Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KOMINKI - Pomoge i doradze we wszystkim co dotyczy kominków.


alterm

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam

Po wielu godzinach spędzonych na forum, postanowiłem ruszyć moją milę.

Proszę o rady, co ewentualnie należy poprawić na tym etapie ?

 

 

http://images65.fotosik.pl/731/d7034a71b2d4afe0med.jpg

 

http://images61.fotosik.pl/729/a2e1672b5aacd847med.jpg

 

http://images63.fotosik.pl/729/e4416491f22b2368med.jpg

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/741abfc9df26f554.html

 

http://images65.fotosik.pl/731/741abfc9df26f554med.jpg

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e4416491f22b2368.html

 

PS: Jak i czym optymalnie wypełnić otwór w ścianie komina, wokół trójnika?

Edytowane przez Słodowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po wielu godzinach spędzonych na forum, postanowiłem ruszyć moją milę.

Proszę o rady, co ewentualnie należy poprawić na tym etapie ?

 

 

http://images65.fotosik.pl/731/d7034a71b2d4afe0med.jpg

 

http://images61.fotosik.pl/729/a2e1672b5aacd847med.jpg

 

http://images63.fotosik.pl/729/e4416491f22b2368med.jpg

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/741abfc9df26f554.html

 

http://images65.fotosik.pl/731/741abfc9df26f554med.jpg

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e4416491f22b2368.html

 

PS: Jak i czym optymalnie wypełnić otwór w ścianie komina, wokół trójnika?

 

Jedyne co mi przychodzi do głowy to odwrócony kierunek przyłącza na króćcu. Jak nie będziesz wędził drewna nie powinno nic wyciekać. Jednak przy takiej inwestycji taki drobiazg ...trochę szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po wielu godzinach spędzonych na forum, postanowiłem ruszyć moją milę.

Proszę o rady, co ewentualnie należy poprawić na tym etapie ?

?

 

Hej,

wszystko pięknie. Zastanawiam się tylko, czy rury z nierdzewki, które na kolanach nie mają utworów do czyszczenia, nie będę sie zapychać. Te z "czarnej stali" mają wyczystki. Wiem, że rury juz masz, ale przed zabudowaniem przemyśl kwestię czyszczenia.

 

PS

To jest moja opinia a ja jestem urzędas a nie kominiarz. Tak się tylko zastanawiałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi przychodzi do głowy to odwrócony kierunek przyłącza na króćcu. Jak nie będziesz wędził drewna nie powinno nic wyciekać. Jednak przy takiej inwestycji taki drobiazg ...trochę szkoda.

 

Przyznam że poruszona kwestia również spędza mi sen z powiek. To nie kwestia oszczędności lecz dostępności :(

Przeszukując net znalazłem następujące:

 

http://www.kratki.pl/images/products/2161/4c98e402f3c5a.jpg

 

Cyt:

Kryza kominowa do kominka fi 200

"Zasada działania:

Kryza posiada dwupłaszczową konstrukcję i uszczelnia wyjście z czopucha kominka do komina. Dzięki temu skropliny

powstałe w wyniku zmian temperatur w kominie wlatują do środka kominka, gdzie są podgrzewane i zmieniają skropliny w parę.

Woda która spływa z komina kapiąc nie wydostaje się poza układ kominowy nie powodując korozji oraz złudzenia nieszczelności spawów kominka.

 

UWAGA: Kryza pasuje tylko do rur z blachy czarnej 2mm"

 

oraz:

 

http://images.kangoo.pl/79861533/16640600_10118772_/small/kryza_anty_kondensacyjna_bertrams_200mm.jpg

 

cyt:

 

Kryza anty-kondensacyjna BERTRAMS umożliwia szczelne połączenie wylotu spalin wkładu kominkowego z rurą przyłączeniową. Zastosowanie kryzy zapobiega wydostaniu się skroplin poza układ kominowy.grubość blachy: 2 mmśrednica: 200 mmodporność termiczna: 1000 *C

 

Przyłącze kominowe, które posiadam jest wykonane z blachy chromoniklowej 0,6 mm i przyznam że uwaga "kratek" dot. kryzy tylko do rur z blachy czarnej 2mm, lekko mnie skonfundowała

Niestety nigdzie nie znalazłem wymiarów oferowanych kryz przeciwsroplinowych, zostawiając temat w zawieszeniu.

 

Byłbym wdzięczny za namiar lub ukierunkowanie na właściwy produkt, pasujący do wkładu mila-gilotyna oraz przyłącza z blachy 0,6mm

A skoro już poruszamy temat przyłącza kominowego, chciałbym skorzystać z uprzejmości szacownego grona i doprecyzować kilka kwestii.

 

1.) Obmurówka króćca trójnika 45' w ścianie komina:

 

a.) Owinąć sznurem termo i obmurować z użyciem kleju "płytkowego" bez dodatków?

b.) Owinąć wełną skalną i obmurować z użyciem kleju "płytkowego" bez dodatków?

c.) Obmurować z użyciem kleju "płytkowego" bez dodatków, zostawiając niewielką szczelinę powietrzną, licując silcą?

 

 

2.) Łącza poszczególnych segmentów przyłącza kominowego zostawić w stanie naturalnym, czy smarować jakimś mazidłem odpornym na gorąc piekielny, kleić taśmą alu...?

 

3.) Dodatkowo kołkować płyty silikatowo-wapienne, klejone do ściany klejem do gresu?

 

4.) Izolować silcą posadzkę w obudowie i pod kominkiem ? (nie usunąłem 15 cm styro EPS100 spod 10cm zbrojonej włóknem i siatką stalową 15x10, wylewki betonowej) Czy to wytrzyma prostą obudowę (200x250x60cm) z płyt szamotowych/magnezytowych?

 

Narazie byłby tych dylematów.

Pozwolę sobie rozwijać temat wraz z ewolucją mojego domowego ogniska :)

Pozdrawiam i dzięki że jesteście :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

wszystko pięknie. Zastanawiam się tylko, czy rury z nierdzewki, które na kolanach nie mają utworów do czyszczenia, nie będę sie zapychać. Te z "czarnej stali" mają wyczystki. Wiem, że rury juz masz, ale przed zabudowaniem przemyśl kwestię czyszczenia.

 

PS

To jest moja opinia a ja jestem urzędas a nie kominiarz. Tak się tylko zastanawiałem...

 

Każda uwaga jest cenna. Jednakowoż, gdzieś na forum czytałem, że w nieskomplikowanych przyłączach raczej kolana bez rewizji stosować.

W każdym razie, uwzgledniając techniczną stronę zaglądania w tę rurę i ewentualne jej czyszczenie przez niewielkie rewizje, oraz dodatkowe otwory w obudowie kominka wywnioskowałem, że wygodniej, szybciej i czyściej, będzie wetknąć wycior z wnętrza niemałego przecież wkładu. Odcinek łączący czopuch z trójnikiem to ledwo metr rury średnicy 20 cm... Jakbym się dobrze naciągnął, to ręką sięgnę ;) Dodatkowo w tym miejscu występują dość wysokie temperatury co niechybnie skutkowałoby tendencją do rozszczelnienia rzeczonych rewizji. A co dajmy na to, w przypadku przyłącza wykonanego z elastycznego termoflexa 2 x 0.1 mm, pofałdowanego niczym tarka? Rura stalowa jest chociaż gładka i trudniej ją uszkodzić. Konkludując, bez strachu postanowiłem nieść ten krzyż na własne ryzyko... ;) ;) ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redukcja czasem pasuje nie tylko na czernidła. Można też dorobić. Czyszczenie przyłącza mądrzej jest robić przez komorę wkładu, niż zanieczyszczać sobie obudowę. Poza tym - komu zapchało się przyłącze!? Pomijam sytuację będącą efektem czyszczenia komina.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koza, takich kominków jest sporo. Określ chociaż przedział cenowy i podaj czy to ma być ozdoba w salonie, czy ma pełnić jakąś funkcję.

:)

Pestka

Kominek w granicach 3000-4000 tysiące. W zimie ma być do przepalania dla klimaciku a na jesień i wiosnę dobrze by było nim podgrzać trochę dom jak już się ńie pali w kaloryferach :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koza ... albo urealnij trochę budżet albo zejdź na ziemię i ogranicz "chciejstwo" :rolleyes:.... za to co chcesz (szyba horyzontalna, podnoszona do góry) to w najtańszej wersji, czyli w postaci paleniska Mila firmy Kratki.pl, musisz dać dwa razy więcej ...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pestka

Kominek w granicach 3000-4000 tysiące. W zimie ma być do przepalania dla klimaciku a na jesień i wiosnę dobrze by było nim podgrzać trochę dom jak już się ńie pali w kaloryferach :rolleyes:

 

Forest Ci już odpowiedział.

Niestety taka jest prawda w cenie którą podałaś nie kupisz nic z gilotyną. Zastanów się czy naprawdę musi być szyba podnoszona do góry. Są łądne i dobre wkłady blisko 4000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, ze nie prześledziłam całego forum (z braku czasu), a potrzebuję rady dotyczącej podłączenia pieca wolnostojącego.

Chciałabym, żeby rura wchodziła w sufit i dopiero później do komina. Propozycję podłączenia dostałam taką:

Przebić się przez strop, w wylewce położyć kolano 90 stopni i i wejście do komina, obłożyć to wszystko wełną w promieniu 1 m, wylewka, podłoga i koniec.

Moje wątpliwości, czy jeśli nie będzie dostępu do kolana nic się nie stanie? Jeśli chodzi o czyszczenie, może pod sufitem zrobić wyczystkę i z dołu czyścić? Co myślicie na ten temat? Może zapomnieć o takim rozwiązaniu i pozostać przy prostym, wlot do komina ok 1 m nad piecem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam że poruszona kwestia również spędza mi sen z powiek. To nie kwestia oszczędności lecz dostępności :(

Przeszukując net znalazłem następujące:

 

http://www.kratki.pl/images/products/2161/4c98e402f3c5a.jpg

 

Cyt:

Kryza kominowa do kominka fi 200

"Zasada działania:

Kryza posiada dwupłaszczową konstrukcję i uszczelnia wyjście z czopucha kominka do komina. Dzięki temu skropliny

powstałe w wyniku zmian temperatur w kominie wlatują do środka kominka, gdzie są podgrzewane i zmieniają skropliny w parę.

Woda która spływa z komina kapiąc nie wydostaje się poza układ kominowy nie powodując korozji oraz złudzenia nieszczelności spawów kominka.

 

UWAGA: Kryza pasuje tylko do rur z blachy czarnej 2mm"

 

oraz:

 

http://images.kangoo.pl/79861533/16640600_10118772_/small/kryza_anty_kondensacyjna_bertrams_200mm.jpg

 

cyt:

 

Kryza anty-kondensacyjna BERTRAMS umożliwia szczelne połączenie wylotu spalin wkładu kominkowego z rurą przyłączeniową. Zastosowanie kryzy zapobiega wydostaniu się skroplin poza układ kominowy.grubość blachy: 2 mmśrednica: 200 mmodporność termiczna: 1000 *C

 

Przyłącze kominowe, które posiadam jest wykonane z blachy chromoniklowej 0,6 mm i przyznam że uwaga "kratek" dot. kryzy tylko do rur z blachy czarnej 2mm, lekko mnie skonfundowała

Niestety nigdzie nie znalazłem wymiarów oferowanych kryz przeciwsroplinowych, zostawiając temat w zawieszeniu.

 

Byłbym wdzięczny za namiar lub ukierunkowanie na właściwy produkt, pasujący do wkładu mila-gilotyna oraz przyłącza z blachy 0,6mm

A skoro już poruszamy temat przyłącza kominowego, chciałbym skorzystać z uprzejmości szacownego grona i doprecyzować kilka kwestii.

 

1.) Obmurówka króćca trójnika 45' w ścianie komina:

 

a.) Owinąć sznurem termo i obmurować z użyciem kleju "płytkowego" bez dodatków?

b.) Owinąć wełną skalną i obmurować z użyciem kleju "płytkowego" bez dodatków?

c.) Obmurować z użyciem kleju "płytkowego" bez dodatków, zostawiając niewielką szczelinę powietrzną, licując silcą?

 

 

2.) Łącza poszczególnych segmentów przyłącza kominowego zostawić w stanie naturalnym, czy smarować jakimś mazidłem odpornym na gorąc piekielny, kleić taśmą alu...?

 

3.) Dodatkowo kołkować płyty silikatowo-wapienne, klejone do ściany klejem do gresu?

 

4.) Izolować silcą posadzkę w obudowie i pod kominkiem ? (nie usunąłem 15 cm styro EPS100 spod 10cm zbrojonej włóknem i siatką stalową 15x10, wylewki betonowej) Czy to wytrzyma prostą obudowę (200x250x60cm) z płyt szamotowych/magnezytowych?

 

Narazie byłby tych dylematów.

Pozwolę sobie rozwijać temat wraz z ewolucją mojego domowego ogniska :)

Pozdrawiam i dzięki że jesteście :) :) :)

 

W sumie rozwiązanie fajne. Widziałem ostatnio takie. Instalator pomyślał, postarał się, pojechał, kupił, a później podłączył kominek rurą kielichem do dołu ... :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...