ponds79 19.05.2012 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 Instrukcja nie jest na tyle czytelna by z pewnością to ocenić.Robiliście testy i co wyszło. Meni 4.1.1 powoduje obniżenie temp zasilania co i CWU? Wg mnie tylko co. Jest po sezonie i tego nie sprawdzę. A do ilu normalnie grzejecie CWU i do ilu chcecie obniżać? Jest sens? Też spodziewam się, że 4.1.1 działa tylko na CO jednak ani w instrukcji ani w sterowniku nie zlaneźliśmy analogicznego ustawienia dla CWU. Nie wiem czy jest sens zmian ale chcemy potestować i porównywać zużycie prądu. Wode normalnie mamy ustawione na 45, a ogrzewanie na 21. Chcieliśmy testowo obniżyć temp. w domu o 3 stopnie, a wodę o 5. Podkreślam, że jedynym celem są testy W chwili obecnej mam wrażenie, że PC działa prawie tylko na CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 29.11.2012 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 witajcie, Stałem się szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem IVT oraz ogrzewania podłogowego i czytając Wasze wypowiedzi nie znalazłem niestety odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Na wstępie kilka faktów: - powierzchnia grzewcza: ok 200m2 - pompa: IVT HT Plus 9kW - DZ: pionowe odwierty 3 x 70m - Krzywa: 2,4 (histereza 6) - CWU ustawione na 45C (histereza 5) - temp w pokojach utrzymuje się na poziomie 22,5C - ciśnienie w układzie: 1,8Bar - pompa obiegowa na biegu II - niektóre pokoje nieużywane mają przykręcone wężownice do ok 0,5 Bar, w większości są odkręcone do 1,5Bar Napiszcie, jakich jeszcze danych potrzebujecie, aby pomóc w mym cierpieniu Mój problem jest następujący: wydaje mi się, że przy obecnych temperaturach zewnętrznych (5-8C) pompa pracuje zbyt długo na dobę, jest to nawet 11godz! Co sprawdzić, gdzie pogrzebać aby pompa nie działała tak długo. Jeśli temp spadną do -10 wtedy pompa będzie działała 24godz! masakra! Kolejny problem to opcje "tańszej" taryfy - nie chodzi mi o zaprogramowanie aby grzać na max'a w nocy a nie grzać w ogóle w dzień. Moim zdaniem cierpi na tym komfort spania, tzn temp w nocy jest wyższa niż powinna być. Chciałbym w opcji "4" ustawić całkowite wyłączenie grzania CWU (i opcję taką znalazłem) oraz zmniejszyć temp powrotu CO o 3C (i taką opcję również znalazłem), ale... ... tu jest problem - czasami w/w zmiany działają, a czasami nie. I ma to chyba związek z tzw "określeniem początku tygodnia", który charakteryzuje się "wielką" literą. Nie mam pojęcia jaki dzień oznaczyć jako początek, czasami pojawia mi się "Wl" czasami "Wyl" Kiedy te opcje działają poprawnie i jak je ustawić, aby: - każdego dnia w godzinach 22-6 CWU było wyłączone - każdego dnia w godzinach 22-6 temp powrotu CO była o 3C niższa ufff, koniec, z góry dziękuję za porady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dekar 29.11.2012 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 witajcie, Napiszcie, jakich jeszcze danych potrzebujecie, aby pomóc w mym cierpieniu Który rok grzania? Bo jeżeli pierwszy to odpowiedź na poniższe: Mój problem jest następujący: wydaje mi się, że przy obecnych temperaturach zewnętrznych (5-8C) pompa pracuje zbyt długo na dobę, jest to nawet 11godz! Co sprawdzić, gdzie pogrzebać aby pompa nie działała tak długo. Jeśli temp spadną do -10 wtedy pompa będzie działała 24godz! masakra! może być następująca: Najwięcej wilgoci w budynkach o standardowej konstrukcji budowlanej znajduje się w wylewce podłogowej. (...) Dla budynków ogrzewanych w systemie z pompą ciepła ma to istotne znaczenie, gdyż pompy ciepła dobierane są do zapotrzebowania ciepła wysuszonego budynku. (...) Proces wysuszania budynku wymaga zwiększonego zapotrzebowania mocy grzewczej i energii cieplnej. W systemach grzewczych z pompą ciepła potrzebuje zwiększonego udziału pracy dodatkowego źródła ciepła, np. grzałki elektrycznej lub dodatkowego ogrzewania innym rodzajem ogrzewania, np. grzejnikami elektrycznymi lub nagrzewnicami elektrycznymi na powietrze obiegowe. Jeżeli masz "mokry" budynek to zapotrzebowanie na energię cieplną jest dużo większe niż normalnie, co skutkuje m.in. dłuższą pracą pompy a w skrajnych wypadkach wspomagania dodatkowym źródłem ciepła. Masz też sporą powierzchnię do ogrzania jak na 9kW mocy pompy, ale to czy jest to wystarczająca moc zależy od tego jak budynek jest ocieplony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 29.11.2012 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 ...jeżeli taka temp Ci odpowiada to nic nie grzeb, jeżeli jest dla Ciebie za ciepło to zmniejsz krzywą grzewczą, prawidłowo dobrana pompa powinna pracować 24h / dobę przy temp zewn -20 i temp wewn + 20 (chyba że była dobierana do innych warunków pracy, ale z reguły są to takie wartości)jeżeli masz pierwszy sezon grzewczy to pompa może pracować dłużej tak jak zauważył przedmówcaustawienie pracy pompy na tanią taryfę nie spowoduje dyskomfortu, wahanie temp w domu powinno być nieodczuwalne, zanim definitywnie zrezygnujesz z takiego ustawienia sprawdź sam jak Twój dom będzie się zachowywał.ustawienie temp powrotu w nocy o 3 st niżej jest funkcją, która uniemożliwi wykorzystanie tanich godzin - moim zdaniem opcja bez sensu z powodów jw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Instaltechnic 29.11.2012 23:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 (edytowane) witajcie, Stałem się szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem IVT oraz ogrzewania podłogowego i czytając Wasze wypowiedzi nie znalazłem niestety odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.... Przede wszystkim - co na to instalator Pana pompy ciepła? On jest osobą, która zna temat od podszewki i zna wszystkie parametry instalacji. Zasięgnął Pan jego opinii? Proszę podać więcej informacje o domu oraz o pracy systemu grzewczego: - zapotrzebowanie budynku na energię cieplną (o ile jest wyliczone) jeżeli nie to jeszcze: - ile m2 na dole i ile na poddaszu - jaki styropian na ścianach (lambda) - jakie okna (lambda lub producent, typ, ilość szyb) - ocieplenie fundamentu - ocieplenie dachu - który sezon grzewczy - metraż przykręconych pętli/pokoi - czy garaż jest ogrzewany - 80 m2 nieogrzewana to...? - temperatury na początku i pod koniec pracy na: - dolne źródło wejście - dolne źródło wyjście - centralne wejście - centralne wyjście - ile godzin pracuje na dobę na CWU i ile na CO Mając rekuperator (dobry) oraz poprzykręcane pętle grzewcze/pokoje jak również początek sezonu (niewychłodzone dolne źródło) i małe zapotrzebowanie na ciepło (bo dodatnie temperatury na zewnątrz), przez co wyższą niż później sprawność COP, nie wygląda to na razie różowo, lecz bez tego o co pytam nie mogę obiektywnie odpowiedzieć. Biorąc pod uwagę Pana uwagę "...cierpi na tym komfort spania, tzn temp w nocy jest wyższa niż powinna być..." powiedziałbym że "posadzki" trochę cienkie jak na płaszczyznowe ogrzewanie. Dodatkowo biorąc pod uwagę zastosowanie dość małej mocy PC oraz grzałek, jest najprawdopodobniej dobrana pod pracę 24h w mrozy, tak jak napisał Sławek... Ja osobiście inaczej dobieram pompy ciepła, gdyż opcja ekonomiczna (tańsza) w momencie zakupu jest nieekonomiczna (droga) w eksploatacji - poprzez pracę 24h (czyli większość z I taryfie) oraz włączające się grzałki (COP grzałki = 1). Moje obawy - oby nie potwierdzone: - pierwszy sezon grzewczy i może "wilgotna struktura budynku (przez co bardziej energochłonny w pierwszym roku) - dość małej mocy pompa ciepła jak na 280m2 Może to tylko nieoptymalna praca układu... - jak Pan poda parametry będzie więcej wiadomo, a na razie to tylko gdybanie. Edytowane 29 Listopada 2012 przez Instaltechnic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 29.11.2012 23:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 ...Panie instaltechnik, skoro już siebie reklamujesz jak możesz to przynajmniej czytaj ze zrozumieniem....gość grzeje 200 m2 a nie 280 i pompa 9 kW powinna tu wystarczyć... co do doboru to nie chciałbym być Pańskim klientem jeżeli z założenia zawyża Pan moc urządzenia "na zapas"pompa ma właśnie pracować przy -20 24h/dobę bez żadnych grzałek (takich dni nie uzbiera się zbyt wiele w ciągu całego roku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 30.11.2012 00:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Mój problem jest następujący: wydaje mi się, że przy obecnych temperaturach zewnętrznych (5-8C) pompa pracuje zbyt długo na dobę, jest to nawet 11godz Poki nie ustalisz dlaczego tak dlugo pracuje Twoja PCi, to pytanie nr 2 jest malo wazne Ewidentnie cos jest nie tak. Domy powierzchniowo mamy zblizone, z tym za ja polowe mniej docieplenia scian i bez rekuperacji, a czas pracy pompy razem z CWU jest 5,2h/dobe. To nie wynika tylko z roznicy mocy pomp. Dalej gdzies "ucieka nam" 1/3 ciepla Podaj te dane o ktore prosil Instal, a bedziemy cos myslec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 30.11.2012 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Który rok grzania?. System zainstalowany dokładnie rok temu, wprowadziłem się w VI 2012. Zdaję sobie sprawę, że wilgoć jeszcze występuje, dlatego tak długą pracę dzienną pompy tłumaczę sobie właśnie w taki sposób, aczkolwiek "coś" mi tu jednak nie gra (obym się mylił) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 30.11.2012 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 ...jeżeli taka temp Ci odpowiada to nic nie grzeb, jeżeli jest dla Ciebie za ciepło to zmniejsz krzywą grzewczą, prawidłowo dobrana pompa powinna pracować 24h / dobę przy temp zewn -20 i temp wewn + 20 (chyba że była dobierana do innych warunków pracy, ale z reguły są to takie wartości) jeżeli masz pierwszy sezon grzewczy to pompa może pracować dłużej tak jak zauważył przedmówca ustawienie pracy pompy na tanią taryfę nie spowoduje dyskomfortu, wahanie temp w domu powinno być nieodczuwalne, zanim definitywnie zrezygnujesz z takiego ustawienia sprawdź sam jak Twój dom będzie się zachowywał. ustawienie temp powrotu w nocy o 3 st niżej jest funkcją, która uniemożliwi wykorzystanie tanich godzin - moim zdaniem opcja bez sensu z powodów jw Temp jest odpowiednia w dzień, krzywa 2,4 i histereza 6 jest jak na razie ok. natomiast (tak jak wspomniałem) w nocy te 22-22,5 stopnia (pomimo, że jest to ta sama temp, którą dom trzyma w dzień) jest za wysoka, jest po prostu za ciepło na komfortowe spanie. Dlatego zdecydowałem się na obniżenie powrotu Co o 3 stopnie i zauważyłem, że temp w nocy spada do 21-21,5 (taka temp jest ok 7 rano po nocy). Czytając wiele postów o wykorzystywaniu taryfy tańszej w nocy i nie grzaniu w dzień wydaje mi się korzystne "jedynie" z punktu widzenia różnicy w cenie kW. Piszę "jedynie" ponieważ zdaję sobie sprawę, że dla wielu osób jest to jeden z najważniejszych wyznaczników. U mnie natomiast sytuacja jest nieco inna - żona przebywa w domu z małym dzieckiem całe dni i jednak temp 22,5-23 w ciągu dnia jest bardzo istotna więc nie mogę sobie pozwolić na przerwę w grzaniu w taryfie droższej. Dlatego też taki kompromis i zmniejszenie ogrzewania jedynie w nocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 30.11.2012 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Proszę podać więcej informacje o domu oraz o pracy systemu grzewczego: - zapotrzebowanie budynku na energię cieplną (o ile jest wyliczone) Nie, nie mam takich informacji - ile m2 na dole i ile na poddaszu - jaki styropian na ścianach (lambda) - jakie okna (lambda lub producent, typ, ilość szyb) - ocieplenie fundamentu Sprawdzam te dane, wkrótce dam znać - ocieplenie dachu 2x15cm wełny - który sezon grzewczy pompa zainstalowana w XII 2011, wprowadziłem się w VI 2012, sezon I - metraż przykręconych pętli/pokoi 11,5m2; 5m2; 22m2; 4m2; 7m2; 11,5m2; 65m2; 10m2 - czy garaż jest ogrzewany Podłączony jest kaloryfer pod jedną (oddzielną) wężownicę, natomiast pętla jest zamknięta (powierzchnia niewymieniona powyżej w metrażu przykręconych pętli) - 80 m2 nieogrzewana to...? Duży garaż, spiżarnia, garderoby - temperatury na początku i pod koniec pracy na: - dolne źródło wejście uuu, ciężko będzie. Spróbuję, tzn podczas postoju pompy, tuż przed włączeniem, temp w dni 8C na zewn to ok 17C wejście, temp na zewn ok 5 stopni, temp na wejściu ok 12C; podczas pracy (ale to nie początek tylko pewnie po dłuższej chwili) jest ok 3-7 stopni na wejściu (w zależności od temp zewn) - dolne źródło wyjście Jak powyżej, ciężko dokładnie stwierdzić, ale: podczas postoju pompy, tuż przed włączeniem, temp w dni 8C na zewn to ok 17C na wyjściu (podobnie do wejścia, delta ok 0,2 stopnia); temp na zewn ok 5 stopni, temp na wyjściu ok 12C (podobnie do wejścia, delta ok 0,2 stopnia); podczas pracy (ale to nie początek tylko pewnie po dłuższej chwili) jest ok 0,7-2 stopni na wyjściu (w zależności od temp zewn) - centralne wejście Aby otrzymać powrót w okolicach 27-28C, przy starcie pompy temp jest w okolicach nawet 45 stopni, potem maleje i stabilizuje się do ok 32-35 (jeśli to jest to, o co pytasz) - centralne wyjście ok 27-28C - ile godzin pracuje na dobę na CWU i ile na CO 7/93%, czyli przy pracy 10godz - 0,7godz CWU, 9,3godz CO Mając rekuperator (dobry) oraz poprzykręcane pętle grzewcze/pokoje jak również początek sezonu (niewychłodzone dolne źródło) i małe zapotrzebowanie na ciepło (bo dodatnie temperatury na zewnątrz), przez co wyższą niż później sprawność COP, nie wygląda to na razie różowo, lecz bez tego o co pytam nie mogę obiektywnie odpowiedzieć. Proszę w takim razie o pomoc i zebranie moich danych oraz na tej podstawie wyznaczenie moich działań, abym mógł wyeliminować potencjalne "moje" błędy, jak np złe ustawienia na pompie lub złe operowanie przymykaniem/otwieraniem pętli Mała uwaga - obecnie temp pokojowymi steruję za pomocą temp powrotu CO (czyli monitoruje temp w pokojach vs powrót CO) i ewentualnie tutaj nanoszę drobne korekty). Rotametry mają zainstalowane siłowniki, które już wkrótce będą sterowane z czujników pokojowych, ale jak na razie rotametrami "bawię" się manualnie. PYTANIE - czy w moim przypadku opłaca się przymykać pętle w pomieszczeniach mniej lub nieużywanych? czy w I sezonie lepiej mieć włączone na max (czyli 1,8Bar) i wygrzewać? Czy ciśnienie w układzie 1,8Bar nie jest za wysokie? Na mój chłopski rozum - jeśli będzie niższe, wtedy przepływ wody powinien być również wolniejszy, czyli wychładzanie wody CO również wolniejsze? Wczoraj wieczorem pompkę obiegową skorygowałem na bieg I (z II). Zobaczę czy dzisiaj będzie jakakolwiek reakcja systemu Biorąc pod uwagę Pana uwagę "...cierpi na tym komfort spania, tzn temp w nocy jest wyższa niż powinna być..." powiedziałbym że "posadzki" trochę cienkie jak na płaszczyznowe ogrzewanie. Dodatkowo biorąc pod uwagę zastosowanie dość małej mocy PC oraz grzałek, jest najprawdopodobniej dobrana pod pracę 24h w mrozy, tak jak napisał Sławek... Przy wyborze pompy bazowałem na wiedzy instalatorów, a nie jest to firm krzak. Kilka ich instalacji obejrzałem, rozmawiałem również z użytkownikami i wydawało się, że pojęcie mają (jestem z Łodzi, firma instalacyjna z Pomorza) Ja osobiście inaczej dobieram pompy ciepła, gdyż opcja ekonomiczna (tańsza) w momencie zakupu jest nieekonomiczna (droga) w eksploatacji - poprzez pracę 24h (czyli większość z I taryfie) oraz włączające się grzałki (COP grzałki = 1). Jaką pompę w takim razie zaproponowałby Pan w moim przypadku? Pytam z ciekawości. Moje obawy - oby nie potwierdzone: - pierwszy sezon grzewczy i może "wilgotna struktura budynku (przez co bardziej energochłonny w pierwszym roku) - dość małej mocy pompa ciepła jak na 280m2 Dlatego I sezon jest "zapoznawczy", jeśli w II sytuacja się będzie powtarzała, wtedy będzie nieciekawie... Może to tylko nieoptymalna praca układu... - jak Pan poda parametry będzie więcej wiadomo, a na razie to tylko gdybanie. ok, dane zbieram Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 30.11.2012 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 gość grzeje 200 m2 a nie 280 i pompa 9 kW powinna tu wystarczyć... Potwierdzam, 200m2 grzanej powierzchni, pozostałe 80m2 to pomieszczenia nazwijmy to: gospodarcze. Czyli duży garaż, spiżarnia, garderoby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 30.11.2012 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Poki nie ustalisz dlaczego tak dlugo pracuje Twoja PCi, to pytanie nr 2 jest malo wazne Ewidentnie cos jest nie tak. Domy powierzchniowo mamy zblizone, z tym za ja polowe mniej docieplenia scian i bez rekuperacji, a czas pracy pompy razem z CWU jest 5,2h/dobe. To nie wynika tylko z roznicy mocy pomp. Dalej gdzies "ucieka nam" 1/3 ciepla Podaj te dane o ktore prosil Instal, a bedziemy cos myslec. Wszelkie Wasze uwagi/sugestie mile widziane. być może jest jeszcze "coś" na pompie co mógłbym sprawdzić? A zapowietrzenie GZ lub DZ? W GZ bąbelków w rotametrach nie widzę, byż może coś jeszcze mogę sprawdzić? i Jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wit74 30.11.2012 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 System zainstalowany dokładnie rok temu, wprowadziłem się w VI 2012. Zdaję sobie sprawę, że wilgoć jeszcze występuje, dlatego tak długą pracę dzienną pompy tłumaczę sobie właśnie w taki sposób, aczkolwiek "coś" mi tu jednak nie gra (obym się mylił) U mnie długa praca na początku wynikała z: 1.Wilgoć 2.Ogrzewany garaż ( po ustawieniach jakie mi wyliczono ) temp była 20oC w zimie. Poprawiło sie gdy w garażu ustaliłem przepływy tak by mięć nie więcej niż 7- 11oC. 3.Fuszerki w ociepleniu. 4.Zapowietrzony układ GZ,zanieczyszczone filtr w GZ - czyściłeś go już? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 30.11.2012 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Rotametry pokazuja przeplyw (litry/min) a nie cisnienie. Na poczatek poodkrecaj te petle wszystkie na max. Garaza zostaw tylko zakrecony. Taka zabawa zaworkami mozesz sporo sobie rozregulowac caly uklad co najwyzej.Jak bedzie cala podlogowka grzala, to wtedy pomierz i podaj te parametry o ktore prosil Instal. Temperatura DZ to temperatura po kilkunastu minutach od wlaczenia sie pompy obiegowej DZ i ja sie podaje. Te 17*C to temperatura w Twojej kotlowni. Ja tez sie wprowadzilem do dopiero skonczonego domu w sierpniu tego roku. Te 30% ciepla nie moze Ci uciekac w odpowiedzi na mokry dom. Za duza roznica IMHO. Napisz tez jak to wyglada od strony zuzycia pradu przez PCi. Ile podczas tych 11h pracy bierze energii (kWh). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dekar 30.11.2012 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 (...) uuu, ciężko będzie. Spróbuję, tzn podczas postoju pompy, tuż przed włączeniem, temp w dni 8C na zewn to ok 17C wejście, temp na zewn ok 5 stopni, temp na wejściu ok 12C; podczas pracy (ale to nie początek tylko pewnie po dłuższej chwili) jest ok 3-7 stopni na wejściu (w zależności od temp zewn) Temperatury sprawdzaj w trakcie pracy nie postoju bo to nic nie mówi o stanie DZ. Temperatura na we/wy nie zależy bezpośrednio od temp. zewn. tylko od tego jak długo pracuje sprężarka. Generalnie to zalecam cierpliwość. Po pierwsze 1 sezon, po drugie z tego co piszesz to na zimno nie narzekasz, po trzecie układ z podłogówką jest układem bezwładnym więc każdą zmianę należy obserwować parę dni aby mieć pewność co do efektu, jak będziesz często coś zmieniał to ciężko będzie dojść co jaki efekt wywołało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 30.11.2012 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Przede wszystkim - co na to instalator Pana pompy ciepła? On jest osobą, która zna temat od podszewki i zna wszystkie parametry instalacji. Zasięgnął Pan jego opinii? Proszę podać więcej informacje o domu oraz o pracy systemu grzewczego: - zapotrzebowanie budynku na energię cieplną (o ile jest wyliczone) jeżeli nie to jeszcze: - ile m2 na dole i ile na poddaszu - jaki styropian na ścianach (lambda) - jakie okna (lambda lub producent, typ, ilość szyb) - ocieplenie fundamentu Ok, mam już kolejne dane: - dół: 151m2 (łącznie z garażem 50m2 - nieogrzewany, oddzielna wężownica puszczona na grzejnik długości 2m; wężownica zakręcona) - góra: 132m2 - lambda użytego styropianu: 0,042 - okna 5 komorowe; U=0,7 - ocieplenie styropianem 15cm na bloczku betonowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 30.11.2012 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 U mnie długa praca na początku wynikała z: 1.Wilgoć 2.Ogrzewany garaż ( po ustawieniach jakie mi wyliczono ) temp była 20oC w zimie. Poprawiło sie gdy w garażu ustaliłem przepływy tak by mięć nie więcej niż 7- 11oC. 3.Fuszerki w ociepleniu. 4.Zapowietrzony układ GZ,zanieczyszczone filtr w GZ - czyściłeś go już? Ogrzewanie garażu jest na chwilę obecną całkowite wyłączone, temp utrzymuje się na poziomie 12-15C nie mam jeszcze zakończonej podłogi (tzn epoksyd jeszcze nie położone więc i bramy nie wyregulowane, trochę prześwitu jest. Czyściłem filtr DZ, był czysty jak łza, za górny się nie zabrałem. p.s. czy podczas czyszczenia filtrów GZ/DZ należy pompę wyłączyć? czy można to robić podczas jej pracy? Oczywiście zawory przed/za filtrem zamknąć (pytanie retoryczne)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 30.11.2012 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Rotametry pokazuja przeplyw (litry/min) a nie cisnienie. Na poczatek poodkrecaj te petle wszystkie na max. Garaza zostaw tylko zakrecony. Taka zabawa zaworkami mozesz sporo sobie rozregulowac caly uklad co najwyzej. Jak bedzie cala podlogowka grzala, to wtedy pomierz i podaj te parametry o ktore prosil Instal. Ok, dzisiaj wieczorem zacznę zapisy, prze weekend powinienem zgromadzić już "jakieś" dane Temperatura DZ to temperatura po kilkunastu minutach od wlaczenia sie pompy obiegowej DZ i ja sie podaje. Te 17*C to temperatura w Twojej kotlowni. W takim razie czy temp wejścia można odczytać tylko podczas pracy pompy (czyli te 5-8stopni)? Ja tez sie wprowadzilem do dopiero skonczonego domu w sierpniu tego roku. Te 30% ciepla nie moze Ci uciekac w odpowiedzi na mokry dom. Za duza roznica IMHO. Napisz tez jak to wyglada od strony zuzycia pradu przez PCi. Ile podczas tych 11h pracy bierze energii (kWh). Ok, dane zbiorę przez weekend Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woyt 30.11.2012 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Temperatury sprawdzaj w trakcie pracy nie postoju bo to nic nie mówi o stanie DZ. Temperatura na we/wy nie zależy bezpośrednio od temp. zewn. tylko od tego jak długo pracuje sprężarka. Generalnie to zalecam cierpliwość. Po pierwsze 1 sezon, po drugie z tego co piszesz to na zimno nie narzekasz, po trzecie układ z podłogówką jest układem bezwładnym więc każdą zmianę należy obserwować parę dni aby mieć pewność co do efektu, jak będziesz często coś zmieniał to ciężko będzie dojść co jaki efekt wywołało. ok, zanotowałem. Generalnie staram się zmieniać tylko jedną rzecz/wartość a następnie monitoruję nowy stan przez kolejne kilka dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wit74 30.11.2012 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 p.s. czy podczas czyszczenia filtrów GZ/DZ należy pompę wyłączyć? czy można to robić podczas jej pracy? Oczywiście zawory przed/za filtrem zamknąć (pytanie retoryczne)? Podczas postoju,zakręcasz zawór i już.Jeśli przepływy masz takie jak zakładano to filtr pewnie jest czysty - nie zaszkodzi zerknąć. Masz sporo pętli poprzymykanych na prawie 130 m2 pow. Zrób tak jak radził Pyxis i obserwuj nawet dwie/trzy doby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.