Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KOMINKI - Pomoge i doradze we wszystkim co dotyczy kominków.


alterm

Recommended Posts

@Arturo sorry... ale masz problemy z czytaniem i kojarzeniem.

 

A- Jeśli kominek otwarty to pobiera powietrze z wnętrza,jeśli z wnętrza to brak WM z rekuperatorem,jeśli brak WM z reku to żegnaj energooszczędny domku

 

 

F -Nic bardziej mylnego ...

 

Mylnego, dlatego ze powietrze może pobierać z zewnątrz a nie z pomieszczenia! ot co.

A ile ? to sobie sam policz, dobry w tym jestes.

 

pozdrawiam

rumunezz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

@Arturo

Ha! w końcu. I pewnie za tę wiedzę trza będzie zapłacić. Podejrzewam, że to nie tylko będzie chodziło o średnicę rury ale i jej długość, krzywiznę itd.

Podejrzewam że można by stosować zrównoważony nawiew pod palenisko, ale to moje domysły niestety.

 

pozdrawiam

rumunezz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem tam odpowiedzi ile kominek otwarty pobiera powietrza do spalania z pomieszczenia i skąd te powietrze mu dostarczyć dlatego czekam na odpowiedzi,oraz jak się to ma do zasady domu energooszczędnego.

Może rzucisz linkiem na ten temat ?

Z rekuperatora nawiewa powietrze o temp.16-17st.C

Najlepiej palnąć bzdurę a potem się uciszyć...

Wynalazłem coś takiego,może to komuś coś uświadomii...

 

...i ktoś się douczy,zamiast doradzać bzdury.

Dodam do tego,że w zimie wentylacja jest na poziomie 110-150m3/h na cały dom.

 

OZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. W sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. (Dz. U. Z dnia 15 czerwca 2002 r.)Wprowadza pewne ustalenia, które nas obowiązują podczas instalowania tych urządzeń.

 

§ 132. 3. Kominki opalane drewnem z otwartym paleniskiem lub zamkniętym wkładem kominkowym mogą być instalowane wyłącznie w budynkach jednorodzinnych, mieszkalnych w zabudowie zagrodowej i rekreacji indywidualnej oraz niskich budynkach wielorodzinnych, w pomieszczeniach:

 

1) o kubaturze wynikającej ze wskaźnika

4 m3/kW nominalnej mocy cieplnej kominka, lecz nie mniejszej niż 30 m3,

 

2) spełniających wymagania dotyczące wentylacji, o których mowa w § 150 ust. 9, (znajdź sobie ten paragraf)

 

3) posiadających przewody kominowe określone w § 140 ust. 1 i 2 oraz § 145 ust. 1,

 

4) w których możliwy jest dopływ powietrza do paleniska kominka w ilości:

 

a) co najmniej 10 m3/h na 1 kW nominalnej mocy cieplnej kominka - dla kominków o obudowie zamkniętej,

 

b) zapewniającej nie mniejszą prędkość przepływu powietrza w otworze komory spalania niż 0,2 m/s - dla kominków o obudowie otwartej.

 

"Olbrzymi wpływ na zapotrzebowanie powietrza do urządzenia ma także:

- usytuowanie budynku w terenie,

- obciążenie wiatrem,

- wysokość i przekrój kanału dymowego w kominie.

Instalator, a w procesie projektu architekt, powinien na te szczegóły zwrócić uwagę."

 

"Kierunek wiatru i jego siła ma istotny wpływ na miejsce usytuowania czerpni powietrza do kominka. Budynek, który stoi na drodze wiatru jest poddawany nadciśnieniu i podciśnieniu. Czerpnie powietrza montujemy w nadciśnieniu - powinna być umieszczona od strony dominujących wiatrów. W innych miejscach może wysysać spaliny, utrudniać rozpalenie w kominku, doprowadzić do zadymienia salonu jak i całego budynku.

 

Odwrotny ciąg spowoduje wychładzanie kanału dymowego w kominie. Te przykrości mogą spotkać klientów, którzy zakupili wkłady kominkowe i piece z bezpośrednim dopływem powietrza do komory paleniskowej i nie zastosowali przepustnic w kanałach doprowadzających powietrze.

 

Niedopuszczalne jest zamontowanie kanału doprowadzającego powietrze do spalania bez przepustnicy - mechanicznej sterowanej ręcznie, lub coraz modniejszych i bardzo skutecznych elektronicznych regulatorów dopływu powietrza (np. firmy TATAREK). Jest ich całe mnóstwo, do kominków z dystrybucją powietrza ciepłego konwekcyjnego bez wymuszenia przez wentylator, z wentylatorem i do zespołów wodnych, gdzie wykorzystana jest moc konwekcyjna i wymiennika wodnego."

 

"§ 150. 8. Instalowane w pomieszczeniu urządzenia, w szczególności zużywające powietrze, nie mogą wywoływać zakłóceń ograniczających skuteczność funkcjonowania wentylacji."

 

"Doprowadzamy powietrze zewnętrzne pod kominek czy piec i uważamy, że jesteśmy zgodni z obowiązującym prawem. Oj nie do końca. Potrzebny jest nam bilans zużywanego i wentylowanego powietrza. Wentylacja jest skuteczna tylko wtedy, kiedy zaprojektowana jest prawidłowo i ilość dostarczanego powietrza jest wystarczająca. Ilość wywiewanego i zużywanego powietrza przez kominek może być zbyt duża i doprowadzić do zaistnienia podciśnienia w pomieszczeniach"

 

"Jak temu zaradzić? Kominki i piece nieposiadające bezpośredniego dopływu powietrza do komór spalania muszą być instalowane tylko w tych

pomieszczeniach gdzie występuje nadciśnienie."

 

"Jak temu zaradzić? Kominki i piece nieposiadające bezpośredniego dopływu powietrza do komór spalania muszą być instalowane tylko w tych pomieszczeniach gdzie występuje nadciśnienie."

 

Czytaj i jeszcze raz czytaj :(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Arturo

Gwoli wyjaśnienia, nie jestem zdunem, ani kominkarzem, nie mam firmy stawiającej piece, kominki itp. Jestem programistą. Sam dzięki tej społeczności FM wybudowałem swój kominek. Chciałem Ci pomóc. Dupa. Nie udało się. Za fachową wiedzę, tajniki sztuki też mi płacą. Tobie pewnie też.

 

rumunezz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Arturo wystarczy poszukać

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?30120-KOMINKI-nasze-!!!&p=4323024&viewfull=1#post4323024

 

i będziesz wiedział co Forest negował.

A że Ci nie odpowiedział to mu się nie dziwię.

 

pozdrowionka

rumunezz

 

Nie lubię wprowadzania niepotrzebnego zamętu w informacjach o kominkach, tak jak w każdej innej dziedzinie , kominki otwarte kłócą się z rekuperacją i pojęciem domu energooszczędnego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Dom w powijakach i jak sądzę nie będzie energooszczędny bo nie rozumiesz zagadnień podstawowych z tym związanych.Walczysz z wiatrakami o kominek z otwartą komorą spalania....Tak z drugiej strony skoro uparłeś się na otwarty kominek i nie kumasz czaczy to po co ci w sumie te odpowiedzi na postawione pytania???:(:( .Przecież jak rekuperator-wentylacja mechaniczna sobie nie poradzi :

 

:D:D:D

 

Rekuperator i kominek otwarty to zły pomysł.. i tyle .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie zajrzeć do dziennika naszego Arturo72 jak tam budowa .oczywiście w odniesieniu do urządzeń , które planuje weń wkomponować.Plany ambitne za 250 tysiaków.Nie doczytałem tylko jaki w końcu będzie ten kominek,bo dom energooszczędny w zamiarach jest.W zamiarach:D.Reku,PCI,jakiś kominek,jedna z większych podłogówek się szykuje,to i kominek musi być fest dopasowany:) Oświeć opinię jaką armatę :D dasz pod dach tego pasywnego schronu ???:D

 

Kurka zapomniałem dodać.....tyż chciałbym mieć takiego teścia bo chałupę z kominkiem extra klasa wybudowałbym dużo taniej:D:D;);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

I ja mam pytanie.

 

Kupuję kozę K6 i chcę ją zamontować samodzielnie.

 

Ściana z kominem jest z cegły czerwonej.

Jak zamontować w niej rurę spalinową? Rozetę na zaprawę i w nią rurę? Czy od razu rurę na zaprawę? A może na coś innego?

 

Czy dużo korzystniejsze jest mocowanie rury do góry kozy niż podłączenie tylne? Wiem że rura się mocno nagrzewa i oddaje ciepło, ale czy jest to faktycznie zauważalne w pomieszczeniu? Czy pionową rurę mogę dowolnej długości zamontować? Z tego co czytałem 50cm rury i 45st. do komina i 100cm rury i 90st. do komina?

 

Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o pomoc.Poszukuje materialu do obudowania kominka.Mam na mysli oczywiscie plyty termoizolacyjne krzemianowo-wapniowe.Chcialbym się zapytac co sadzicie o plytach IZOL z firmy Kratki.pl?Wypadaja znacznie taniej od plyt SILCA czy też VARMSEN.Czy ktos moze mial z nimi cos do czynienia.czy ktos moze robil wlasne zabudowy z tego materialu. Z gory dziekuje za KONSTRUKTYWNE odpowiedzi.pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

I ja mam pytanie.

 

Kupuję kozę K6 i chcę ją zamontować samodzielnie.

 

 

 

Ściana z kominem jest z cegły czerwonej.

Jak zamontować w niej rurę spalinową? Rozetę na zaprawę i w nią rurę? Czy od razu rurę na zaprawę? A może na coś innego?

 

Czy dużo korzystniejsze jest mocowanie rury do góry kozy niż podłączenie tylne? Wiem że rura się mocno nagrzewa i oddaje ciepło, ale czy jest to faktycznie zauważalne w pomieszczeniu? Czy pionową rurę mogę dowolnej długości zamontować? Z tego co czytałem 50cm rury i 45st. do komina i 100cm rury i 90st. do komina?

 

Dzięki za odp.

 

Dublowanie pytań po różnych wątkach nie jest dobrym pomysłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nareszcie..............To co ty chłopie robisz w topiku KOMINKI - Pomoge i doradze we wszystkim co dotyczy kominków.Jako doradca jesteś do bani:D.Kominek jakieś badziewie -plazma na ścianie głównej.ech.W domu energooszczędnym będziesz miał kotłownie w salonie???

bolączką na okresowy brak prądu

 

Ten dom rozumiem pasywny 3,5,10 litrowy...z tą 10-tką mnię tyroszku poniosło:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To może zaczniemy od tego że Mistrz wyjaśni nam zasady funkcjonowania w domu wentylacji mechanicznej z rekuperacją ...

Ja nikomu już nie muszę udowadniać że nie jestem wielbłądem.

Kominek otwarty nie kłóci się z energooszczędnością domu oraz wentylacją mechaniczną jeżeli zarówno jedno jak i drugie zaprojektuje się i wykona myśląc a nie powtarzając slogany.

Jeżeli ktoś ma problem z tym to już jego sprawa ... :rolleyes:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To może zaczniemy od tego że Mistrz wyjaśni nam zasady funkcjonowania w domu wentylacji mechanicznej z rekuperacją ....

 

Chyba cie poniosło foreścik;););) ,a niby skąd on ma to wiedzieć?Dom z wentylacją mechaniczną i rekuperacją.To za trudne dla zduna po własnej szkole :D:D:D

Jak dla mnie za dużo wymagasz od mistrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Dziękuję za zainteresowanie się problemem .

Wkład , który użytkuję od ponad 10 lat to Invicta , popielnik : 30x20x4 cm , podłoga paleniska mniej więcej na poziomie dolnej krawędzi drzwiczek .

Co do kg drewna to nie wiem , ale pakuję na noc ( 21 - 7 rano ) do pełna całą komorę spalania 40x40x55 cm i tak jak ostatniej nocy efekt jest następujący :

popielnik niemalże pusty a w komorze spalania tyle popiołu , że rozpalenie następnej porcji nie jest takie łatwe .

Przez lata tak nie było , widoczne zmiany ( iość popiołu ) mniej więcej od 3 lat .

Pzdr

W zeszłym roku jak zacząłem palić we wrześniu tak skończyłem , w kwietniu , a w tym roku zacząłem w październiku .

Kiedyś miałem okazję i zmierzyłem wilgotność swojego drewna : 30-40 % ( zeszły rok ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...