yaneq 06.04.2008 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2008 Nie chcialbym tutaj wydawac konkretnych zalecen , powiem tylko na jakich produktach ja osobiscie skupiam swoja uwage.Sa to kominki firm : Ruegg (Szwajcaria)Jotul (Norwegia) Tarnava (Polska) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scur 07.04.2008 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 Nie chcialbym tutaj wydawac konkretnych zalecen , powiem tylko na jakich produktach ja osobiscie skupiam swoja uwage. Sa to kominki firm : Ruegg (Szwajcaria) Jotul (Norwegia) Tarnava (Polska) Fajnie yaneq, że polecasz Tarnavę. Niby mnie to cieszy bo własnie użytkuję ją pierwszy sezon. Ale.... jak pisałam kilka postów temu strasznie śmierdzi a czasie palenia .... i nie chce przestać. Czy jako osoba polecająca Tarnavę byłbyś w stanie to zjawisko wyjaśnić i czy mógłbyś coś poradzić ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaneq 07.04.2008 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 Nie chcialbym tutaj wydawac konkretnych zalecen , powiem tylko na jakich produktach ja osobiscie skupiam swoja uwage. Sa to kominki firm : Ruegg (Szwajcaria) Jotul (Norwegia) Tarnava (Polska) Fajnie yaneq, że polecasz Tarnavę. Niby mnie to cieszy bo własnie użytkuję ją pierwszy sezon. Ale.... jak pisałam kilka postów temu strasznie śmierdzi a czasie palenia .... i nie chce przestać. Czy jako osoba polecająca Tarnavę byłbyś w stanie to zjawisko wyjaśnić i czy mógłbyś coś poradzić ?? Witam Agnieszko Na poczatek moge stwierdzic , ze z cala pewnoscia Tarnava nie smierdzi . Wklad kominkowy juz wypalilas i zeliwo tak jak i naprzyklad garnki kuchenne nie ma prawa smierdziec. Prawie wszystkie wklady kominkowe wymagaja wypalenia z tytulu pozostalosci technologicznych z procesu produkcji oraz polozonych powlok ochronnych. Potem jednak po wypaleniu jest spokoj i zaden wklad a nie tylko Tarnawa nie smierdzi Zauwaz prosze , ze wklad jest bezzapachowy jesli w nim nie palisz albo tez palisz tylko umiarkowanie . Ten wstretny smrod powstaje dopiero przy silnym paleniu i dlatego z cala pewnoscia tak jak juz wczesniej koledzy zauwazyli nalezy bardzo dokladnie sprawdzic cala obudowe wkladu na obecnosc innych materialow dotykajacych do niego. Ponadto proponuje sprawdzenie calego ciagu dymnego tzn. uszczelnienie rury , jej kontakt z izolacja, kanal dymny Proponuje zlecic kominiarzowi sprawdzenie kanalu i wyrazenie opinii na temat ciagu. Zdarzaly sie juz przypadki ze akurat w kominie znaleziono ptasie gniazda . To tez moglo by tlumaczyc Twoje problemy . W kazdym razie to napewno nie Tarnawa tylko jakas obca substancja w poblizu ktora zaczyna dymic dopiero przy wysokiej temperaturze. Z drugiej strony tzw ostre palenie oznacza zawsze nie ekonomiczne spalanie z duza zawartoscia tlenu czyli powietrza z zewnatrz. Takie palenie nalezy ograniczac do minimum bo wiekszosc ciepla idzie w komin. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SIN 07.04.2008 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 Witam Juz za rogiem czaji się temat kominka. problem w tym że nie chcę żądnych wkąłdów, żadnego żelastwa. MOim marzeniem jest otwarty kominek taki że prawie będę mógł wejść do ognia Tlko że słyszałem że przy otwartych kominkach przekrój komina musi być koło 30 cm..... hm a ja mam 20 cm. Czy to plotka czy faktycznie otwarty kominek wymaga szerszego komina? I może ktos zna firmę która robi otwarte kominki, bo gdzie nie zadzwonie to wszyscy mi proponuja te przeklęte wkłady :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thinking 07.04.2008 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 Yaneq chcę Ci bardzo podziękować za opinię i mądre rady!!! Jestem naprawdę wdzięczna i wszystkie wezmę pod uwagę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaneq 07.04.2008 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 Yaneq chcę Ci bardzo podziękować za opinię i mądre rady!!! Jestem naprawdę wdzięczna i wszystkie wezmę pod uwagę. Pozdrawiam Dziekuje za mile slowa i daj znac o rezultatach poszukiwan Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 07.04.2008 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 SIN mam wrażenie że jeszcze nie wszędzie dzwoniłeś ... Co do komina do palenisk otwartych to dobiera sie trzy parametry: wysokość komina -wielkość paleniska - powierzchnie kanału dymowego . Dopiero odpowiednie dopasowanie tych parametrów doje prawidłowe działanie kominka otwartego . Darek B http://www.kafle-zdun.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaneq 07.04.2008 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 SIN mam wrażenie że jeszcze nie wszędzie dzwoniłeś ... Co do komina do palenisk otwartych to dobiera sie trzy parametry: wysokość komina -wielkość paleniska - powierzchnie kanału dymowego . Dopiero odpowiednie dopasowanie tych parametrów doje prawidłowe działanie kominka otwartego . Darek B http://www.kafle-zdun.com Darek B nie powinienes zapominac o najwazniejszym parametrze jakim jest stosunek otwartej powierzchni paleniska do kubatury pomieszczenia . Od tego doboru nalezy wszystko rozpoczynac albo konczyc. Jezeli dobor ten nie bedzie wlasciwy to pozostale trzy parametry sa bezuzyteczne. SIN mam wrazenie ,ze bedziesz musial temat bardziej doglebnie przeanalizowac. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 07.04.2008 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 Niestety ale nie mam aż tak wielkiego doświadczenia jak TY w budowaniu palenisk otwartych . Co prawda pomagałem ojcu w latach 80-tych budować takie kominki w domkach rekreacyjnych których w okolicy Żabiej Woli było sporo . Wiele z nich posiada nadal funkcjonujące kominki wykonane z szamotu budowane na ogół wraz z kominami a czasami dzieci klientów mojego ojca są moimi klientami. Niestety potem "poszedłem na zmarnowanie" budując kominki z wkładami . Obecnie moim największym "konikiem" jest budowanie palenisk szamotowych z zamkniętą komorą spalania oraz czego nie ukrywam takich zwykłych kominków z kafli i szamotu. W zeszłym roku wybudowałem dwa kominki otwarte wg projektu architekta i obydwa działają "tak sobie" . N i e w i e m jaki wpływ na ich złe działanie miał fakt że architekt kompletnie olał dobór wielkości paleniska do parametrów komina a skupił się na wielkości fasady do salonu. : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaneq 07.04.2008 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2008 Niestety ale nie mam aż tak wielkiego doświadczenia jak TY w budowaniu palenisk otwartych . Co prawda pomagałem ojcu w latach 80-tych budować takie kominki w domkach rekreacyjnych których w okolicy Żabiej Woli było sporo . Wiele z nich posiada nadal funkcjonujące kominki wykonane z szamotu budowane na ogół wraz z kominami a czasami dzieci klientów mojego ojca są moimi klientami. Niestety potem "poszedłem na zmarnowanie" budując kominki z wkładami . Obecnie moim największym "konikiem" jest budowanie palenisk szamotowych z zamkniętą komorą spalania oraz czego nie ukrywam takich zwykłych kominków z kafli i szamotu. W zeszłym roku wybudowałem dwa kominki otwarte wg projektu architekta i obydwa działają "tak sobie" . N i e w i e m jaki wpływ na ich złe działanie miał fakt że architekt kompletnie olał dobór wielkości paleniska do parametrów komina a skupił się na wielkości fasady do salonu. : Od architektow nie mozna wymagac znajomosci wysokiej sztuki stawiania kominkow w salonach i mieszkaniach. Dla nich to sa najczesciej wazne tylko zewnetrzne wymiary. Powracajac jednak do kominkow chcialbym Ciebie spytac jak w praktyce sprawdzaja sie pierscienie Ortnera i jak duzy jest na nich spadek temperatury oraz ciagu. Po drugie jak wyglada to rozwiazanie w porownaniu z systemem modulowym hypokausta od strony ekonomicznej wykorzystania ciepla. W gruncie rzeczy najistotniejsza jest temperatura wylotu spalin i spadek ciagu. Jakie masz doswiadczenia w tym zakresie ? Mysle , ze sprawnosc calego ukladu mozna z tymi rozwiazaniami jeszcze bardziej poprawic niezaleznie od lepszego komfortu konwekcji ciepla. Jestem rowniez zwolennikiem akumulacji i promieniowania ciepla a nie nadmuchu goracego powietrza. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 08.04.2008 04:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 Wybór pierścienie czy kanały zależy od kilku czynników . Po pierwsze czy będzie to system hypokausta czy tez DGP, najlepiej grawitacyjne , w tym drugim przypadku lepsze moim skromnym zdaniem lepsze są pierścienie . Pierścienie w układzie DGP dają rozłożenie emisji ciepła w czasie pracy i w połączeniu z masą kumulacyjną ciepłej obudowy gwarantują ze po skończeniu palenia jeszcze przez pewien czas DGP "dmucha ciepłem" do pomieszczeń. Systemy kanałów kumulacyjnych , szamotowych czy innych np Ortner , lepiej sprawdza sie w systemie hypokausta . Podstawą obliczeń ilości kanałów czy pierścieni jest temperatura spalin wychodzących z paleniska i tak przykładowo dla palenisk Dynamic [pionowych niskich] optymalna jest liczba 7 pierścieni tzn 6+1 zamykający lub zamiennie 2,5 mb kanałów . Dla prototypowego modelu G podłączyłem ponad 6mb kanałów szamotowych o wewnętrznym przekroju okrągłym fi 180 . Taki kanał odbiera około 70 st C na mb. Budując systemy biopalenik szamotowych izolowanych osiąga sie temperatury wewnątrz paleniska na poziomie 1000 st C , przy zaleceniach aby jednak nie przekraczać 850 , co daje możliwość podłączeń bardzo długich ciągów kanałów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 08.04.2008 04:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 Obliczenia wszelkich systemów kumulacyjnych zaczynamy "od końców układu " czyli rzeczywistej straty cieplnej komina , tu kłaniają sie kominy systemowe izolowane , plus kondensacja oraz temperatury spalin na wylocie z paleniska . Wszystko co pośrodku jest naszym kapitałem do zagospodarowania . Szczególna uwagę należy zwracać na materiały oraz przekrój kanałów kumulacyjnych , różnią sie one znacznie ilością ciepła łapanego na mb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolecik 08.04.2008 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 Witam, Jestem na etapie robienia hydrauliki wraz z kominkiem z płaszczem wodnym. Mam pytanie czy na tym etapie podłączać już docelowo kominek? Hydraulik oczywiście podłączy swoją drogą ale zastanawiam się czy podłączyć dolot świeżego powietrza oraz cały kominek do komina Pytam dlatego ponieważ na podłodze mam wylany dopiero chudy beton... Czy nie będzie problemu z podniesieniem kominka jeżeli później będzie robiona wylewka (bo słyszałem, że pod kominkiem nie daje się stryropianu). Przy okazji mam pytanie jaką dobrać moc kominka jeżeli do ogrzania mam około 220 m2, słyszałem, że 24kW będzie ok? Który z kominków byś polecił? Moje typy to Lechma PL-190 Standard (http://www.lechma.com.pl) oraz Amelia, Zuzia (z wężownicą?) (http://www.kratki.com)... Trochę wyszło bez ładu i składu ale przelałem wszystkie swoje wątpliwości Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaneq 08.04.2008 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 Darek B dziekuje za cenne uwagi. Interesuje mnie szczegolnie Twoj prototyp typ G a przede wszystkim praktyczna ocena jego pracy. Jesli mozna to prosze o odpowiedz na PRIV zeby nie zanudzac innych uczestnikow forum Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 08.04.2008 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 odpuściłem sobie Forum na kilka dni (wyjazd w teren) a tu ciekawe opisy. Dobrze by było wybrać z pełną świadmością, znajomością problemu. Zgadza się żadko kto orientuje się co lepsze, firmy preferują to co im "pasuje" Można podeprzeć się logiką bardzo ciężko trafić w idealne rozwiązanie, wydaje śię że akumulacja powietrzna, promieniująca to prymitywne rozwiązanie ( prawie jak piec kaflowy) łatwo przesadzić z temperaturą w jedną czy drugą stronę zero sterowalności i możliwości odłożenia nadmiaru ciepła na "potem" mizerna efektywność ja wybieram bufor jako magazyn, a nośnik to woda i mam to co barakuje temu wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SIN 08.04.2008 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 Dzięki za info, idę szperać i dzwnic dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KJN 09.04.2008 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Witam, nie odnalazłem informacji, w jaki sposób ukrywane są srebrne folie izolacji termicznej w kominkach. W moim przypadku patrząc na kratkę, widać we wnętrzu srebrna izolacje termiczną (folia aluminiowa przyklejona do wełny).Czy są jakieś sposoby, aby tę folię przyciemnić - pomalować, aby nie była taka świecąca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aguu 09.04.2008 15:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Witam!Przejrzałem od początku całe forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, dlatego pozwolę sobie zadać je tutaj.Chcę zrobić DGP na poddaszu i rozprowadzić ciepłe powietrze rurami o przekroju prostokątnym 5x15 cm w warstwach podłogi poddasza. Gdzie powinienem umieścić aparat nawiewny aby wszystko działało prawidłowo? Czy mogę to zrobić pod sufitem parteru chowając go pod okapem kominka (ze względów estetycznych i użytkowych pomieszczenia na poddaszu położonego bezpośrednio nad kominkiem chciałbym uniknąć montowania w nim aparatu nawiewnego)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaneq 09.04.2008 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Witam! Przejrzałem od początku całe forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, dlatego pozwolę sobie zadać je tutaj. Chcę zrobić DGP na poddaszu i rozprowadzić ciepłe powietrze rurami o przekroju prostokątnym 5x15 cm w warstwach podłogi poddasza. Gdzie powinienem umieścić aparat nawiewny aby wszystko działało prawidłowo? Czy mogę to zrobić pod sufitem parteru chowając go pod okapem kominka (ze względów estetycznych i użytkowych pomieszczenia na poddaszu położonego bezpośrednio nad kominkiem chciałbym uniknąć montowania w nim aparatu nawiewnego)? Witam ! Podobny temat byl juz omawiany.Przytocze teraz moja odpowiedz : Piec duzych problemow : 1.Trzy odrebne obiegi powietrza i wystepujacy problem synchronizacji temperaturowo - cisnieniowej w stosunku do jedynego napedu - kominka. Kazdy obieg ma inne parametry. 2. Bardzo dlugie drogi przeplywu powietrza w kanalach i potrzeba zastosowania nie jednego ale wielu wentylatorow. Przeplyw powietrza tylko srodkiem kanalu i duze opory zewnetrzne z tytulu braku spinu . Slaba akumulacja ciepla z tytulu niewlasciwego materialu przewodzacej rury. Dodatkowo: miejsce umieszczenia wentylatorow i dostep do nich w celach serwisowych bardzo utrudnione.Halas i awarie. 3. W przypadku zaniku pradu poddasze zimne. 4. DGP badzie powodowalo przypalanie kurzu i jego rozprowadzanie. 5. Rozwiazanie bedzie znacznie drozsze od DCP. W rezultacie stosunek korzysci do nakladu negatywny . Mysle , ze nie jest to niespodzianka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 09.04.2008 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Masz u mnie nominacje do Nagrody Nobla za pomysł zainstalowania wentylatora w okapie kominka... [ Wiesz TY dajesz to i TOBIE mogą dawać ] Obawiam sie jednak że tak wykonana instalacja dostarczy ci wielu wrażeń i taki drobiazg jak dalsze śledzenie tej nominacji umknie twojej uwadze.. Znam jednak wkłady kominkowe w których powietrze przepływające przez płaszcz grzewczy jest "pchane nie ssane " przez wentylator . Wentylator instalowane jest pod wkładem kominkowym lub za ściana tylna kominka. Dodatkowo powietrze ssane jest przez filtr i tym sposobem redukuje ilość kurzu i gazów ze spalonych drobin w instalacji Darek B http://www.kafle-kominki.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.