Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Posadzka betonowa na chodziaku


Piotr_Bodnar

Recommended Posts

Witam, w najblizszym czasie mają mi wylac czy raczej „wysypać” posadzkę betonową na chudziaku :

( folia 03 mm , na na to 5 cm styro, rurki od centralnego izolowane tubolitem na to 5 cm styro na to folia 0,3, w lazienkach dodatkowo siatka 10x10 3 mm gruba) . jaki powinien być prawidłowy skład takiego betonu? Wiem, ze robi się go tak aby był lekko mokry i się „sypał”, potem wyrównuja go specjalna maszyna. Interesuje mnie dokładny skład proporcji mieszanki. Ile cementu, ile piasku i co tam jeszcze powinno wchodzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 1 metr3 (1 kubik) około 220 - 250 kg cementu (zależy co się wylewa to proporcja na mieszkania) to równa się pięciu maszyną urobionym przez mixokreta. Ilość cementu zależy od rodzaju piasku jeżeli jest dobry to mnie a jeśli gorszy to trzeba dać więcej. Piasku sypiesz zawsze taką samą ilość czyli do pełna, do tego cement, woda, plastyfikator, włókno zawsze taka sama ilość nie ma możliwości urobić słabszy lub mocniejszy beton. Te maszyny mieszają bardzo dokładnie każde ziarno piasku jest otulone cementem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z piasku, cementu i wody uzyskasz zaprawę cementową, z której możesz wykonać posadzkę nadającą się pod drewniane podłogi pływające lub okładziny kamienne ewentualnie ceramiczne.

Jeśli zamierzasz wykonać podłogi klejone, szczególnie duże elementy z litego drewna, posadzkę musisz wykonać z betonu, w którego skład poza cementem i piaskiem wchodzi drobny żwirek a woda jest w dokładnie określonej ilości.

Dodatek drobnego żwirku korzystnie wpływa na wytrzymałość posadzki na odrywanie czy ścinanie, co ma istotne znaczenie przy montażu podłóg drewnianych klejonych do podłoża.

Więcej na mojej www w poradach - zapraszam i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasek ponoć mam rewelacyjny, posadzkarze bardzo go pochwalili, poa tym Maja najnowszego mixokreta z tego roku, dokładnie otacza piasek cementem, cement juz kupiony i praca właśnie wre, mam nadzieje, ze bedzie prosto jak na jeziorze o flaucie :) i niepękająco :)

AKURAT PROSTE SĄ WSZYSTKIE WYLEWKI Z MIKSOKRETA I ZACIERANE MASZYNOWO. Z TYCH WSZYSTKICH WYLEWEK OKOŁO 80% NIE NADAJĄ SIĘ POD PARKIETY WIELKO-GABARYTOWE I DESKI!!! NIE MAJĄ NAWET 10MPa czyli 10N/mm2. poza tym posiadaja przy twardej cienkiej (0,5mm) skorupie wierzchnie, słabe piaszczące się wnętrze. Odpowiedni skład i uziarnienie dodatków do tego odpowiedni stosunek cement/woda (0,55). jak już zrobią wylewkę to przykryj na 5-7 dni folią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego standardem powinna stac sie proba Pull-off i jej pozytywny wynik.... a jak nie.... biedny wylewkarz.... i zrobila by sie naturalna selekcja na rynku

Też tak uważam.

Metoda PULL-OFF daje miarodajną ocenę jakości powierzchniowej podłoża cementowego lub betonowego. Wyniki tych pomiarów dałyby informację wylewkarzom o jakości ich usługi i jednocześnie zmusiłyby do przestrzegania podstawowych i zarazem prostych zasad związanych z wykonywaniem posadzek cementowych lub betonowych. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może dla laików wytłumaczycie na czym polega ta metoda PULL-OFF?

Celem pomiaru PULL-OFF jest sprawdzenie czy powierzchniowa wytrzymałość podłoża pod okładziny z drewna będzie w stanie przeciwstawić się naprężeniom powstającym w trakcie eksploatacji podłogi a wynikającym natury drewna.

Sposób pomiaru wygląda w dużym uproszczeniu następująco:

Do odpowiednio przygotowanej powierzchni posadzki przykleja się stempel, który jest elementem urządzenia pomiarowego. Następnie przy użyciu tegoż urządzenia mierzy się siłę potrzebną do oderwania stempla od mierzonej powierzchni podłoża. Mając wartość siły i wieklość powierzchni uzyskujemy wynik w jednostkach ciśnienia MPa lub N/mm2.

Wartość ciśnienia - wytrzymałość na odrywanie ok. 1MPa wystarczy do bezpiecznego montażu parkietów, natomiast przy montażu większych elementów z trudnego drewna wytrzymałość powinna być odpowiednio wyższa - ok. 1,5 MPa. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam tylko ze standardowo robi sie 10 cykli (pojedynczych prob) wynik uznaje sie za pozytywny gdy co najmniej 7 z 10 czesciowych prob spelnia wymagania (np. 1,5 MPa)

zgodnie z zaleceniami BEB wykonuje się 5 prób w układzie 4 w rogach a piąta w środku. Dodam, że wytrzymałość na zrywanie musi wynieść minimum 1,0-1,2 dla parkietu w mieszkaniach, dla bruku 1,5N/mm2. Ważny jest sposób wyklejenia i prędkość posuwu przy odrywaniu musi wynosić 20mm/minutę. Są to stosunkowo precyzyjne pomiary, których parkieciarz nie musi wykonywać, nawet nie musi się na nich znać. Parkieciarz ma inne sposoby, metody i narzędzia aby wykryć podstawowe wady podkładu (wylewki).

Problem w tym, że nie chcą o tym wiedzieć i nie chcą korzystać z wiedzy, którą im się oferuje za darmo. Efekty takiej nonszalancji są mi wyjątkowo często znane. Pierwsze słowa parkieciarza jak się coś dzieje to, stało się to pierwszy a zawsze robi tak samo!? Oraz, lub klient wylał wodę i się nie przyznaje. Dopóki tak do tego podchodzą parkieciarze, dopóty będę miał dodatkowe zajęcie jako rzeczoznawca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a ja mam inne pytanie ale też o wylewki. Kierownik twierdzi, że mam je źle zrobione. Wylewki wyglądają tak, że w niektórych miejscach są gładkie i błyszczą się jak psu... a w innych są porowate i jak poszurać nogą to wykrusza się piasek...z tego co wiem to wylewki były zacierane ręcznie...czy faktycznie coś z nimi jest nie tak???

Pozdrawiam A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a ja mam inne pytanie ale też o wylewki. Kierownik twierdzi, że mam je źle zrobione. Wylewki wyglądają tak, że w niektórych miejscach są gładkie i błyszczą się jak psu... a w innych są porowate i jak poszurać nogą to wykrusza się piasek...z tego co wiem to wylewki były zacierane ręcznie...czy faktycznie coś z nimi jest nie tak???

Pozdrawiam A.

 

Oczywiście w jednym miejscu gdzie się mniej chodzi błyszczą a w drugim od chodzenia się piaszczą. Co masz zamiar położyć na tej wylewce? Tak czy owak musi zostać wzmocniona-czytaj odpowiednio do układanej na niej posadzki podłogowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście w jednym miejscu gdzie się mniej chodzi błyszczą a w drugim od chodzenia się piaszczą. Co masz zamiar położyć na tej wylewce? Tak czy owak musi zostać wzmocniona-czytaj odpowiednio do układanej na niej posadzki podłogowej.

 

Na dole będzie płytka i deska barlinecka, na górze panele. Czy powinnam mieć wykonawcy coś do zarzucenia???? innymi słowy czy może on w jakiś sposób poprawić te wylewki i czy w ogóle można mówić tu o poprawianiu czegokolwiek i jego winie, kiepskim wykonaniu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dole będzie płytka i deska barlinecka, na górze panele. Czy powinnam mieć wykonawcy coś do zarzucenia???? innymi słowy czy może on w jakiś sposób poprawić te wylewki i czy w ogóle można mówić tu o poprawianiu czegokolwiek i jego winie, kiepskim wykonaniu???

 

Zanim chciałabyś reklamować te wylewki musisz być pewna co chcesz reklamować? Krótko mówiąc, należałoby wykonać najpierw podstawowe pomiary wylewek. Musiałbym widzieć przynajmniej na zdjęciach te wylewki, żeby ci pomóc w ograniczonym zakresie oczywiście (zdjęcia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Skoro już mowa o spartaczonych wylewkach, też takie mam. U mnie jest problem z poziomem (różnice do 2 cm) i równością, bo w niektórych miejscach można się huśtać na położonej na wylewce desce. A podłogę drewnianą mam już kupioną, dębowe olejowane dechy grube na 2 cm, szerokie na 15 cm.

 

Jarekkur, czy taką wylewkę można poprawić? Np. wyrównać jakoś klejem pod deskami? Albo może kolejną warstwą wylewki samopoziomującej? Ale czy to oznacza, że perspektywa wyschnięcia wylewki znów oddala się czasowo? Ile taka wierzchnia warstwa może schnąć?

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już mowa o spartaczonych wylewkach, też takie mam. U mnie jest problem z poziomem (różnice do 2 cm) i równością, bo w niektórych miejscach można się huśtać na położonej na wylewce desce. A podłogę drewnianą mam już kupioną, dębowe olejowane dechy grube na 2 cm, szerokie na 15 cm.

 

Jarekkur, czy taką wylewkę można poprawić? Np. wyrównać jakoś klejem pod deskami? Albo może kolejną warstwą wylewki samopoziomującej? Ale czy to oznacza, że perspektywa wyschnięcia wylewki znów oddala się czasowo? Ile taka wierzchnia warstwa może schnąć?

Z góry dzięki za pomoc!

 

Najpierw wylewka (ta krzywa) musi wyschnąć do poziomu 1,5%. Dopiero wtedy można wylewać masy szpachlowe samorozlewne. Jezeli nie chcesz czekać musisz kupić masę szybkoschnąca. Kosztuje drożej. Masa musi być wylana na sprawdzony chłonny podkład (wylewka). Chłonność wylewki i jej wytrzymałość na ścinanie należy sprawdzić zanim wylejesz masę szpachlową. Wartość wilgotności masy szpachlowej musi byc podana przez producenta. Jezeli na opakowaniu pisze, że po 1 dniu mozna kłaść parkiet to cała odpowiedzialnosć spada na parkieciarza gdy ułozy na tym parkiet bez sprawdzenia wilgotności. Żeby sprawdzić wilgotnosc masy musi znać dopuszczalny poziom wilgotnosci równoważnej tej masy. Masa szpachlowa musi być wyraźnie w opisie na opakowaniu przeznaczona pod deski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...