babaloo 29.03.2014 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Pewnie odniesiesz wrażenie, że się na Ciebie uwziąłem, ale trudno. Nie zgadzam się z przenoszeniem na siłę doświadczeń z kominiarstwa na zduństwo. Nie jest to oczywiście do końca prawda, ale chodzi o publiczne wygłaszanie teorii, nie zawsze sprawdzonych w praktyce. Od lat stosujemy płaskie kanały do rozprowadzenia i nikt się nie skarży na zimno. Cała branża tak robi. Dlaczego tak jest? Dlaczego to działa? Tu zgaduj zgadula. Spróbuj zgadnąć... To mnie pocieszyłeś. U siebie właśnie główkuję jakie rury poprowadzić i wychodzi mi na to, że do części pomieszczeń najlepiej byłoby w posadzce, a raczej nierealne jest zmieścić okrągłe. Tam gdzie dam radę postaram się zmieścić okrągłe. Czy był gdzieś może temat o kanałach do DGP? Jakie średnice stosować, jak prowadzić? Bo niestety szukam i szukam i znaleźć nie mogę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 29.03.2014 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 (edytowane) Piotrze, Kasia napisała na szczęście „nie GK” Łomatkoboskojedyna...Od dzisiaj najpierw siusiu, ząbki, kawa...a nie komputer ze śpiochami w oczach! Dzięki Pestka! Kaśka, już się poprawiam. Płyty KW (?) dobrej jakości, skręca się wkrętami do drewna 5-5,5 cm . Gorsze , bardziej kruche, można dać podwójnie, lub skręcać przy pomocy profili do systemów GK, tudzież pasków tej samej płyty (odpadki). Czyli tanio kupisz - oddasz w montażu. Choć jak sie uprzesz i masz talent do prac manualnych, poradzisz sobie z tanimi podobnie jak z drogimi płytami. Sposoby można mieszać, łączyć, dodawać kleje na łączenia, likwidować mostki termiczne odpadkami, które zasłonią dziury po nierównych cieciach. Na koniec siatka zatopiona w kleju, po uprzednim zagruntowaniu np Unigruntem. Grunt zastosowany od środka, w części roboczej kanałów, czy obudowy, wypłoszy wszystkich z domu, lub zatruje opornych do ewakuacji...Ostatnio ciekawostką są płyty grubości 12, 15, 18 mm. Inny system, bardziej stabilny bardziej odporny na ciepło. Z powodu Elfir i forumowej paranoi, nie podam nazwy. Wejdziesz na mojego bloga, doczytasz co to za produkt... Dopiszę, com przeoczył... Wkręty 5 - 5,5 cm stosujemy do skręcania dwóch płyt o grubości 3 cm, w układzie równoległym. Pod kątem prostym skręcam wkrętami 7 cm. Edytowane 31 Marca 2014 przez Kominki Piotr Batura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 30.03.2014 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Pewnie odniesiesz wrażenie, że się na Ciebie uwziąłem, ale trudno. Nie zgadzam się z przenoszeniem na siłę doświadczeń z kominiarstwa na zduństwo. Nie jest to oczywiście do końca prawda, ale chodzi o publiczne wygłaszanie teorii, nie zawsze sprawdzonych w praktyce. Od lat stosujemy płaskie kanały do rozprowadzenia i nikt się nie skarży na zimno. Cała branża tak robi. Dlaczego tak jest? Dlaczego to działa? Tu zgaduj zgadula. Spróbuj zgadnąć... Doskonale wiem, że to działa. Będzie działać nawet jak puścisz to rurką o średnicy 50mm – tylko jak i po co ? Na długich kanałach płaskich i jeszcze z zakrętami (czy chcesz - czy nie) będziesz miał straty i energii i prędkości. Doświadczenia z kominiarstwa bardzo są przydatne w zduństwie. Pozwalają na niektóre sprawy spojrzeć troszkę z innej perspektywy. Nie rozumiem tylko dlaczego poruszasz tu kwestie zduństwa. Układ DGP nie ma nic wspólnego z tym fachem. Nie odnoszę wrażenia, że się na mnie uwziąłeś, to raczej kwestia przyzwyczajenia w stosunku do retoryki Twoich opinii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 30.03.2014 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Jestem pod wrażeniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 30.03.2014 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 To mnie pocieszyłeś. U siebie właśnie główkuję jakie rury poprowadzić i wychodzi mi na to, że do części pomieszczeń najlepiej byłoby w posadzce, a raczej nierealne jest zmieścić okrągłe. Tam gdzie dam radę postaram się zmieścić okrągłe. Czy był gdzieś może temat o kanałach do DGP? Jakie średnice stosować, jak prowadzić? Bo niestety szukam i szukam i znaleźć nie mogę... Proponuję przenosiny na priv... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 30.03.2014 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 dla zainteresowanych mam fajny link: http://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/2419/34pt1926_nr43.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzychu 72 30.03.2014 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Daszek ma jakiś bezsensowny okapnik ( taka kryza zakańczająca stożek) , który utrudnia odprowadzanie spalin ) a do tego ( zdjęcie jest niewyraźne ) najprawdopodobniej jest osadzony na nieizolowanej rurze przedłużającej komin , co powoduje ( szczególnie przy wietrze ) schłodzenie owej końcówki i powstawanie w niej korka z zimnego powietrza , a ten powoduje okresowe cofnięcia spalin do paleniska a tam dzięki ''nieszczelnej szczelności '' ( a w ogóle co to do cholery jest - kolejny ''jesiotr drugiej świeżości ) wydostaje Ci się dymek i trafia do DGP pzdr. Proszę o poradę, czym w takim razie taki daszek zastąpić najlepiej, i jakieś argumenty za proponowanym zakończeniem, bym mógł nie przekonanego wykonawcy komina przekonać do wymiany. Czy żądanie wymiany tego daszka oraz zaizolowania końcówki komina może odbywać się w ramach gwarancji wykonania komina ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzychu 72 30.03.2014 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Jak miło choć raz nie polemizować z Baderem. Dodatkowy problem to kanały kumulacyjne i palenisko, które w ogóle nie nadaje się do tego systemu - nieszczelne, oraz ze zbyt niską temperaturą wyjściową spalin. Do komina trafiają mocno wychłodzone spaliny, komin praktycznie zawsze jest zimny. W nieizolowanej rurze dochodzi do skrajnego wychłodzenia spalin i zmienia się ich kierunek przepływy. Zamiast do góry, to "ciężkie" opadają w dół, tworząc wspomniany korek. Na szczelność wkładu już nic nie poradzisz, ten typ tak ma. Ciepło z kanałów kumulacyjnych zamiast do domu, trafia do komina. Wkładu nie wymienię już teraz, czy to znaczy że system akumulacji nie będzie dobrze działał w tym przypadku i należy spisać go na straty ????? Dlaczego ciepło z kanałów kumulacyjnych zamiast do domu trafia do komina w tym przypadku ??? Będę wdzięczny za objaśnienie, by być mądrzejszy w dyskusjach z wykonawcami = autorami zamieszania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzychu 72 30.03.2014 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Stygniecie akumulacji może być wynikiem nieszczelności. Tej o której piszesz i samego wkładu, który do akumulacji został tylko zaadoptowany. Dlaczego nieszczelność połączenia wkładki z czopuchem może wpływać na stygnięcie akumulacji ? I czy ta nieszczelność może mieć jeszcze jakiś inny negatywny wpływ na pracę całego układu ? Pytam, bo jestem przed rozmową z moimi "fachowcami": jednym od wkładki i drugim od zabudowy i paleniska.Tak jak pisałem, ten od wkładki problem bagatelizuje - pytanie czy słusznie ? a ten od zabudowy całą winę złej pracy: wydymianie z paleniska i DGP, mierne wyniki akumulacji itd. zrzuca na ową nieszczelność Dzięki z góry za fachową podpowiedź i argumenty do rozmowy z autorami tego zamieszania..... Ponawiam pytanie jak wyżej. Z góry dziękuję za podpowiedzi..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia Wojtek 31.03.2014 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Czujne oko Pestki wypatrzyło NIE GK Chyba stanie na płytach Super Isol (czy odpowiednikach). Przekonujący sposób montażu, tym bardziej, że kominek ma mieć maksymalnie prosty kształt. Czyli coś jak szafa ubraniowa, równa szerokość od podstawy do sufitu. Z boku, między obudową kominka i ścianką wnęka na drewno. Jedno pytanie (na razie) - ponieważ wkład jest narożny, czy wystarczy z tych płyt wyciąć dwa kształty "grubej litery C", jedno C od frontu, drugie na bocznej ścianie i połączyć ze sobą? Czy taka konstrukcja będzie wystarczająca, tzn. czy nawis z samej płyty nie załamie się pod ciężarem swoim i płyty wyżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 31.03.2014 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Czujne oko Pestki wypatrzyło NIE GK Chyba stanie na płytach Super Isol (czy odpowiednikach). Przekonujący sposób montażu, tym bardziej, że kominek ma mieć maksymalnie prosty kształt. Czyli coś jak szafa ubraniowa, równa szerokość od podstawy do sufitu. Z boku, między obudową kominka i ścianką wnęka na drewno. Jedno pytanie (na razie) - ponieważ wkład jest narożny, czy wystarczy z tych płyt wyciąć dwa kształty "grubej litery C", jedno C od frontu, drugie na bocznej ścianie i połączyć ze sobą? Czy taka konstrukcja będzie wystarczająca, tzn. czy nawis z samej płyty nie załamie się pod ciężarem swoim i płyty wyżej? http://forum.muratordom.pl/showthread.php?189482-Kominek-naro%C5%BCny-od-zera-do-10-ty%C5%9B-o) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia Wojtek 31.03.2014 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Piotrze - ogromnie dziękuję. Częściej będę korzystał z foumowej szukajki, może się jej w końcu nauczę. Tego szukałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopesjus 31.03.2014 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Płyty KW (?) dobrej jakości, skręca się wkrętami do drewna 5-5,5 cm . Gorsze , bardziej kruche, można dać podwójnie, lub skręcać przy pomocy profili do systemów GK, tudzież pasków tej samej płyty (odpadki). Czyli tanio kupisz - oddasz w montażu. Choć jak sie uprzesz i masz talent do prac manualnych, poradzisz sobie z tanimi podobnie jak z drogimi płytami. Skusiły mnie te tańsze. Jakoś sobie z nimi poradziłem, ale trzeba uważać jak z porcelaną na każdym etapie. Największą trudność sprawiła mi wysokość zabudowy -4,20m, a zaraz po niej, fatalna tolerancja wymiarowa płyt. Różnice na szerokości do 3mm, na grubości do 2mm(!!). Do tego dodam, że praktycznie każda płyta była z "brzuchem". Dziwne wrażenie również z cięcia takich płyt - momentami piłka przechodziła jak przez styropian, żeby natrafić na opór jak w drewnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 31.03.2014 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Dopisałem jeszcze coś na temat długości wkrętów...http://forum.muratordom.pl/showthread.php?166279-KOMINKI-Pomoge-i-doradze-we-wszystkim-co-dotyczy-komink%C3%B3w&p=6428038&viewfull=1#post6428038 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 01.04.2014 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Czy przy zastosowaniu płyt krzemianowo-wapiennych (wyizolowanie całości zabudowy) jest konieczność stosowania jeszcze płyt GK ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 01.04.2014 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Ekmir, wystarczą WK Możesz to sobie otynkować stosownym tynkiem i pomalować. Jeśli kominek ciepły, to tynk i farba też muszą być do takiego odpowiednie. Możesz obłożyć płytkami ceramicznymi, albo kamieniem a nawet drewnem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 01.04.2014 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Wysłałem zapytania do wielu firm zajmujących się zabudowami kominków.Wszyscy chcą na płyty krzemianowo-wapienne jeszcze montować płyty GK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 01.04.2014 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 No, może ja się nie znam (mam prawo), ale na logikę... po kiego grzyba ??????????????Bo nie chce się otynkować???????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 01.04.2014 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 No, może ja się nie znam (mam prawo) znasz, znasz , ale na logikę... po kiego grzyba ?????????????? Bo nie chce się otynkować???????????? wybrane odpowiedzi: - można bez GK ale na łączeniach z czasem robią się rysy, - nie ma potrzeby stosowania płyt GKF, jednak ja polecam takie rozwiązanie z uwagi na mniejszą ilość łączeń ( niż w przypadku płyt małoformatowych krzemianowo-wapiennych), a co za tym idzie mniejsze prawdopodobieństwo pojawienia się jakichkolwiek rys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 01.04.2014 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 A może na łączenia płyt GK, dać jeszcze jakieś? Dla pewności... Zawsze to potrójne zabezpieczenie, będzie lepsze od podwójnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.