Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Rozwiązanie ogrzewania i wentylacji - prośba o rady. NOWY :)


Wieniuś

Recommended Posts

Witam

Wiele już zostało napisane na forum, lecz potrzebuję konkretnych wskazówek. Nadmienię, że w tej tematyce jestem zupełnym laikiem. To, co wymyśliłem opieram tylko i wyłącznie na informacjach zasięgniętych z Internetu.

Jestem na etapie budowy domu. Powierzchnia użytkowa ok. 150 m.kw. Parter i poddasze ze skosami. Proszę o pomoc w poskładaniu ogrzewania oraz wentylacji.

Ja wymyśliłem sobie to w ten sposób: piec na ekogroszek z podajnikiem (nie mam możliwości założenia gazu ziemnego a i ogrzewanie olejowe w moim odczuciu wychodzi za drogo). Ogrzewanie podłogowe cały dół, czyli salon, kuchnia, jadalnia, toaleta, wiatrołap, gabinet. Na piętrze ogrzewanie podłogowe tylko w łazience. W pokojach tradycyjne grzejniki.

Do tego chce założyć kominek z płaszczem wodnym, aby w przypadku, kiedy się już w nim pali móc trochę oszczędzić na ekogroszku.

Zapotrzebowanie na ciepłą wodę dla 4-osobowej rodziny pochodzić ma z zainstalowanego systemu solarów, które w okresach poza grzewczych dostarczać mają ciepłą wodę.

Aby przyoszczędzić na ogrzewaniu (będę ocieplał dom), zapewnić dobrą wentylację oraz zamiast klimatyzacji noszę się z zainstalowaniem rekuperatora z gruntowym wymiennikiem ciepła, kolejny argument to żona alergiczka.

Czy to wszystko ma sens?

Cały czas zastanawiam się czy kominek z płaszczem wodnym jest potrzebny w przypadku zainstalowanego rekuperatora?

Czy ogrzewanie podłogowe zrobić w całym domu czy instalować grzejniki w sypialniach? (tutaj rozterka moja podyktowana jest faktem, że podłogowe bardzo długo się nagrzewa, ale z kolei przy podziale na podłogowe oraz tradycyjne grzejniki muszę montować jakieś urządzenie do mieszania gdyż inna temperatura jest w podłogowym a inna w grzejnikach).