Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Posadzka - przerwa dylatacyjna.


raaa

Recommended Posts

Odbieram nieługo mieszkanie i przed odbiorem finalnym poszedłem zobaczyć je z znajomym inspektorem budowalnym. Poza standardowymi ustarkami braku kąta pełnego i uszkodeniami stolarki okiennej okazało się coś poważniejszego według niego.

 

Otóż gdy stawałem na posadzkę po obydwu stronach przerwy dylatacyjnej unosiła się ona na milimetr lub opadała gdy nacisk znikł. Widać było ruch pionowy. Do tego dochodziły odgłosy tarcia dwuch części posadzki po obydwu częściach przerwy.

 

Według inspektora jest to poważna wada gdyż przerwa dylatacyjna posadzki nie powinna ruszać się pod naciskiem człowieka a tym bardziej nic nie powinno chrupac przy stapamiu na nim. Podobno styropian jest za miekki w izolacji posadzki.

 

Jaka jest wasza opinia.

Jestem zupełnie zielony a zostałem uświadomiony przez inspektora, że poprawka tego może zabrać miesiąc (skucie, położenie nowej i wyschnięcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbieram nieługo mieszkanie i przed odbiorem finalnym poszedłem zobaczyć je z znajomym inspektorem budowalnym. Poza standardowymi ustarkami braku kąta pełnego i uszkodeniami stolarki okiennej okazało się coś poważniejszego według niego.

 

Otóż gdy stawałem na posadzkę po obydwu stronach przerwy dylatacyjnej unosiła się ona na milimetr lub opadała gdy nacisk znikł. Widać było ruch pionowy. Do tego dochodziły odgłosy tarcia dwuch części posadzki po obydwu częściach przerwy.

 

Według inspektora jest to poważna wada gdyż przerwa dylatacyjna posadzki nie powinna ruszać się pod naciskiem człowieka a tym bardziej nic nie powinno chrupac przy stapamiu na nim. Podobno styropian jest za miekki w izolacji posadzki.

 

Jaka jest wasza opinia.

Jestem zupełnie zielony a zostałem uświadomiony przez inspektora, że poprawka tego może zabrać miesiąc (skucie, położenie nowej i wyschnięcie).

 

Moja opinia jest taka, że wylewka w tych miejscach lub miejscu jest cieńsza niż gdzie indziej. Może być też tak, że wylewka w tych miejscach w wyniku skurczu lekko się uniosła. Warstwa wierzchnia schnie szybciej. Woda wolna wyparowuje znacznie szybciej z powierzchni i płytkich warstw niż z wewnątrz wylewki. Załącz zdjęcia. Sprawdź co się stanie jak naskoczysz na ten fragment. Wylewki mają na ogół 5-6cm grubości, są w 80% nie nadające się pod posadzki drewniane klejone wielkogabarytowe. Czasami zdarza się jak sprawdzam wylewkę w rogach pomieszczenia, że po mocniejszym naciśnięciu nogą pękają. Dowiedz się u devlopera jaką mają grubość z jakiego cementu zostały wykonane i kiedy, a także z czego i jak gruba jest warstwa izolacji akustyczno-cieplnej pod wylewką?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedz się u devlopera jaką mają grubość z jakiego cementu zostały wykonane i kiedy, a także z czego i jak gruba jest warstwa izolacji akustyczno-cieplnej pod wylewką?.

 

 

Izolacja akustyczna – styropian gr. ok. 3 cm, warstwa wyrównawcza pod posadzkę (szlichta) gr. ok. 4cm, bez warstwy wykończeniowej posadzki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak może uginać się wylewka???

Na mojej stoi (stało, teraz już jest parkiet) kilkusetkilogramowe pianino a wylewka nawet nie drgnęła. WSięcej, to pianino zanim stanęło, przejechało na kółkach przez prawie cały dom i kilka dylatacji.

Mam niestety wrażenie, że inspektor ma rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbieram nieługo mieszkanie i przed odbiorem finalnym poszedłem zobaczyć je z znajomym inspektorem budowalnym. Poza standardowymi ustarkami braku kąta pełnego i uszkodeniami stolarki okiennej okazało się coś poważniejszego według niego.

 

Otóż gdy stawałem na posadzkę po obydwu stronach przerwy dylatacyjnej unosiła się ona na milimetr lub opadała gdy nacisk znikł. Widać było ruch pionowy. Do tego dochodziły odgłosy tarcia dwuch części posadzki po obydwu częściach przerwy.

 

Według inspektora jest to poważna wada gdyż przerwa dylatacyjna posadzki nie powinna ruszać się pod naciskiem człowieka a tym bardziej nic nie powinno chrupac przy stapamiu na nim. Podobno styropian jest za miekki w izolacji posadzki.

 

Jaka jest wasza opinia.

Jestem zupełnie zielony a zostałem uświadomiony przez inspektora, że poprawka tego może zabrać miesiąc (skucie, położenie nowej i wyschnięcie).

Czy to są dylatacje w pełnym tego słowa znaczeniu, czy też pęknięcia posadzki w miejscach nacięć skurczowych?

Są to dwie różne rzeczy wymagające odmiennego sposobu naprawy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to są dylatacje w pełnym tego słowa znaczeniu, czy też pęknięcia posadzki w miejscach nacięć skurczowych?

Są to dwie różne rzeczy wymagające odmiennego sposobu naprawy. Pozdrawiam.

 

Trudno mi na to rzeczowo odpowiedzieć.

Inspektor powiedział, że to przerwa dylatacyjna, która dla mnie wygląda na pęknięcie z rysą. Jednakże jest w miarę prosta rysa :)

Postaram się zrobić zdjęcia i zamieścić.

Edytowane przez raaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi na to rzeczowo odpowiedzieć.

Inspektor powiedział, że to przerwa dylatacyjna, która dla mnie wygląda na pęknięcie z rysą. Jednakże jest w miarę prosta rysa :)

Postaram się zrobić zdjęcia i zamieścić.

 

rysa to raczej nacięcie zrobione blachówką, dylatacja to pianka (styropian) oddzielający posadzki. różnic duża ale i tak nie powinno się ruszać moim zdaniem jest cienko w tym miejscu...jak na to przyjdzie panel to ok ale jak płytka to problem... w sumie to nie może się ruszać a naprawić to jest nie trudno ale czasu to wymaga ( na wyschnięcie) ja wyciął bym posadzkę jak jest cienko wyją bym styropian włożył piankę między posadzki i zalał betonem tym razem grubiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a niby skąd się bierze ta potężna różnica pomiędzy dylatacją naciętą, a dylatacją w postaci pianki ??? i jak dokładnie "to naprawić" ??? jak się wytnie i wstawi to już się nie ruszy ??? a jak zacznie się ruszać w miejscu drugiego nacięcia ???

Wrzuć zdjęcia. Plan i zbliżenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Byłem zrobiłem parę zdjęć. Tym razem zabrałem kolegę dobrego, który wykończenia robi.

 

Fachowiec od dewelopera przy nas skuł kawałek posadzki przy przerwie dylatacyjnej abyśmy sprawdzili grubość.

Grubość taka jak w projekcie 4-5 cm. Pod posadzką był styropian grubości 3cm (tez zgodne z projektem).

 

Zanim wycięliśmy kawałek styropianu który wydawał się jakiś taki miękki spod posadzki, fachowiec od dewelopera przyniósł kawałek z paczki świeżo otwartej dla przykładowego pokazania. Po porównaniu tych dwóch kawałków tego z paczki i tego spod posadzki wyszło że grubość taka sama ale twardość już inna nawet dla laika który dłońmi sprawdza. Dodatkowo ziarna miękkiego styropianu są większe od tego bardziej sprasowanego i twardego z paczki.

Stad cały problem uginania się posadzki przy nastąpieniu w okolicy przerwy dylatacyjnej.

 

Co teraz można z tym zrobić jak udowodnić, że pod posadzkę wsadzono za miękki tańszy styropian? Są jakieś normy co można a co nie?

Znajomy fachowiec stwierdził że wszystko do skucia. Ale jak to formalnie załatwić?

 

Zdjęcia, na górze styropian spod posadzki (miększy)

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/184128/1/

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/184128/2/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem zrobiłem parę zdjęć. Tym razem zabrałem kolegę dobrego, który wykończenia robi.

 

Fachowiec od dewelopera przy nas skuł kawałek posadzki przy przerwie dylatacyjnej abyśmy sprawdzili grubość.

Grubość taka jak w projekcie 4-5 cm. Pod posadzką był styropian grubości 3cm (tez zgodne z projektem).

 

Zanim wycięliśmy kawałek styropianu który wydawał się jakiś taki miękki spod posadzki, fachowiec od dewelopera przyniósł kawałek z paczki świeżo otwartej dla przykładowego pokazania. Po porównaniu tych dwóch kawałków tego z paczki i tego spod posadzki wyszło że grubość taka sama ale twardość już inna nawet dla laika który dłońmi sprawdza. Dodatkowo ziarna miękkiego styropianu są większe od tego bardziej sprasowanego i twardego z paczki.

Stad cały problem uginania się posadzki przy nastąpieniu w okolicy przerwy dylatacyjnej.

 

Co teraz można z tym zrobić jak udowodnić, że pod posadzkę wsadzono za miękki tańszy styropian? Są jakieś normy co można a co nie?

Znajomy fachowiec stwierdził że wszystko do skucia. Ale jak to formalnie załatwić?

 

Zdjęcia, na górze styropian spod posadzki (miększy)

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/184128/1/

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/184128/2/

 

Oczywiście, że istnieją normy. Przecież chodzi o akustykę i ocieplenie. Poziom zgniotu styroduru. Potrzebujesz rzeczoznawcy. Nazwij ten styropian, producent i jego symbol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że istnieją normy. Przecież chodzi o akustykę i ocieplenie. Poziom zgniotu styroduru. Potrzebujesz rzeczoznawcy. Nazwij ten styropian, producent i jego symbol.

 

Dostałem opis styropianu. Ponizej w linku.

https://docs.google.com/fileview?id=1nuFVWh2DNDLmYrpaWrnRRkZIcv5KXdRYFH4E5zMv0k6vXnPKNRtFCUja_or7&hl=pl

Edytowane przez raaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to są dylatacje w pełnym tego słowa znaczeniu, czy też pęknięcia posadzki w miejscach nacięć skurczowych?

Są to dwie różne rzeczy wymagające odmiennego sposobu naprawy. Pozdrawiam.

a jak ma być zrobiona dylatacja w pełnym tego słowa znaczeniu?

a przy okazji, czy robiąc wylewke w miejscu, gdzie będzie się stykać podłoga drewniana z gresem należy zrobić dylatację w pełnym tego słowa znaczeniu czy też zastosować inne rozwiązanie - jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylatacje pełne lub właściwe służą swobodzie w eksploatacyjnych odkształceniach dwóch różnych podłóg lub jednej podłogi o znacznej powierzchni.

W mieszkaniówce pełne dylatacje występują między kwaterami ogrzewania podłogowego, w miejscu łącenia podłogi ogrzewanej z nieogrzewaną lub przy dwóch różnych konstrukcjach podłóg. Jako wypełnienie stosuje się tworzywo elastyczne lub korek. Powierzchnię dylatacji można zamknąć metalową maskownicą.

Jeżeli różna okładzina podłogowa układana jest na jednorodnym podłożu, to wystarczy wkładka elastyczna między różnymi okładzinami. Np wkładka korkowa między płytkami a parkietem.

Przy podłogach pływających wymagane są dylatacje przy wielkościach powierzchni określonych przez producenta.

Wykonując podłoże betonowe w mieszkaniu należy pamiętać o nacięciach w nawierzchni wykonywanej wylewki umozliwiających pęknięcie skurczowe betonu w określonym miejscu. Jest to dylatacja pozorna, i praktycznie jej rola się kończy z chwilą pełnego związania betonu. Przy małostabilnej termoizolacji miejsca planowanych nacięć skurczowych należy zdyblować. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Deklaracja zgodności poświadcza, że materiał o którym ona mówi jest w porządku. Pytanie czy to ten materiał jest pod wylewką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months później...
  • 6 months później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...