Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ma ktoś panele fotowoltaiczne? Proszę o opinie.


Kolores

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 21,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

 

Jak mający w blokach nawet gniazdka do dyspozycji w garażu wielostanowiskowym (a niewielu ich) zaczną seryjnie ładować to dopiero zaczną się kwasy. Bo raz, że instalacja za słaba, a dwa, to brak liczników i podstaw do rozliczania inaczej, niż wg udziałów.

 

 

https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17599184#17599184

 

http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,24231359,samochodu-w-bloku-nie-naladujesz-nawet-jesli-chcesz-pokryc.html#s=BoxOpCzol6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiele ponad połowa Polaków mieszka w domach jednorodzinnych. Z czego zdecydowana większość to stare domki na wsiach których właścicieli trudno przekonać do pozbycia się kopciuchów a co dopiero do zmiany Golfa III czy Passeratti na elektryka.

 

Jak mający w blokach nawet gniazdka do dyspozycji w garażu wielostanowiskowym (a niewielu ich) zaczną seryjnie ładować to dopiero zaczną się kwasy. Bo raz, że instalacja za słaba, a dwa, to brak liczników i podstaw do rozliczania inaczej, niż wg udziałów.

 

Blokersi niech jeżdżą elektryczną komunikacją miejską a nie robią korki swoimi passerati w TDI- ku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nocą?

I wrócisz tego samego dnia do Krakowa?

W jaki sposób mam przejechać EV np. z Poznania do Częstochowy i z powrotem tego samego dnia nie poświęcając czasu na szukanie ładowarki i na ładowanie pojazdu?

 

Co Ty z tym pomacaniem pojazdu?

Co zmieni się w problemie miejsca ładowania, czasu ładowania i zasięgu po pomacaniu Tesli?

Patrzysz na problem ładowania z punktu posiadania w domu ładowarki i miejskich jazd.

Na wakacje masz inny samochód?

Tanie ładowanie jest pojęciem względnym. Dla jednych ma to znaczenie (koszt ładowania lub koszt paliwa) a dla innych nie.

Dla mnie zaletą EV jest lokalna czystość powietrza.

 

I może zacznijmy od tego co napisałeś na samym końcu...

Przeszkadza SMOG to może czas ruszyć doopę a nie czekać i narzekać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźcie skończcie o tych samochodach bo nie ma to nic wspólnego z fotowoltaiką.

Trochę ma, bo samochody mogą pełnić rolę powerbanków.

 

Dlaczego nocą?

Bo zazwyczaj w nocy są takie niskie temperatury.

 

I wrócisz tego samego dnia do Krakowa?

W jaki sposób mam przejechać EV np. z Poznania do Częstochowy i z powrotem tego samego dnia nie poświęcając czasu na szukanie ładowarki i na ładowanie pojazdu?

No przepraszam, a stacji benzynowej to nie musisz szukać jak braknie paliwa? Przedstawiasz właśnie takie typowe podejście do EV o jakim tutaj z jaśkiem piszemy. Literalnie szukasz problemów tam gdzie ich nie ma. Znaczy u nas są, bo ciemnogród. Niemniej tak, da się tego samego dnia pojechać i wrócić. Ładowanie elektryka przez CHAdeMO trwa stosunkowo krótko. O Tesli 3 (i resztę modeli też ponoć upgrajdują) już wspominałem, +300km w 15 minut.

 

Co Ty z tym pomacaniem pojazdu?

No że jak ktoś nie używał jakiś czas, to trudno żeby jakąś rzetelną opinię mógł wygłaszać.

 

Co zmieni się w problemie miejsca ładowania, czasu ładowania i zasięgu po pomacaniu Tesli?

Zmieni się postrzeganie rzeczywistości przez takich malkontentów. Większość dojdzie do wniosku że zasięg ani ładowanie nie stanowi problemu.

 

Patrzysz na problem ładowania z punktu posiadania w domu ładowarki i miejskich jazd.

No bo samochód kupuje się z należytym przeznaczeniem. Kupujesz ciężarówkę żeby raz w roku przeprowadzkę zrobić?

 

Na wakacje masz inny samochód?

Jeśli EV nie da rady, to są wypożyczalnie samochodów. Ale EV daje radę, ostatnio ktoś z Wawy w Alpy Teslą jechał i spokojnie dojechał. Więc da się. I to szybciej niż inni spaliniakami, bo tamci po drodze nocowali. :p hehe

 

Tanie ładowanie jest pojęciem względnym. Dla jednych ma to znaczenie (koszt ładowania lub koszt paliwa) a dla innych nie.

Dla mnie zaletą EV jest lokalna czystość powietrza.

Dla mnie głównie brak zanieczyszczenia hałasem. Szczególnie moich uszu, bo różnica jest dramatyczna:

(Mazda6 GG CiTD)

(Mitsu Outlander PHEV)

Z zewnątrz różnica jest jeszcze większa. Oczywiście brak smrodu z rury też jest istotny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki jest dość kiepski bo daje tylko 13V i po połączeniu do regulatora ładowania nie może naładować aku. Choć w sumie ma to moc około 40W. Mogę sprzedać za dobrą flaszkę.

 

Ten solar ma inne przeznaczenie niż ładowanie akku.

Ma wspomagać przewietrzania na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tyle to ja ma opli z LPG na 20-30 lat. Dziadem to ja będę do śmierci

 

Dziwne, że do jazdy wystarczy Ci stary gruchot za 5k a do mieszkania potrzebujesz 150 m2.

 

Mogłeś wydać mniej i w sposób znaczący zmniejszyć ilość energii i paliw kopalnych potrzebnych żebyś miał i ciepło i smogu nie generował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w tym dziwnego?

Do samochodu nie przywiązuje wagi ma być ogólnie tani i tyle. no ale bez dziadostwa opony nokiany a awarie robię na bieżąco. Kupuję około 10 latka i jeżdżę do padliny

A dom popełniłem parę błędów ale generalnie jest ok. To co nie ejst ok naprawi się później.

Nie wyobrażam sobie mieć dom poniżej 100m2 bez garażu o jakichś normalnych rozmiarów na mikro działeczce poniżej 1000m i bez kominka.

Mikro domy z mikro działkami są dobre na starość a nie teraz kiedy jestem poniżej statystycznego półmetku

 

 

A to czy grzeję kpopalnymi czy nie niema dla mnie znaczenia ważny jest kompromis między kosztem, komfortem i bezpieczeństwem

Edytowane przez kulibob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w tym dziwnego?

Do samochodu nie przywiązuje wagi ma być ogólnie tani i tyle. no ale bez dziadostwa opony nokiany a awarie robię na bieżąco.

A dom popełniłem parę błędów ale generalnie jest ok. To co nie ejst ok naprawi się później.

Nie wyobrażam sobie mieć dom poniżej 100m2 bez garażu o jakichś normalnych rozmiarów na mikro działeczce poniżej 1000m i bez kominka.

Mikro domy z mikro działkami są dobre na starość a nie teraz kiedy jestem poniżej statystycznego półmetku

 

Dokładnie. Kury to podstawa. Ja też mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rynek odpowiedział. W Polsce jest zarejestrowanych 3.500 samochodów EV.

Mimo zachęt.

Obecnie EV posiadają pasjonaci i bogaci i kilka wyjątków.

 

Przepraszam bardzo jakie w polsce są zachęty bo ja o żadnych nie słyszałem. Dopiero teraz coś organizują.[Edit: ah tak jazda buspasem tylko szkoda ze u mnie w miescie nie ma]

 

Co do paneli to miałem brać z dofinansowaniem ale przeliczyłem i się nie opłaca:)

1. Opcja to kupno instalcji i odliczenie od podatku, a że prawdopodobnie będe musiał i tak przekroczyć próg podatkowy w tym roku o kwote instalacji to zysk z odliczenia jest duży

2. Opcja to wzięcie dofinasnowania 40% tylko od tego trzeba zapłacić podatek na koniec roku, dodatkowo kwoty dofinansowania nie można odliczyć. Więc efektywnie w moim przypadku zostanie z tego dofinansowania 14,4% kwoty instalacji a dochodzi bieganie z papierami i może koszty będa wieksze bo musi zamontowac firma na jedną fakture.

 

Będę montował na budynku gospodarczym więc i tak 23% VAT więc moge sam kupić wszystko i zamontować. I ta opcja zaczyna wygrywać. Musze jeszcze elektryka z rodziny zwerbować i znależć dobrą oferte na sprzęt jak narazie udało mi się znaleźć oferte poniżej 3000zł/kWp (fronius, panele poli i wszystko potrzebne do montażu)

Edytowane przez zibizz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam bardzo jakie w polsce są zachęty bo ja o żadnych nie słyszałem. Dopiero teraz coś organizują.[Edit: ah tak jazda buspasem tylko szkoda ze u mnie w miescie nie ma]

Były takie obietnice ale nie wchodzę w politykę.

 

Jazda EV buspasem ma się zakończyć w Norwegii. Ulgi też mają zniknąć.

Przywileje i ulgi są tylko na początku. Tylko wtedy kiedy to mało kosztuje i nie dezorganizuje komunikacji.

 

Czy PV się opłaca czy nie to głównie zależy od kosztu instalacji.

Np. zużywam rocznie 4.000 kWh to przy bieżącym zużyciu 25% potrzebuję instalację która wyprodukuje rocznie 1.000 kWh + 3.000 kWh/0,80 = 4.750 kWh.

Przy uzysku na poziomie ok 900 W z 1000 Wp potrzebuję instalację 5.30 kWp.

Koszt 1kW = ~0,52 PLN co daje rocznie 2.080 PLN za energię i przesyła bez stałych opłat niezależnych od poboru prądu.

Przyjmując koszt instalacji PV o wartości 4.000 PLN x 5,300 kWp = 21.300 PLN / 2.080 PLN = ponad 10 lat

Przyjmując koszt instalacji PV o wartości 5.000 PLN x 5,300 kWp = 26.500 PLN / 2.080 PLN = prawie 13 lat

 

Przy uldze podatkowej zwraca się wcześniej i wygląda lepiej.

W tej bardzo prostej kalkulacji nie ma uwzględnionego wpływu wzrostu kosztów prądu, spadku wydajności paneli, odsetek od kapitału itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...