Bogusław_58 26.01.2010 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 Jeśli jest problem z jakimś "nie zbyt suchym " drewnem ,to należy je bardziej rozdrobnić przed włożeniem do pieca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 26.01.2010 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 Właśnie. Ten sam rzeczony przeciwpożarowy dąb po rozdrobnieniu i ułożeniu w palenisku w "namiot" o dziwo pięknie się spala, dając intensywny płomień. Co też dziwne, choć da się wytłumaczyć, taka niedająca się rozpalić poziomo leżąca szczapa po podniesieniu z warstwy żarzącego się węgla też zaczyna się palić. Robię sobie czasem w kominku (otwartym), jak to nazywam, "gazówkę", czyli odpowiednio spreparowany klocek drewna, który pali się przez nawet 6 godzin (jeden uparty palił się 12!). Nazwałem to gazówką, bo ktoś niepoinformowany raz powiedział, że pewnie to atrapa i pali się podłączony do kominka gaz z butli (jak to bywa w USA).Piszę o tym, bo właśnie dąb za CHRL nie chce się temu procesowi poddać i robi tylko wędzarnię.Najlepszy do tego jest jawor, trochę gorzej buk (muszą być bardzo suche) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 26.01.2010 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 Gazówka.Dobrze Wojtek! Gazówka.Nazwa super.Jeśli palenisko jest z ceramiki i nagrzane jest pewnie tak do 500*C,to takie bardzo grube i dobrze suche,po włożeniu palą się krótkim, białym ogniem.Sprawność takiego spalania jest na pewno wysoka,pomimo spowolnienia palenia.Dzieje się tak dlatego,że grube drewno ma małą powierzchnie ognia w stosunku do objętości.Gaz nie jest w stanie szybko się"wygazować"(wylecieć) z grubego kawałka i już wstępnie podgrzany przechodzi przez żar na palącym się drewnie i powstaje płomień o długości jak w kuchence gazowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 26.01.2010 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 W „gazówce”, o której napisałem, komorę wysokotemperaturową, o której z kolei wspomniał Bogusław, wytwarzam w samym klocku drewna. Jest to więc komora bezwymurówkowa . (Tak naprawdę jest wyłożona grafitem). Biorę jaworowy klocek o długości ok. 30 cm i średnicy 20, przeciupuję go na dwie równe połówki (za 11. razem każdemu się udaje ). Ważne jest, żeby połówki pochodziły z tego samego klocka i idealnie do siebie pasowały. Układam je na stalowym koszu-ruszcie i oddzielam od siebie dwiema drewnianymi listewkami, tak, aby była pomiędzy nimi szczelina około 15 mm. Kostka podpałki i start. http://images50.fotosik.pl/253/2fc545fab650efeamed.jpg Płomień jest żółty i kopcący, głównie za sprawą parafinowej podpałki i jakichś szczapek leżących na ruszcie (nie powinno ich tam być, ale nie mam akurat innych zdjęć). Po chwili przekręcam jedną z listewek (z prawej) i szczelina w tym miejscu zmniejsza się, co daje efekt jak na załączonym poniżej obrazku. http://images40.fotosik.pl/248/6d96b5bcb9583fd7med.jpg Po pewnym czasie listewki zaczynają się wypalać i szczelina zmniejsza się. http://images49.fotosik.pl/253/b87516b0af5ea2f3med.jpg Z lewej, gdzie szczelina jest większa widać tylko biały gaz. Zmieniając szerokość szczeliny zmieniamy intensywność płomienia – jak pokrętłem w gazówce. Po całkowitym rozchyleniu klocki gasną (brak węgla na ruszcie) i palenie możemy dokończyć w innym terminie. Pracuję jeszcze nad elektrycznym zapalaczem . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 26.01.2010 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 Te dwa palące się klocki ,to bogaty materiał do przemyśleń.W miejscu ,gdzie jest wąsko,gaz osiąga wysoką temperaturę,a tam gdzie jest szerzej, ustaje palenie,choć gazowanie jest kontynuowane. Nie dziwmy się,że wyjście z czopucha kasety kominkowej, ma dużą średnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hugo26 26.01.2010 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 dodaję do obserwowanych, szukam dobrego kominka z PW o mocy ok 15 kW i nie wiem jak na razie co wybrac....pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Clingon 26.01.2010 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 Znalazłem na forum wątek, który nie został rozwinięty a mianowicie kominka firmy Edilkamin o nazwie Calidra. Właściwie to piec wolnostojący z PW. Może ktoś ma doświadczenia jak się pali w takim piecyku. Producent podaje moc 16 kW z max mocą oddawaną do wody 13 kW. Jestem bardzo ciekaw doświadczeń bo chyba głowa powiedziała że jest ładny i trzeba kupić takie cudo.Link dla ew zainteresowanych http://www.edilkaminpolska.pl/web_pl/index.php?id=143 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
racer 27.01.2010 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 Edil mają wysoką precyzje wykonania, długo utrzymują żar w palenisku- dobra autonomia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rick207 27.01.2010 16:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 Witam.Eksperci kominkowi zalecają doprowadzenie powietrza z zewnątrz rurą min. 160. W związku z tym pytanie, jakiej średnicy są przyłącza w ( dobrych ) kominkach? Mam na myśli te szczelne, które nie uzupełniają niedoborów z pomieszczenia.Pozdrawiam.Rick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sloneczko 28.01.2010 00:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 U nas jest 90-tka i wystarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
racer 28.01.2010 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Witam. Eksperci kominkowi zalecają doprowadzenie powietrza z zewnątrz rurą min. 160. W związku z tym pytanie, jakiej średnicy są przyłącza w ( dobrych ) kominkach? Mam na myśli te szczelne, które nie uzupełniają niedoborów z pomieszczenia. Pozdrawiam. Rick Jacy eksperci?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 28.01.2010 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Witam. Eksperci kominkowi zalecają doprowadzenie powietrza z zewnątrz rurą min. 160. W związku z tym pytanie, jakiej średnicy są przyłącza w ( dobrych ) kominkach? Mam na myśli te szczelne, które nie uzupełniają niedoborów z pomieszczenia. Pozdrawiam. Rick Posłużę się tym razom cytatem bo i tak nadal nie klapuje nazewnictwa dobry-szczelny kominek. Średnica rury powinna być minimum 110mm (a zalecałbym nawet 150mm) - jest to owszem zależne od mocy kominka, ale warto zachować tą minimalną wielkość niezależnie od tego jaką moc ma nasz kominek. Zazwyczaj przewody te prowadzone są właśnie w finalnej wylewce, warto je zaizolować, nawet nie dlatego, że powietrze doprowadzane do spalania winno być jakoś specjalnie chronione cieplnie – ale dlatego, że sam nieizolowany przewód mógłby stanowić mostek termiczny osłabiający izolację tego fragmentu budynku … Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 28.01.2010 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Witam. Eksperci kominkowi zalecają doprowadzenie powietrza z zewnątrz rurą min. 160. W związku z tym pytanie, jakiej średnicy są przyłącza w ( dobrych ) kominkach? Mam na myśli te szczelne, które nie uzupełniają niedoborów z pomieszczenia. Pozdrawiam. Rick Jacy eksperci?? Jak to jacy...z Hondurasu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mojra 28.01.2010 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 W większości wkładów kominkowych wystarczy rura fi 125 (o ile długość pociągniecia doprowadzania powietrza nie jest jakaś strasznie duża i nie załamuje się w wielu miejscach bo to osłabia ciąg). W innych przypadkach powinna wystarczyć fi 150. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
racer 28.01.2010 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Kominek o mocy 14kW ma króciec dolotowy 70x70 mm, producent daje gwarancję na sprawne działanie. Po co ciągnąć rurę fi 150? W jakiej posadzce się taka rura ma się mieścić? Może zmieniać wysokość posadzki dla rury od kominka, która max może mieć do 4-5 metrów idąc do najbliższej zewn ściany? hehe ps, zapomniałem o izolacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_cz-wa 28.01.2010 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 witam Szukam opinii nt. kominków czeskiej firmy bef a konkretnie ich użytkowania i odpowiedzi na pytanie czy prawdą jest że są ich sprawność nie jest najlepsza jak twierdzi jeden ze sprzedawców. http://images42.fotosik.pl/165/467016e41d4f7769med.jpg http://www.blackswan.na.allegro.pl/item870903087_wklad_kominek_blanzek_v720_vcp_vcl_bef_kominki.html Rozważam też polskiego producenta firmę Bryski:http://allegro.pl/item892843614_wklad_byrski_narozny_xl_12_kw.html ewentualnie jeśli możecie polecić wkład który jest:narożny bez szprosuma szybę podnoszoną do górybez płaszczacena max 8 tys_________________misja: dom komentarze http://igorsikora.blog.onet.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
racer 28.01.2010 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 najdziesz w tej cenie Arysto, ale nie wiem ile dokładnie kosztuje. Gdybym miał wybierać- BeF zdecydowanie, spotykam się raczej z pochlebnymi opiniami, są na rynku długie lata i dopuszczone na rynek niemiecki, gdzie panują surowe normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Palisiu 29.01.2010 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 Kominek o mocy 14kW ma króciec dolotowy 70x70 mm, producent daje gwarancję na sprawne działanie. Po co ciągnąć rurę fi 150? W jakiej posadzce się taka rura ma się mieścić? Może zmieniać wysokość posadzki dla rury od kominka, która max może mieć do 4-5 metrów idąc do najbliższej zewn ściany? hehe ps, zapomniałem o izolacji A czy jest ktoś kto zastosował do doprowadzenia powietrza z zewnątrz kształtki prostokątne lub kwadratowe zamiast rur? Wydaje mi się, że ważniejsze od średnicy rury jest powierzchnia przekroju danej rury lub kształtki. Wykorzystując kształtkę prostokątną można uzyskać dużą powierzchnię przekroju bez potrzeby podnoszenia posadzki nie wiadomo na jaką wysokość. No i chyba lepiej dostarczyć więcej powietrza i móc to kontrolować np. przepustnicą niż tego powietrza mieć za mało. PS. U teścia jest rura fi 80 i jest to za mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 29.01.2010 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 Kominek o mocy 14kW ma króciec dolotowy 70x70 mm, producent daje gwarancję na sprawne działanie. Po co ciągnąć rurę fi 150? W jakiej posadzce się taka rura ma się mieścić? Może zmieniać wysokość posadzki dla rury od kominka, która max może mieć do 4-5 metrów idąc do najbliższej zewn ściany? hehe ps, zapomniałem o izolacji A czy jest ktoś kto zastosował do doprowadzenia powietrza z zewnątrz kształtki prostokątne lub kwadratowe zamiast rur? Wydaje mi się, że ważniejsze od średnicy rury jest powierzchnia przekroju danej rury lub kształtki. Wykorzystując kształtkę prostokątną można uzyskać dużą powierzchnię przekroju bez potrzeby podnoszenia posadzki nie wiadomo na jaką wysokość. No i chyba lepiej dostarczyć więcej powietrza i móc to kontrolować np. przepustnicą niż tego powietrza mieć za mało. PS. U teścia jest rura fi 80 i jest to za mało Witam A może pomyśleć wcześniej i pod podkłaem betonowm włożyć tę rurę Są paleniska z wejściem powietrza zewnętrznego 150mm Pozdrawiam. ps. przenoszę się tu http://forum.muratordom.pl/o-kominkach,t146178.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ania_star 29.01.2010 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 Witam, Mam pytanie do osób zorientowanych w ofercie wkładów kominkowych. Czy u jakiegokolwiek producenta jest dostepny wkład z wizją ognia z 3 stron, gietą szybą (bez szprosów), szerokości fasady min. 75 cm i wadze do 150 - 170 kg. Właśnie z wagą jest problem. Kominek będzie na piętrze i nie ma możliwości wzmocnienia stropu pod cięższy kominek. Pozdrawiam iz góry dziękuję za pomoc Ania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.