Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KOMINKI - Pomoge i doradze we wszystkim co dotyczy kominków.


alterm

Recommended Posts

Dziwna ta Twoja "szczerość" . Rzucasz hasło a potem fochy ? :)

Bez urazy, ale skoro jeszcze jesteś to wracając do mocy kominka, w moim przypadku potężna moc 10kW (i to z pw) dała mi nie raz "popalić" na początku doświadczenia z tym sprzętem - przegrzewałem dom, pogotowałem żonie wszystkie kwiatki, zimą w salonie temperatura przekraczała czasem 28* (nie do zniesienia, trzeba było uciekać na górę). Po kilku latach doświadczeń, zasyfionej szyby, zakopconego mieszkania zaczynam palić inaczej, opisałem to w temacie

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?103203-kominek-a-czarna-szyba&p=5020093&viewfull=1#post5020093

Nie spotkałem się jeszcze na FM z takim "traktowaniem" tego sprzętu, ale skoro mi to pasuje to pewnie będę się wyżywał w ten sposób na tym swoim marketowym bublu.

Możesz teraz się na mnie wyżyć, tylko proszę miej odrobinę litości - zbytnio nie obrażaj.

"szczerość" dotyczyła innej kwestii, ale skoro razem z F-N nie pokazaliście alternatywnej metody liczenia energii cieplnej z kominka - to pozostaje mi zostać przy swojej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Bez urazy, ale skoro jeszcze jesteś to wracając do mocy kominka, w moim przypadku potężna moc 10kW (i to z pw) dała mi nie raz "popalić" na początku doświadczenia z tym sprzętem - przegrzewałem dom, pogotowałem żonie wszystkie kwiatki, zimą w salonie temperatura przekraczała czasem 28* (nie do zniesienia, trzeba było uciekać na górę). Po kilku latach doświadczeń, zasyfionej szyby, zakopconego mieszkania zaczynam palić inaczej, opisałem to w temacie

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?103203-kominek-a-czarna-szyba&p=5020093&viewfull=1#post5020093

Nie spotkałem się jeszcze na FM z takim "traktowaniem" tego sprzętu, ale skoro mi to pasuje to pewnie będę się wyżywał w ten sposób na tym swoim marketowym bublu.

Możesz teraz się na mnie wyżyć, tylko proszę miej odrobinę litości - zbytnio nie obrażaj.

"szczerość" dotyczyła innej kwestii, ale skoro razem z F-N nie pokazaliście alternatywnej metody liczenia energii cieplnej z kominka - to pozostaje mi zostać przy swojej.

 

O paleniu od góry pisałem w jednym ze swoich pierwszych postów

na FM. Ameryki nie odkryłeś . Mam nadzieję ,że to Cie nie obraża :)

 

Taki sposób palenia to podstawa ekologii w nowoczesnym zduństwie.

Inne zalety już poznałeś.

 

Gdyby nie Twoje niefortunne wejście (poprzednio), być może

dogadalibyśmy się już dawno , bo podobnie jak Ty , lubię wiedzieć ,

ale tez nie lubię jak mi ktoś "wciska" , wchodząc do wątku w połowie

drogi , nie sprawdzając co było na początku .:D

 

 

Tabelkę analizowałem , ale głównie z ciekawości i podziwu...,

że Ci się chce. Uważam ,że w mojej branży , nazwijmy ja roboczo

"spalarnią drewna", wszelkie tabelki dotyczące opału nie maja

większego sensu. Tak w amatorskim (rekreacyjnym) , jak i

profesjonalnym (jedyne źródło ciepła) spojrzeniu na temat.

Mogą służyć jako pomoc w zgrubnej orientacji co do gatunków

drewna . Ewentualnie w laboratorium , pod warunkiem ,że

laborant jest bystry.

 

Forest kiedyś pewnie coś kombinował ,ale jak poznał co to za

ptica , to drewno , dal sobie pewnie spokój. Mimo doskonałego

przygotowania merytorycznego do tematu (drzewa raczej , nie

drewna :D)

 

Późno już , więc kłócić się będziemy o to być może innym razem.

Podam Ci tylko przykład jak rożne mogą być przesłanki decydujące o

wynikach z podstawionych do tabelek danych. Jak chcesz możesz to

jakoś ogarnąć ,zaprogramować - ja odpuściłem .

 

Drewno o wilgotności 24 % (średnia krajowa ,2-3 lata pod wiatą ),

po wniesieniu do domu traci jeszcze połowę wilgoci w ciągu kilkunastu

dni . O ile zafałszuje to wynik ?

 

Drugi przykład . Drewno przyjęte do obliczeń to odpadki stolarskie o

wilgotności 8 % . Trafiają do klienta , który wrzuca je pod wiatę (jak

najbardziej prawidłowe działanie). I co się dzieje ? Piec nie może wyłapać

parametrów ustalonych we wcześniejszych założeniach, bo drewno

po kilkunastu dniach ma 24% !

 

Trzeci . Z mojego podwórka . W tym roku kupiłem dębinę z Ukrainy (!).

Mniejsza o scenariusz zakupu. Ta dębina jest zupełnie inna niż

ta która rośnie za miedzą . I to nie bagatela , bo moje obserwacje

mówią o 20 % różnicy. Tak jakbym cienkim jesionkiem palił .

Prawdopodobnie rośnie w takich a nie innych warunkach , duże

szybkie przyrosty i diabli wiedzą co jeszcze .

 

Takie historyjki można mnożyć.

Wszystkie uczą pokory dla opału jakim jest drewno.

Dodajmy do tego zdolności niektórych użytkowników i teraz

już wiesz czemu pytałem "po cholerę mi Twoje tabelki ? :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kbab - było już w którymś z wątków o Twoim kominku. Poczytaj go ... :) Potem zrób to samo tutaj bo już chorobliwie traktujesz każdą inną wypowiedź myśląc że ktoś chce Ci tu dopiec ... Jest wręcz przeciwnie.

Chciałem tu coś pisać ale Eniek mnie uprzedził i zawarł dokładnie to co zamierzałem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam proszę o pomoc. Czy rzeczywiście jest tak duża różnica między wkładem Spartherm a Arysto?Czy Spartherm warty jest zapłacanie drugie tyle co kominek Arysto.Rozważamy wkład arte Bh albo Arysto 10 600x800- oba z szybą podnoszoną do góry.

 

Następną sprawą jest obudowa.Czy lepiej obudowę zrobić z szamotu czy lepiej zabudowa tradycyjna ale rozprowadzenie powietrza.

 

Mam do wyboru albo Spartherm w zabudowie tradycyjnej, albo Arysto w ciepłej zabudowie?

Dodam że kominek nie chcę traktować tylko do palenia 4 razy w roku,ale częściej- zimą nawet codziennie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Bytomia do Czeladzi nie jest daleko. Zapraszam do nas, dokładnie wyjaśnię różnice. Nie mam Arysto, ale mam Varie Bh. Ciepła obudowa też się znajdzie :cool:

Tylko że Spartherm jest dwa razy droższy ...czy naprawdę warto.

Z reguły każdy namawia do zakupu tego wkładu co ma w sprzedaży...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam proszę o pomoc. Czy rzeczywiście jest tak duża różnica między wkładem Spartherm a Arysto?Czy Spartherm warty jest zapłacanie drugie tyle co kominek Arysto.Rozważamy wkład arte Bh albo Arysto 10 600x800- oba z szybą podnoszoną do góry.

 

Następną sprawą jest obudowa.Czy lepiej obudowę zrobić z szamotu czy lepiej zabudowa tradycyjna ale rozprowadzenie powietrza.

 

Mam do wyboru albo Spartherm w zabudowie tradycyjnej, albo Arysto w ciepłej zabudowie?

Dodam że kominek nie chcę traktować tylko do palenia 4 razy w roku,ale częściej- zimą nawet codziennie

 

Wybierz model cenowo pomiędzy tymi dwoma http://www.kafle-kominki.pl/wklad_kominkowy_dynamic001.htm jeśli ten będzie niewystarczający to lepiej kup Spartherm .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Barbaro - poszukaj w tym dziale FM wątku z opisanymi przygodami z paleniskiem, nad którym się zastanawiasz oraz ogólnie z podejściem producenta (Arysto) do tego problemu. Odechce Ci się w ogóle myśleć o tych wkładach. W dodatku nie jest to odosobniony przypadek bo dostaję od innych Forumowiczów sygnały że problem i traktowanie go u innych przez samego producenta, się powtarza.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten dynamic firmy romotop ma wymiary mi odpowiadajace,ale czy dobry?

co znaczy jak powiedział MistrzZdunski jak będzie wystarczający- nie wiem nic o tym wkładzie i proszę o radę...:)

 

 

 

Wiesz Barbaro , jak by Ci to powiedzieć ... Jak jesteś w salonie

Fiata , to co ? Maja Ci Peugota zachwalać ? "Każdy Żyd swój towar

chwali"...:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc Romotp Dynamic, Szmid czy jakoś tam.Jesli chodzi o samochody to umiem wybrać taki na jaki mnie stać .

Jeśli o kominki nie.

Rozumiem że Spartherm należy do Audi, bmw i merc,

arysto to np. co fiat?

A Romotop czy Szmid?

Dlaczego ten Arysto taki zły wadliwy?Szukam ale nie umiem znależć.

Znalałam też wkłądy Szmid i mają wymiary mnie intersujące,ale gdyby to miałąby być Dacia,coś gorszego to nie.

Oczywiście jak się wyżyłuję to mnie stać będzie na Spartherm,ale czy warto za 18 tys. z obudową, może lepiej coś tańszego ,trochę gorszego- Honda, toyota dla mnie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten dynamic firmy romotop ma wymiary mi odpowiadajace,ale czy dobry?

co znaczy jak powiedział MistrzZdunski jak będzie wystarczający- nie wiem nic o tym wkładzie i proszę o radę...:)

 

Sprzedaliśmy w tym roku przez sieć dystrybutorów ponad 120 sztuk tego modelu . Reklamacji brak , pomijam pęknięty podczas transportu deflektor z wermikulitu ale to już tak się czasami zdarza podczas wysyłki spedycją.. Mamy aktualnie na wystawie najnowszy model KV055AN z systemem domykania drzwi tzw klik-klak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta sama marka więc poró∑nanie wolałąbym Yaris a Panda,

 

Barbara . Kupujesz coś co będzie Ci sprawiać duża frajdę, albo

doprowadzi Cie do rozpaczy . Rozważ to tak . Możesz wybrać

Arysto , które podobno ma nie najlepsze notowania . Nie wiem,

nie używam, ale coś musi być na rzeczy, skoro F. o tym pisze.

Możesz wybrać Spartherma - lidera na rynku . Firma która zakłada,

że psuje się nawet Mercedes i ma doskonale zorganizowane

struktury serwisowe.

No i Romotopa, który według słów importera NIGDY SIĘ NIE PSUJE ! :D

 

Oczywiście jest jeszcze kilka propozycji , niestety tez od czasu do czasu

łapiących jakąś awarię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

 

Czy obligatoryjny wlot powietrza z zewnątrz może być "zakończony" komorze dekompresyjnej? Inaczej mówiąc, nawiew świeżego powietrza będzie przez kratki z tej komory. Można tak?

 

Jaka powinna być odległość miedzy kratkami (wejście, wyjście, "wentylacja/dekompresja"). Będzie DGP, więc wylot tylko awaryjny, w razie braku prądu/wyczerpania UPS'a. Powietrze do spalania w pełni z zewnątrz. Kratki muszą być na jednej płaszczyźnie (a w zasadzie na dwóch), po dwóch bokach kominka. Front bez kratek. Nie mogę znaleźć na to żadnej dokumentacji.

 

I ostatnie pytanie: jakie płyty?

- Skamol

- Varmsen

- Silca

 

Chodzi o opinie expertów i nie tylko :). Czy są jakieś zasadnicze różnice w obróbce? Które wymagają mniej pracy po złożeniu całości? Są jakieś różnice, czy po prostu brać najtańsze? Zależało by moi na zminimalizowaniu "finiszowania" - chodzi o gładź i późniejsze pylenie przy obróbce (szlifowaniu). Przy okazji, jakąś specjalną gładź na to dajecie czy nie przejmować się tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie niezły pomysł z tą rurką napowietrzającą w komorze dekompresyjnej. Należało by tylko zadbać, o nagrzanie tego powietrza w przeciwnym razie strop nad kominkiem może przemarzać i kondensować.

Z płyt które wymieniłeś zdecydowanie najlepsza i najprzyjemniejsza do pracy to Varmsem

Z tymi kratkami nie do końca załapałem o co Ci chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...