Artix123 27.03.2014 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Pytanie do szanownych kolegów dolot wykonany jak na rys (czerwony okrąg) z tym, że komin został wymurawony tylko ten na zewnątrz więc kominek się przesunie bardzie w róg (jakby drugi raz sie budował dał bym w centrum domu i olał rozprowadzanie dgp w parterówce ;/) nie ma jeszcze wylewek więc mogę podkuć chudy beton i przesunąć dolot bliżej rogu lub dać spiro w warstwie tylko wtedy chyba musialbym zmniejszyc srednice dolotu do okolo 120 zeby w srytopian schowac i dwa kolanka [ATTACH=CONFIG]250822[/ATTACH] z gory dzieki za pomoc Jeżeli wkład kominkowy ma być przesunięty w narożnik (miejsce "wewnętrznego" komina) to doprowadzenie powietrza trzeba przesunąć. Jeżeli masz już wybrany wkład kominkowy to zobacz gdzie ma on króciec do podłączenia powietrza z zewnątrz i w ten rejon podprowadź dolot. Jeżeli jeszcze nie wybrałeś wkładu to można przyjąć, iż króciec doprowadzenia powietrza we wkładzie będzie z tyłu lub od spodu wkładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 27.03.2014 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Unikam robienia dolotów pod wkładem, bo zwykle ciężko "pocelować". Najczęściej trafia się którąś nogą wkładu:D Zawsze łatwiej mieć dolot z boku wkładu, byle w obrysie obudowy. O wiele łatwiej wykonać pętlę rurą spiro, niż manewrować jakimiś kolankami czy mimośrodami . Tym bardziej, że coraz powszechniej używamy sterowników, którym trzeba gdzieś zamontować przepustnicę. Najlepiej w pobliżu dolnej kratki, by można ją serwisować. Usytuowanie można sprecyzować, mając pewność jaki wkład będzie użyty. Różnorodność w kwestii osadzania przez producentów wkładów króćca przyłączeniowego i adapterów przyłączeniowych, jest trudna do ogarnięcia i przewidzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
babaloo 27.03.2014 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 A możecie polecić jakiś konkretny model wkładu:- w kształcie L z szybą boczną bez szprosa- ok 14kW (do ogrzania okazjonalnego 120m z DGP)- do ok 7tys- szczelne doprowadzenie powietrza do spalania Przeszukałem już sporo i niestety nie wiem co jest dobre. Co znalazłem:- Maja z kratek- Arysto (model chyba 10 P)- z Jotula/Dovre/Tarnavy nie znalazłem nic w kształcie L bez szprosa (może przeoczyłem?) Znalazłem też Spartherm Varia 2Rh Prestige ale cena sprowadziła mnie do parteru... Pomożecie? Wśród których producentów szukać w tym zakresie cenowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 27.03.2014 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 A możecie polecić jakiś konkretny model wkładu: - w kształcie L z szybą boczną bez szprosa - ok 14kW (do ogrzania okazjonalnego 120m z DGP) - do ok 7tys - szczelne doprowadzenie powietrza do spalania Przeszukałem już sporo i niestety nie wiem co jest dobre. Co znalazłem: - Maja z kratek - Arysto (model chyba 10 P) - z Jotula/Dovre/Tarnavy nie znalazłem nic w kształcie L bez szprosa (może przeoczyłem?) Znalazłem też Spartherm Varia 2Rh Prestige ale cena sprowadziła mnie do parteru... Pomożecie? Wśród których producentów szukać w tym zakresie cenowym? Może Kobok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 27.03.2014 23:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Bef Optim albo Inter Inter ma 13 i 14 KW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artix123 28.03.2014 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Może Hajduk Volcano 2L - 51 cm wysokość drzw -, otwierane na bok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia Wojtek 28.03.2014 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Mam świadomość, że temat był wielokrotnie wałkowany, ale jeśli można - dla przypomnienia To jednak jest kilkaset stron do przeczytania, a tak co jakiś czas będzie uaktualniona informacja Chcę obudować wkład z DGP płytami nie GK. Jak rozumiem, przykręca się je po prostu do stelaża wykonanego z profili. Właśnie - jakich? Takie normalne jak do ścianek z kartongipsu? Czy wnętrze komory, z której będzie pobierane gorące powietrze należy czymś dodatkowo zaizolować? Co z łączeniami płyt - jakiego uszczelniacza użyć? Czy wielkość otworów wentylacyjnych (powietrze do ogrzania i w komorze dekompresyjnej) powinno sie wyliczać z mocy wkładu, czy uwierzyć producentowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
babaloo 28.03.2014 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Dzięki za sugestie! Może Kobok ? wygląda super, ale cenę jaką znalazłem w necie, to ponad 12k - jak dla mnie za dużo. Bef Optim albo Inter [ATTACH=CONFIG]251500[/ATTACH] Inter ma 13 i 14 KW bardzo fajne - jak narazie mój faworyt: Bef Inter V 9 CL Może Hajduk Volcano 2L - 51 cm wysokość drzw -, otwierane na bok ? [ATTACH=CONFIG]251504[/ATTACH] Chyba wolałbym sposób otwierania przez podnoszenie. Gdzieś tutaj na forum wyczytałem (Forest-Natura?), że zasadniczy minus w drzwiach otwieranych na bok to fakt, że po jakiś czasie pracy na takim zawiasie drzwi się opuszczą :/ I może być jeszcze problem z zamykaniem/otwieraniem przy tak dużych temperaturach (odkształcenia?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sturmer 28.03.2014 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Witam Zaczynam w poniedziałek budowę domu. Będzie na płycie fundamentowej pod którą pójdzie rura powietrzna do kominka. Czy wyjście może być w dowolnym miejscu / oczywiście w okolicy kominka/ i potem dopasowanie czy też musi być w konkretnym miejscu pod konkretny wkład, który już trzeba mieć wybrany? Na wizualizacji mam taki wygląd kominka: Szerokość 1150 mm. Kominek będzie dla przyjemności, bez żadnych systemów DPG i płaszcza wodnego. W okresach przejściowych dogrzanie salonu. W domu ogrzewanie podłogowe i wentylacja mechaniczna z rekuperacją. Jaki wkład wziąć pod uwagę? Nie chcę mercedesa ale malucha też nie. Coś co nie zabije mnie cenowo ale też nie złom. Dziękuję za wszelki sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 28.03.2014 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Witam Zaczynam w poniedziałek budowę domu. Będzie na płycie fundamentowej pod którą pójdzie rura powietrzna do kominka. Czy wyjście może być w dowolnym miejscu / oczywiście w okolicy kominka/ i potem dopasowanie czy też musi być w konkretnym miejscu pod konkretny wkład, który już trzeba mieć wybrany? Na wizualizacji mam taki wygląd kominka: [ATTACH=CONFIG]251590[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]251591[/ATTACH] Szerokość 1150 mm. Kominek będzie dla przyjemności, bez żadnych systemów DPG i płaszcza wodnego. W okresach przejściowych dogrzanie salonu. W domu ogrzewanie podłogowe i wentylacja mechaniczna z rekuperacją. Jaki wkład wziąć pod uwagę? Nie chcę mercedesa ale malucha też nie. Coś co nie zabije mnie cenowo ale też nie złom. Dziękuję za wszelki sugestie. to spory wkład, daj rurę doprowadzającą powietrze DN150 z kominem DN250 to też nie będzie przesada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Draqi 28.03.2014 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Witam Zaczynam w poniedziałek budowę domu. Będzie na płycie fundamentowej pod którą pójdzie rura powietrzna do kominka. Czy wyjście może być w dowolnym miejscu / oczywiście w okolicy kominka/ i potem dopasowanie czy też musi być w konkretnym miejscu pod konkretny wkład, który już trzeba mieć wybrany? Na wizualizacji mam taki wygląd kominka: [ATTACH=CONFIG]251590[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]251591[/ATTACH] Szerokość 1150 mm. Kominek będzie dla przyjemności, bez żadnych systemów DPG i płaszcza wodnego. W okresach przejściowych dogrzanie salonu. W domu ogrzewanie podłogowe i wentylacja mechaniczna z rekuperacją. Jaki wkład wziąć pod uwagę? Nie chcę mercedesa ale malucha też nie. Coś co nie zabije mnie cenowo ale też nie złom. Dziękuję za wszelki sugestie. "Szerokość 1150 mm. " Szyby czy całego wkładu ? Jeśli jest to wymiar szyby to chyba niżej niż 10 tyś nie znajdziesz, chyba że MILA KRATKI ale przecież nie ma to być "maluch". Zobacz może któryś z nich: BeF TREND V 12, KFDesign Linea, MCZ FORMA no i coś z mercedesa: Spartherm Varia Bh Prestige. Poszukaj w googlach a coś na pewno wybierzesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Draqi 28.03.2014 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Czy jest jakas specjalna (kominkowa) reguła do przeliczenia średnicy przewodu wentylacyjnego (DGP) okrągłego na przewód prostokątny ?Np; 150, 125, 100 okrągły na płaski by nie stracić na powierzchni wewnętrznej.Dziękuję za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 28.03.2014 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Mam świadomość, że temat był wielokrotnie wałkowany, ale jeśli można - dla przypomnienia To jednak jest kilkaset stron do przeczytania, a tak co jakiś czas będzie uaktualniona informacja Chcę obudować wkład z DGP płytami nie GK. Jak rozumiem, przykręca się je po prostu do stelaża wykonanego z profili. Właśnie - jakich? Takie normalne jak do ścianek z kartongipsu? Czy wnętrze komory, z której będzie pobierane gorące powietrze należy czymś dodatkowo zaizolować? Co z łączeniami płyt - jakiego uszczelniacza użyć? Czy wielkość otworów wentylacyjnych (powietrze do ogrzania i w komorze dekompresyjnej) powinno sie wyliczać z mocy wkładu, czy uwierzyć producentowi? Kasia, nie chce Ci się grzebnąć kilka, może kilkanaście stron wstecz W moim poście znajdziesz linki do youtubów, gdzie zdaje się Tapis pokazuje jak robi się obudowę z płyt wapniowo-krzemianowych lub szamotowych. Bez stelaża z profili Poszukaj tego postu. Popatrz i posłuchaj komentarza. A jeśli mało informacji, wróć z pytaniami. Materiały do budowy obudów ciepłych kominków są np. na stronie Vitcas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sturmer 28.03.2014 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Załączam rysunek techniczny,/ fotka - słabo widać/ kominek to pod 13 jest i wygląda, że to szerokość całego wkładu. Czyli jak to wkład, a nie szyba to jest szansa na zejście poniżej 10 tys? Bo trochę sporo jak na funkcję rekreacyjną Aczkolwiek nie ukrywam, że uwielbiam palić w kominku i wpatrywać się w ogień W projekcie jest komin Schiedel Rondo Plus 20+W - 8,33mb i wolałbym tu nic nie zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Draqi 28.03.2014 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Załączam rysunek techniczny,/ fotka - słabo widać/ kominek to pod 13 jest i wygląda, że to szerokość całego wkładu. Czyli jak to wkład, a nie szyba to jest szansa na zejście poniżej 10 tys? Bo trochę sporo jak na funkcję rekreacyjną Aczkolwiek nie ukrywam, że uwielbiam palić w kominku i wpatrywać się w ogień W projekcie jest komin Schiedel Rondo Plus 20+W - 8,33mb i wolałbym tu nic nie zmieniać. [ATTACH=CONFIG]251656[/ATTACH] Zajrzyj na stronkę Pama i Arysto. Wkłady o szer. 1000 i może poniżej 10.000zł. Pamę oglądałem osobiście i jako laik, podobał mi się wkład jak i jego cena. Na tym forum już ktoś pisał na temat tych kominków. Wyszukiwarka ci pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 28.03.2014 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Czy jest jakas specjalna (kominkowa) reguła do przeliczenia średnicy przewodu wentylacyjnego (DGP) okrągłego na przewód prostokątny ? Np; 150, 125, 100 okrągły na płaski by nie stracić na powierzchni wewnętrznej. Dziękuję za odpowiedz Okrągły 150 np. = się prostokąt ca. 7X25 cm. Tylko że przepływ powietrza w kanale okrągłym jest w miarę laminarny, a w kanale prostokątnym raczej turbulentny gdzie opory niezależnie, czy to grawitacja, czy mechanika mogą sięgać nawet 50%. Prostokąt płaski to kiepski pomysł na DGP, czym dłuższe kanały tym wydajność takiego układu mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 28.03.2014 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Okrągły 150 np. = się prostokąt ca. 7X25 cm. Tylko że przepływ powietrza w kanale okrągłym jest w miarę laminarny, a w kanale prostokątnym raczej turbulentny gdzie opory niezależnie, czy to grawitacja, czy mechanika mogą sięgać nawet 50%. Prostokąt płaski to kiepski pomysł na DGP, czym dłuższe kanały tym wydajność takiego układu mniejsza. Dodam jeszcze, że kanały o innym przekroju niż okrągły porównuje się za pomocą tzw. średnicy hydraulicznej albo zastępczej. Wzór jest prosty: 4 x powierzchnia / obwód. Dla koła z tego wzoru wyjdzie po prostu jego średnica, dla kwadratu długość jego boku, dla prostokątów .... trzeba policzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 29.03.2014 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Mam świadomość, że temat był wielokrotnie wałkowany, ale jeśli można - dla przypomnienia To jednak jest kilkaset stron do przeczytania, a tak co jakiś czas będzie uaktualniona informacja Chcę obudować wkład z DGP płytami nie GK. Jak rozumiem, przykręca się je po prostu do stelaża wykonanego z profili. Właśnie - jakich? Takie normalne jak do ścianek z kartongipsu? Czy wnętrze komory, z której będzie pobierane gorące powietrze należy czymś dodatkowo zaizolować? Co z łączeniami płyt - jakiego uszczelniacza użyć? Czy wielkość otworów wentylacyjnych (powietrze do ogrzania i w komorze dekompresyjnej) powinno sie wyliczać z mocy wkładu, czy uwierzyć producentowi? Gips i papier to nie jest materiał odporny na wysokie temperatury. Dlaczego taki wybór?!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 29.03.2014 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Okrągły 150 np. = się prostokąt ca. 7X25 cm. Tylko że przepływ powietrza w kanale okrągłym jest w miarę laminarny, a w kanale prostokątnym raczej turbulentny gdzie opory niezależnie, czy to grawitacja, czy mechanika mogą sięgać nawet 50%. Prostokąt płaski to kiepski pomysł na DGP, czym dłuższe kanały tym wydajność takiego układu mniejsza. Pewnie odniesiesz wrażenie, że się na Ciebie uwziąłem, ale trudno. Nie zgadzam się z przenoszeniem na siłę doświadczeń z kominiarstwa na zduństwo. Nie jest to oczywiście do końca prawda, ale chodzi o publiczne wygłaszanie teorii, nie zawsze sprawdzonych w praktyce. Od lat stosujemy płaskie kanały do rozprowadzenia i nikt się nie skarży na zimno. Cała branża tak robi. Dlaczego tak jest? Dlaczego to działa? Tu zgaduj zgadula. Spróbuj zgadnąć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 29.03.2014 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Gips i papier to nie jest materiał odporny na wysokie temperatury. Dlaczego taki wybór?!! Piotrze, Kasia napisała na szczęście „nie GK” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.