Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KOMINKI - Pomoge i doradze we wszystkim co dotyczy kominków.


alterm

Recommended Posts

Witam

 

Poniżej rysunek prawidłowo wykonanej zewnętrznej części czerpni powietrza do kominka, kóry już kiedyś zamieszczałem na FM.

 

[ATTACH=CONFIG]281720[/ATTACH]

1. Daszek czerpni na takiej wysokości żeby nie przysypał go śnieg

2. Siatka w daszku żeby myszki nie skorzystały na zimę - jak raz wejdą do czegoś takiego to będą "szurać" po czerpni w domu i dolnej części korpusu wkładu a potem będzie się mieć zdechlaka w rurze

3. Spadek rury na zewnątrz budynku (minimalny, choćby i 0,5 %ale żeby był)

4. Rury złożone, jak to się mówi po instalatorsku - "z prądem" a nie "pod prąd" w kierunku spadku, a w przypadku kanałów płaskich i złączek występujących między nimi - konieczne jest łączenie ich (uszczelnianie) dodatkowo taśmą aluminiową

Pozdrawiam.

PS. Rysunek by'Forest-Natura ... wszelkie prawa zastrzeżone, kopiowanie, powielanie zabronione :D

 

U mnie doprowadzenie powietrza będzie wyżej, nad podmurówką, ze ściany. Nie mogę kuć podłogi, aby pod nią ułożyć rurę, więc będzie na jej poziomie, w zabudowie ściany. Czy w tej sytuacji wszystkie elementy zawarte na rysunku powinny być wykonane? Dosyć wysoko musiałabym zrobić nasyp ziemny.

Mam nadzieję, że takie pytanie nie zostanie uznane za zaśmiecanie forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam.

Front ... Ależ ja Ci wytłumaczyłem dokładnie to wszystko ... trochę parafrazując Twój post co prawda ... ale w odpowiedzi zawarłem to co chciałeś ...

Czy mam Ci tutaj "strzelić" cała tyrradę na temat teorii spalania ?

Czy rozłożyć na czynniki pierwsze budowę dobrego paleniska i tego źle skonstruowanego ?

Przcież to zajęło by mi kilka godzin pisania. A to wszystko znajdziesz tu na FM bo już było wielokrotnie pisane dla takich jak Ty - poszukiwaczy odpowiedzi.

Więc uwierz na słowo osobie bardziej znającej się na tym temacie od Ciebie że tanie piecyki (nie jest to równoznaczne z przymiotnikiem "polski") mają:

- niższą sprawność

- wyższe zużycie opału

- wyższe temperatury "wysyłane"w komin

- spaliny nie mieszczące się w żadnych, obecnie powszechnie wprowadzanych normach czystości spalin

- dużo cieńsze,odchudzone, odlane z gorszej jakości żeliwa lub wyknane z dużo cieńszej blachy stalowej elementy składowe

- prostszą konstrukcję pod względem technicznym

- dużo gorszy dizajn i dbałość o wykończenie finalne i detal

Jeżeli to Ci nie wystarcza to nie męcz już buły tylko udaj się do marketu i kup to co zamierzasz kupić od samego początku ... jak jesteś do tego przekonany to i zadowolony z tego zakupu też będziesz.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Forest-Natura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak taka "koza" ma być tańsza to gdzieś trzeba ją wyprodukować oszczędzając ..

Można zaoszczędzić na materiałach a głownie upraszczając konstrukcję ....mniej elementów szybsza i tańsza produkcja .

Palenisko o uproszczonej konstrukcji , niezależnie koza czy wkład kominkowy, to większe koszty eksploatacyjne po zamontowaniu ..i pozorne oszczędności lecą w komin .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Front ... Ależ ja Ci wytłumaczyłem dokładnie to wszystko ... trochę parafrazując Twój post co prawda ... ale w odpowiedzi zawarłem to co chciałeś ...

Czy mam Ci tutaj "strzelić" cała tyrradę na temat teorii spalania ?

Czy rozłożyć na czynniki pierwsze budowę dobrego paleniska i tego źle skonstruowanego ?

Przcież to zajęło by mi kilka godzin pisania. A to wszystko znajdziesz tu na FM bo już było wielokrotnie pisane dla takich jak Ty - poszukiwaczy odpowiedzi.

Więc uwierz na słowo osobie bardziej znającej się na tym temacie od Ciebie że tanie piecyki (nie jest to równoznaczne z przymiotnikiem "polski") mają:

- niższą sprawność

- wyższe zużycie opału

- wyższe temperatury "wysyłane"w komin

- spaliny nie mieszczące się w żadnych, obecnie powszechnie wprowadzanych normach czystości spalin

- dużo cieńsze,odchudzone, odlane z gorszej jakości żeliwa lub wyknane z dużo cieńszej blachy stalowej elementy składowe

- prostszą konstrukcję pod względem technicznym

- dużo gorszy dizajn i dbałość o wykończenie finalne i detal

Jeżeli to Ci nie wystarcza to nie męcz już buły tylko udaj się do marketu i kup to co zamierzasz kupić od samego początku ... jak jesteś do tego przekonany to i zadowolony z tego zakupu też będziesz.

Pozdrawiam.

 

Jak taka "koza" ma być tańsza to gdzieś trzeba ją wyprodukować oszczędzając ..

Można zaoszczędzić na materiałach a głownie upraszczając konstrukcję ....mniej elementów szybsza i tańsza produkcja .

Palenisko o uproszczonej konstrukcji , niezależnie koza czy wkład kominkowy, to większe koszty eksploatacyjne po zamontowaniu ..i pozorne oszczędności lecą w komin .

 

Jak ktoś trochę pomyśli, to sam dojdzie do podobnych wniosków. Nawet jeśli jest tylko kobietą, jak ja, że odgryzę się Frontowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przytyk o mojej fachowości pominę,bo mniemam że jesteś kobietą więc rozumiem i wybaczam,:)

 

Nie rób z ludzi takich baranów ze nie zrozumieją prostego przekazu jak im sie na filmie pokaże dwie ,,podpalone,, kozy ,po czym jedna z nich ta chinska wybuchnie a Jotul zostanie na polu chwały:),a potem fachowiec powie czemu wybuchła i czemu warto wybrać inne rozwiązania.Na tą chwilę zostaje magiczna odlewnia żeliwa i tarcze hamulcowe.

Zgadzam się z tobą jedyną namiastką wiedzy pozostanie mi papierek garancyjny do kozy..i tu rzeczywiście Dovre daje 10 latek,kratki ,,tylko,, 5,markety najczesciej 2 lata.

tutaj wklejam pierwszy post założyciela tego tematu sprzed 10 lat..tak dla otrzezwienia umysłu po co są fora:

Pracuje w firmie,ktora zajmuje sie kominkami, kompleksowo rzecz jasnahttp://forum.muratordom.pl/images/smilies/smile-2.gif

Odpowiem na wszystkie pytania, doradze. Dotyczy to kominków, ktore maja dopiero powstac,jak rowniez tych, ktore juz istnieja.

Niewazne czy ktokolwiek z Panstwa bedzie mial pytania zwiazane z codziennym uzytkowaniem kominka czy moze bedzie to wynikalo z jakiegos problemu z tym, niewatpliwie rewelacyjnym zrodlem taniego ciepla w naszych czterech katach. ZAPRASZAM.

Ok zakonczmy ten offtop bo nie doprowadzi on do niczego dobrego,ja po prostu chciałem się dowiedzieć dlaczego koza z marketu lub polskiej produkcjii jest gorsza,nic więcej.

pozdrawiam

 

Nie dziw się Froncik. Pomijając kwestie, że większości zależy najbardziej na tym, by sprzedać produkt , którym handlują ( choćby był to najgorszy szajs :( ) , to równie trudno przyznać się ,że nie rozumieją ( poza oczywistymi błędami w konstrukcji ) dlaczego jedna konstrukcja jest lepsza od drugiej. A ja, mimo że staż mam trochę większy , bez bicia :) przyznaję się ,że też nie wiem. Dwupostaciowy raczył był sprzedać typowy bałach o tarczach hamulcowych ( chodziło o żeliwo sferoidalne, które stosuje kilkunastu producentów wkładów kominkowych i kóz, w tym jeden w Polsce ) , ale akurat ten detal ma wpływ wyłącznie na żywotność urządzenia a nie na jego parametry techniczne.Dlatego mogę posługiwać się głównie doświadczeniem i metodą porównawczą , wskazując który produkt ogrzewa wydajniej i skuteczniej .

 

pzdr.

 

ps. łatwiej dobry produkt znajdziesz wśród używanych z lat 1900- 1960 niż obecnie produkowanego badziewia .

 

ps.2 Niektóre osoby przypominają mi owe słynne owce beczące '' cztery nogi dobrze , dwie nogi źle '' i chyba taki jest poziom ich wiadomości o temacie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, potrzebuję pomocy.

Kupiłem wkład kominkowy Invicta 700, bez dolotu.

 

Zdjęcie IMG_20140928_145540.jpg

Zamontowałem rury odprowadzające spaliny. Proszę o informację czy takie podłączenie może być ( czy nie za dużo kolanek, mały skos , itp )

Druga sprawa to doprowadzenie powietrza świeżego. Czy w tym przypadku warto zrobić dziurę w ścianie z prawej strony ? i doprowadzić pod kominek. Czy nie zaszkodzi to wkładowi - w końcu różnica temp. będzie znaczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do arrek77. Może wypowiedzą się fachowcy ale z mojej skromnej wiedzy wynika, że należy unikać w miarę możliwości kolan 90stopni, prosty długi odcinek rury spalinowej ma za mały skos. Musisz pomyśleć jak zrobić obudowę wkładu by mieć możliwość okresowego czyszczenia w/w elementów oraz zewnętrznych ścianek wkładu ze względu na zjawisko tzw przypiekanie kurzu, co jest szkodliwe tym bardziej jak w chałupie przebywają alergicy. Tak na marginesie bardzo się cieszę, że sprzedałem swoją Invictę, którą ćwiczyłem trzy lata na etapie budowy i nigdy więcej tego typu wkładu. Dlaczego: wiecznie zasyfiona szyba, ustawiczne donoszenie kloców, brud przed kominkiem, oczywiście wszystko da się posprzątać, tylko dlaczego tak często. Codzienne czyszczenie paleniska, nigdy więcej. Teraz myję szybę raz na kilka odpaleń piecyka, popiół wybieram raz na 10 odpaleń lub rzadziej i piecyk może mi ogrzać całą chałupę, jeszcze nie wiem czy przy minus 20 stopni. Nie jest moim zamiarem psuć Ci humor, sam kiedyś to ćwiczyłem i coś mogę na ten temat powiedzieć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, potrzebuję pomocy.

Kupiłem wkład kominkowy Invicta 700, bez dolotu.

 

Zdjęcie [ATTACH=CONFIG]282699[/ATTACH]

Zamontowałem rury odprowadzające spaliny. Proszę o informację czy takie podłączenie może być ( czy nie za dużo kolanek, mały skos , itp )

Druga sprawa to doprowadzenie powietrza świeżego. Czy w tym przypadku warto zrobić dziurę w ścianie z prawej strony ? i doprowadzić pod kominek. Czy nie zaszkodzi to wkładowi - w końcu różnica temp. będzie znaczna.

 

Skoro już tak jest, popal i zobacz sam czy jest ok. Przerobić zawsze zdążysz....Jeśli nie będzie dymić przy otwieraniu drzwi, zostaw. Jak masz dobry komin powinien wyciągnąć.

 

Na temat powietrza poczytaj: http://www.kominki-batura.pl/publikacje2.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziw się Froncik. Pomijając kwestie, że większości zależy najbardziej na tym, by sprzedać produkt , którym handlują ( choćby był to najgorszy szajs :( ) , to równie trudno przyznać się ,że nie rozumieją ( poza oczywistymi błędami w konstrukcji ) dlaczego jedna konstrukcja jest lepsza od drugiej. A ja, mimo że staż mam trochę większy , bez bicia :) przyznaję się ,że też nie wiem. Dwupostaciowy raczył był sprzedać typowy bałach o tarczach hamulcowych ( chodziło o żeliwo sferoidalne, które stosuje kilkunastu producentów wkładów kominkowych i kóz, w tym jeden w Polsce ) , ale akurat ten detal ma wpływ wyłącznie na żywotność urządzenia a nie na jego parametry techniczne.Dlatego mogę posługiwać się głównie doświadczeniem i metodą porównawczą , wskazując który produkt ogrzewa wydajniej i skuteczniej .

 

pzdr.

 

ps. łatwiej dobry produkt znajdziesz wśród używanych z lat 1900- 1960 niż obecnie produkowanego badziewia .

 

ps.2 Niektóre osoby przypominają mi owe słynne owce beczące '' cztery nogi dobrze , dwie nogi źle '' i chyba taki jest poziom ich wiadomości o temacie :(

 

Baderek już myślałem ,że gdzieś wyjechałeś.Opluły mnie te filuty dwa w jednym,a ty dopiero tu zajrzałeś i im to wytłumaczyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Front ... Ależ ja Ci wytłumaczyłem dokładnie to wszystko ... trochę parafrazując Twój post co prawda ... ale w odpowiedzi zawarłem to co chciałeś ...

Czy mam Ci tutaj "strzelić" cała tyrradę na temat teorii spalania ?

Czy rozłożyć na czynniki pierwsze budowę dobrego paleniska i tego źle skonstruowanego ?

Przcież to zajęło by mi kilka godzin pisania. A to wszystko znajdziesz tu na FM bo już było wielokrotnie pisane dla takich jak Ty - poszukiwaczy odpowiedzi.

Więc uwierz na słowo osobie bardziej znającej się na tym temacie od Ciebie że tanie piecyki (nie jest to równoznaczne z przymiotnikiem "polski") mają:

- niższą sprawność

- wyższe zużycie opału

- wyższe temperatury "wysyłane"w komin

- spaliny nie mieszczące się w żadnych, obecnie powszechnie wprowadzanych normach czystości spalin

- dużo cieńsze,odchudzone, odlane z gorszej jakości żeliwa lub wyknane z dużo cieńszej blachy stalowej elementy składowe

- prostszą konstrukcję pod względem technicznym

- dużo gorszy dizajn i dbałość o wykończenie finalne i detal

Jeżeli to Ci nie wystarcza to nie męcz już buły tylko udaj się do marketu i kup to co zamierzasz kupić od samego początku ... jak jesteś do tego przekonany to i zadowolony z tego zakupu też będziesz.

Pozdrawiam.

Forest ,czy ty jesteś sprzedawcą kominków? Jeśli tak no to ja jestem klient...więc jako klient potencjalny nie zasługuję na parę fachowych słów na temat potencjalnego produktu?

 

To co napisałeś tutaj to dziekuję bardzo w sumie o to mi chodziło,wyszczególniłeś różnice,dalej nie będę męczył buły :),tylko poszukam szczegółów.

Zdecydowałem ze posłucham fachowców i zakupię piecyk firmowy ale...używany,jest troszkę dovre i jotuli na rynku wtórnym w cenach jak za marketowy nowy piecyk,więc zmieszczę się w budzecie i nie będę miał badziewia;)

dzięki i pozdarwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat powietrza poczytaj: http://www.kominki-batura.pl/publikacje2.html

 

Ja poczytałam i dalej mam wątpliwości. Jestem już szczęśliwą posiadaczką wkładu Hajduk Smart 2PT. Ale czy ma on odseparowaną komorę spalania, to nie wiem. Wiem, że wykonawca ma zamiar doprowadzić do niego powietrze z zewnątrz izolowaną rurą, która będzie szła przy podłodze. Pytałam o to rozwiązanie przy okazji rysunku Foresta. Może uzyskam odpowiedź? Czy lepszym pomysłem przy tym wkładzie będzie poprowadzenie dopływu czynnym kanałem wentylacyjnym, który mam w kominie, tak jak opisał Pan w artykule?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hajduk od dawna nie produkuje wkładów bez dolotu powietrza z zewnątrz. Chyba, że to kaseta albo coś specjalnego, na zamówienie (do jakich Twój wkład nie należy). Doprowadzenie czynnym kanałem wentylacyjnym robi się w trybie awaryjnym. Jak nie ma innego wyjścia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poczytałam i dalej mam wątpliwości. Jestem już szczęśliwą posiadaczką wkładu Hajduk Smart 2PT. Ale czy ma on odseparowaną komorę spalania, to nie wiem. Wiem, że wykonawca ma zamiar doprowadzić do niego powietrze z zewnątrz izolowaną rurą, która będzie szła przy podłodze. Pytałam o to rozwiązanie przy okazji rysunku Foresta. Może uzyskam odpowiedź? Czy lepszym pomysłem przy tym wkładzie będzie poprowadzenie dopływu czynnym kanałem wentylacyjnym, który mam w kominie, tak jak opisał Pan w artykule?

 

Według mnie wykonawca na miejscu, rozeznał sytuacji i wybrał optymalne wyjście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako rozsądny człek:D,posłuchałem rad forumowych guru od kominków i zakupiłem firmowe palenisko Dovre 250 ,w cenie marketowej kozy,3 letni w idealnym stanie + rury dymowe gratis:)+7 lat gwarancjii .Jutro go podłączę i sprawdzę jak chodzi to cholerstwo:). Oglądałem podobny firmy kratki na żywo i nie odbiegał wykończeniem detali i preezencją,to jednak muszę mieć w sobie coś ze snoba żeby mieć,,firmówkę,, chocby podstawowy model:D

 

dzieki za rady panowie,macie dobry marketing:)

 

A i od razu mam taki mały kłopot,Rury które dostałem z kozą są 130,natomiast wyjście z kozy to 125mm,i teraz ta rura która nachodzi na wylot z kozy jest lużna,poprzedni właściciel tak używał i mówił że nie ma problemu,ale ja mam wątpliwości..I terz czy wymienić te rury na 125mm czy coś kombinować z jakąś przejsciówką,ale kto robi redukcje 125/130:) chyba nikt. Czy olać sprawę?

 

Wejscie do komina ceramicznego jest ok.

 

pozdrawiam

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/6c4a345aba0f.jpg

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/424d6fa5c1a8.jpg

Edytowane przez Kasia242
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...