tczarek 06.03.2008 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 W sprawie doboru mocy wkładu kominkowegoZapotrzebowanie na moc grzewczą kominka względem powierzchni przyjmuje się na poziomie 75-100 W/m2 co dla powierzchni np. 100 m2 wynisi od 7,5 do 10 kW mocy nominalnej.Oczywiście zależy to także od sprawności oraz rodzaju spalanego paliwa.Dla bardziej wytrwałych można to wyliczyć:1.Oblicz objętość pomieszczenia posługując się formułką: powierzchnia (m2) x wysokość (m) = kubatura (m3) 2. Znajdż odpowiedni wskaźnik dla swojego budynkuKW/m3 dla dobrze ocieplonych budynków 0.05 - 0.04dla źle ocieplonych budynków 0.08 - 0.05 3. obliczenie mocy kubatura x wskaźnik = moc wkładuOczywiście jest to bardzo prosty i prymitywny sposób nie uwzględniający sprawności kominka, systemu rozprowadzenia powietrza itp.Ale niemniej pozwala na tzw. zgrubne skalkulowanie mocy wkładu kominkowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tczarek 06.03.2008 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Witam ponownie,Teraz pozwolę sobie zabrać głos w innej sprawie. Rura do odprowadznie spalin w kominie. Po przeczytaniu tego wątku sugerowane rozwiązanie to rura żarodoporna. Ja wizytując moich znajomych sptkałem się z rurą tzw kwasówką. Z rozmowy z ew wykonawcą wychodzi że kwasówka jest lepsza bo nie rdzewieje w okresach gdy się nie pali w kominku.Zdaję sobie sprawę, że wywołam akademicką dyskusję, ale niech mi ktoś wyjaśni co jest lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 06.03.2008 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Zgadzam się, od palenia mokrym drewnem też pomaga rdzewieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sasha 06.03.2008 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Panowie, dziękuję za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukol-bis 06.03.2008 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Witam ponownie, Teraz pozwolę sobie zabrać głos w innej sprawie. Rura do odprowadznie spalin w kominie. Po przeczytaniu tego wątku sugerowane rozwiązanie to rura żarodoporna. Ja wizytując moich znajomych sptkałem się z rurą tzw kwasówką. Z rozmowy z ew wykonawcą wychodzi że kwasówka jest lepsza bo nie rdzewieje w okresach gdy się nie pali w kominku. Zdaję sobie sprawę, że wywołam akademicką dyskusję, ale niech mi ktoś wyjaśni co jest lepsze. W tym temacie zachodzi totalne nieporozumienie, bo ta rura "żaroodporna" wcale taka nie jest, a kwasoodporna i owszem (w interesującym nas zakresie temperatur). Jeżeli obie rury poddamy długotrwałemu działaniu temeratury 600 - 700st C, to tą "żaroodporną" zeżre korozja, a kwasoodpornej nawet nie ruszy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukol-bis 06.03.2008 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Wszystko byłoby jasne z rysunkiem, ale tego nie mam czasu zrobić. Kominek otwarty (prawdziwy w mojej definicji) jest podzielony na dwie przestrzenie w osi pionowej; na komorę paleniskową (to akurat widzimy i wszystko jest jasne) i komorę dymową. Elementem łączącym obie komory jest przwężenie nazywane gardłem. Sklepienie jest górną częścią komory paleniskowej i dymowej. Wbrew niektórym opiniom kominek zewnętrzny ma również grzać i dlatego istone są proporcje i kąty ścian czy sklepienia. Na to również bezpośredni wpływ na ciąg kominowy, a więc i usuwanie dymu z obszaru paleniska. Do wymiarów, które podałem w poprzednim poście komin powinien mieć przekrój 25 x 25, przy wysokości komina min. 8m. Jeżeli chce się wykorzystywac kominek do grilowania, można to robic, ale wyłącznie przy pomocy żaru powstałego po pewnym czasie palenia. Pozdrawiam Jak ktoś potrafi dobrze zrobić też kominek otwarty to prawdziwy "KOMINKARZ" Zewnętrzny kominek grzać nie musi, proporcje są istotne aby TYLKO działał PODSTAWOWA i najważniejsza zależność to wielkość kanału dymowego do otworu paleniska. Powinna w otwartym kominku stanowić około 1/10 ( lepiej zmniejszyć nigdy powiększać!!!) Przy zew kominku brak jest naturalnego ciągu ( różnicy ciśnienia ) i z tego powodu lepiej przesadzić z wielkością komina o 100% (sprawdzone w praniu ) pozdrawiam Niestety muszę polemizowac z Tobą. Kto powiedział, ze zewnętrzny kominek nie musi Grzać? MUSI i to nawet powinien czasami dobrze grzać, a ponieważ w tym wypadku grzeje tylko promieniowaniem, więc kąty ustawienia ścian są istotne. Nieprawdą też jest stwierdzenie, że nie ma naturalnego ciągu. Jest i to niekiedy lepszy niż przy kominku w pomieszczeniu, bo nie musi wytwarzać podciśnienia do czerpania powietrza (ma go ile chce). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mariku 06.03.2008 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 mam pytanie odnośnie izolacji w przypadku kominka w "ciepłej" obudowie (Forest, na Twoją odp. najbardziej liczę ) Od frontu będzie obudowa szamotowa+ewentualnie kafle więc izolacji tu nie będzie, ale co ze ścianą do której dosunięty jest kominek? trzeba ją zaizolować? Chcemy dodatkowo grawitacyjnie rozprowadzić powietrze do trzech pomieszczeń na górze, wydaje mi się że jeśli nie zaizolujemy tylnej ściany to ten cały ceglany kurz będzie nam się rozprowadzał przez DGP I jeszcze jedno pytanie: chcemy aby wkład jak najmniej wychodził na salon więc podkuliśmy nieco ścianę i wsunęliśmy tam częściowo wkład. Ale z tyłu kominek ma radiatory, czy nie przeszkadza więc że jest wsunięty w tę wnękę w ścianie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pepino 07.03.2008 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Dzięki bardzo an-bud. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 07.03.2008 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Wszystko byłoby jasne z rysunkiem, ale tego nie mam czasu zrobić. Kominek otwarty (prawdziwy w mojej definicji) jest podzielony na dwie przestrzenie w osi pionowej; na komorę paleniskową (to akurat widzimy i wszystko jest jasne) i komorę dymową. Elementem łączącym obie komory jest przwężenie nazywane gardłem. Sklepienie jest górną częścią komory paleniskowej i dymowej. Wbrew niektórym opiniom kominek zewnętrzny ma również grzać i dlatego istone są proporcje i kąty ścian czy sklepienia. Na to również bezpośredni wpływ na ciąg kominowy, a więc i usuwanie dymu z obszaru paleniska. Do wymiarów, które podałem w poprzednim poście komin powinien mieć przekrój 25 x 25, przy wysokości komina min. 8m. Jeżeli chce się wykorzystywac kominek do grilowania, można to robic, ale wyłącznie przy pomocy żaru powstałego po pewnym czasie palenia. Pozdrawiam Jak ktoś potrafi dobrze zrobić też kominek otwarty to prawdziwy "KOMINKARZ" Zewnętrzny kominek grzać nie musi, proporcje są istotne aby TYLKO działał PODSTAWOWA i najważniejsza zależność to wielkość kanału dymowego do otworu paleniska. Powinna w otwartym kominku stanowić około 1/10 ( lepiej zmniejszyć nigdy powiększać!!!) Przy zew kominku brak jest naturalnego ciągu ( różnicy ciśnienia ) i z tego powodu lepiej przesadzić z wielkością komina o 100% (sprawdzone w praniu ) pozdrawiam Niestety muszę polemizowac z Tobą. Kto powiedział, ze zewnętrzny kominek nie musi Grzać? MUSI i to nawet powinien czasami dobrze grzać, a ponieważ w tym wypadku grzeje tylko promieniowaniem, więc kąty ustawienia ścian są istotne. Nieprawdą też jest stwierdzenie, że nie ma naturalnego ciągu. Jest i to niekiedy lepszy niż przy kominku w pomieszczeniu, bo nie musi wytwarzać podciśnienia do czerpania powietrza (ma go ile chce). Pozdrawiam a co ma grzać? atmosferę? Lekki wiaterek tworzy zawirowania robiłem i paliłem w takich kominkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wito2008 07.03.2008 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 mówi się że wkłady z szybą podnoszoną są mniej szczelne i bardziej awaryjne, myślę o Sparthermie Varia 2R albo podobnym Schmidcie z dwustronną szybą tylko waham się co do szyby czy podnoszona czy otwierane. Niech mnie ktoś rzekona do któregoś wriantu to idę i zamawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xena z Xsary 07.03.2008 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 an bud powiedz który z 3 wyminionych kominków z PW bys polecił?edilkamin, ctm, lazar.?najwięcej bajeru ma w sobie z tego co widze lazar - szamotkę, doprowadzenie powietrza, system czystej szyby....tylko czemu te kominki wszystkie mają takie mikroszyby?.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jola_K 07.03.2008 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 mówi się że wkłady z szybą podnoszoną są mniej szczelne i bardziej awaryjne, myślę o Sparthermie Varia 2R albo podobnym Schmidcie z dwustronną szybą tylko waham się co do szyby czy podnoszona czy otwierane. Niech mnie ktoś rzekona do któregoś wriantu to idę i zamawiam ja tez mam na oku spartherm ale ARTE B z pionowa szyba podlaczam sie wiec do Twojego zapytania, jak jest w tych typach wkladow, czy sa szczelne? jak sie je uzytkuje? thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 07.03.2008 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 mówi się że wkłady z szybą podnoszoną są mniej szczelne i bardziej awaryjne, myślę o Sparthermie Varia 2R albo podobnym Schmidcie z dwustronną szybą tylko waham się co do szyby czy podnoszona czy otwierane. Niech mnie ktoś rzekona do któregoś wriantu to idę i zamawiam ja tez mam na oku spartherm ale ARTE B z pionowa szyba podlaczam sie wiec do Twojego zapytania, jak jest w tych typach wkladow, czy sa szczelne? jak sie je uzytkuje? thx paliłem wczoraj w takim wladzie ( Varia 1Vh ) jest mało szczelny tzn słychać świst powietrza wciąganego przy drzwiczkach, może to komuś przeszkadzać przez około 6 godzin palenia podniosła się temperatura o 2 stopnie z 6 na 8. wspomagany piecykiem gazowym, ale to tylko wkład o mocy 11 kw i marnej sprawności przez zastoswanie szamotu Wizualnie ładny, szyba prawie czysta po 2 miesiącach palenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 07.03.2008 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 an bud powiedz który z 3 wyminionych kominków z PW bys polecił? edilkamin, ctm, lazar.? najwięcej bajeru ma w sobie z tego co widze lazar - szamotkę, doprowadzenie powietrza, system czystej szyby....tylko czemu te kominki wszystkie mają takie mikroszyby?.... Ja bym był za tym pierwszym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_M 09.03.2008 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 Mam pytanie dot. wyprowadzenia rury doprowadzającej powietrze do kominka - teoria mówi o wyjsciu tej rury od zachodu (na rysunku kolor zielony) ale obawiam się czy nie będzie problemów ponieważ będzie ona wychodziła w załamaniu ścian, alternatywne rozwiązanie to wyjście na południe (kolor niebieski) w kierunku drogi wewnętrznej.Podpowiedźcie które jest lepszym rozwiązaniem (po kliknięciu na miniaturę miniatura się powiększa) http://images32.fotosik.pl/172/43d541c1508f0146m.jpg http://images32.fotosik.pl/172/43d541c1508f0146m.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sasha 09.03.2008 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 a nie możesz idealnie na zachód ta rura nie musi iść pod kątem prostym w stosunku do czoła kominka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lunetka 09.03.2008 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 Mam pytanie co do opinii na temat 2 typów kominków z płaszem wodnym:1. Buderus Funke Aqua (http://www.buderus.pl/?page_id=3554)2. Lechma PL-190 Panorama PLUS (http://www.lechma.com.pl/pl/21.php) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jola_K 10.03.2008 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2008 Mam pytanie dot. wyprowadzenia rury doprowadzającej powietrze do kominka - teoria mówi o wyjsciu tej rury od zachodu dla mnie to nowosc, nie spotkalam sie z tym wczesniej, ale ja laik w kwestii kominkowej jestem , wiec prosze o wyjasnienie, czy kierunek zachodni jest wymagany? mnie zrobiono na wschod, w dodatku na rogu w wnece - sloniete z dwoch stron scianami jaka jest roznica? dzieki za wyjasnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cinek23 11.03.2008 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2008 http://img393.imageshack.us/img393/4365/ruradokominkaxg4.th.png Czy można w ten sposób doprowadzić powietrze do kominka? Rura będzie prowadzona przez piwnicę pod sufitem i wchodzić w komin. Następnie kanałem wentylacyjnym będzie poprowadzona na piętro i tam wychodzić. Oczywiście kanał ten będzie wykorzystany tylko do doprowadzenia powietrza do kominka. Proszę o jakąś radę, czy tak można zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 11.03.2008 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2008 http://img393.imageshack.us/img393/4365/ruradokominkaxg4.th.png Czy można w ten sposób doprowadzić powietrze do kominka? Rura będzie prowadzona przez piwnicę pod sufitem i wchodzić w komin. Następnie kanałem wentylacyjnym będzie poprowadzona na piętro i tam wychodzić. Oczywiście kanał ten będzie wykorzystany tylko do doprowadzenia powietrza do kominka. Proszę o jakąś radę, czy tak można zrobić? Można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.