Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pompa ciepla powietrzna


arecki1338

Recommended Posts

Witam

 

Słyszałem już o panelach gdzie można spokojnie kłaść na ogrzewanie podłogowe :) zresztą i tak będę zmuszony łączyć terakotę z panelami. Na komunikacji , w kuchni, w łazience , przy kominku kafle, a reszta powierzchni panele . Owszem fajnie by było wybudować się tanio ale wiem ,że jeżeli materiały mają mieć jakość to trzeba troszkę za nie zapłacić. Na budowę i wykończenie chce przeznaczyć 400 -470K i wydaje mi się ,że w takim budżecie uda nam się zmieścić. :) Pozdrawiam

 

 

Kwota ta zawiera umeblowanie wyposażenie kuchni i salonu oraz ogrodzenie :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 801
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Tak po prostu,z doświadczenia ponieważ mam panele na ok.80% powierzchni domu.

Podlogowke projektuje się także pod rodzaj okładziny podłogowej i nie jest prawdą,że na podlogowke wymagany jest gres.

Malux grzeje też pompą a na podłodze ma deski 1,5cm.

 

No z tym się akurat zgodzę, że można kłaść co innego, a i są nawet specjalnie produkowane panele pod podłogówkę. Mi chodziło bardziej o ogólną ideę, że aby w 100% wykorzystać "moc" podłogówki to najlepiej położyć gres (z tym się chyba zgodzisz), a gres nawet podgrzewany jest zimniejszy w odczuciu pod stopami niż deska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało który panel NIE nadaje się na podlogówke.

Dlatego można swobodnie wybierać materiał na podłogę, w zalezności od upodobań, estetyki.

Ja mam aktualnie gres, panele i wykladzinę dywanową, każde pomieszczenie jest dogrzane, w każdym chodzę boso i nie odczuwam dyskomfortu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tym się akurat zgodzę, że można kłaść co innego, a i są nawet specjalnie produkowane panele pod podłogówkę. Mi chodziło bardziej o ogólną ideę, że aby w 100% wykorzystać "moc" podłogówki to najlepiej położyć gres (z tym się chyba zgodzisz), a gres nawet podgrzewany jest zimniejszy w odczuciu pod stopami niż deska.

 

A do czego ci ta moc potrzebna. Gres się szybko nagrzewa i szybko stygnie. Drewno wolniej przekazuje ciepło do pomieszczeń przez co bezwładność podłogówki jest większa co przy grzaniu prądem taryfowym jest tylko zaletą.Na gresie róznica w temp 1-2 st. już jest odczuwalna, na drewnie nie. U mnie gres, parkiet lity klejony 16mm i deska warstwowa 14mm, z dywanami. Zasilanie w największe mrozy nie przekracza 35-36 st. grzejąc ok 10-12h/dobę. Temp podłogi od 23 st. w okresach przejściowych do 26 lecz tylko w końcowym etapie grzania w taniej taryfie przy mrozach poniżej -20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie w ten sposób powielasz ogólne mity nt podłogówki :p

tzn ze tylko gres się nadaje (no bo kto nie chciałbym wykorzystać 100% mocy podłogówki:P), że panele to trzeba specjalne itd

już ci koledzy napisali - zgadzam się z nimi....

 

Nie powielam żadnych mitów to czysta fizyka! Gdyby deska, czy panel miały taką samą zdolność akumulacji ciepła to twoi dziadkowie swój piec kaflowy obłożyli by drewnem albo panelem. Nie neguję, że możesz sobie i wykładzinę położyć, ale nikt mi nie powie, że nie ma to żadnego wpływu na sprawność ogrzewania. Choćby różnice, przy zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań miałyby być minimalne to zawsze na korzyść ceramiki. Ale podkreślam - na wodne ogrzewanie podłogowe możesz położyć każdą nawierzchnię:D Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powielam żadnych mitów to czysta fizyka! Gdyby deska, czy panel miały taką samą zdolność akumulacji ciepła .....

 

Tyle, że w zgodzie z fizyką, drewno ma większą pojemność cieplną (akumulację) niż płytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że w zgodzie z fizyką, drewno ma większą pojemność cieplną (akumulację) niż płytki.
Licząc na jednostkę masy drewno zdecydowanie wygrywa pod tym względem z materiałami ceramicznymi. Jednak drewno ma mniejszą gęstość i przy tej samej grubości już tak jednoznacznie nie jest - niektóre gatunki drewna (np. dąb) mają większą pojemność cieplną niż ceramika, a inne (np. sosna nieco mniejszą). Natomiast drewno znacznie gorzej przewodzi ciepło, i z tego powodu na okładziny pieców się słabo nadaje (pomijając jego palność).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Ja tam co prawda materiałoznawstwa nie kończyłem, ale całe życie się uczę i pewnie głupi umrę:D Z tego co tutaj widzę większa część forumowiczów uważa, że drewno jest materiałem równorzędnym, a co niektórzy uważają, że lepszym do wykończenia podłogi ogrzewanej niż ceramika. OK przyjmuję to do wiadomości, tylko nie rozumiem dlaczego we wszystkich poradnikach budowlanych pisze się zupełnie na odwrót. Czyżby wszyscy się mylili? Jak komuś się chce to niech przeszuka w internecie czy gdziekolwiek znajdzie informacje o tym, że drewno jest równorzędne lub lepsze od ceramiki, bo ja wpisałem w google "materiał do wykończenia podłogi ogrzewanej" i na pierwszych 10 stronach stoi napisane, że można wykończyć czym się chce lecz najbardziej polecana jest ceramika, a najmniej drewno Oświećcie mnie proszę, bo jeśli to mit to całą chatę mam spierdzieloną:bash::D

 

Oto linki do przykładowych stron z tym tematem:

 

http://www.budujemydom.pl/ogrzewanie-podlogowe-i-grzejniki/12785-wybor-wykonczenia-podlogi-na-ogrzewaniu-podlogowym

 

http://www.dobrebudowanie.pl/abc-wodnego-ogrzewania-podlogowego.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dasz od dołu z 30 cm izolacji to i tak górą wyjdzie to ciepło

ja tam z drewna jestem b.zadowolony.

 

I tu chyba dotknąłeś sedna tej dyskusji. W domach dobrze zaizolowanych, czy energooszczędnych jakie Wy macie prawdopodobnie rodzaj wykończenia nie odgrywa istotnej roli, pewnie nawet sam beton byłby OK, ale w tzw domach standardowych U=>100khW/m2 (ja taki posiadam) czy też w domach słabo zaizolowanych wybór materiału będzie miał już duże znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....wybór materiału będzie miał już duże znaczenie.

 

No duże, to duża przesada.

Ciepło to energia, a ta jak wiadomo ma tam "ujście" gdzie najmniejszy opór (sumaryczny).

Trudno sobie wyobrazić posadzkę której opór cieplny "od dołu" (gruntu) jest mniejszy od oporu cieplnego od "góry".

Edytowane przez sSiwy12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu chyba dotknąłeś sedna tej dyskusji. W domach dobrze zaizolowanych, czy energooszczędnych jakie Wy macie prawdopodobnie rodzaj wykończenia nie odgrywa istotnej roli, pewnie nawet sam beton byłby OK, ale w tzw domach standardowych U=>100khW/m2 (ja taki posiadam) czy też w domach słabo zaizolowanych wybór materiału będzie miał już duże znaczenie.

Nie wiem o co ci chodzi z tą jednostką.

Z podłogówki ciężko ci będzie isiągnąć moc 100W/m2 nie przekraczając temperatury posadzki 26 st. przy wewnętrznej 22. max ok 40-50W/m2. Przy 100W/m2 podłoga przekroczy 30st. Patrząc na twoja stopkę uważam że podłogówka po całości spokojne dała by radę niezależnie od rodzaju wykładziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co ci chodzi z tą jednostką.

Z podłogówki ciężko ci będzie isiągnąć moc 100W/m2 nie przekraczając temperatury posadzki 26 st. przy wewnętrznej 22. max ok 40-50W/m2. Przy 100W/m2 podłoga przekroczy 30st. Patrząc na twoja stopkę uważam że podłogówka po całości spokojne dała by radę niezależnie od rodzaju wykładziny.

 

Zeby uzyskac z posadzki 100W/m2 musial by przezde wszystkim spiac dwie takie pompy jak ma w kaskade. Przy kociolku 24kW to jak najbardziej do osiagniecia, ale nie przy pompie 9kW.

Ja mam w 70% panele i nie mam uwag co do dzialania podlogowki a dome do termosow tez nie nalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby uzyskac z posadzki 100W/m2 musial by przezde wszystkim spiac dwie takie pompy jak ma w kaskade. Przy kociolku 24kW to jak najbardziej do osiagniecia, ale nie przy pompie 9kW.

Ja mam w 70% panele i nie mam uwag co do dzialania podlogowki a dome do termosow tez nie nalezy.

 

Ale jego dom tyle nie potrzebuje tylko max ok 50%, także i pompka da radę. Nie tak wyglądają domy o zapotrzebowaniu na CO w okolicach 17-18kW. A podłogówka to nie apteka, dasz w rurę trochę więcej st. lub mniej. Ja robiłem na moc 40 W/m2 przy zasilaniu śr. 35 st. i bez problemu dawał a radę grzejąc tylko 10-12 godzin dziennie w największe mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że zainteresował was mój domek:D To rzeczywiście dziwny przypadek bo wg Świadectwa Charakterystyki Energetycznej jest policzony EU=100,3kWh/m2/rok. Świadectwo dostałem po zakupie wraz z budynkiem i zostało sporządzone w 2010 czyli po zakończeniu budowy. Ciekawym jest fakt, że dom został wybudowany jakby niezgodnie z projektem (na szczęście na korzyść domu) np w projekcie są ściany zewnętrzne - pustak biały, a w rzeczywistości jest phorotherm, później jest blacho-dachówka, a w rzeczywistości jest dachówka ceramiczna. Ocieplenie też nie jest zgodne z projektem bo np dach miał być 16cm wełny a jest 35cm. Fachowcem nie jestem ale wydaje mi się, że są to duże różnice i być może to świadectwo zostało wystawione na podstawie projektu. Firma, która robiła mi pompę nie patrzyła w ogóle na to świadectwo tylko przyjechali z jakimś sprzętem i sami coś tam mierzyli i z tego co wiem to wyszło im, że dla -18st na zewnątrz będzie potrzeba 8,6kW i na tej podstawie dobrali pompę i chyba się nie pomylili bo na razie jestem mega zadowolony:yes: Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega ma taki problem, że za dużo czyta, a za mało myśli....

 

rozwalają mnie takie posty jak ten powyżej....

 

Mnie za to rozwalają takie posty, bo nie dość, że nie wnoszą niczego pozytywnego do dyskusji to jaszcze świadczą o prawdopodobnie kiepskim wychowaniu użytkownika, który pozjadał wszystkie rozumy! Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że zainteresował was mój domek:D To rzeczywiście dziwny przypadek bo wg Świadectwa Charakterystyki Energetycznej jest policzony EU=100,3kWh/m2/rok. Świadectwo dostałem po zakupie wraz z budynkiem i zostało sporządzone w 2010 czyli po zakończeniu budowy. Ciekawym jest fakt, że dom został wybudowany jakby niezgodnie z projektem (na szczęście na korzyść domu) np w projekcie są ściany zewnętrzne - pustak biały, a w rzeczywistości jest phorotherm, później jest blacho-dachówka, a w rzeczywistości jest dachówka ceramiczna. Ocieplenie też nie jest zgodne z projektem bo np dach miał być 16cm wełny a jest 35cm. Fachowcem nie jestem ale wydaje mi się, że są to duże różnice i być może to świadectwo zostało wystawione na podstawie projektu. Firma, która robiła mi pompę nie patrzyła w ogóle na to świadectwo tylko przyjechali z jakimś sprzętem i sami coś tam mierzyli i z tego co wiem to wyszło im, że dla -18st na zewnątrz będzie potrzeba 8,6kW i na tej podstawie dobrali pompę i chyba się nie pomylili bo na razie jestem mega zadowolony:yes: Pozdrawiam

 

W swiadectwie nie ma podanego projektowego obciążenia cieplnego które wynika z obliczen ozc, nie spotkałem się również z zadnym urzadzeniem które mierzy i oblicza to obciązenie. Po prostu nie ma takich urzadzen, są co prawda mierniki lambdy, ale wsp. U przegród to nie wszystko co konieczne do obliczenia obciązenia cieplnego.

Nie znam szczeegółów konstrukcyjnych twojego domu, ale rzadko kiedy wychodzi z obliczen obciązenie cieplne powyzej 9 kW, raczej kiedy jest duzy budynek lub bardzo słabo zaizolowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...