rydzadam 02.04.2011 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2011 My ostatecznie podpisaliśmy umowę na zakup i montaż pompy ciepła Buderus Logatherm WPS 6 K razem z kolektorem poziomym i podłogówką. Inwestycja obejmuje też instalację wod-kan i oczyszczalnię ścieków - mamy nadzieję, że firma i sprzęt się sprawdzą. Jeśli nie jest to tajemnicą, proszę o koszt z rozbiciem na: podłogówkę, "kotłownię", urządzenie (pompę) i kolektor poziomy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bad 02.04.2011 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2011 Jeśli nie jest to tajemnicą, proszę o koszt z rozbiciem na: podłogówkę, "kotłownię", urządzenie (pompę) i kolektor poziomy. Koszt wysłany na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bad 03.04.2011 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2011 Nie lubię opowiadać wszystkim ile za co zapłaciłem i tyle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
badd 14.06.2011 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 Witam, jestem nowy na tym forum, jednak w temacie pomp już co nie co wiem. od jakiegoś czasu myślę o pompie ciepła, ostatnio dostałem wycenę pompy Ht Plus C6, którą z kolektorem poziomym, instalacją PC i ogrzewaniem podłogowym dla 140m2 domu ma wstępnie kosztować niecałe 60 tyś. Zastanawia mnie jednak skuteczność tej pompy i kosztu użytkowania. Jeśli pompa rzeczywiście zużywa około 1500 zł rocznie (przy taryfie nocnej) to okres zwrotu wynosi 8-10 lat. Jeśli jednak realne zużycie to 2500-3000 to pompa będzie zwracała się nawet i 20 lat. W takiej sytuacji jest to z ekonomicznego punktu widzenia nieopłacalne ( analiza uwzględnia wzrost kosztów paliw jak i energii) w porównaniu do eko-groszku, lub miału nie opłaca się instalować PC. Jeśli się mylę proszę o poprawienie. Nie dociera do mnie jednak to ze jest to bardziej ekologiczne, a przy systemie zasypowym mogę raz na 3-4 dni załadować piec i wyczyścić resztki. Zastanawiam się więc, czy nie wstrzymać się z PC, podłogówka i tak będzie pasowała pod jedno i drugie, opalać miałem, bądź ekogroszkiem i jak już ceny PC spadną bądź wprowadzą refundację wtedy wymienić piec na PC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 15.06.2011 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Nie wiem jaki to ma związek z tematem (IVT Greenline HT plus), ale jeśli nie przeszkadza ci wcale węgiel w kotłowni, zakup dowóz i rozładunek opału, składowanie czyszczenie itp. atrakcje, jeśli odjąłeś od wyceny koszt wykonania instalacji wewnętrznej (do kotła też jej potrzebujesz więc musisz za nią zapłacić), to powinno być jasne. W tym konkretnym Twoim przypadku. Ty będziesz mieszkał i to obsługiwał. A zresztą ten problem jest cyklicznie odgrzewany, poczytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
photos 16.06.2011 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 Witam, jestem nowy na tym forum, jednak w temacie pomp już co nie co wiem. od jakiegoś czasu myślę o pompie ciepła, ostatnio dostałem wycenę pompy Ht Plus C6, którą z kolektorem poziomym, instalacją PC i ogrzewaniem podłogowym dla 140m2 domu ma wstępnie kosztować niecałe 60 tyś. Zastanawia mnie jednak skuteczność tej pompy i kosztu użytkowania. Jeśli pompa rzeczywiście zużywa około 1500 zł rocznie (przy taryfie nocnej) to okres zwrotu wynosi 8-10 lat. Jeśli jednak realne zużycie to 2500-3000 to pompa będzie zwracała się nawet i 20 lat. W takiej sytuacji jest to z ekonomicznego punktu widzenia nieopłacalne ( analiza uwzględnia wzrost kosztów paliw jak i energii) w porównaniu do eko-groszku, lub miału nie opłaca się instalować PC. Jeśli się mylę proszę o poprawienie. Nie dociera do mnie jednak to ze jest to bardziej ekologiczne, a przy systemie zasypowym mogę raz na 3-4 dni załadować piec i wyczyścić resztki. Zastanawiam się więc, czy nie wstrzymać się z PC, podłogówka i tak będzie pasowała pod jedno i drugie, opalać miałem, bądź ekogroszkiem i jak już ceny PC spadną bądź wprowadzą refundację wtedy wymienić piec na PC. Możesz tak zrobić. Albo trochę inaczej. Nie licz kosztu podłogówki i instalacji CWU bo tak czy siak to zrobisz. Pozostaje kwestia Pompa czy Kocioł na ekogroszek. Kocioł na groszek z automatyka to koszt około 4-5 tyś. Komin który do niego jest niezbędny to też podobny koszt, około 4 tyś. Jeżeli w planie masz mieć wentylację grawitacyjną to trochę mniej bo komin tak czy siak będziesz stawiał, tylko dodatkowo jeden ciąg dostawisz, ale około 2 tyś będzie to kosztować. Czyli będzie Cię ta opcja kosztować około 7 tyś. A pomyśl jakbyś kupił pompę polskiego producenta za około 12-14 tyś i zrobił sam dolne źródło poziome koszt około 5-6 tyś. Koszt tej opcji to około 20 tyś. Dopłacasz 13 tyś...i jak teraz wygląda ta kalkulacja ze zwrotami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ponds79 29.07.2011 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 W ostatnich dniach założono mi HTC Plus 9 więc jeszcze nie mogę powiedzieć za dużo ale...Dom jest w stanie wykończenia, położone gładzie, kafle, pomalowane, zakładam więc że jeszcze jest spora wilgotność. Dom ocieplony styropianem 15, a metraż to około 180 m kw. Pompę ustawiono na razie na stałą temperaturę 22 stopni wewnątrz domu, cwo na minimum 35 stopni. Dogrzewacz na razie wyłączony. W pierwszy dzień przy takim ustawieniu na liczniku nabiło.... o zgrozo 30kWh. Czy to normalne na takim etapie budowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
QQQQ 29.07.2011 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 W ostatnich dniach założono mi HTC Plus 9 więc jeszcze nie mogę powiedzieć za dużo ale... Dom jest w stanie wykończenia, położone gładzie, kafle, pomalowane, zakładam więc że jeszcze jest spora wilgotność. Dom ocieplony styropianem 15, a metraż to około 180 m kw. Pompę ustawiono na razie na stałą temperaturę 22 stopni wewnątrz domu, cwo na minimum 35 stopni. Dogrzewacz na razie wyłączony. W pierwszy dzień przy takim ustawieniu na liczniku nabiło.... o zgrozo 30kWh. Czy to normalne na takim etapie budowy? witaj, co prawda mam PCi P-W, ale: 1.jak nie masz wycieku wody z instalacji ( poczekaj jeszcze kilka dni np.3) i wylacz pompe lub nastaw nizsza temperatury na ogrzewanie - przy czym wietrz, wietrz i wietrz szkoda kWh na osuszanie budynku latem 2. sprawdz filtry przeplywowe - do podlogowki, czy aby nie sa mocno zabrudzone - ja czyscilem po wlaczeniu calej instalacji raz na tydzien i bylo co czyscic 3. odpowietrz instalacje 4. sprawdz cisnienie w ukladzie wodnym - ponizej 1bara(moim zdaniem) to za malo 5. niestety, ale trzeba wprowadzic wlasne ustawienia w panelu uzytkownika - mnie sie udalo dostosowac prace pompy do moich potrzeb po 7 miesiacach 6. zawezwij instalatora - na reklamacje to moje rady na prosty chlopski rozum ale pewnie ktos jeszcze z forum cos ci podpowie zuzycie b.duze jak na ten czas - ale przy ciaglej pracy PCi mozliwe - tak samo mialem na poczatku w pazdzierniku i listopadzie powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wit74 26.10.2011 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2011 arecki1338 Odnośnie tego: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?53557-POMPA-CIEP%C5%81A-spostrze%C5%BCenia-uwagi.&p=4967063&viewfull=1#post4967063 W menu 1.3 Można zmieniać kształt krzywej grzewczej- robić garby. Po ustawieniu krzywej w 1.1 obserwujesz na początku temp w domu.Jeżeli masz już wybraną krzywą idealną dla obecnych temp zew to pozostaje tylko czekać aż będzie 0oC,-10oC,-20oC - wówczas sam przekonasz się czy takie ustawienie jest dla Ciebie optymalne.Nie wiem czy masz taryfę G11 czy G12.Jeżeli dla -10oC na zew będzie wskazana jakaś korekta to z menu 1.3 wybierzesz tą temp i zmienisz tam na +\- temp obiegu . Takie regulacje dokonuje się zwykle raz w pierwszym sezonie,później zapomnisz jak wygląda Twoje menu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arecki1338 26.10.2011 07:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2011 Wit74, Dziekuje bardzo za podpowiedzi i wytlumaczenie.Teraz pozostaje tylko ustawiac i czekac na efekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czupiradelko 26.10.2011 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2011 Czy ktosik mógłby polecić mi sprawdzonych instalatorów tych pomp? Najlepiej z województwa mazowieckiego. Namiary na priv... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JU1719501871 18.11.2011 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 WitamPosiadam pompę IVT greenline od 2009 roku tylko dopiro w tym sezonie przeprowadziłem się - dom w poprzednich latach był ogrzewany czyli nie powinno być wilgoci technologicznej , na tą chwilę gdy temperatura na zewnątrz spada do -6 stopni a w dzień + 6 pompa pracuje 7 godzin - wydaje mi się że jest to dość dużo. Wszyscy piszą o łamani krzywej grzewczej ale czy może Ktoś opisać na czy to polega i jak to się ma do regulatorów temperatury w każdym pomieszczeniu. Mam około 140 m2 (mieszkam na parterze i tam mam 21 stopni) wykop poziomy 600m ogrzewanie podłogowe + regulatory w każdym pomieszczeniu. Obecnie mam ustawioną krzywą 3 przesuniętą o + 2 stopnie temperatura CWU 48 stopni. - robiłem już rożne testy na krzywej grzewczej ale nie widzę efektu. Z moich obserwacji wynika, że CWU jest ściśle powiązana z CO - nie mam zapotrzebowania na CO (regulatory zamknięte) ale spada temperatura CWU i uruchamia się pompa co za tym idzie wzrasta temperatura na obiegu CO. Nie wiem czy mam coś źle ustawione czy musi być tak jak w instrukcji IVT, że najlepiej aby było zapotrzebowania na ciepło budynku -czyli regulatory otwarte. Jak Ktoś zna odpowiedź na mój wywód to chętnie poznam i spróbuje się dostosować do uwag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 20.11.2011 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 ...zamknięcie wszystkich pętli rozdzielaczy nie jest najlepsze dla pompy, bo zwiększy się ilość cykli pracy...7 godz pracy to żadna tragedia, przy temperaturach zewnętrznych dla jakich były robione wyliczenia i dobór pompy (jeśli w ogóle ktoś Ci to policzył) pompa może pracować nawet 24h/dobę wzrost temp CO po zakończeniu dogrzewania zasobnika jest moim zdaniem dziwnym zjawiskiem, a czujnik temp CO nie łapie jakiejś "lewej" temp od zasobnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JU1719501871 04.02.2012 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Witam Posiadam pompę IVT greenline od 2009 roku tylko dopiro w tym sezonie przeprowadziłem się - dom w poprzednich latach był ogrzewany czyli nie powinno być wilgoci technologicznej , na tą chwilę gdy temperatura na zewnątrz spada do -6 stopni a w dzień + 6 pompa pracuje 7 godzin - wydaje mi się że jest to dość dużo. Wszyscy piszą o łamani krzywej grzewczej ale czy może Ktoś opisać na czy to polega i jak to się ma do regulatorów temperatury w każdym pomieszczeniu. Mam około 140 m2 (mieszkam na parterze i tam mam 21 stopni) wykop poziomy 600m ogrzewanie podłogowe + regulatory w każdym pomieszczeniu. Obecnie mam ustawioną krzywą 3 przesuniętą o + 2 stopnie temperatura CWU 48 stopni. - robiłem już rożne testy na krzywej grzewczej ale nie widzę efektu. Z moich obserwacji wynika, że CWU jest ściśle powiązana z CO - nie mam zapotrzebowania na CO (regulatory zamknięte) ale spada temperatura CWU i uruchamia się pompa co za tym idzie wzrasta temperatura na obiegu CO. Nie wiem czy mam coś źle ustawione czy musi być tak jak w instrukcji IVT, że najlepiej aby było zapotrzebowania na ciepło budynku -czyli regulatory otwarte. Jak Ktoś zna odpowiedź na mój wywód to chętnie poznam i spróbuje się dostosować do uwag. rzecz Ten problem już jest rozwiązany - był nieszczelny zawór trójdrogowy - zgłoszenie reklamacyjne i po problemie. Ale teraz widzę kolejny problem - jest ponad -10 stopni i temperatura sprężarki nie przekracza 62 stopnie podczas pracy na CO , gdy załącza się CWU bez problemu dochodzi do 80 stopni. przy tych temperaturach pompa pracuje nawet 19 godzin na dobę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wit74 04.02.2012 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 rzecz Ten problem już jest rozwiązany - był nieszczelny zawór trójdrogowy - zgłoszenie reklamacyjne i po problemie. Ale teraz widzę kolejny problem - jest ponad -10 stopni i temperatura sprężarki nie przekracza 62 stopnie podczas pracy na CO , gdy załącza się CWU bez problemu dochodzi do 80 stopni. przy tych temperaturach pompa pracuje nawet 19 godzin na dobę. A jaką masz konkretnie PCi(moc)? Jakie masz najwyższe temp na zasileniu i powrocie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JU1719501871 05.02.2012 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Pompa 11KW. co do temperatury zasilania i na powrocie do końca nie rozumiem pytania - jest to uzależnione od tem na zewnątrz - mam ogrzewanie podłogowe i bufor 300 L - przy tem. -10 stopni potrzebuję około 28 stopni na zasilaniu ( to w zupełności wystarcza do utrzymania temperatury w budynku w zakresie 20,5 - 21,5 stopnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wit74 05.02.2012 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Pompa 11KW. co do temperatury zasilania i na powrocie do końca nie rozumiem pytania - jest to uzależnione od tem na zewnątrz - mam ogrzewanie podłogowe i bufor 300 L - przy tem. -10 stopni potrzebuję około 28 stopni na zasilaniu ( to w zupełności wystarcza do utrzymania temperatury w budynku w zakresie 20,5 - 21,5 stopnia. Twoja PCi pracuje 19 h a potrzebuje 28 *C na zasilaniu by utrzymać 21*C?Czy wyłapałeś ile masz cykli w ciągu doby? jaką masz histerezę? Gdy będą miał możliwość podam Tobie ile wynosi temp sprężarki u mnie.Tyle ,że u mnie temp powrotu wynosi 30*C a zasilania 36* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 05.02.2012 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 To nie temperatura sprężarki tylko gorących par na tłoczeniu. Zaraz za sprężarką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wit74 05.02.2012 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 To nie temperatura sprężarki tylko gorących par na tłoczeniu. Zaraz za sprężarką. Dzięki wihajster.My laicy jednak szybko wiedzieliśmy o co chodzi - po prostu czytamy co nam wyświetlacz podaje a mniej precyzyjnie to może przekazujemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wit74 06.02.2012 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Pompa 11KW. co do temperatury zasilania i na powrocie do końca nie rozumiem pytania - jest to uzależnione od tem na zewnątrz - mam ogrzewanie podłogowe i bufor 300 L - przy tem. -10 stopni potrzebuję około 28 stopni na zasilaniu ( to w zupełności wystarcza do utrzymania temperatury w budynku w zakresie 20,5 - 21,5 stopnia. U mnie przy temp zasilania 33,3*C temp gorących par na tłoczeniu za sprężarką wynosi 68,3*C. Przy obecnych temp zew PCi może pracować 19h.Nie znam zapotrzebowania Twojego domu ale 11KW to dość sporo na 140 m kw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.