nk 09.11.2015 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 To są argumenty oparte na wiedzy przeciętnego sprzedawcy kominkowego. Żaden mnie nie przekonał do tego, by się nie skłonić do propozycji Foresta. Masz komfort, bo dostęp do jego wiedzy (i fantazji ), masz na wyciągnięcie ręki. Obaj jesteście ze Śląska... Ani przez chwilę nie liczyłem na to, że przekonam starych (w dobrym tego słowa znaczeniu) Zdunów. Podałem argumenty, które do mnie przemawiają, ale chętnie wysłucham innych racji. Ponieważ mam hopla na punkcie ucieczki ciepła (a jego nadmiaru też - np. ochrona przed słońcem w lecie), to powiedzcie mi Szanowni Zdunowie jak zrobić, żeby komin w domu nie był źródłem ucieczki ciepła. Przecież częściej nie palimy niż palimy, a więc tak sobie myślę, że takim kominem cały czas, powolutku następuje wymiana ciepła na moją niekorzyść. Rozumiem, że ten komin jest w pewnym stopniu izolowany, ale nie jest to te 30 cm wełny, które będę miał na dachu. Ot, taki mój argument... kolejny do zbicia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forscher 09.11.2015 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 W I T A J C I E czy ktoś z Was ma u siebie zamontowany kominek systemowy z Brunera http://kominki-godzic.sklep2.pl/bsk-02-eck-p-223.html?cPath=12_47 albo Spartherm SIM http://kominki-godzic.sklep2.pl/gotowe-zestawy-kominkowe-spartherm-sim-c-12_84.html? Jakie są Wasze opinie o tego typu kominkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 09.11.2015 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Ani przez chwilę nie liczyłem na to, że przekonam starych (w dobrym tego słowa znaczeniu) Zdunów. Podałem argumenty, które do mnie przemawiają, ale chętnie wysłucham innych racji. Ponieważ mam hopla na punkcie ucieczki ciepła (a jego nadmiaru też - np. ochrona przed słońcem w lecie), to powiedzcie mi Szanowni Zdunowie jak zrobić, żeby komin w domu nie był źródłem ucieczki ciepła. Przecież częściej nie palimy niż palimy, a więc tak sobie myślę, że takim kominem cały czas, powolutku następuje wymiana ciepła na moją niekorzyść. Rozumiem, że ten komin jest w pewnym stopniu izolowany, ale nie jest to te 30 cm wełny, które będę miał na dachu. Ot, taki mój argument... kolejny do zbicia. Raczej bym nie przeceniała tego, Nk. Nie jestem zdunem, ale mam prawie 8 metrów ceglanego komina stojącego wewnątrz domu między kuchnią, a salonem. Nad dachem jest go trochę ponad metr. Jakoś nie wydaje mi się, że powinien mieć dodatkową izolację poza tym kawałkiem, który przechodzi przez ocieplenie dachu. Większe straty ciepła można mieć przy żle zrobionym ociepleniu wokół wieńca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darter1 09.11.2015 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 (edytowane) Wita, mam problem. Posiadam kominek z pw od Ctm wraz z bufirem 500l w środku zbiornik na cwu 160l tez Ctm. Sterownik aria odmówił współpracy. Muszę kupić nowy i tu problem jaki sterownik proponujecie? Znalazłem takie propozycje Tatarek Rt-98G, ecoKOM lub St-392 zPID. Edytowane 9 Listopada 2015 przez darter1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 09.11.2015 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Ja używam farb emulsyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 09.11.2015 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Wita, mam problem. Posiadam kominek z pw od Ctm wraz z bufirem 500l w środku zbiornik na cwu 160l tez Ctm. Sterownik aria odmówił współpracy. Muszę kupić nowy i tu problem jaki sterownik proponujecie? Znalazłem takie propozycje Tatarek Rt-98G, ecoKOM lub St-392 zPID. Tatarek jest na bieżąco z naszymi potrzebami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 09.11.2015 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Ani przez chwilę nie liczyłem na to, że przekonam starych (w dobrym tego słowa znaczeniu) Zdunów. Podałem argumenty, które do mnie przemawiają, ale chętnie wysłucham innych racji. Ponieważ mam hopla na punkcie ucieczki ciepła (a jego nadmiaru też - np. ochrona przed słońcem w lecie), to powiedzcie mi Szanowni Zdunowie jak zrobić, żeby komin w domu nie był źródłem ucieczki ciepła. Przecież częściej nie palimy niż palimy, a więc tak sobie myślę, że takim kominem cały czas, powolutku następuje wymiana ciepła na moją niekorzyść. Rozumiem, że ten komin jest w pewnym stopniu izolowany, ale nie jest to te 30 cm wełny, które będę miał na dachu. Ot, taki mój argument... kolejny do zbicia.Nie wiem czy starość jest dobra (obojętne, w jakim znaczeniu:()... Komin systemowy stalowy z pewnością jest jakimś problemem "termicznym", jeśli nie jest kominem zewnętrznym...Dlatego wewnątrz domu, lepiej zbudować komin z cegieł. Jak hopel duży, można dodatkowo ocieplić wełną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 09.11.2015 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Dziękuję, Panie Piotrze. Czy w takim razie farbę emulsyjną strukturalną tez by Pan zastosował bez wahania? (taka mi się marzy) Nie znam. Jak ma skład podobny do zwykłej emulsji, to się pewnie nada. Chodzi o jak najmniejsze dodatki chemiczne, które podgrzane, będą nas wprowadzać w stan transcendentnej szczęśliwości (jak LSD;)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 09.11.2015 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 (edytowane) Witam.... farba - farbą ... ale że powierzchnia prawdziwego pieca, do jakiego ponoć aspiruje Salzburg, ma prawo (podobno według instrukcji napisanej przez producenta) nagrzewać się do temperatury 130 stopni ... ??? Poprosimy OnOff weź no pokaż, zeskanuj, albo zlinkuj nam ten fragment instrukcji.A jak npiszesz jeszcze że Twój komin nagrzewa siętak od Salzburga właśnie, to już w ogóle będzie to komedia dla nas i spora, rozczarowujaća niespodzianka dla wielu Forumowiczów, którzy w ten piec się "władowali" ...Pozdrawiam. Edytowane 9 Listopada 2015 przez Forest-Natura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 09.11.2015 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Witam.He ... faktycznie ... 90-140 stopni na powierzchni pieca producent podaje jako normalną pracę ... szkoda że wcześniej tej instrukcji nie widziałem ... bo mi się rypła się w ciągu jednej chwili piękna bańka mydlana w temacie opinii o całkiem dobrze zapowiadającym się produkcie ...OnOff ... a ten nagrzany komin u Ciebie to z Salzburga właśnie ?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 09.11.2015 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Forestowi pewnie chodzi o to, że Saltzburg, który ma całkiem sporą cenę, puszcza w komin (skoro on się tak ładnie nagrzewa), a potem siłą rzeczy w niebo niezłą ilość ciepła, a przecież ma to być piec /piecyk akumulacyjny. Czyli coś jest nie tak z tą akumulacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 09.11.2015 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 (edytowane) Witam. Salzburga widziałem "w ogniu" więcej razy niż Ty będziesz go widział jeszcze przez długi czas jego użytowania Moim błędem jak widać była ślepa wiara w dane, które podaje producent i to że sam go nie przemierzyłem zwykłym pirometrem ... Piec emitujacy około 150 stopni (wedle instukcji) w komin nie ma prawa go nagrzewać do tego stopnia o którym piszesz. A to że na powierzchni pieca temperatura nie może przekraczać ok. 80-ciu stopni ustalono grubo ponad sto lat temu. Nie chcę się o nic spierać - na pewno będziesz zadowolony z jego użytkowania ... Po prostu po tym co opisujesz rozczarowałem się relacją zwykłego użytkownika tego pieca. Myślę że nie tylko ja. Wracając do tematu, czyli do farby którą chcesz pomalować piec. Każda emulsja akrylowa zacznie się przypalać najnormalniej w świecie przy tych temperaturach na powierzchni pieca. Jasna będzie brązowieć a ciemna blaknąć i tracić kolor. Farba lateksowa będzie się robić w tej temperaturze "gumiata i ciągliwa". Pomaluj Salzburga farbą silikatową (krzemianową) przeznaczoną do elewacji. Trudno się je aplikuje - wymagają użycia pistoletu, albo 4-6 krotnego pokrycia wałkiem żeby nie było widać po nim smug. Są też farby stricte przeznaczone do takich rzeczy, np. firmy Ortner. Ale ich ceny skutecznie odstraszają chętnych do ich zakupów, a problematyczność ich stosowania już niejednemu sprawiła psikusa. Pozdrawiam. Edytowane 9 Listopada 2015 przez Forest-Natura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 09.11.2015 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 (edytowane) Witam.Z chęcią poczytamy, bo to dobra nauka i doświadczenie.Farby silikatowe lub cieńkowarstwowe tynki silikatowo-silikonowe polecam swoim klientom i sam używam od około 10-ciu lat. Po porstu sam je sobie dobrałem do materiałów kominkowych ze względu na ich wzajemną kompatybilność ... i to długo jeszce zanim sami producenci z branży na to wpadli. Nie ma tu znaczenia dla mnie ich marka ... ale być może (raczej na pewno) jestem dyletantem w tej sferze. Ale jak dotąd nie miałem negatywnych sygnałów że bladną, pękają, lub robi się z nimi coś dziwnego pod wpływem temperatur jakie można spotkać na obudowach kominków i pieców (każdych innych oprócz kaflowych). Przy stosowaniu wszelkich innych - wczęniej czy później jakieś problemy występowały.Pozdrawiam. Edytowane 9 Listopada 2015 przez Forest-Natura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 10.11.2015 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Bez obrazy mistrzu. To mi namieszałeś. Wynika z tego, że albo ja hajcuję za mocno i przegrzewam piec ... teoretycznie zgodnie z instrukcją, albo te temperatury w instrukcji są mocno przesadzone i Piotr Batura o tym wie, stąd jego opinia, ze emulsją można. Zupełnie szczerze pojęcia nie mam ile może być stopni na piecu, ale jest gorący. Ha! Spróbuję zagotować wodę. Jeśli mi się uda, to co najmniej 100 Nie dzisiaj, nie jutro, ale może gdzieś skombinuję pirometr. Przed zniszczeniem emulsji powyżej 70C przestrzegł mnie właśnie kier.d/s aplikacji ze Snieżki. Jemu też wierzę. Popracuję nad tematem farb silikatowych i Ortner. Bardzo dziękuję za porady. Dam tutaj znać za czas jakiś co z tego wyszło. Trochę dziwaczne oglądać piec dziesiątki razy (w ogniu!) i nie zorientować się co to jest warte... OnOff Dla mnie jasnym jest, że producentowi się pomieszało w główce, podczas pisania instrukcji. A sam Salzburg nie podoba mi się jeszcze z kilku innych powodów, lecz o tym pisałem już wcześniej, choć z rzadka. Maluj emulsją, przemalujesz za dwa trzy lata. Jak każdy biały piec, choćbyś go wymalował farbą z kosmosu. Mam dwa białe piece w domu:) 140 stopni na obudowie po dotknięciu zostawia bąble na rękach. Z ciepłym kominem może być tak, że przegrzewasz piec, bo jest on po prostu za mały do Twojego domu. Można małym piecykiem ogrzać większe gabaryty niż wynika to z jego wielkości i przeznaczenia, ale na jego zdrowie może to mieć zgubne skutki... No i generuje sporą stratę kominową (z której jesteś zadowolony jak bąk:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siuloon 10.11.2015 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Witam i proszę o poradę. Posiadam kominek z paleniskiem otwartym. Planuję jego przebudowę i zainstalowanie wkładu z rozprowadzeniem powietrza grawitacyjnie. Wkład ma wylot spalin fi 180, a komin to kamionka o przekroju 150. czy mogę podłączyć 180 do 150 tak żeby potem nie było problemu z dymem itp. Wkład będzie miał doprowadzenie powietrza z zewnątrz bezpośrednio. wysokość komina to około 7 metrów.Grzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 10.11.2015 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Witam.Niekoniecznie będzie pasować. Dużo zależeć będzie nie od średnicy wylotu z wkładu, ale od wielkości drzwiczek w nim. Napisz jakie konkretnie palenisko masz na myśli.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siuloon 10.11.2015 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 (edytowane) Witam. Niekoniecznie będzie pasować. Dużo zależeć będzie nie od średnicy wylotu z wkładu, ale od wielkości drzwiczek w nim. Napisz jakie konkretnie palenisko masz na myśli. Pozdrawiam. Witam i dziękuję za zainteresowanie tematem. Gabaryty zewnętrzne kominka to szerokość: 692 mm, wysokość: 611,5 mm, głębokość 400 mm. Wymiary fasady czyli części widocznej po zabudowie to: szerokość: 692 mm wysokość: 520 mm. Wkład Uniflam 700 Brałem pod uwagę też inne wkłady Uiflamu ,ale większość ma wylot spalin 200, a do mojego komina 150, to chyba całkiem nie pasuje. Pozdrawiam Edytowane 10 Listopada 2015 przez siuloon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zaper13 10.11.2015 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Pozwolę dołączyć się do dyskusji na temat Salzburga. Sam posiadam Salzburga L+1 i moje spostrzeżenia są całkiem inne niż "OnOff". Po pierwsze obudowa nie rozgrzewa się równomiernie to wynika z samej konstrukcji jak by nie patrzeć. Owszem osiąga w miarę podobną temperaturę ale dopiero 3-4 godzin po skończeniu się palenia wtedy się stabilizuje. Dla jasności "nagrzany" tzn. przyjemnie ciepły. Oczywiście nie mówimy o 100C. Na chłopskie oko ze 38-40C? Jeżeli twój jest nagrzany na tyle stopni co piszesz i do tego masz komin ciepły nasuwa się następujące pytanie czy dobrze operujesz wajchami które są przy kominku, bo temperatura 40 stopni to nieco za mało aby poczuć wielki gorąc. Ja na moim puki co dla testu 2 razy rozpaliłem tyle co podał producent i temperatura obudowy z boku osiągnęła max 78stopni, ale to dopiero po drugim pełnym paleniu dla testu przy pierwszym paleniu było 71 stopni i to było czuć. Mam wylot spalin z boku i kawałek rury stalowej (15cm) gdy rozgrzewam komin przy odpaleniu rura osiąga temperaturę 73stopni (po 20 minut od temperatury pokojowej), po czym zamykam obieg i wówczas temperatura spada szybko do 42 stopni gdzie pod koniec palenia osiąga 54 stopnie. Komin przechodzi mi przez pokój piętro wyżej i tam nie czułem aby był ciepły. Wszystko to mierzę pirometrem, najcieplejsze miejsce na kominku to szyba tam temperatura doszła pod koniec palenia do 330stopni. Puki co 2 razy paliłem na 100% ale w domu zrobił gorąco bardzo i czuć to było na każdej kondygnacji i pokoju (na jednym więcej na drugim mniej pokoju ale w każdym coś się ruszyło). A tak to popalam 4kg co drugi dzień rozdrobnionymi paletami. Puki co to dupa nie palenie czekam na zimę i wtedy zobaczę co te cudo potrafi, odkąd mam kominek ogrzewanie domowe mi się nie załączyło ale przyjdzie zima zobaczymy . Na razie założyłem arkusz kalkulacyjny gdzie notują temperatury w pokojach, temperatury na kominku, temperaturę zewnętrzną. No i jeszcze zastanawiam się nad sterownik do dopływu powietrza czy ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forscher 10.11.2015 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Salzburg L - ładne cacko... a poza tym miłe wspomnienia z Salzburgiem (jako miastem) Od kilku dni przygladam sie kwestii piecy akumulacyjnych. Planuje budowe domu z uzytkowym poddazem (okolo 118 m2 uzytkowej) W planie przewidziany jest kominek w salonie, ale chyba nie ma problemu w tym by kominek zastapić piecem akumulacyjnym. Pojawia sie kilka pytań.... czy jest to opłacalne? Czy piec akumulacyjny moze byc uzupełnieniem ogrzewania domu w ktorym głlownym źródłem ciepła miałby być gazowy piec kondensacyjny VITODENS 242-F ?Czy konieczne jest odpowiednie dopasowanie projektu pod isntalacje na przykład Salzburga? Jeżeli tak to jakie? Czy jest sens instalowania takich piecy w domach, gdzie głowny nacisk kładzie sie na energooszczędnośc (dobra izolacja scian, dachu, energooszczędne okna) ? A może to własnie do takich domów piece akumulacyjnepasuja jak ulał ? Pozdrav Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 10.11.2015 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Forsher przeczytaj post 912 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?228692-Inspiracje-kominkowe&p=6990005#post6990005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.