Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KOMINKI - Pomoge i doradze we wszystkim co dotyczy kominków.


alterm

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Danielu dzięki za wpis ale patrząc na tą konstrukcję co wkleiłeś to całe ciepło odbiera wówczas dgp turbina jak jest ta półka dodana

a przy otwartej komorze jak jest dotychczas ciepło uchodzi takze na pomieszczenia dolne przez kratki górne w kominku, być może się mylę...

 

Wentylację górnej części okapu kominka uzyskamy poprzez poprowadzenie przez komorę kanału 150 w taki sposób aby pobierała zimne powietrze pod wkładem i nad komora je wypuszczała. - czytaj ciepłe powietrze będzie uchodziło przez kratki w obudowie kominka. Tak napisałem w poście....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kominek 3zimne.jpgWitam mam pytanie co do umiejscowienia kanału doprowadzającego zimne powietrze z zewnątrz budynku do kominka ...

W jakiej odległości od ścian ( komina ) powinien znajdować się kanał i w którym momencie go zakończyć ? Zamierzam umieścić kanał na pierwszej wylewce by potem ja ocieplić i wylać wylewkę właściwą ... czy powinna być ona pod katem ? czy mozna zostawić w poziomie? i proszę mi przypomnieć jakie kanały ( myslałem o płaskich ) założyć do doprowadzenie zimnego powietrza ....Wzmocnienie wylewki pod kominek też powinno mniej więcej być na odpowiedni wymiar JAKI ? jak głęboko sie wkopać i ile mniej wiecej powierzchni wzomcnić ( prawdopodobnie będzie to kominek kaflowy - taki mały pomnik ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Możesz to zrobić jak najbardziej samemu ... ale dobrze by było żebyś już wiedział jak będzie wyglądał Twój piec ... jakie będą jego wymiary, jakich rozmiarów powinieneś zapewnić dolot powietrza, z czego zrobić jego fundamentowanie ... tych rzeczy się sam nie dowiesz tak jak sam tego pieca pewnie nie zaprojektujesz.

Odpuść sobie chwilowo robotę żeby jej później nie poprawiać czy robić jeszcze raz na nowo. Wybierz wykonawcę pieca, niech Ci go zaprojektuje od A do Z i da wytyczne tego co chcesz zrobić samemu.

Na dzień dobry już widać że np. z kominem to się pospieszyłeś za bardzo i już będzie do przeróbki ... Pan Murarz postawił go trochę bez pomyślunku i żadnej wiedzy o tym co będzie do niego podłączone ... Trudno się dziwić bo niby skąd miał mieć tą wiedzę ... trójnik nie jest ani na tyle wysoko ani na tyle nisko żeby podłączyć do niego "typowe" paleniska piecowo - kominkowe. Wymagać będzie bez przeróbki bardzo specyficznych konstrukcji paleniska / pieca, mających wylot spalin pośrodku bryły, które nie są ani łatwe do wykonania ani do późniejszego czyszczenia i konserwacji. Już w tej chwili ten drobny szczegół bez jego przeróbki rzutuje na to jak będzie być może wyglądało to, czego na dobrą sprawę jeszcze nie wiesz sam jak ma wyglądać ... i może się spotkasz z określeniem "tego się nie da Proszę Pana tutaj zrobić ..."

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaką masz powierzchnię użytkową do ogrzania, ważny jest układ pomieszczeń, gdzie będzie stał kominek ( centralnie w domu, na którejś ze ścian zewnętrznych itd) projekt domu ważny generalnie. Często gotowe projekty mają już pewne wyliczenia, jakie jest zapotrzebowanie na energię np takiego obiektu...Nie ma sensu tak od razu wyskakiwać z propozycjami dotyczącymi ogrzewania i doboru kominka. Ważne są też fundusze niestety.

pzdr

ok 170 m2 powierzchni uzytkowej.

Tak jeszcze pare słow o kominku i oczekiwaniach co do niego: raczej nie ma słuzyć jako samodzielne centrum produkcji energii dla CO/CWU. Bardziej mi zalezy na tym aby paląc w nim nie przegrzewac pomieszczen, nie marnowac energii - bedzie bufor ciepla, stad pomysl by kominek byl z płaszczem wodnym. Solidny, przecietny cenowo, szczelny bo bedzie WM.

 

Z innej beczki - doprowadzenie powietrza: czy ta rure sie puszcza pod chudziakiem? I czy ma znaczenie gdzie znajduje sie wlot w kontekscie strony swiata??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz aby wkład nie przegrzewał pomieszczeń a tym bardziej pomieszczenia , w którym się znajduje to potrzebujesz wkładu z podwójną szybą, wyłożeniem ceramicznym, doprowadzeniem powietrza z zewnątrz, z niewielkim udziałem energii konwekcyjnej...ot np 18 kw gdzie 14 kw przekazywane jest wodzie a 4 kw powietrzu. Przy wentylacji mechanicznej i dobrym ociepleniu można przyjąć mniejsze zapotrzebowanie na energię więc taka moc powinna ci wystarczyć. Możesz ją zwiększyć do 18 kw przekazywanej wodzie ale jak nie będzie samodzielnym centrum produkcji to nie. Bufor minimum 700 litrów do takiej mocy ( 14 kw dla wody ).

 

Jak masz możliwość puszczenia rury pod chudziakiem to tak zrób, rura ze spadkiem hydraulicznym w stronę czerpni. Nie ma znaczenia z której strony świata jest czerpnia.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dobry już widać że np. z kominem to się pospieszyłeś za bardzo i już będzie do przeróbki ... Pan Murarz postawił go trochę bez pomyślunku i żadnej wiedzy o tym co będzie do niego podłączone ...

 

 

Zgadzam się z tobą w 100 % system kominowy Brata .. system schiedlel ma elementy naprawcze :/ z tym bedzie kłopot , ale kto ma to wiedzieć jak nie gość który mi dom stawia.

 

 

i może się spotkasz z określeniem "tego się nie da Proszę Pana tutaj zrobić ..."

 

Wszystko da się zrobić tylko trzeba pomyślunku chęci i gwarancji na tą robotę:/

 

Nie zawsze mogłem kontrolować pracę na budowie, w wrześniu ponad 300 godzin w pracy . To jest cena mojego nie przypilnowania ...

Edytowane przez akumulator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Zbieram się za obudowanie kominka. Kominek stoi już jakieś 4 lata, w pokoju gorąco i trzeba to ciepło skumulować w wodzie, no i niech już przestanie straszyć. Wcześniej myślałem o zabudowie go płytami gk, ale poczytałem trochę*tutaj na forum i zobaczyłem film jak obudowuje się płytami Varmsen i na nie się decyduję.Mam jednak parę wątpliwości.

 

Kominek chcę zabudować w najprostszy sposób, czyli dwie gładkie ściany do samego sufitu. Ściany w rogu za kominkiem wykonane są z regipsów i trzeba je jakoś zabezpieczyć. Niestety odległość*jaka zostaje od tylnej ściany do rurek to jakieś 3cm więc tylną ścianę i tę z przewodem kominowym myślałem obłożyć płytą Varmsen o grubości 25mm. Ponieważ są to regipsy, to wydaje mi się, że nie ma co kleić i kołkować, tylko poprzykręcać te płyty wkrętami do już istniejących ścian z płyt gk. Nowe ściany, przednią i boczną, całkowicie chciałbym wykonać z płyt Varmsen o grubości 30mm. Dla oszczędności zamknę obudowę stropem z płyty Varmsen nad rurą kominową. Pod popielnikiem chcę zamontować taki jakby "parapet" z granitu. Czy poniżej parapetu mogę zabudować kominek bloczkami betonowymi lub suporeksem albo cegłą? Obawiam się, że granit będzie za ciężki dla płyty Varmsen.

 

Czy dobrze kombinuję? Czy taka zabudowa będzie bezpieczna i wytrzymała?

 

Kominek wcześniej miał być narożny i niedawno montażysta przestawił go "na prosto" przelutował wszystkie rurki i zostawił już dla mnie rurę od komina do zaklejenia. Czym ją okleić?

 

Mój kominek to Hibana firmy Elkomatic.

 

 

IMG_0937.jpg

Edytowane przez stk90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz aby wkład nie przegrzewał pomieszczeń a tym bardziej pomieszczenia , w którym się znajduje to potrzebujesz wkładu z podwójną szybą, wyłożeniem ceramicznym, doprowadzeniem powietrza z zewnątrz, z niewielkim udziałem energii konwekcyjnej...ot np 18 kw gdzie 14 kw przekazywane jest wodzie a 4 kw powietrzu. Przy wentylacji mechanicznej i dobrym ociepleniu można przyjąć mniejsze zapotrzebowanie na energię więc taka moc powinna ci wystarczyć. Możesz ją zwiększyć do 18 kw przekazywanej wodzie ale jak nie będzie samodzielnym centrum produkcji to nie. Bufor minimum 700 litrów do takiej mocy ( 14 kw dla wody ).

 

Jak masz możliwość puszczenia rury pod chudziakiem to tak zrób, rura ze spadkiem hydraulicznym w stronę czerpni. Nie ma znaczenia z której strony świata jest czerpnia.

pzdr

 

Dzięki. Jeszcze pytanie odnośnie rurek z PW do bufora. Którędy sie te rurki prowadzi? Czy warto to przewidzieć odpowiednio wcześnie i puścić w termoizolacji pod wylewka, w wylewce czy jeszcze inaczej?

Edytowane przez karolek75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakies konkretnie propozycje kominkow ?

 

Jesli nie konkretne to moze jakis trop? Gdzieś juz czytałem ze np. Producent X i szczelność kominka to tylko w folderze reklamowym. Wiec w jakie rejony warto zwrócić oczy wybierając kominek z PW ?

 

Jesli byłaby to reklama, to poproszę priva. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie do znawców tematu, jak to jest z tym przegrzewaniem pomieszczenia w którym jest kominek? Wybudowałem parterowy dom 120m2, cały podpiwniczony, stan surowy zamknięty. Planowane ogrzewanie podłogowe wodne (ogrzewane prądem a w przyszłości pompą ciepła)+ bufor 2000l (korzystanie z nocnej taryfy), WM + rekuperacja. Kominek będzie stał w centralnym punkcie domu („plecami” do wewnętrznej ściany nośnej) w salonie z kuchnią 40,1 m2 (projektowe obciążenie cieplne 2500W) połączonym z korytarzem czy jak kto woli komunikacją 13,6m2 (projektowe obciążenie cieplne 340W). Projektowe obciążenie cieplne budynku 7900W. Zastanawiam się nad kominkiem z PW ale w większości salonów kominkowych w Kielcach na dzień dobry odradzają nie podając przyczyny. Na kominek ma sporo miejsca to i bloki akumulacyjne by się zmieściły. Niemało też czytałem o kominkach ale o kominach w energooszczędnych domach nie ma za wiele artykułów. Znalazłem, że pod koniec Września Spartherm organizował wykłady o kominkach w budynkach energooszczędnych, może ktoś był i chociaż trochę podzieli się wiedzą?

W moim przypadku żonie podobają się kominki narożne a w następnej kolejności takie panoramiczne z dużymi podłużnymi szybami. Weźmy na przykład Varia 2LH H20 4S kominek ma deklarowaną nominalną moc 14,7kW, przez szybę wypromieniuje 37% co daje ponad 5kW. Wychodzi sporo za dużo niż potrzebują pomieszczenia połączone z kominkiem, tak „mówią” cyfry, a jak jest w rzeczywistości? Ktoś na tym forum pisał że to jest inne ciepło, że kominek ogrzeje „to co widzi”. W jednym salonie kominkowym powiedzieli mi „że nie takie kominki montowali do jeszcze mniejszych pomieszczeń a najwyżej mogę uchylić okna”.

Jak to pogodzić żeby mieć ładny widok ognia, wykorzystać ciepło ze spalania na potem i nie robić sauny z salonu? No i żeby wkład nie nadwyrężył za bardzo kieszeni.

Może któryś z użytkowników „przewymiarowanego” kominka się wypowie czy jest czego się bać, czy może cyfry swoje a życie swoje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie do znawców tematu, jak to jest z tym przegrzewaniem pomieszczenia w którym jest kominek? Wybudowałem parterowy dom 120m2, cały podpiwniczony, stan surowy zamknięty. Planowane ogrzewanie podłogowe wodne (ogrzewane prądem a w przyszłości pompą ciepła)+ bufor 2000l (korzystanie z nocnej taryfy), WM + rekuperacja. Kominek będzie stał w centralnym punkcie domu („plecami” do wewnętrznej ściany nośnej) w salonie z kuchnią 40,1 m2 (projektowe obciążenie cieplne 2500W) połączonym z korytarzem czy jak kto woli komunikacją 13,6m2 (projektowe obciążenie cieplne 340W). Projektowe obciążenie cieplne budynku 7900W. Zastanawiam się nad kominkiem z PW ale w większości salonów kominkowych w Kielcach na dzień dobry odradzają nie podając przyczyny. Na kominek ma sporo miejsca to i bloki akumulacyjne by się zmieściły. Niemało też czytałem o kominkach ale o kominach w energooszczędnych domach nie ma za wiele artykułów. Znalazłem, że pod koniec Września Spartherm organizował wykłady o kominkach w budynkach energooszczędnych, może ktoś był i chociaż trochę podzieli się wiedzą?

W moim przypadku żonie podobają się kominki narożne a w następnej kolejności takie panoramiczne z dużymi podłużnymi szybami. Weźmy na przykład Varia 2LH H20 4S kominek ma deklarowaną nominalną moc 14,7kW, przez szybę wypromieniuje 37% co daje ponad 5kW. Wychodzi sporo za dużo niż potrzebują pomieszczenia połączone z kominkiem, tak „mówią” cyfry, a jak jest w rzeczywistości? Ktoś na tym forum pisał że to jest inne ciepło, że kominek ogrzeje „to co widzi”. W jednym salonie kominkowym powiedzieli mi „że nie takie kominki montowali do jeszcze mniejszych pomieszczeń a najwyżej mogę uchylić okna”.

Jak to pogodzić żeby mieć ładny widok ognia, wykorzystać ciepło ze spalania na potem i nie robić sauny z salonu? No i żeby wkład nie nadwyrężył za bardzo kieszeni.

Może któryś z użytkowników „przewymiarowanego” kominka się wypowie czy jest czego się bać, czy może cyfry swoje a życie swoje?

 

tak krótko powiem. Kominek z płaszczem wodnym ogrzewa wodę i to jest jego zadanie, warto tę ciepłą wodę magazynować w buforze.Kominek z płaszczem, szczególnie z dużym przeszkleniem będzie emitował sporo energii przez szybę co powoduje przegrzewanie pomieszczenia, w którym się znajduje ( identycznie jest z kominkami powietrznymi). Aby temu zapobiec warto poszukać kominka z podwójną szybą co spowoduje ograniczenie emisji ciepła przez szybę a także takiego, który ma możliwie najmniejszy udział w przekazywaniu energii konwekcyjnie. Dzięki temu wkład nie będzie produkował dużo gorącego powietrza co też ma wpływ na przegrzewanie. Generalnie chodzi o to aby jak najwięcej energii zostawić w palenisku a ta niech grzeje wodę, która winna być gromadzona w buforze.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...