Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KFD czy Volner? Opinie mile widziane.


lafar13

Recommended Posts

Miałem w planach zakup wkładu KFD Linea V 1080, przy okazji wizyty w sklepie pokazano mi wkład firmy Volner Visio 850 V i wydał mi się on jakiś solidniejszy. Oba maja niemal identyczne parametry techniczne i podobną cenę i oczywiście nie wiem teraz, który z nich wybrać. Chętnie posłuchałbym opinii użytkowników o w/w konkretnych wkładach lub chociaż coś na temat ich producentów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Witam obawiam się ze opini na temat wkładów Volner niebedziesz miał za wiele poniewaz firma od niedawna sprzedawana jest w naszym kraju z tego co mi wiadomo od poczatku roku,wiec ciężko bedzie komukolwiek porównać który lepszy za krótko na naszym rynku ....volner wizualnie jakby porządniejszy ale jak to ma się do jakości ciężko mi odpowiedziec mamy je w swojej ofercie ale niesprzedalismy jeszcze ani jednej sztuki,Kfd sprzedaliśmy kilka różnych modeli ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamontowałem wkład firmy Volner 2 miesiące temu u mojego klienta (zgodnie z jego życzeniem), nie było żadnych problemów, klient jest bardzo zadowolony, ten wkład zaś polecił mu ktoś, kto już użytkuje wkład też tej samej firmy,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja z czystym sumieniem mogę polecić wkłady firmy KFD, miesięcznie sprzedaje co najmniej jeden taki z serii KFDesigne, nigdy nie było z nimi problemów. Ale oczywiście dużo też zależy od poprawnego montażu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Zakupiłem wkład Volner i mogę podzielić się wstępnymi opiniami. Niestety pierwsza i zasadnicza jest taka, że wkład ten nie jest wkładem z zamkniętą komorą spalania wbrew zapewnieniom dystrybutora. Wkład ma wprawdzie doprowadzenie powietrza z zewnątrz ale wygląda na to, że jest to tylko doprowadzenie powietrza pod wkład ponieważ zatkanie tego doprowadzenia nie wpływa praktycznie na proces palenia - powietrze jest pobierane z pomieszczenia i trudno jest mi ustalić w jaki sposób.

 

Druga również negatywna uwaga jest taka, że z wkładem nie dostałem żadnej dokumentacji i specyfikacji!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mylisz się co do zamkniętej komory spalania.Po kolei;pod wkładem masz dystrybutor z króćcem bodajże fi 100;tam pobierane jest powietrze ;które przez otwór domykany klapką wpada pod palenisko jeżeli wyjmiesz szamoty zobaczysz tam otwory przez które jest doprowadzone jest powietrze.Teraz co do klapki;pociągnij do siebie ozdobną listwę pod szybą wyjdzie bez większych problemów teraz zobaczysz górę dystrybutora odkręć górną blachę i zobaczysz klapkę zauważysz tam dwie dżwignie zamykające jedna to ręczne sterowanie dopływem powietrza druga jest sprzężona z mechanicznym termostatem który w razie przegrzewania wkładu odcina dopływ powietrza czujnik termostatu ukryty jest za wermokulitem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mylisz się co do zamkniętej komory spalania.Po kolei;pod wkładem masz dystrybutor z króćcem bodajże fi 100;tam pobierane jest powietrze ;które przez otwór domykany klapką wpada pod palenisko jeżeli wyjmiesz szamoty zobaczysz tam otwory przez które jest doprowadzone jest powietrze.Teraz co do klapki;pociągnij do siebie ozdobną listwę pod szybą wyjdzie bez większych problemów teraz zobaczysz górę dystrybutora odkręć górną blachę i zobaczysz klapkę zauważysz tam dwie dżwignie zamykające jedna to ręczne sterowanie dopływem powietrza druga jest sprzężona z mechanicznym termostatem który w razie przegrzewania wkładu odcina dopływ powietrza czujnik termostatu ukryty jest za wermokulitem.

 

To jest jedna klapka- jak zamkniesz manualnie to jaki wpływ będzie miała czujka ???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czujka jest to zabezpieczenie przed przegrzaniem.Gdy wkład osiąga za wysoką temperaturę termostat automatycznie odcina dopływ powietrza co hamuję proces spalania i obniża temperaturę wkładu po czym też automatycznie przywraca dopływ.Natomiast gdy zamkniesz manualnie to logiczne że wkład się nie przegrzeje gdyż pracuje na minimum.Podsumowując termostat to zabezpieczenie przed skutkami nieumiejętnego palenia;natomiast gdy umiejętnie operuję się manualnie dopływem wkład się nie przegrzewa i termostat nie ma potrzeby reagować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czujka jest to zabezpieczenie przed przegrzaniem.Gdy wkład osiąga za wysoką temperaturę termostat automatycznie odcina dopływ powietrza co hamuję proces spalania i obniża temperaturę wkładu po czym też automatycznie przywraca dopływ.Natomiast gdy zamkniesz manualnie to logiczne że wkład się nie przegrzeje gdyż pracuje na minimum.Podsumowując termostat to zabezpieczenie przed skutkami nieumiejętnego palenia;natomiast gdy umiejętnie operuję się manualnie dopływem wkład się nie przegrzewa i termostat nie ma potrzeby reagować.

 

Ok. Ale jak to się ma do problemu rpoz i niby zamkniętej komory spalania ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bader jaka jest Twoja opinia o tych "termostacikach", opisywanych

przez Markowskiego ? Dawno, dawno temu w jakiś Fabrilorach tak

mnie wkurzyły, że zacząłem to dziadostwo odcinać i zaślepiać

po nich dziury.

 

W wodnych filippkach miały uzasadnienie i działały, ale w tak nieszczelnych jak w/w po cholerę je instalują ?

 

Nie wycinam, ale informuje do czego służy taki wkład ;)

Za parę dni insalujemy takie cóś, to pokażę " tajny " wlot :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo, bardzo dziękuję za odpowiedzi ale wciąż nie wiem najważniejszego czy to błąd konstrukcyjny czy uszkodzenie ... a może jakieś zabezpieczenie? Dodam, że wkład to Volner Visio 850 V. Może ktoś zaglądał do środka i potrafi coś powiedzieć?

 

Dziś rozpaliłem trochę więcej i pojawił się drugi problem - przy podniesionej szybie sporo dymu wychodzi na zewnątrz i to cały czas; nawet gdy szyba jest podniesiona do połowy - może szyber się nie otwiera??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo, bardzo dziękuję za odpowiedzi ale wciąż nie wiem najważniejszego czy to błąd konstrukcyjny czy uszkodzenie ... a może jakieś zabezpieczenie? Dodam, że wkład to Volner Visio 850 V. Może ktoś zaglądał do środka i potrafi coś powiedzieć?

 

Dziś rozpaliłem trochę więcej i pojawił się drugi problem - przy podniesionej szybie sporo dymu wychodzi na zewnątrz i to cały czas; nawet gdy szyba jest podniesiona do połowy - może szyber się nie otwiera??

 

 

Traktuj to jako celowe zabezpieczenie :D ( producenta )

 

Szyber, o ile jest zacięty łatwo sprawdzić- w górnej belce ramy powinieneś dostrzec kawałek pręta fi około 5-6mm- jeżeli widzisz go przy otwartej szybie , to masz zacięcie , jeżeli tylko przy zamkniętej , jest ok. ( wystaje około 2cm i trochę trudno go dojrzeć )

W razie tego pierwszego stuknij go czymś delikatnie . Jeżeli powtórzy się wezwij serwis - niech się chłopcy przewietrzą, skoro o tylu lat nie mogą usunąć tego w fazie produkcji :D ( ale występuje to sporadycznie )

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Rpoz - z tymi wszystkimi pytaniami to przede wszystkim powinieneś "uderzyć" do sprzedawcy paleniska ...

Pozdrawiam.

 

Oczywiście - już to zrobiłem i czekam na odpowiedź. Wiem co mam zrobić i jakie są moje prawa jako konsumenta w tym zakresie. Już przerabiałem nieco inny problem.

 

Jednocześnie jednak staram się zorientować jaki jest stan rzeczy w tym zakresie. Zamknięta komora spalania musi być ... zamkniętą komorą spalania - masło maślane bo nic tu dodać; termin jest jednoznaczny i powszechnie używany w technice i prawie budowlanym. Chciałbym wiedzieć kto ma taki wkład i może podać przykład a kto "myśli, że ma taki wkład" bo taki kupił według zapewnień sprzedawcy :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zamknięta komora spalania wcale nie musi być ... zamkniętą komorą spalania ... :rolleyes:

To już zależy od producenta.

Niektórym po prostu nie wychodzi pomimo chęci i sloganów reklamowych, niektórzy o tym zapominają i wsadzają techniczne "rodzyny", a niektórzy robią to z premedytacją, żeby sobie ich "nieświadomi" użytkownicy krzywdy przez przypadek nie narobili ...

Inni zaś po prostu produkują ... szczelne paleniska.

Teraz wszystko zależy jak do tego podchodzi ten producent ... i do której kategorii będzie można go zaliczyć :rolleyes:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o co tu chodzi z tą "zamkniętą" komorą spalania?

 

1) Czy zamknięciem są drzwi z szybą (lub bez)

2) Czy zamknięciem jest możliwość szczelnego łatwo dostępnego zamknięcia wszelkich dolotów powietrza do komory spalania, ale ciągle bez możliwości zamknięcia szczelnego wylotu z paleniska

 

Według mnie pojęcie zamknięta komora spalania, to drzwi do paleniska z szybą lub bez szyby. A otwarta komora spalania to komora bez drzwi, czyli przykładowo kominki otwarte tradycyjne, jakich jest sporo.

 

Jeżeli konstrukcja paleniska umożliwia łatwe szczelne zamknięcie wszelkich dopływów powietrza do komory spalania, wtedy potocznie mówi się, że piec, wkład jest szczelny.

 

Tak to jest czy inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...