Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Posadzka - przerwa dylatacyjna.

raaa

Recommended Posts

Odbieram nieługo mieszkanie i przed odbiorem finalnym poszedłem zobaczyć je z znajomym inspektorem budowalnym. Poza standardowymi ustarkami braku kąta pełnego i uszkodeniami stolarki okiennej okazało się coś poważniejszego według niego.

Otóż gdy stawałem na posadzkę po obydwu stronach przerwy dylatacyjnej unosiła się ona na milimetr lub opadała gdy nacisk znikł. Widać było ruch pionowy. Do tego dochodziły odgłosy tarcia dwuch części posadzki po obydwu częściach przerwy.

Według inspektora jest to poważna wada gdyż przerwa dylatacyjna posadzki nie powinna ruszać się pod naciskiem człowieka a tym bardziej nic nie powinno chrupac przy stapamiu na nim. Podobno styropian jest za miekki w izolacji posadzki.

Jaka jest wasza opinia.

Jestem zupełnie zielony a zostałem uświadomiony przez inspektora, że poprawka tego może zabrać miesiąc (skucie, położenie nowej i wyschnięcie).

Odbieram nieługo mieszkanie i przed odbiorem finalnym poszedłem zobaczyć je z znajomym inspektorem budowalnym. Poza standardowymi ustarkami braku kąta pełnego i uszkodeniami stolarki okiennej okazało się coś poważniejszego według niego.

Otóż gdy stawałem na posadzkę po obydwu stronach przerwy dylatacyjnej unosiła się ona na milimetr lub opadała gdy nacisk znikł. Widać było ruch pionowy. Do tego dochodziły odgłosy tarcia dwuch części posadzki po obydwu częściach przerwy.

Według inspektora jest to poważna wada gdyż przerwa dylatacyjna posadzki nie powinna ruszać się pod naciskiem człowieka a tym bardziej nic nie powinno chrupac przy stapamiu na nim. Podobno styropian jest za miekki w izolacji posadzki.

Jaka jest wasza opinia.

Jestem zupełnie zielony a zostałem uświadomiony przez inspektora, że poprawka tego może zabrać miesiąc (skucie, położenie nowej i wyschnięcie).