Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ile za montaż w warstwie ocieplenia?


Recommended Posts

Wcześniej pisałem posty pod nickiem AUTO-DOM.

Ten i następne będę pisał pod Krzysztof49.

Na początek dzięki za słowa wsparcia:)

 

Jeśli coś jest skomplikowane i złożone to jest drogie i w produkcji i w montażu. Bardzo łatwo też popełnić błąd.

System JB-D jest wykonany ze stali, solidny, pancerny ale przy błędzie jest mostkiem termicznym. Mogę zdradzić na razie, że system podpór okiennych o których mówię wykonany jest z tworzywa sztucznego.

Zdjęć na razie nie mam ale zamieszczę je wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybacz Krzysztofie ale o jakim ty mostku mówisz? Może za chwilę usłyszymy, że w tym miejscu lód na ścianie się pojawia?

By było jasne - nie współpracuję z SFS, ani mi za to nie płacą bym ich system promował.

W czasach coraz częściej spotykanego takiego montażu poszukiwałem różnych rozwiązań i realnie sprawdziło się tylko JB-D, zarówno w czasie montażu, jak i późniejszych, ewentualnych poprawek (Nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego co następne ekipy potrafią wyczyniać z oknami). Możliwość dostępu do śruby regulacyjnej jest nieoceniona. Kolejną sprawą jest obciążenie kotew

Zresztą co tu dużo mówić - są Samochody i samochody, Ludzie i ludziska itp itd a karawana i tak pójdzie dalej, gdyż Inwestorzy szukają najtańszych rozwiązań i łykną wszystko co da im pozorne oszczędności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

chciałabym raz na zawsze zdecydować, czy robić montaż w warstwie ocieplenia czy nie. Czytam jedne wątki i wychodzi, że nie ma sensu, czytam drugie, gdzie podaje się, że jednak warto. W tym wątku http://forum.muratordom.pl/showthread.php?138338-Montaż-okien-przy-20-cm-ociepleniu. podają, że warto taki montaż robić. Tutaj piszecie, że to przerost formy nad treścią. Wczoraj siedziałam i czytałam i zdecydowałam, że jednak nie ma sensu go robić. Dzisiaj trafiłam na inne wątki i znowu mam wątpliwości. Jak czytać te izotermy? Czy taki montaż skutkuje tym, że okolice okna, szyby się nie wyziębiają itp? Nie znam się na tym. Pomóźcie to zrozumieć.

Jak jest z zasadnością takiego montażu, przy następujących założeniach:

- robiony jest na kotwach JB-D (jak już robić, to w pewny sposób), czyli koszt mw jak podawany wyżej

- ściana 25 cm porotherm + 20 cm styropian

- okna trójszybowe o powierzchni ok. 42 m2, w większości długie na 2,4 m

- wentylacja mechaniczna z reku i w ogóle planowany dom energoszczędny

- ogrzewanie gazem ziemnym

Kolejny problem, to jak to ugryźć z roletami integro schowanymi pod elewacją, ale to poruszę w innym wątku :)

Muszę na dniach decydować, bo zaraz zaczynają budowac parter i można jeszcze dokonać paru ustaleń, aby np. zmieścić te rolety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o zmieszczeniu rolet zapomnij - od tego zacznij

Przy 20 cm styropianu zastanawianie się nad montażem w ociepleniu ma sens - tylko przeanalizuj dobrze koszty jakie poniesiesz na tym etapie i jaki mniej więcej będzie zwrot poniesionych nakładów. W twoim wypadku, przy wentylacji mechanicznej z Reku może to mieć sen - może ale nie musi

Nie można Ci jednoznacznie powiedzieć czy warto czy nie. To po prostu trzeba dokładnie wyliczyć dla konkretnej chałupy a nie mówić autorytatywnie że TAK bądź NIE. Jeśli zwrot wyjdzie na poziomie 20 lat - zastanawiałbym się - dlaczego? W tym czasie na pewno czeka cie już remont - domu, CO i innych rzeczy a może okazać się że za 20 lat będą takie rozwiązania które umożliwią lepsze wydatkowanie teraz wydanych pieniędzy i o wiele większe oszczędności. Może okazać się, że teraz lepiej wrzucić kasę na lokatę i z odsetek pokrywać "zwiększone" koszty ogrzewania. Taki montaż u Ciebie to wydatek rzędu 6-9 tysięcy ekstra - Ty musisz podjąć decyzję czy to ci się kalkuluje a by podjąć ją rozsądnie należy przeliczyć całą chałupę dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom energooszczędny to tylko z oknami w warstwie ocieplenia. Takie czasy. Energia będzie droższa a nie tańsza. System JB-D jest drogi bo skomplikowany. To jest 2 kg stali na każde okno. Montaż okien utrudniony , tylko od strony zewnętrznej budynku. A okna na piętrach. Są systemy prostsze , więc dużo tańsze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jareko jak sprawdzić czy ekipa naprawdę dobrze zamontowała okna w ociepleniu???

 

sytuacja wygląda tak, Ytong 24cm + styro 25cm(którego jeszcze niema oczywiście), okna schuco si 82 trzy szybowe, do tego rolety zintegrowane nastawne.

Mają montować na kotwy i dodatkowo te dolne wklejać na jakiś klej żeby ten ciężar dobrze trzymało, do tego folia wklejana od wewnątrz.

I drugie pytanie czy to prawda że ta folia szybko się utlenia i najlepiej od razu ją wstępnie zarzucić tynkiem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam dwa wykonania konsoli dolnych. Pierwsze, elementy z bolcami gwintowanymi, najpierw przykręca się do listwy progowej okna,a potem całość wsuwa się w otwory konsoli dolnych. Przy montażu od wewnątrz, okno jest pochylone, i bolce zacinają się w tych otworach. Wykonanie drugie to, filmik pokazowy. Tylko kątownik stroną otwartą jest na zewnątrz, co zmusza montażystów do podniesienia okna o dodatkowe 5 cm, plus 3 cm na regulacje konsoli, plus pochylenie okna. Przykre ale sprawdzone. O ciężarze okien trzy szybowych i witrynowych nie wspomne. Montaż tylko z zewnątrz .Otwór na okno powinien być o 13 cm większy od wysokości okna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam dwa wykonania konsoli dolnych. Pierwsze, elementy z bolcami gwintowanymi, najpierw przykręca się do listwy progowej okna,a potem całość wsuwa się w otwory konsoli dolnych. Przy montażu od wewnątrz, okno jest pochylone, i bolce zacinają się w tych otworach. Wykonanie drugie to, filmik pokazowy. Tylko kątownik stroną otwartą jest na zewnątrz, co zmusza montażystów do podniesienia okna o dodatkowe 5 cm, plus 3 cm na regulacje konsoli, plus pochylenie okna. Przykre ale sprawdzone. O ciężarze okien trzy szybowych i witrynowych nie wspomne. Montaż tylko z zewnątrz .Otwór na okno powinien być o 13 cm większy od wysokości okna.

 

Hm... jeśli ten opis dotyczy montażu okien na konsolach dolnych JB-D, to się zdziwiłem. Przecież tak konsola typu HVP jak i HVW bazuje na "bolcach gwintowanych". W konsoli HVP "bolec" zakończony jest płaskownikiem, w konsoli HVW kątownikiem. Konsoli HVP nie powinno się montować do listwy progowej! HVP to rozwiązanie bezpośredniego połączenia elementu nośnego konsoli z dolnym ramiakiem ościeżnicy okna. Jak to wygląda w naturze można zobaczyć w artykule " energeto5000.Energooszczędna premiera w Szwajcarii" . Przy montażu od wewnątrz nic się pochyla, wystarczy przy pomocy dwóch nakrętek fi8 osadzić dolną podstawę konsoli (kotwę) na gwintowanym trzpieniu części nośnej przymocowanej do ościeżnicy okna. Dalej to już "prościzna" i klasyka z odrobią pomyślunku jak to przy montażu okien:-). A jak kto nie myśli, niech się za to nie zabiera, bo go przy tym weźmie jaśnista... do rymu :-). No i co oczywiste montować można od zewnątrz i od wewnątrz wedle osobistego patentu. Mój, podobnie jak jareko jest wewnętrzny:-).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie utlenia się - to nie membrana ba dachu ale..... ale odkleja się z czasem - dlaczego tak się dzieje? Nie potrafię tego wytłumaczyć a teoretyzować nie wypda

O jakim klejeniu kotew mówisz?

Pan mi tak wytłumaczył - kotwy w dolna część muru dodatkowo na kotwy klei i to w mur, jak zapytałam czy mi nikt tych okien nie wyrwie to powiedział że może tak być ale ten klej jest taki że zabierze okno z połową muru :) Klej podobno drogi ok 600zł za tubę. firmy nie znam bo jeszcze nie dostałam umowy montażowej tylko na okna.

I ponawiam pytanie, jak laik ma sprawdzić czy montaż jest wykonany prawidłowo??? Ze np za pół roku całe okno nie będzie "tańcować", albo przy wentylacji mech nawiewno-wywiewnej nie będzie zasysało powietrza???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodzi o "kołki chemiczne" np. Fishera ale przy Ytongu i ciężkich okna bardziej sprawdzi się dodatkowy kątownik dokręcany do kotwy i mocowany kołkami do ściany w pomieszczeniu. Odporność na ścinanie jest znacznie większa niż na wyrywanie.

http://www.sfsintec.biz/internet/sfsmedien.nsf/5E3FDF71242FE4DCC125760F00322D67/$FILE/JB-DK_HLZ.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://jareko.pl/2010_rok/Pod_Opolem/01.1.jpg

tak to realnie wygląda - w tym wypadku montaż w silce. Okno ważyło ok 650 kilo, normalnie kołki zostałyby wyrwane wraz z polową muru ;) nawet gdyby były wklejone. Przy wysadzeniu kotwy ponad 10 cm dodatkowo stosuje się podporę AW. Więcej zdjęć na http://jareko.pl/page29.php

A najlepiej poczytać sobie o tych kotwach wtedy będzie łatwiej ocenić czy montaż zrobiony prawidłowo czy też nie

http://www.sfsintec.biz/internet/sfs75.nsf/fSearchResult?ReadForm&QUERY=JB-D&QUERYLG=CL&COUNT=25&LG=CL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...