Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KOMINKI - Pomoge i doradze we wszystkim co dotyczy kominków.


alterm

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

[quote=Forest-Natura;6710147

 

Piotrze ... co z tego że Ty, ja i jeszce kilka osób w tym kraju potrafi "pożenić" nawet kominek otwarty z domem gdzie jest WM i "reku" ... setki innych firm kominkowych na tym polegną u przeciętnego kienta takiej przeciętnej firmy kominkowej ... i narobią przy tym tylko większej szkody niż to jest warte.

.

 

 

Pozdrawiam

 

Wesołych Świąt .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. I dziękuję za zainteresowanie moim problemem. I po kolei. Forest przeczytałem linki, które podałeś. Są interesujące. Wynika z nich, że jesteś zdecydowanym przeciwnikiem rekuperacji. Problem jest taki, że ja nie buduje budynku hermetycznie szczelnego. Mi szkoda wydać 7 tysięcy na kominek z prostej przyczyny: 1 mój obecny samochód jest mniej wart, 2 rekuperator Jan-Gaz, który będę miał zamontowany będzie kosztował tyle co zalecany przez Ciebie kominek. Tyle że reku będzie działał praktycznie cały czas. Kominek jak najdzie mnie ochota ( nie jest mi on niezbędny do grzania domu). Jedyny problem jaki widzę przy połączeniu reku i kominka do zasysanie dymu z kominka do wewnątrz domu. Innych problemów nie ma. Bo co się stanie jak np. otworze drzwi wejściowe do domu żeby do niego wejść? Wpuszczę do środka mnóstwo teoretycznie niepotrzebnego powietrza. Myślę, że rekuperator sobie "jakoś" poradzi. Co do twojej opinii na temat Zibiego zgadzam się częściowo. Jasne, że klejona szyba jest wadą lepsza byłaby szyba gięta. Ale to tak jak z samochodami BMW jest lepsze ale maluchem też się da dojechać do celu.

Na koniec jeśli to nie problem proszę wszystkich o podpowiedź co jak nie Zibi? Proszę o konkretne modele mogą być ze szprosem. Bez względu na ceny. Niestety kominek muszę mieć z szybą boczną. Inaczej będę słuchał marudzenia żony do końca życia. Pozdrawiam i wielki szacunek dla wszystkich osób, które tworzą ten wątek za chęć dzielenia się posiadaną wiedzą i pomoc takim osobom jak ja. Wesołych Świąt Bożego Narodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Bo co się stanie jak np. otworze drzwi wejściowe do domu żeby do niego wejść? Wpuszczę do środka mnóstwo teoretycznie niepotrzebnego powietrza.

Brek ... zważ jedno. Reku robi się z nadciśnieniem, czyli nadmiarem powietrza. Każde otwarcie drzwi i okna nie będzie powodowało napływu powietrza ale jego ucieczkę z domu. Powietrza już ogrzanego. Tyle teorii.

Każdy budowany w tej chwili dom jest szczelny na tyle że permamentnie brakuje w nim powietrza. Reku załatwia sprawę bo robi to co dzieje się notorycznie w domach z wentylacją grawitacyjną i brakiem napowietrzaczy w takich domach (odwracanie się wentylacji i napływ przez nią powietrza do domu) ale "przy okazji" odzyskuje z tego ogromną ilość ciepła . Dlatego nie jestem wcale przeciwnikiem WM z rekuperacją (choć zwolennikiem też nie) - jestem przeciwnikiem budowlanej niewiedzy i budowlanego ignoranctwa w naszym narodzie :D...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. I dziękuję za zainteresowanie moim problemem. I po kolei. Forest przeczytałem linki, które podałeś. Są interesujące. Wynika z nich, że jesteś zdecydowanym przeciwnikiem rekuperacji. Problem jest taki, że ja nie buduje budynku hermetycznie szczelnego. Mi szkoda wydać 7 tysięcy na kominek z prostej przyczyny: 1 mój obecny samochód jest mniej wart, 2 rekuperator Jan-Gaz, który będę miał zamontowany będzie kosztował tyle co zalecany przez Ciebie kominek. Tyle że reku będzie działał praktycznie cały czas. Kominek jak najdzie mnie ochota ( nie jest mi on niezbędny do grzania domu). Jedyny problem jaki widzę przy połączeniu reku i kominka do zasysanie dymu z kominka do wewnątrz domu. Innych problemów nie ma. Bo co się stanie jak np. otworze drzwi wejściowe do domu żeby do niego wejść? Wpuszczę do środka mnóstwo teoretycznie niepotrzebnego powietrza. Myślę, że rekuperator sobie "jakoś" poradzi. Co do twojej opinii na temat Zibiego zgadzam się częściowo. Jasne, że klejona szyba jest wadą lepsza byłaby szyba gięta. Ale to tak jak z samochodami BMW jest lepsze ale maluchem też się da dojechać do celu.

Na koniec jeśli to nie problem proszę wszystkich o podpowiedź co jak nie Zibi? Proszę o konkretne modele mogą być ze szprosem. Bez względu na ceny. Niestety kominek muszę mieć z szybą boczną. Inaczej będę słuchał marudzenia żony do końca życia. Pozdrawiam i wielki szacunek dla wszystkich osób, które tworzą ten wątek za chęć dzielenia się posiadaną wiedzą i pomoc takim osobom jak ja. Wesołych Świąt Bożego Narodzenia.

 

Kup Zibiego i nie przejmuj się aktualnym stanem ducha jednego czy dwóch sprzedawców, szczególnie Kratek. Nie było Zibiego, Zuzia była cacy. Teraz mają Nadię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś dojście do tej przepustnicy powinno być. Ja u siebie mam też przepustnicę manualną (taką na linkę stalową) i jest ona na kanale pod posadzką, lecz zamontowałem ją na początku wlotu powietrza (jakieś30-40cm) od otworu w ścianie na zewnątrz budynku. W każdej chwili w razie awarii sterowania mogę ją przestawić z zewnątrz po zdemontowaniu czerpni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święta Świętami a robota czeka :)

Proszę podpowiedzcie mi proszę jakie powinny być różnice w wielkości/powierzchni (np. w cm kwadratowych na 1KW mocy wkładu) po między kratką wlotową zimnego powietrza a kratką wylotową gorącego powietrza w obudowie kominka, tak by zachować prawidłową jego cyrkulację wewnątrz obudowy? Wkład powietrzny Unico Dragon 4B - 16KW, w czopuchu jedna rura fi200, którą w sposób grawitacyjny ciepłe powietrze jest transportowane do innego pomieszczenia. Producent wkładu, w instrukcji podaje jedynie, że cyt: "nie mniej niż 1000 cm2" dla jednej jak i drugiej kratki. Czy nie będzie błędem (za duże lu za małe kratki) jak zastosuje następujące przeliczenie: na wlocie 60 cm2 x moc wkładu a na wylocie 90 cm2 x moc wkładu ???

Czy takie kratki będą OK czy za duże ?

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa od podłogi po sufit z płyt kominkowych, izolacyjnych (nie GK + wełna). Bohusz a którą z płyt możesz polecić bo jest ich trochę na rynku: silca, grenaisol, sil therm, vitcas, Varmsen Super Isol ? W instrukcji wkładu podają, że min grubość płyty do zabudowy ma wynosić 4cm, czy mam tego rygorystycznie przestrzegać czy mogę dać 3cm ? Jak widzę, to u sprzedawców w/w płyt, 3cm jest popularną grubością co idzie za tym cena. Za czwórkę trzeba już wyłożyć znacznie więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubość 3 cm jest OK, tam w instrukcji trzeba zrobić aktualizacje.

Nie nazwy handlowe płyt izolacyjnych są ważne, ale ich parametry. Tobie wystarczy przykładowo:

 

 

  • Temperatura klasyfikacyjna: 1000 0 C
     
  • Ciężar właściwy (+/- 10%) DIN EN 1094-4: 220-250 kg/m3
     
     
  • Wytrzymałość na ściskanie EN 1094-4: 1,8 MPa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy 3 cm o mile zachowasz odpowiednia cyrkulacje powietrza , powierzchnia kratek zalecana przez producenta plus odpowiednie odległości wewnątrz obudowy . Pamiętać jednak należy że w przypadku ścian drewnianych obowiązują inne zasady wykonywania izolacji .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święta Świętami a robota czeka :)

Proszę podpowiedzcie mi proszę jakie powinny być różnice w wielkości/powierzchni (np. w cm kwadratowych na 1KW mocy wkładu) po między kratką wlotową zimnego powietrza a kratką wylotową gorącego powietrza w obudowie kominka, tak by zachować prawidłową jego cyrkulację wewnątrz obudowy? Wkład powietrzny Unico Dragon 4B - 16KW, w czopuchu jedna rura fi200, którą w sposób grawitacyjny ciepłe powietrze jest transportowane do innego pomieszczenia. Producent wkładu, w instrukcji podaje jedynie, że cyt: "nie mniej niż 1000 cm2" dla jednej jak i drugiej kratki. Czy nie będzie błędem (za duże lu za małe kratki) jak zastosuje następujące przeliczenie: na wlocie 60 cm2 x moc wkładu a na wylocie 90 cm2 x moc wkładu ???

Czy takie kratki będą OK czy za duże ?

Z góry dziękuję.

 

Dziękuję za parametry techniczne płyt. Wyczytałem gdzieś w sieci, że jedne są kruche inne nie/mniej, jedne są ciężkie inne mniej i jedne pylą bardziej od drugich. I z tąd moje pytanie: Jakich konkretnych płyt używacie i które z czystym sumieniem możecie polecić ?

Bohusz a co z przeliczaniem powierzchni kratek do takiej obudowy, o których pisałem wyżej ? Czy 60cm2 x 16KW =960cm2 - na wlocie i 90cm2 x 16kw =1440cm2 - na wylocie będzie OK (nie za duże) ? Producent zaleca min 1000cm2 na wlocie i wylocie ale u mnie jest jeszcze to dodatkowe/grawitacyjne ujście ciepłego powietrza w postaci rury fi 200. Z mojego przeliczenia, powierzchnie kratek są, delikatnie mówiąc SPORE !

W jaki sposób - z doświadczenia, dobieracie wielkości kratek do obudowy z płyt ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...