / kWh przy zużyciu ok. 15 kWh / 100 km = 30 PLN / 100 km

Pb - 6 litrów / 100 km x 4,80 PLN / litr = 28,80 PLN / 100 km (silnik 1500cm3 - 125 KM)

ON - 6 litrów / 100 km x 5,20 PLN / litr = 31,20 PLN / 100 km (silnik 2000cm3 - 150 KM)

 

:D

 

Założenie podobnie błędne jak podawanie kosztu grzania czystym prądem w taryfie płaskiej - a jak wiemy nikt tak nie robi.

 

Wpisz sobie EV 0.26 /kWh, i co Ci wtedy wychodzi?

 

Średnia może być nawet niższa, bo w Ikei i paru innych miejscach póki co płacić za ładowanie nie trzeba.

 

Pb 6 litrów - to pokaż mi benzyniaka większego od seicento co to po mieście przy normalnej jeździe tyle pali, bo ja w mieście latem schodzę ze spalaniem poniżej 13 kWh.

 

Tak więc ja realnie na dziś przy jednej z najmniejszych baterii w EV płacę ok. 3.50 zł/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...