Rafał76 20.08.2011 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 dzięki za garść porad, przeanalizuję, przemyślę i wybiorę jakieś rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 20.08.2011 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 Jeśli jest problem z tym , że wkręt przechodzi przez kątownik i wchodzi w pustak, to zrób taki "kątownik" z dwóch profili zamkniętych : jeden z kwadratowego np 10x10mm i do niego przykręcony drugi 20x10- razem tworzą kątownik 20x20mm i grubości 10mm. Jeśli chcesz większą przerwę między blachą a kominem weź grubszy profil.Spawanie alu musi być w osłonie argonu- mało kto to robi, mam to szczęście, że jest taki gość niedaleko, ale korzystałem z jego usług raz. Częściej skręcam profile różnymi kątownikami stalowymi.Linki dla leniwych:-)http://www.metallexpres.eu/oferta/34/aluminium.html http://www.google.pl/search?q=k%C4%85towniki+aluminiowe&hl=pl&biw=1313&bih=880&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&ei=3XlPTu-OMY2KhQeQgZHqBg&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&sqi=2&ved=0CDUQ_AUoAQ http://www.google.pl/#hl=pl&cp=9&gs_id=s&xhr=t&q=profile+aluminiowe&pf=p&sclient=psy&source=hp&pbx=1&oq=profile+a&aq=0&aqi=g5&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=17896ecb27ee8012&biw=1313&bih=880 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 20.08.2011 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 (edytowane) No to zakończę tę stronę, jak sobieradek rozpoczął: pod struktonitem mam płytę osb. I stosujmy znaną powszechnie profilaktykę, aby czarnowidztwo Jedynego Prawdziwego Fachowca (wg własnego mniemania) na tym Forum, się nie sprawdziło Edytowane 20 Sierpnia 2011 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 20.08.2011 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 Spawanie alu musi być w osłonie argonu- mało kto to robi, mam to szczęście, że jest taki gość niedaleko, ale korzystałem z jego usług raz. Częściej skręcam profile różnymi kątownikami stalowymi. O spawaniu aluminium napisałem tylko traktując to jako możliwość. W tym przypadku rzeczywiście by się to nie opłacało. I w ogóle dzięki za fachowe uzupełnienie moich wpisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 21.08.2011 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 O spawaniu aluminium napisałem tylko traktując to jako możliwość. W tym przypadku rzeczywiście by się to nie opłacało. I w ogóle dzięki za fachowe uzupełnienie moich wpisów. Potrzeba matką wynalazków- więc czasem "wymyślam" coś na własne potrzeby Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafał76 22.08.2011 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Jeszcze jedna kwestia odnośnie skroplin pod blachą - miejscowy dekarz z którym zagadałem na ten temat krzywił się na pomysł obudowy komina blachą, że to będzie się skraplało i wsiąkało w komin i jakoś nie docierało do niego moje tłumaczenie, że ja nie chcę zamknąć tego komina blachą płaską na styk, tylko trapezówką na lekkim dystansie (właśnie jakiś profil odstający 1-2cm), gdzie od spodu byłby wlot powietrza, a skropliny mogłyby swobodnie wypływać po wewnetrznej stronie blachy. Generalnie to nie spotkałem za wiele takich okładzin kominów, za wyjątkiem Pomorza. W Karwii k/Jastrzebiej Góry gdzie byłem na urlopie to chyba 1/5 kominów obłożona jest w całości blachą.Ile wg Panów praktyków warta jest tego typu robota z materiałem? Wymiar komina ok 67x45cm, wys. ok 70cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 22.08.2011 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 (edytowane) Tymi skroplinami się za bardzo nie przejmuj . Blacha trapezowa, to najczęściej ta sama, co na blachodachówki, a więc jest przystosowana na wszelkie warunki atmosferyczne. Jeśli będzie pustka powietrzna, to zawsze sobie stamtąd odparują (obudowa komina, to nie szczelna puszka ). A co do cen, to mamy ...ceny umowne. Zależy od fachowca, miejscowości i wielu jeszcze innych czynników. Najlepszym sposobem sprawdzenia, ile co kosztuje, jest wycena konkretnego fachowca Możesz "wrzucić" temat na "ofero24.pl" i się dowiesz . Pozdro. Edytowane 22 Sierpnia 2011 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 23.08.2011 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 Nie zawracałbym sobie głowy jakimiś skroplinami pod blachą- wszak słońce ogrzeje blachę i odparuje jeśli tam cokolwiek będzie. A w ogóle skąd ma tam być woda...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafał76 24.08.2011 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 A w ogóle skąd ma tam być woda...? Temu dekarzowi chodziło że skropliny będą potem wnikać w ściany komina, tak by było gdyby okładzina była z blachy płaskiej na styk, ale tu rozpatrujemy trapezówkę na dystansie, więc nie ma raczej zmartwienia. Skropliny napewno będą gdy się ochłodzi. Mam garaż blaszany, czasem mam cały sufit jest oblepiony wiszącymi kroplami. Cieplej w środku, zimniej na zewnątrz, pojawia się rosa albo szron na zimnej blasze. Latem jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Princesa 24.08.2011 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 Co zrobić z kominem, dla którego nie zostawiono dylatacji przy przejściu przez strop?Można to jakoś skuć teraz nie uszkadzając komina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 24.08.2011 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 (edytowane) Co zrobić z kominem, dla którego nie zostawiono dylatacji przy przejściu przez strop? Pytania: 1. Jaki to strop? 2. Jaki to komin? Edytowane 24 Sierpnia 2011 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Princesa 25.08.2011 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 Tutaj wszystko dokładniej opisałam: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?185078-Komin-Schiedel-i-brak-dylatacji-przy-przej%C5%9Bciu-przez-strop-CO-TERAZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 25.08.2011 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 Myślę, że najwięcej racji ma antech. Komin Schiedel'a jest kominem trójwarstwowym i największe wydłużenia cieplne dotyczą wkładu ceramicznego. Dlatego najważniejsze jest ustrzec się przed najczęściej popełnianym błędem polegającym na przymurowaniu tego wkładu (na wylocie) do części komina wystającej ponad dachem. W starych budynkach budowano kominy jednowarstwowe z cegły, które stanowiły całość nawet ze ścianami nośnymi i żadnej dylatacji nikt wtedy nie robił pomimo wyższej (niż obecnie) temperatury spalin w starych piecach o niskiej sprawności, a kominy sobie dymiły (i to długie lata!) Jeśli już jednak robić tę dylatację, to sądzę, że najszybciej i najbezpieczniej byłoby wiertarką ( a pozostałości wykuć). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.