Forest-Natura 23.03.2015 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Witam. Nie za bardzo rozumiem Twoich wywodów ... na całe szczęście nie koniecznie muszę Cię słuchać w temacie tego co mam sprzedawać a co mam wykonywać ... To już Twój problem że często nic więcej nie możesz powiedzeć o produktach, które sprzedajesz, poza tym co producent w folderach napisał ... Ja ani nie wstydzę się tego że kiedyś nauczyłem się technologii wykonywania kominków na izolacjach wełnianych, ani tego że takie kominki wykonywałem przez jakąś część swego zawodowego życia. Dzięki temu świadomie nie wykonuję ich w tej chwili. Dalszą dydkusję w tym względzie z Tobą uważam za zbędną i do niczego nie prowadzącą, a już na pewno nic nie wnoszącą do tego wątku ... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
StefanW 24.03.2015 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 http://www.wermikulit.pro/do-pobrania/articles/atest-higieniczny.html ...i karta techniczna http://www.wermikulit.pro/do-pobrania/articles/karty-techniczne.html Kompendium wiedzy o perlicie http://www.ekombig.pl/info/perlit-wiad-podst/ A tu atest http://www.perlite.dk/polish/atest_pzh.htm Promasil, czyli płyty krzemianowo-wapniowe – całe 10 stron o nim http://www.spartherm.pl/uploads/media/default/0001/01/123a0cd47a89507b2920f3ea8d6f9b2cf242cb8b.pdf i atest dla Promasilu http://www.sig.pl/wp-content/uploads/2014/07/Klej-Promat-K84-16-AT_15_6004-2003.pdf Jakoś bez kłopotu Dywersję Pani uprawiasz bo nieaktualne dane nam przedstawiłaś. Aprobata techniczna na płyty krzemianowo-wapienne jest nieważna. Czyli atestu nie mają! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
StefanW 24.03.2015 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 pestka56 perlit też nie ma atestu. Coraz bardziej przekonuję się do wełny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
StefanW 24.03.2015 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 pestka56 Szanowna Pani. Wermikulit też nie ma atestu. I sprawa robi się poważna bo wychwalane przez wielu tutaj materiały jako super-hiper zdrowe itd. nie mają atestów czyli nie wiadomo co to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
StefanW 24.03.2015 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Wolnoć Tomku w swoim domku. Bierz tę wełnę, skoro tak Ci odpowiada. Z Tobą się tak rozmawia jakbyś uważał, że jedyna możliwa i warta zauważenia racja jest po Twojej stronie. Powodzenia Przedstawiłem Ci tylko stan faktyczny ważności atestów a Ty jakieś dąsy uskuteczniasz. Do dąsania są inne miejsca. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 24.03.2015 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Witam.Pestka ... nie karmimy wiesz kogo ...Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 24.03.2015 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
StefanW 24.03.2015 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Ja tych atestów nie szukałam specjalnie i nie sprawdzałam zawartości. Nie mam czasu. Po prostu wkleiłam linki, które mi wpadły jako pierwsze. Chciałam Ci pokazać, że jednak są, można, tylko trzeba pogrzebać. Powiedz Stefan, czy Ty tak tutaj buszujesz, bo szukasz potwierdzenia swoich przemyśleń kominkowych przed rozpoczęciem budowy? Czy może kominek już masz? To są inne pytania, bo na pytanie czy zajmujesz się branżą kominkową nie odpowiedziałeś uznając, że to osobiste pytanie A dąsać to się może Twoja dziewczyna. Ja wyrażam zdanie Ty wkleiłaś. Przeglądając je po kolei stwierdzam, że są niważne więc piszę: nieważny, nieważny, nieważny a Ty zaraz, że ja chcę jakąś swoją rację udowodnić. Jeżeli miała byś na względzie choć minimum troski o zdrowotność materiałów to powinno Cię to zaintrygować. Ale przecież Ty już wiesz co jest zdrowe a co chore .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 25.03.2015 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 pestka56 perlit też nie ma atestu. Coraz bardziej przekonuję się do wełny. Rób tak dalej... i oby jak najwięcej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szwedii 27.03.2015 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Witam, planuję u siebie zabudować wkład kominkowy płytami krzemianowo-wapiennymi, a wykończyć je stiukiem. Zastanawiam się czy wystarczą płyty o grubości 3cm czy być może trzeba zapodać te grubsze 5cm, lub w ogóle zrezygnować z płyt i zrobić zabudowę z GK i wełny. Nie ukrywam że nastawiłem się na płyty KW, szybsze i na pewno łatwiejsze w wykonaniu ale chodzi o ten stiuk, nie chciał bym żeby mi coś zaczęło pękać z biegiem czasu. Podpowiedzcie jak to poprawnie wykonać i czy ogólnie to dobry pomysł z tym stiukiem jako wykończenie. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 27.03.2015 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Z logicznego punktu widzenia jest jeszcze co najmniej jedna możliwość: płyta krzemianowa i płyta g-k.Jakoś wełna jest przypisana do płyt gipsowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 27.03.2015 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Stiuk, ten prawdziwy ma trochę wspólnego z tadelaktem. Jedno i drugie z dawien dawna używano do wykańczania ścian np. w łaźniach. Różnica jest taka, że tadelakt jest znacznie bardziej odporny na wodę. Kominek tynkowany tadelaktem Mam akurat w archiwum wyłącznie kominki o powierzchniach zewnętrznych z czarnego i szarego. Nie znaczy to jednak, że tadelakt nie może być innego koloru. Barwi się go w masie, tak jak stiuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 29.03.2015 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Stiuk, ten prawdziwy ma trochę wspólnego z tadelaktem. Jedno i drugie z dawien dawna używano do wykańczania ścian np. w łaźniach. Różnica jest taka, że tadelakt jest znacznie bardziej odporny na wodę. Kominek tynkowany tadelaktem [ATTACH=CONFIG]310365[/ATTACH] ] Czy wiesz jakiej marki jest ten wkład ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 29.03.2015 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 (edytowane) Niestety nie było informacji o wkładzie przy opisie zdjęcia. Chwali się wykonaniem tej okładziny http://www.tadelakt-profi.de/index-Dateien/Page4236.htm I mogę służyć pozostałymi zdjęciami: Edytowane 29 Marca 2015 przez pestka56 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomkowa 30.03.2015 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Witam. Tomkowa ... sposób palenia też duże w takim przypadku jak Twój ma znaczenie. Tak jak palisz na zdjęciach, nigdy nie będziesz miała czystej szyby na całej powierzchni we wkładziez boczną szybą. Zapalisz metodą górną i z dozowaniem powietrza tylko wtórnego już po rozpaleniu - efekt będzie nieporównywalnie inny. Szyba boczna przestanie się aż tak brudzić. Natomiast nie przestanie się brudzić wcale - przez nią odprowadzana jest olbrzymia ilość energii i jest ona przez to na bierząco dużo bardziej chłodzona niż przciwlagła ścianka boczna z nagrzewającym się i stabilizujacym temperaturę na wysokim poziomie, betonie szamotowym. Pozdrawiam. Metoda rozpalania górnego - na spodzie paleniska układasz dwie-trzy szczapy, na nich dwie-trzy kolejne poprzecznie, na górze drobniejsze kawałki drewna i rozpałka. Podpalasz rozpałkę i załadunek rozpala się powoli od góry. Oba regulatory od powietrza ustawiasz na maksymalny przepływ. Po kilkudziesięciu minutach załadunek się spali, pozostanie żar, na który dokłada się kolejną porcję drewna. Jeżeli dołożone drewno dobrze się zapali należy przymknąć regulator z powietrzem pierwotnym, regulator powietrza wtórnego można ustawić np. na połowę przepływu. Jak się mają Panów wypowiedzi do tego, co czytam w instrukcji wkładu: "w celu rozpalenia należy nałożyć suchego i możliwie najdrobniejszego rozłupanego drewna oraz kilka mniejszych szczapek, podpalić podpałką. Gdy powstanie warstwa żaru załadować palenisko odpowiednim paliwem. Wkład kominkowy ma konstrukcyjnie uwarunkowane spalanie niskowarstwowe. Oznacza to, że przeznaczony do spalania opał powinien być układany na węglu żarowym tylko jednowarstwowo. Należy zwrócić uwagę, że ułożenie wysokiego stosu powoduje dodatkową stratę ciepła (ponieważ spalanie odbywa się w górnej części czopucha - większość ciepła ucieka w komin)".... Jeżeli załadunek rozpala się bardzo dobrze to przymknij dolot powietrza pierwotnego, a wtórne ustaw na połowę przepływu. Spalanie będzie wtedy spokojniejsze i szyba nie powinna się tak bardzo zabrudzić. Przy takim spalaniu oprócz czarnej szyby mam dodatkowo czarne szamoty, gdyż wkład nie rozgrzewa się odpowiednio.. Paleniska rusztowe niezbyt głębokie, wymagają palenia małymi dawkami paliwa, jeśli chcemy mieć czysta szybę. Odległość części roboczej paleniska od szyby to zaledwie kilka centymetrów, wiec jak ogień hula, trudno by szybę omijał. Panie Piotrze, Pan był najbliżej tego, co zalecają konstruktorzy wkładu Dziś rozpalam metodą dolną, a dalej tak, jak zaleca instrukcja. Zobaczymy, co się będzie działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 30.03.2015 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Witam. Palenie górne daje dokładnie ten sam efekt co palenie małymi dawkami paliwa ... plus na tyle wysoką temperaturę, że sadza spala się sama zamiast osadzać się na szybie i wyłożeniu paleniska - czego nie daje takie palenie o którym piszesz I tyczy się to każdego rodzaju wkładu kominkowego - czy to bęzie Hajduk, czy jakakolwiek inna firma i model. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomkowa 30.03.2015 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Czyli mam wyrzucić instrukcję od tego wkładu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 30.03.2015 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Instrukcja dotyczy pewnej grupy uzytkownikow kladacych na kupe zaru 7 klockow az po sufit. Poniewaz producent domniemuje iz nie zrozumieja, ze moga popsuc sobie wklad, przedstawiono straszak ekonomiczny. Czyli mam wyrzucić instrukcję od tego wkładu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 30.03.2015 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 A nawet i wungla. tylko w panoramicznym niskim wkladzie, troche trudno byloby palic od gory Witam. Palenie górne daje dokładnie ten sam efekt co palenie małymi dawkami paliwa ... plus na tyle wysoką temperaturę, że sadza spala się sama zamiast osadzać się na szybie i wyłożeniu paleniska - czego nie daje takie palenie o którym piszesz I tyczy się to każdego rodzaju wkładu kominkowego - czy to bęzie Hajduk, czy jakakolwiek inna firma i model. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 30.03.2015 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Palenie górne nie da tego samego efektu co palenie małymi dawkami, jeśli podpalimy od góry dużą dawkę paliwa... Tomkowa, a jakie efekty dało palenie bez deflektora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.