Wojtek_796 03.10.2009 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2009 a nie mozna tam wsadzic czegos maskujacego , np jakas uszczelke czy cos takiego? przyznam wyglada okropnie jak dziura w obudowie żaden materiał nie wytrzyma takich tenperatur jakie wytważa wklad konwekcyjny Witam! Oczywiście istnieją materiały wytrzymujące temperatury, jakich nie jest w stanie wytworzyć wkład konwekcyjny. Nie wiem jak to dokładnie wygląda, ale rozwiązaniem może być elastyczny sznur żaroodporny (włókno mineralne lub glinokrzemianowe). Nie są może zbyt dekoracyjne, ale też nie takie ostatnie. Można kupić na metry w marketach budowlanych (w dziale "kominki"). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariobros35 03.10.2009 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2009 a nie mozna tam wsadzic czegos maskujacego , np jakas uszczelke czy cos takiego? przyznam wyglada okropnie jak dziura w obudowie żaden materiał nie wytrzyma takich tenperatur jakie wytważa wklad konwekcyjny Witam! Oczywiście istnieją materiały wytrzymujące temperatury, jakich nie jest w stanie wytworzyć wkład konwekcyjny. Nie wiem jak to dokładnie wygląda, ale rozwiązaniem może być elastyczny sznur żaroodporny (włókno mineralne lub glinokrzemianowe). Nie są może zbyt dekoracyjne, ale też nie takie ostatnie. Można kupić na metry w marketach budowlanych (w dziale "kominki"). Pozdrawiam a wobrażasz sobie kominek z upchanym sznurem do okoła dzwiczek chodzi o estetykę takiego rozwiązania nawetnie brałem pod uwagą właśnie z uwagi na estetykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 04.10.2009 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 To się zdecyduj,bo najpierw piszesz, że nie ma a później,że jak to wygląda.Przy krawędzi wkładu nie ma więcej jak 300*C ,więc sposobów na zamaskowanie może być więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olika 04.10.2009 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 wlasnie mysle ze powinien byc jednak jakis sposob na zamaskowanie bo te dylatacje wygladaja fatalnie czyli jednak cos mozna z tym zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 04.10.2009 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 witamproszę o poradę. chce kupić wkład i postawić w domu stan surowy żeby trochę pogrzać w ziemie coby mi instalacje nie zamarzły. dom 100m2 450m3. moje pytaniejakiej mocy wkład wybrać i jakiej firmy coś do 2000pln. myślałem może o kaw-mecie. słyszałeś o nich? kratki też maja swoje kominki. poleć coś proszę!i drugie pytanie czy opłaca się dać nad kominkiem kawałek rury ok 70cm i dopiero wejść do komina tzw radiatora co pozwoli dodatkowo odzyskać część ciepła ze spalin czy raczej wejść bezpośrednio nad kominkiem? i ostatnie pytanie czy dobrym pomysłem jest nie dawać izolacji w obudowie kominka tylko wykonać ją nie z drogich kafli ale z cegły szamotowej oklejonej potem kamieniem dekoracyjnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiakulka 04.10.2009 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 ja się podłączam z pytaniem. też mam stan surowy zamknięty z zadaszeniem i chcę na zimę wstawić kominek i przepalać, a może uda się jakieś instalacje jeszcze poczynić. poradźcie proszę czy to ma sens i jaki kominek wybrać, bez płaszcza do rozprowadzania kanałów z ciepłym powietrzem, kubatura do ogrzania tak ze 800m3, ale podstawą ogrzewania ma być gaz, a i solary chcemy podłączyć i rekuperacje też no i nie wiem nawet w jaką firmę wejść. na pewno instalator coś doradzi, ale jak bym miała coś od naszego speca muratorowego to bym była pewniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 04.10.2009 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 cytat ""majster 1 A co do akumulacji to najprostrzym sposobem jest do zabudowy konwekcyjnego wkladu kominkowego uzycia kafli lub gdy kafle sie komus nie podobaja mozna w obudowie kominkowej zamontowac sciane z cegly szamotowej grubosc 6 cm. Pozdrawiam"" Interesuje mnie ta akumulacja za pomocą cegły szamotowej w obudowie kominka. a gdyby całą obudowę wymurować z szamotu i okleić kamieniem ozdobnym??? pomyślcie. może ktoś wypróbował???jeśli tylko warstwa 6 może 12 cm to gdzie??? z tyłu też? pomiędzy kominem a wkładem czy tam wystarczą cegły komina??pozdr kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.10.2009 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 Witam! Oczywiście im więcej masy akumulacyjnej, tym lepiej. Z tym, że trzeba pamiętać też o kilku innych rzeczach.Istnieją oprócz szamotu także inne materiały o lepszej pojemności cieplnej (zdolności akumulacji). Należy tutaj wyważyć dwie ich cechy mające wpływ na późniejszy efekt. Oprócz pojemności cieplnej (ciepła właściwego) jest to przede wszystkim przewodność cieplna. Budowanie zbyt grubej ściany szamotowej może skończyć się "zaizolowaniem" paleniska. Materiały cięższe od szamotu, czyli magazynujące więcej ciepła (prawie cała ceramika ma podobne ciepło właściwe: ok. 1 [kJ/kg*K] - wyznacznikiem akumulacyjności możemy zatem uznać gęstość materiału) mają też przeważnie większą przewodność, zatem teoretycznie można budować z nich "masywniejsze" akumulatory. Jednak wyższa przewodność ma też skutek uboczny w postaci zbyt dużej szybkości oddawanie ciepła.Dobry efekt wymaga więc dodatkowych przemyśleń. Ciężkie materiały o wysokiej przewodności wymagają dodatkowych zabiegów zmierzających do zatrzymania w niej ciepła, np. poprzez zastosowanie warstw izolujących z materiałów mniej zwartych, lub ograniczanie powierzchni oddawania ciepła.O tych sprawach między innymi dyskutujemy w temacie "Ogrzewanie ceramiczne". Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 04.10.2009 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 witam.moje przemyślenia są następujące:jeśli chodzi o zaizolowanie paleniska zbyt gęstym materiałem ceramicznym to jest na rękę bo przecież izolacja w zwykłej obudowie w postaci warstwy z waty aluminiowanej jest a w przypadku zastosowania materiału akumulacyjnego nie musielibyśmy stosować izolacji a materiał pozostawał by dłużej ciepły po wygaśnięciu ognia niż wkład żeliwny.tylko w takim razie jaki materiał wybrać?cegła szamotowa, zwykła cegła pełna ceramiczna z jakiej buduje się kominy, czy może kamień, myśle jednak że cegła szamotowa byłaby jaodpowiedniejsza na zaprawie szamotowej ze względu na temperature przywkładzie chociaż ceramicznej tez się nie powinno nic stać. sam nie wiem. poradźcie cośpozdrokg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 04.10.2009 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 Ktos na forum pisal juz kiedys, ze zrobil obudowe ze zwyklej cegly ceramicznej.Nic zlego sie z nia nie dzialo ale jesli chodzi o akumulacje ciepla to nie byl do konca zadowolony. Poszukaj w dziale zrob to sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.10.2009 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 witam. moje przemyślenia są następujące: jeśli chodzi o zaizolowanie paleniska zbyt gęstym materiałem ceramicznym to jest na rękę bo przecież izolacja w zwykłej obudowie w postaci warstwy z waty aluminiowanej jest a w przypadku zastosowania materiału ... Witam! Sprecyzujmy. Materiał im gęstszy (o wyższym ciężarze właściwym) będzie lepiej przewodził ciepło (najczęściej), lżejszy gorzej. Szamot jest dość lekkim materiałem i ma stosunkowo niską przewodność (ok. 1,3 W/m*K), dlatego mamy wrażenie, że dobrze trzyma ciepło. Aby uzyskać najbardziej skuteczny akumulator, trzebaby zastosować materiał cięższy od strony wkładu i warstwę izolatora, np. szamotu lub szamotu izolacyjnego z zewnątrz. Dodam, że w tych temperaturach nie musisz stosować zaprawy szamotowej. Wystarczą zaprawy do glazury (te nieelastyczne), lub zaprawy budowlane. Zaprawa szamotowa ma sens pow. 600 st (temperatura czerwonego żaru). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.10.2009 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 witam. moje przemyślenia są następujące: jeśli chodzi o zaizolowanie paleniska zbyt gęstym materiałem ceramicznym to jest na rękę bo przecież izolacja w zwykłej obudowie w postaci warstwy z waty aluminiowanej jest a w przypadku zastosowania materiału ... Witam! Sprecyzujmy. Materiał im gęstszy (o wyższym ciężarze właściwym) będzie lepiej przewodził ciepło (najczęściej), lżejszy gorzej. Szamot jest dość lekkim materiałem i ma stosunkowo niską przewodność (ok. 1,3 W/m*K), dlatego mamy wrażenie, że dobrze trzyma ciepło. Aby uzyskać najbardziej skuteczny akumulator, trzebaby zastosować materiał cięższy od strony wkładu i warstwę izolatora, np. szamotu lub szamotu izolacyjnego z zewnątrz. Dodam, że w tych temperaturach nie musisz stosować zaprawy szamotowej. Wystarczą zaprawy do glazury (te nieelastyczne), lub zaprawy budowlane. Zaprawa szamotowa ma sens pow. 600 st (temperatura czerwonego żaru). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 04.10.2009 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 Kaseta kominkowa jeśli będzie ogrzewać ścianę z tyłu ,to użytkownik nie wiele będzie z tego mógł z korzystać.Ta część powinna być za izolowana.Nawet jeśli za kasetą, będzie ustawiony materiał akumulujący, to za nim trzeba dać izolację.Na obudowę nadawać się powinna cegła "Dziurawka" na płask(6 cm) a na akumulator, to jest pełna lista. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 04.10.2009 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 ok. reasumując na dzisiaj. powiedzmy że od wewnątrz damy cegłę pełną ceramiczną 12 cm. od zewnątrz damy drugą ściankę 12cm np z siporeksu. chyba pomiędzy nimi niewielka szczelina powietrzna zapobiegająca pękaniu ścianek wynikających z różnych rozszerzalności ścianki wew i zew. to do wysokości góry wkładu kominkowego. komora grzejna powiedzmy z cieńszych ścianek 6cm lub tylko z cegły 12cm i otynkowana nie wiem czy tynk nie będzie pękał. oczywiście wszystko wymaga raczej fundamentu. co o tym sądzisz? czy raczej zostać przy karton gipsie? ale przecież buduje się piece akumulacyjne. dlaczego nie połączyć akumulacji z kominkiem? pozdrkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 04.10.2009 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 Kaseta kominkowa jeśli będzie ogrzewać ścianę z tyłu ,to użytkownik nie wiele będzie z tego mógł z korzystać.Ta część powinna być za izolowana.Nawet jeśli za kasetą, będzie ustawiony materiał akumulujący, to za nim trzeba dać izolację. Na obudowę nadawać się powinna cegła "Dziurawka" na płask(6 cm) a na akumulator, to jest pełna lista. powiedzmy że za "plecami wkładu" jest komin z pełnej cegły ceramicznej stojący w środku domu. czy nie nadaje się na akumulator? poczytam o materiałach akumulacyjnych napewno to leprze rozwiązanie ale kosztowniejsze. zresztą są płyty akumulacyjne 25mm grubości których nie trzeba by obudowywać cegłą (chyba) i co z wykończeniem takiego okapu? tynk jak na scianach się nadaje? pozdro kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 04.10.2009 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 Chodzi mi o to,ze za" plecami wkładu" nie nagrzejesz rąk,ani pleców,a ciepło z tamtej ścianki wzmocni te powierzchnie,które są wygodne do odbioru ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 04.10.2009 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 Chodzi mi o to,ze za" plecami wkładu" nie nagrzejesz rąk,ani pleców,a ciepło z tamtej ścianki wzmocni te powierzchnie,które są wygodne do odbioru ciepła. tu oczywiście racja. ale z drugiej strony ciepło się nie zmarnuje bo ogrzeje ścianę między pokojami w której jest wbudowany komin i po wygaśnięciu w kominku czas jakiś ściana będzie oddawać ciepło w niej nagromadzone. martwi mnie jednak czy ściana nie ulegnie uszkodzeniom typu pęknięcia ale przecież i spaliny w kominie będą gorące i bedą nagrzewać ścianę z kominem więc pewnie leprzym rozwiązaniem jest skierować całe ciepło z wkładu w akumulacyjną obudowe a tył zostawiś do ogrzewanie przez spaliny. poadr kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.10.2009 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 ok. reasumując na dzisiaj. powiedzmy że od wewnątrz damy cegłę pełną ceramiczną 12 cm. od zewnątrz damy drugą ściankę 12cm np z siporeksu... Witam! 12 cm siporeksu to prawie na pewno będzie za dużo. Natomiast jeżeli myślisz o zastosowaniu cegły ogniotrwałej to grubość warstwy "akumulującej" trzeba zaplanować na 114, lub 230 mm. Na warstwę zewnętrzną myślę, że wystarczy cegła szamotowa na 64 mm. W tej chwili to tak teoretyzuję. Obiecuję jutro to obliczyć i podam wyniki (dla różnych materiałów). Zakładam, że temperatura powierzchni obudowy kominka powinna wynosić od 30 go 45 st. przy temperaturze wkładu 300 st. Bogusław ma rację z tymi plecami. Jeżeli nawet będzie tam warstwa akumulacyjna, to musi być ona z dobrze przewodzącego materiału i dobrze odizolowana od ściany. A komin? - Komin trzeba zostawić w spokuju; ma się jak najszybciej zagrzać i dobrze odprowadzać nam spaliny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiakulka 04.10.2009 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 witam proszę o poradę. chce kupić wkład i postawić w domu stan surowy żeby trochę pogrzać w ziemie coby mi instalacje nie zamarzły. dom 100m2 450m3. moje pytanie jakiej mocy wkład wybrać i jakiej firmy coś do 2000pln. myślałem może o kaw-mecie. słyszałeś o nich? kratki też maja swoje kominki. poleć coś proszę! i drugie pytanie czy opłaca się dać nad kominkiem kawałek rury ok 70cm i dopiero wejść do komina tzw radiatora co pozwoli dodatkowo odzyskać część ciepła ze spalin czy raczej wejść bezpośrednio nad kominkiem? i ostatnie pytanie czy dobrym pomysłem jest nie dawać izolacji w obudowie kominka tylko wykonać ją nie z drogich kafli ale z cegły szamotowej oklejonej potem kamieniem dekoracyjnym? ja się podłączam z pytaniem. też mam stan surowy zamknięty z zadaszeniem i chcę na zimę wstawić kominek i przepalać, a może uda się jakieś instalacje jeszcze poczynić. poradźcie proszę czy to ma sens i jaki kominek wybrać, bez płaszcza do rozprowadzania kanałów z ciepłym powietrzem, kubatura do ogrzania tak ze 800m3, ale podstawą ogrzewania ma być gaz, a i solary chcemy podłączyć i rekuperacje też no i nie wiem nawet w jaką firmę wejść. na pewno instalator coś doradzi, ale jak bym miała coś od naszego speca muratorowego to bym była pewniejsza pomóżcie maluczkim. spece od akumulacji pomóżcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 04.10.2009 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2009 misiakulka,gdybym miał Twój problem zwróciłbym się do Foresta-Natury lub an-bud,bo są w tym 100%.Ja, to tylko akumulacje i budowa pieca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.