cuuube 16.03.2019 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 (edytowane) Weźcie skończcie o tych samochodach bo nie ma to nic wspólnego z fotowoltaiką. w audi a6 C5 już były montowane , czyli lata świetlne temu . https://innogy.forbes.pl/samoladujace-sie-samochody-zamiast-szyberdachu-dach-solarny/5p0cm7p Edytowane 16 Marca 2019 przez cuuube Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cuuube 16.03.2019 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Jak mający w blokach nawet gniazdka do dyspozycji w garażu wielostanowiskowym (a niewielu ich) zaczną seryjnie ładować to dopiero zaczną się kwasy. Bo raz, że instalacja za słaba, a dwa, to brak liczników i podstaw do rozliczania inaczej, niż wg udziałów. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17599184#17599184 http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,24231359,samochodu-w-bloku-nie-naladujesz-nawet-jesli-chcesz-pokryc.html#s=BoxOpCzol6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.03.2019 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Weźcie skończcie o tych samochodach bo nie ma to nic wspólnego z fotowoltaiką. A to dlaczego...? Jak patrzę na moje 16szt paneli fotowoltaicznych na dachu to widzę "ORLEN-a" z dystrybutorem w garażu który za darmo mi tankuje samochody... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.03.2019 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Niewiele ponad połowa Polaków mieszka w domach jednorodzinnych. Z czego zdecydowana większość to stare domki na wsiach których właścicieli trudno przekonać do pozbycia się kopciuchów a co dopiero do zmiany Golfa III czy Passeratti na elektryka. Jak mający w blokach nawet gniazdka do dyspozycji w garażu wielostanowiskowym (a niewielu ich) zaczną seryjnie ładować to dopiero zaczną się kwasy. Bo raz, że instalacja za słaba, a dwa, to brak liczników i podstaw do rozliczania inaczej, niż wg udziałów. Blokersi niech jeżdżą elektryczną komunikacją miejską a nie robią korki swoimi passerati w TDI- ku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.03.2019 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Dlaczego nocą? I wrócisz tego samego dnia do Krakowa? W jaki sposób mam przejechać EV np. z Poznania do Częstochowy i z powrotem tego samego dnia nie poświęcając czasu na szukanie ładowarki i na ładowanie pojazdu? Co Ty z tym pomacaniem pojazdu? Co zmieni się w problemie miejsca ładowania, czasu ładowania i zasięgu po pomacaniu Tesli? Patrzysz na problem ładowania z punktu posiadania w domu ładowarki i miejskich jazd. Na wakacje masz inny samochód? Tanie ładowanie jest pojęciem względnym. Dla jednych ma to znaczenie (koszt ładowania lub koszt paliwa) a dla innych nie. Dla mnie zaletą EV jest lokalna czystość powietrza. I może zacznijmy od tego co napisałeś na samym końcu... Przeszkadza SMOG to może czas ruszyć doopę a nie czekać i narzekać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 16.03.2019 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Weźcie skończcie o tych samochodach bo nie ma to nic wspólnego z fotowoltaiką. Trochę ma, bo samochody mogą pełnić rolę powerbanków. Dlaczego nocą? Bo zazwyczaj w nocy są takie niskie temperatury. I wrócisz tego samego dnia do Krakowa? W jaki sposób mam przejechać EV np. z Poznania do Częstochowy i z powrotem tego samego dnia nie poświęcając czasu na szukanie ładowarki i na ładowanie pojazdu? No przepraszam, a stacji benzynowej to nie musisz szukać jak braknie paliwa? Przedstawiasz właśnie takie typowe podejście do EV o jakim tutaj z jaśkiem piszemy. Literalnie szukasz problemów tam gdzie ich nie ma. Znaczy u nas są, bo ciemnogród. Niemniej tak, da się tego samego dnia pojechać i wrócić. Ładowanie elektryka przez CHAdeMO trwa stosunkowo krótko. O Tesli 3 (i resztę modeli też ponoć upgrajdują) już wspominałem, +300km w 15 minut. Co Ty z tym pomacaniem pojazdu? No że jak ktoś nie używał jakiś czas, to trudno żeby jakąś rzetelną opinię mógł wygłaszać. Co zmieni się w problemie miejsca ładowania, czasu ładowania i zasięgu po pomacaniu Tesli? Zmieni się postrzeganie rzeczywistości przez takich malkontentów. Większość dojdzie do wniosku że zasięg ani ładowanie nie stanowi problemu. Patrzysz na problem ładowania z punktu posiadania w domu ładowarki i miejskich jazd. No bo samochód kupuje się z należytym przeznaczeniem. Kupujesz ciężarówkę żeby raz w roku przeprowadzkę zrobić? Na wakacje masz inny samochód? Jeśli EV nie da rady, to są wypożyczalnie samochodów. Ale EV daje radę, ostatnio ktoś z Wawy w Alpy Teslą jechał i spokojnie dojechał. Więc da się. I to szybciej niż inni spaliniakami, bo tamci po drodze nocowali. hehe Tanie ładowanie jest pojęciem względnym. Dla jednych ma to znaczenie (koszt ładowania lub koszt paliwa) a dla innych nie. Dla mnie zaletą EV jest lokalna czystość powietrza. Dla mnie głównie brak zanieczyszczenia hałasem. Szczególnie moich uszu, bo różnica jest dramatyczna: (Mazda6 GG CiTD) (Mitsu Outlander PHEV) Z zewnątrz różnica jest jeszcze większa. Oczywiście brak smrodu z rury też jest istotny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 16.03.2019 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Kupię elektryka do 12000 max 10lat po wymianie aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 16.03.2019 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Kupię elektryka do 12000 max 10lat po wymianie aku? Nie ma jeszcze zbytnio tak starych elektryków, ale zdarzają się renault kangoo 4-5 letnie z cenie 30k, bierzesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vvvv 16.03.2019 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Nie ma jeszcze zbytnio tak starych elektryków, ale zdarzają się renault kangoo 4-5 letnie z cenie 30k, bierzesz? Z baterią do wymiany. Dziękuję postoję. Wybieram rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 16.03.2019 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Mam taki jest dość kiepski bo daje tylko 13V i po połączeniu do regulatora ładowania nie może naładować aku. Choć w sumie ma to moc około 40W. Mogę sprzedać za dobrą flaszkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 16.03.2019 16:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Mam taki jest dość kiepski bo daje tylko 13V i po połączeniu do regulatora ładowania nie może naładować aku. Choć w sumie ma to moc około 40W. Mogę sprzedać za dobrą flaszkę. Ten solar ma inne przeznaczenie niż ładowanie akku. Ma wspomagać przewietrzania na postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 16.03.2019 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 (edytowane) Nie ma jeszcze zbytnio tak starych elektryków, ale zdarzają się renault kangoo 4-5 letnie z cenie 30k, bierzesz? Za tyle to ja ma opli z LPG na 20-30 lat. Dziadem to ja będę do śmierci Edytowane 16 Marca 2019 przez kulibob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vvvv 16.03.2019 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Z baterią do wymiany? Nie. Taki na pedały. Lubię sobie popedałować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 16.03.2019 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Za tyle to ja ma opli z LPG na 20-30 lat. Dziadem to ja będę do śmierci Dziwne, że do jazdy wystarczy Ci stary gruchot za 5k a do mieszkania potrzebujesz 150 m2. Mogłeś wydać mniej i w sposób znaczący zmniejszyć ilość energii i paliw kopalnych potrzebnych żebyś miał i ciepło i smogu nie generował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 16.03.2019 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 (edytowane) Co w tym dziwnego? Do samochodu nie przywiązuje wagi ma być ogólnie tani i tyle. no ale bez dziadostwa opony nokiany a awarie robię na bieżąco. Kupuję około 10 latka i jeżdżę do padlinyA dom popełniłem parę błędów ale generalnie jest ok. To co nie ejst ok naprawi się później.Nie wyobrażam sobie mieć dom poniżej 100m2 bez garażu o jakichś normalnych rozmiarów na mikro działeczce poniżej 1000m i bez kominka.Mikro domy z mikro działkami są dobre na starość a nie teraz kiedy jestem poniżej statystycznego półmetku A to czy grzeję kpopalnymi czy nie niema dla mnie znaczenia ważny jest kompromis między kosztem, komfortem i bezpieczeństwem Edytowane 16 Marca 2019 przez kulibob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vvvv 16.03.2019 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Co w tym dziwnego? Do samochodu nie przywiązuje wagi ma być ogólnie tani i tyle. no ale bez dziadostwa opony nokiany a awarie robię na bieżąco. A dom popełniłem parę błędów ale generalnie jest ok. To co nie ejst ok naprawi się później. Nie wyobrażam sobie mieć dom poniżej 100m2 bez garażu o jakichś normalnych rozmiarów na mikro działeczce poniżej 1000m i bez kominka. Mikro domy z mikro działkami są dobre na starość a nie teraz kiedy jestem poniżej statystycznego półmetku Dokładnie. Kury to podstawa. Ja też mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vvvv 16.03.2019 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Kup sobie hybrydę, pedałowo-elektryczną. Nie lubię hybryd. Uwielbiam pedałować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vvvv 16.03.2019 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 ElectroMobility Poland ogłosiło, że od 2023 roku będzie produkować polskie EV. Przypominam, że Tchórz jest szefem i przygotował Programu Rozwoju Elektromobilności . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibizz1 16.03.2019 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 (edytowane) Rynek odpowiedział. W Polsce jest zarejestrowanych 3.500 samochodów EV. Mimo zachęt. Obecnie EV posiadają pasjonaci i bogaci i kilka wyjątków. Przepraszam bardzo jakie w polsce są zachęty bo ja o żadnych nie słyszałem. Dopiero teraz coś organizują.[Edit: ah tak jazda buspasem tylko szkoda ze u mnie w miescie nie ma] Co do paneli to miałem brać z dofinansowaniem ale przeliczyłem i się nie opłaca:) 1. Opcja to kupno instalcji i odliczenie od podatku, a że prawdopodobnie będe musiał i tak przekroczyć próg podatkowy w tym roku o kwote instalacji to zysk z odliczenia jest duży 2. Opcja to wzięcie dofinasnowania 40% tylko od tego trzeba zapłacić podatek na koniec roku, dodatkowo kwoty dofinansowania nie można odliczyć. Więc efektywnie w moim przypadku zostanie z tego dofinansowania 14,4% kwoty instalacji a dochodzi bieganie z papierami i może koszty będa wieksze bo musi zamontowac firma na jedną fakture. Będę montował na budynku gospodarczym więc i tak 23% VAT więc moge sam kupić wszystko i zamontować. I ta opcja zaczyna wygrywać. Musze jeszcze elektryka z rodziny zwerbować i znależć dobrą oferte na sprzęt jak narazie udało mi się znaleźć oferte poniżej 3000zł/kWp (fronius, panele poli i wszystko potrzebne do montażu) Edytowane 16 Marca 2019 przez zibizz1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 16.03.2019 23:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Przepraszam bardzo jakie w polsce są zachęty bo ja o żadnych nie słyszałem. Dopiero teraz coś organizują.[Edit: ah tak jazda buspasem tylko szkoda ze u mnie w miescie nie ma] Były takie obietnice ale nie wchodzę w politykę. Jazda EV buspasem ma się zakończyć w Norwegii. Ulgi też mają zniknąć. Przywileje i ulgi są tylko na początku. Tylko wtedy kiedy to mało kosztuje i nie dezorganizuje komunikacji. Czy PV się opłaca czy nie to głównie zależy od kosztu instalacji. Np. zużywam rocznie 4.000 kWh to przy bieżącym zużyciu 25% potrzebuję instalację która wyprodukuje rocznie 1.000 kWh + 3.000 kWh/0,80 = 4.750 kWh. Przy uzysku na poziomie ok 900 W z 1000 Wp potrzebuję instalację 5.30 kWp. Koszt 1kW = ~0,52 PLN co daje rocznie 2.080 PLN za energię i przesyła bez stałych opłat niezależnych od poboru prądu. Przyjmując koszt instalacji PV o wartości 4.000 PLN x 5,300 kWp = 21.300 PLN / 2.080 PLN = ponad 10 lat Przyjmując koszt instalacji PV o wartości 5.000 PLN x 5,300 kWp = 26.500 PLN / 2.080 PLN = prawie 13 lat Przy uldze podatkowej zwraca się wcześniej i wygląda lepiej. W tej bardzo prostej kalkulacji nie ma uwzględnionego wpływu wzrostu kosztów prądu, spadku wydajności paneli, odsetek od kapitału itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.