Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KOMINKI - Pomoge i doradze we wszystkim co dotyczy kominków.


alterm

Recommended Posts

Witam.Bezpiecznie i dla obudowy i wkładu wlot 500cm;wylot 600cm.Jeżeli wntylacja jest przykryta zabudową to tak flex jest ok bo rozumiem że podłaczasz go bezpośrednio do kratki tylko pamiętaj że to podłączenie musi być w komorze dekompresyjnej .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

WItam, jak sie robi takie polaczenie:

głównym żródłem ciepla ma byc u mnie powietrzna pompa ciepła

wszedzie ma byc podłogówka - zasilana okolo 35 stopni

chce jeszcze zrobic "koze" z płaszczem w salonie, zeby palic w najzimniejsze dni roku jak np. teraz, aby odciazyc pompe, zeby nie musialy chodzic grzałki

tylko jak to zrobic zeby woda z płaszcza nie szła goraca w podłogówke bo mi płytki popękaja :)

czy robi sie do tego jakis bufor czy jak>> to sie robi zeby woda z kozy miala 35 stopni a nie 60 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tu żadnego zalogowanego i z opłaconą reklamą fachowca z kratek, więc napisz najpierw o jaki model chodzi, jakie ma być jego przeznaczenie, a potem poświęć troche czasu na lekturę tego działu. Coś znajdziesz. Ja jestem zadowolony z wkładu zwykłego z zawiasem, a kolega Kolombek z wkładu z gilotyną. Negatywnych opinii bespośrednich użytkowników nie znalazłem na tym forum. Od tubylców usłyszałem kilka często sprzecznych informacji, część uwag się potwierdziła, część to chyba pobożne życzenia konkurencji Kratek, a reszta pewnie wyjdzie w praniu. Za chwilę pęknie rok jak kotłuję Milę i uważam, że za te pieniądze to dobry zakup.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Forest-Natura

Witam.Stoję przed dylematem wyboru wkładu kominkowego i będę wdzięczny za każdą pomoc. Przyznam,że na początku wyglądało to na prostą sprawę. Porównuję ceny, kupuję i już, ale wszedłem na forum i jestem skołowany. Oto kilka danych odnośnie miejsca, które ma ogrzewać.Mieszkanie, bo o nim mowa mieści się na 1-szym piętrze w trzy piętrowym budynku. Komin jest przeprowadzony przez wszystkie kondygnacje w wewnątrz. Mieszkanie ma ok.80m.kw. o wysokości pomieszczeń 2,7 m. (bez poziomów poddaszy schodów itd), oknach (podwójnych szybach) o całkowitej powierzchni prawie 12m.kw. Kominek raczej nie do ciągłego palenia, pełniłby role uzupełniającą głównego ogrzewania olejem opałowym (którego ceny skłaniają do dodatkowych rozwiązań). Temperatura tutaj zimą rzadko spada poniżej zera (waha się po miedzy 3-5 a 15-17 stopni C.) za to charakteryzuje się dużą wilgotnością. Mieszkam w Atenach (Grecja). Wspomnę,że planuję kupić kominek w Polsce (różnica cen),ale obawiam się trochę o gwarancje lub ewentualne wady ukryte,a wówczas taniej może okazać się drożej. Miejsce na kominek znajduje się w narożnej części mieszkania (po przeciwległej stronie do sypialni i łazienki) z możliwością doprowadzenia powietrza z zewnątrz.

Proszę o jakieś ukierunkowanie, a mianowicie jeśli:

1) żeliwny to:

-skręcany, monolit, z deflektorem czy przedłużonym czopuchu, itd.

2) stalowy to:

-z szamotem, wermikulitem, itd.

3) stalowo/żeliwny

-z podwójną szybą, rodzaj szyby

Z doprowadzeniem powietrza z zewnątrz? W jakim stopniu zwiększa to jego walory? Kwestia wysuszonego powietrza ?

Z szybrem, bez, bez znaczenia?

Pojemnik na popiół wewnątrz wkładu czy na zewnątrz?

Jakie firmy mam brać pod uwagę, a jakich się wystrzegać (i nie mam tu na myśli hipermarketowych). Co ze średniakami?

 

Czy mogę brać pod uwagę kominek typu:gilotyna? W jakim przedziale mocy szukać(rozprowadzanie ciepła raczej grawitacyjne tzn:bez prowadzenia ciepła rurami do pokoi - jeśli dobrze rozumiem termin) ?

Do jakiej wysokości od wkładu komin powinien być względnie dobrej jakości, w jakiś sposób zabezpieczony przed ewentualnym skraplaniem, itd. (aby ustrzec się wszelkim wynalazkom i samozwańczym instalatorom)?

Proszę o wszelkie informacje, które ustrzegą mnie przed narażeniem się na nie pożądane, bezowocne koszta. Za jakąkolwiek pomoc będę wielce zobowiązany.

Ponieważ zarejestrowałem się na forum nie dawno i jeszcze nie wiem co i jak podaję mego e-maila: [email protected]

Dziękuję i pozdrawiam -Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Wszystkich którzy nazywają mnie FIRMA CEBUD.

Nazywam się Karolina Kuźnik i mieszkam w Tenczynku (dla niedowiarków mogę podać więcej danych). Przykro mi , że tylko dla tego iż posiadam taki kominek i jestem z niego zadowolona słyszę takie słowa.....Zapraszam do mnie do domu na oględziny .

Karolina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jedno...na moje pytanie odnośnie starego szamotu nikt nie zna odpowiedzi???

I może jestem też firmą Hajduk ? Bo taki mam wkład???? choć pisałam tu tak naprawdę by podzielić sie moimi doświadczeniami i prosić o pomoc...naprawdę jest mi przykro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Więc by im poprawić nastroje powiem że jest jeden minus mojego "cebuda" Czyszczenie tego wymiennika....mąż sobie "wyspawał "specjalne szczotki i dłutka do tego....Ale na ich nieszczęście nadal jestem zadowolona! Jedno co mogę poradzić to wymurowanie samemu z szamotu bryły kominka bo te ich płyty szamoto-betonowe owszem fajne ale drogie. Wiem bo mam taki i taki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Wszystkich którzy nazywają mnie FIRMA CEBUD.

Nazywam się Karolina Kuźnik i mieszkam w Tenczynku (dla niedowiarków mogę podać więcej danych). Przykro mi , że tylko dla tego iż posiadam taki kominek i jestem z niego zadowolona słyszę takie słowa.....Zapraszam do mnie do domu na oględziny .

Karolina.

 

Zaproszenie jest ciekawe .. Chętnie skorzystam przy najbliższej wizycie w Krakowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Jeżeli cegła wygląda dobrze - dzwoni przy uderzeniu jedną o drugą, nie rozsypuje się i nie jest nadtopiona - możesz spokojnie jej użyć. Szarpnij się najwyżej na kupno nowego materiału na samo palenisko (tam, gdzie ma kontakt z płomieniem).

Nie trzymaj jej "pod chmurką".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własności akumulacyjnych na pewno nie traci. Po długim czasie używania, tzn. po wielokrotnym rozgrzewaniu, może mieć trochę mniejszą wytrzymałość mechaniczną i odporność temperaturową. W tego typu piecu nie ma to jednak większego znaczenia. Zdun czy budowlaniec oceni cegłę po wydawanym dźwięku. Używana cegła może też niezbyt ładnie pachnieć (swąd komina).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Najnowszy numer ( 4(30)2011 ) kwartalnika Świat Kominków - jest akurat bardzo dobry, techniczny artykuł o kratkach autorstwa współwłaściciela firmy Darco. Idziesz do kiosku i masz jak na tacy wszystko podane.

Pozdrawiam.

 

hej

Artykuł niestety nie jest ok. Poza znaczną ilością ogólników, nie ma detali. Obliczenia były by zdyskwalifikowane na pierwszej lepszej laborce (raz w uzyciu A, raz S jako pole powierzchni, powierzchnia kratki != powierzchnia czynna, etc). Oczywiście jest dobrym tematem na start, ale zbyt dużo detali nie ma tam. Wprowadza też nieco zamieszania. Same informacje o powierzchniach czynnych oraz charakterystyki, można znaleźć w broszurkach. porównując to z charakterystyka turbiny i oporami przewodów, resztę można wyliczyć :)

 

Na koniec kilka pytań (i w sumie moje przemyślenia/odpowiedzi)

1. Czy kratki wlotowa i wylotowe powinny być tej samej wielkości?

znalazłem kilka tekstów zalecających skalowanie, nawet 6:10 (wlot:wylot). Czy takie przeskalowanie to nie za dużo?

 

2. Czy DGP wymuszone wpływa na różnice w wielkości kratek wlot/wylot?

Za zdrowy rozum, nie powinno, z racji chociażby bezpieczeństwa. Obudowa powinna pracować tak samo z włączoną turbiną, jak i bez niej, czyli zapewniać niezaburzony przepływ konwencyjny. Z drugiej strony, turbina, nawet przy małych obrotach, taki przepływ zaburzy.

 

3. Kominek, moc nominalna 15kW, jaka wielkość kratki?

Instrukcja wkładu: min 500cm2 (wylot), ale po dokładnym sprawdzeniu, jest to powierzchnia bez kratek (powierzchnia czynna), uśredniając wielkość samej kratki powinna być około 2 razy większa (1000cm2).

 

 

Proszę o info czy to wszystko ma ręce i nogi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Lepiej dać 20 % za dużo niż 10% za mało. Wówczas przelicznik

6:10 nie będzie za duży. Wynika to z różnicy miedzy objętością

powietrza zimnego i ciepłego. Widzę, że obliczenia to twój konik,

więc przelicz sobie jaka jest różnica w objętości miedzy powietrzem

o temp.20 o C, a np o temp. 150 o C :). Trochę zależy to również

od materiału z jakiego wykonano obudowę . Wkłady żeliwne i wełna

w obudowie wymagają raczej przewymiarowanego wentylowania,

stal z szamotem jako palenisko i materiał ceramiczny na obudowie,

nie boi się przegrzania . Skutkuje to oczywiście wyższą temperaturą

wydobywającą się z kratek.

 

2. DGP z turbiną, lub grawitacyjne z żaluzjami nie powinno być brane

pod uwagę w obliczeniach dotyczących nawiewu i dekompresji. Sam

zresztą to zauważyłeś

 

3. Dobrze kombinujesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...