Pyxis 20.02.2013 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Więc generalnie średnia pracy pompy (nie notuję codziennie, notatki zbieram co kilka dni) w godz i kWh jest następująca: Wklej po prostu odczytane z podlicznika zuzycie energii przez Twoja pompe za kolejne miesiace. To nas interesuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 21.02.2013 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Wklej po prostu odczytane z podlicznika zuzycie energii przez Twoja pompe za kolejne miesiace. To nas interesuje. ok, tak więc: 01.12: 5.400 31.12: 6666 01.01: 6699 31.01: 7979 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 21.02.2013 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 czyli u ciebie Grudzień =1299kwh Styczeń = 1280kwh U mnie (CO+CWU): Grudzień =882 kwh Styczeń = 1019 kwh Dom mam powierzchniowo podobny, ale grzalem budowe zeszlej zimy. Jesli to pierwsza zima, to taki wlasnie bedzie, nawet pomimo lepszego docieplenia i reku. Teraz co do czasu pracy pompy. Te 9kW to nie jest jakos przewymiarowane mocno urzadzenie. Czas pracy w tych miesiacach bioroac pod uwage swiezy dom spokojnie mogles miec srednio 14-16h/dobe. Wcale nie jest az tak strasznie duzo w Twoim przypadku, jak na srodek sezonu grzewczego. IMHO dopiero na nastepny sezon bedzie jakies pole do dokladniejszych porownan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 21.02.2013 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Dzięki Panowie, jednak nie daje mi wciąż spokoju pompka obiegowa GZ i L/min w instalacji.Czy mój III bieg i 93W jest wystarczające, u Was są pompki 160-200W. Czy jest potrzeba podmiany pompki na większą i monitorowanie sytuacji?Ile L/min powinno być w instalacji (mam 1.7-1.8Bar ciśnienia)pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 21.02.2013 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Dzięki Panowie, jednak nie daje mi wciąż spokoju pompka obiegowa GZ i L/min w instalacji. Czy mój III bieg i 93W jest wystarczające, u Was są pompki 160-200W. Czy jest potrzeba podmiany pompki na większą i monitorowanie sytuacji? Ile L/min powinno być w instalacji (mam 1.7-1.8Bar ciśnienia) pzdr Cisnienie zostaw. To nie ma zwiazku z przeplywami. Jesli Cie niepokoja wielkosci przeplywu (jak rozumiem globalny przez pompe a nie przez petle), to monitoruj delte (roznice temperatur wej-wyj). Jak delte masz na DZ i GZ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 21.02.2013 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Cisnienie zostaw. To nie ma zwiazku z przeplywami. Jesli Cie niepokoja wielkosci przeplywu (jak rozumiem globalny przez pompe a nie przez petle), to monitoruj delte (roznice temperatur wej-wyj). Jak delte masz na DZ i GZ? delta podana kilka postów wyżej, a więc: (1) średnia za styczeń: - średnia delta: 7 GZ - średnia delta: 2,1 DZ (2) średnia za luty: - średnia delta: 7,1 GZ - średnia delta: 2,4 DZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 21.02.2013 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Odnośnie pompki (pompek) obiegowych - może piszemy o dwóch różnych pompkach. Ta, o której piszę jest w PC, na dole.Kolega adiqq pisze o dwóch pompkach jedna na każde piętro.Może ja mylę i podaję parametry nie tej pompki o którą chodzi?Mam dwa zestawy rozdzielaczy - na parter i na I p - czy powinienem mieć dwie pompki?I nie w PC tylko gdzieś w pobliżu rozdzielaczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 21.02.2013 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 delta podana kilka postów wyżej, a więc: (1) średnia za styczeń: - średnia delta: 7 GZ - średnia delta: 2,1 DZ (2) średnia za luty: - średnia delta: 7,1 GZ - średnia delta: 2,4 DZ "Umklo" mi. Sorki. Delta na DZ bardzo malutka (zakladam jakies mozlwe delikatyne bledy udczytu - jesli mozesz to wlacz obiegowke DZ bez uruchamiania sprezarki i sprawdz, czy delte pokazuje 0 K) Na GZ tez nie jest zla i na pewno nie przeszkadza w pracy Twojej PCi. Nie widze nic niepokojacego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 21.02.2013 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 I nie w PC tylko gdzieś w pobliżu rozdzielaczy? adiqq ma osobno sterowane grzanie kondygnacji. Ja mam jedna pompke na 2 rozdzielacze. Tak tez mozna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 21.02.2013 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Delta na DZ bardzo malutka (zakladam jakies mozlwe delikatyne bledy udczytu - jesli mozesz to wlacz obiegowke DZ bez uruchamiania sprezarki i sprawdz, czy delte pokazuje 0 K) Na GZ tez nie jest zla i na pewno nie przeszkadza w pracy Twojej PCi. Nie widze nic niepokojacego. ok tak zrobię, pytanie...gdzie jest obiegówka DZ? odnosnie delty DZ - sprawdziłem teraz i generalnie oscyluje od 2,3 do 2,6, te średnie trochę przekłamują. jaka powinna być prawidłowa delta DZ? w instrukcji było napisane że chyba w okolicach 4-6C? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 21.02.2013 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 ok tak zrobię, pytanie...gdzie jest obiegówka DZ? odnosnie delty DZ - sprawdziłem teraz i generalnie oscyluje od 2,3 do 2,6, te średnie trochę przekłamują. jaka powinna być prawidłowa delta DZ? w instrukcji było napisane że chyba w okolicach 4-6C? Szukaj. Gdzies byc musi Zgodni sa wszyscy, ze okolice 5K sa wartoscia prawidlowa. 3-4K jeszcze lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wit74 21.02.2013 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 (edytowane) Szukaj. Gdzies byc musi Zgodni sa wszyscy, ze okolice 5K sa wartoscia prawidlowa. 3-4K jeszcze lepiej. I jest.Po prawej stronie u dołu obiegówka DZ. W instrukcji IVT stoi po stronie chłodnej dt =2-3*C( DZ),po stronie ciepłej dt=7-10*C(GZ). I zdaje sie,że instalatorzy IVT tak to projektują i wykonują. Ja mam na max biegu pompki 6,5 -7 *C deltę i nic więcej(mniej) nie wyciągnę. woyt Tak jak wyżej.W pierwszym sezonie może być tych godz pracy PCi więcej - nawet 20%.U mnie tak było.Cierpliwości Edytowane 21 Lutego 2013 przez wit74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domekon 21.02.2013 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 przy okazji podepnę się z pytankiem do użytkowników IVT typu kompakt , jak u was z dostępnością ciepłej wody , najbardziej chodzi mi o napełnienie wanny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 21.02.2013 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 czyli generalnie delty mam prawidłowe (według instrukcji) I jeszcze jedno odnośnie CWU - czy robiliście doświadczenie z wyłączeniem grzania i sprawdzeniem po ilu godzinach temp wody jest niższa od początkowo zadanej? To tak aby sprawdzić jak długo ciepło utrzymuje się w baniaku. Tak na marginesie - w zeszłym tygodniu chłopaki przepinali mi prąd z tymczasowego do złącza docelowego (w ogrodzeniu), tym samym zmieniłem wreszcie taryfę z budowlanej na G11. Prądu nie było od 7 rano do ok 18 (czyli 11godz) i temp w domu spadła zaledwie o 0,5C (z 22,9 do 22,4 ). Wynik chyba niezły, aczkolwiek mam wrażenie że kominek w salonie wychładza mi całe pomieszczenie. Badanie pirometrem pokazuje niezłą różnicę temperatur: obudowa kominka to 17C a wkład w środku nawet 12C Zastanawiam się, jak to wąskie gardło można ulepszyć (oczywiście bez wyrzucania kominka na śmietnik;) ). Powietrze doprowadzane jest z zewnątrz ale nawet po zamknięciu szybra powietrze zimne jednak wchodzi przez rurę do domu. To samo z wydechem - do końca go zamknąć nie można, szyber jest pełny w 3/4 (chyba zgodnie z przepisami). Tak sobie głośno myślę i rozważam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 21.02.2013 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Zastanawiam się, jak to wąskie gardło można ulepszyć (oczywiście bez wyrzucania kominka na śmietnik;) ). Mam podobnie, tzn kominek nie jest szczelny w 100%. Ja rozwazalem zarobienie takiego "szybra" na dolocie powietrza na cianie budynku. Powstrzymuje mnie "reczna" obsluga tego ustrojstwa i szukam czegos z "automatyka". JAk na cos ciekawego wpadniesz, to chetnie poczytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elamysza 22.02.2013 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Przy jakiej minimalnej temp podłogówki mogę zacząć układać płytki , czy muszę ją wyłączyć całkowicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 06.03.2013 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Mam podobnie, tzn kominek nie jest szczelny w 100%. Ja rozwazalem zarobienie takiego "szybra" na dolocie powietrza na cianie budynku. Powstrzymuje mnie "reczna" obsluga tego ustrojstwa i szukam czegos z "automatyka". JAk na cos ciekawego wpadniesz, to chetnie poczytam. O właśnie, taki system również widziałem. Jakiś wężyk wystaje i niestety trzeba z buta chodzić na zewnątrz i raz otwierać, raz zamykać. Niemniej będzie to z pewnością lepsze niż "nic". Panowie, pamiętacie moje setki pytań związanych z długą pracą pompy, długim grzaniem GZ, itp. W zeszłym tygodniu miałem wizytę serwisu, siedzieli (ze mną) do nocy, zbadali wszystko, dosłownie wszystko co mogli, również badanie termowizją (rozkład rurek, temp podłogi, różnice, mostki, itp). Powiem Wam, że podejście pełna profeska. Na szczęście nie zdiagnozowali niczego poważnego, tzn praca pompy, wskazania, temp DZ, GZ, delty, obiegówki, ciśnienia, przepływy - wszystko ok Znaleźli jedną malutką rzecz do poprawy, która prawdopodobnie fałszowała wskazania/działanie systemu - czujnik powrotu temp GZ nie był niczym odizolowany od pomieszczenia, tak więc zbierał temp również panującą w kotłowni. Wydaje się to prawdopodobną przyczyną tak długiej pracy pompy. Obecnie testuję i notuję wskazania. Ale...zwróciłem uwagę na jedną rzecz, tym razem związana z grzaniem CWU - temp ustawiona to 43C, histereza 6. CWU grzeje się do ok 46/47C, następnie obserwuję strasznie szybki spadek temp CWU, nawet stopień na 1min. W przeciągu 10min temp CWU spada do 40C i pompa załącza się ponownie. Jak u Was wygląda sprawa trzymania temp przez baniak CWU? Czy pompa załącza się również tak często aby dogrzewać CWU do żądanej temp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 06.03.2013 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 A temperatura CWU tak sie waha, czy zasilanie przy grzaniu CWU?Mi to wyglada z opisu na typowe "taktowanie" przy grzaniu cieplej wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 06.03.2013 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 A temperatura CWU tak sie waha, czy zasilanie przy grzaniu CWU? Mi to wyglada z opisu na typowe "taktowanie" przy grzaniu cieplej wody. To jest temp, którą czytam z pompy i widzę na wyświetlaczu jak spada z tych 47C w dół. Nie wiem, czy to kwestia pomieszczenia, które jest nieogrzewane (12-15C) i być może wychładza instalację, czy ... Ale jeśli PC pokazuje daną temp w baniaku, która z minuty na minutę spada to problem jest raczej w PC/baniaku niż w instalacji. Jak to u Was wygląda?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wit74 06.03.2013 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 O Ale...zwróciłem uwagę na jedną rzecz, tym razem związana z grzaniem CWU - temp ustawiona to 43C, histereza 6. CWU grzeje się do ok 46/47C, następnie obserwuję strasznie szybki spadek temp CWU, nawet stopień na 1min. W przeciągu 10min temp CWU spada do 40C i pompa załącza się ponownie. Jak u Was wygląda sprawa trzymania temp przez baniak CWU? Czy pompa załącza się również tak często aby dogrzewać CWU do żądanej temp? A weź tak organoleptycznie sprawdź temp w najbliższym kranie zaraz po nagrzaniu do 46-47C i tuż przed załączeniem grzania na CWU przy 40,5C czy faktycznie jest taka/jakakolwiek różnica? Ja grzejąc do tej temp co ty, 40C mam po 5-6h a PCi stoi w garażu z temp 8-12C. Czy te obserwacje prowadzisz gdy PCi pracuje na co po wygrzaniu CWU czy gdy nie pracuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.