Kominki Piotr Batura 12.10.2016 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Rdzewiał od zewnętrznej strony. Budowa pieca była taka, że była właściwa konstrukcja, potem była wełna i to wszystko opatulone obudową z cienkiej blachy. Od dołu obudowa zewnętrzna zaczęła gnić, a potem zaczął przeciekać i tyle było palenia.Luknąłem dziś na moje wkłady wodne. Zero rdzy od spodu. Nówki sztuki! A przecież 10 lat śmigają.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 12.10.2016 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Czyżby okleiły się od środka smołą ? Taka dygresja... Właśnie w tych dniach będziemy wywalać u klienta M...ma a damy Romka KV025W01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 12.10.2016 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Czekam około 15 min myślę, ale teperatura na powrocie spada do około 38 C i to mi się nie podoba. Jakie temperatury zalecił / nastawił hydraulik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 13.10.2016 00:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 (edytowane) Z tym że nie wiem jak ustawić na sterowniku kratki msk że jak temperatura spada żeby pompy mi się wyłączył ponieważ mam tak że pięć nagrze je się do 55 C powrót jest około 40 C a pompa cały czas chodzi nie wiem jak to zmienić na sterowniku ? Wejdź w T2 i zmień temperaturę wł/wył pompy. Bez bufora lepiej trzymać zapas przed zagotowaniem, czyli zasilanie 70 *C a powrót 45 *C . Edytowane 13 Października 2016 przez animuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 13.10.2016 04:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 (edytowane) Czyżby okleiły się od środka smołą ? Taka dygresja... Właśnie w tych dniach będziemy wywalać u klienta M...ma a damy Romka KV025W01 Tak. Smoła zapewne przedostała się do wody i zakleiła płaszcz wodny od środka... Ślady rdzewienia widzę raz po raz we wkładach z szamotem. Bez znaczenia jest marka...Bez znaczenia temperatura na powrocie. Edytowane 13 Października 2016 przez Kominki Piotr Batura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.Paco. 13.10.2016 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 (edytowane) Panowie (Panie;) A ja mam pytanie o rurę doprowadzającą powietrze do kominka - nie wiem jeszcze jaki to będzie kominek ale pewnie z zamknietym paleniskiem. Żonie podobają się cytat" takie szerokie prostokątne". Myślałem nad rurą fi160 (czy dać większo i w projekcie mam tą rurę pod chudziakiem ALE jeśli prosto przejdzie przez ścianę fundamentową to wyjście znajdzie się w większości w gruncie. Stąd moje pytania:1. Czy można taką rurę puścić na chudziaku (mam 20cm ocieplenia)? Wtedy myślałem o kanale płąskim - jaki kanał użyć bo białę wentylacyjne mają mały przekrój (220x50max)...2. Z racji fi160 nie do końca żonie się podoba aby rura była ciągnięta do góry w domu przy ścianie albo na zewnątrz stąd pytanie....czy można wykorzystać czerpnię terenowa jak to się robi przy GWC - oddaloną od domu? (na zdrowy chłopski rozum tak ale zalaży mi na praktycznych radach) bo chudziak będzie zalewany w sobotę. A moze jakies inne sugestie? Pozdrawiam Edytowane 13 Października 2016 przez .:Paco:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 13.10.2016 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 (edytowane) a czy jest w tym przypadku różnicą, że w jednym urządzeniu pali się węglem, a w drugim drewnem ?Dla rdzewienia z zewnątrz, raczej nie... Natomiast siara z węgla, ma pewnie wpływ na niszczenie od strony ognia. W przypadku kominka, smoła z drewna konserwuje blachę - jak to słusznie zauważył Darek. Czasem w kotłowniach, tych starszych, jest sporo wilgoci. To pewnie też wzmaga rdzewienie (zewnętrzne). Edytowane 13 Października 2016 przez Kominki Piotr Batura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 13.10.2016 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Ok wiec plan mam taki Kanaly poprowadze sam. Na pietrze nad kominkiem dam kanaly podlogowe 5x15. Obloze welna na okolo 3 cm, co da wysokosc 11 cm. Podloga mam miec 15 cm wiec wychodzi 4 cm betonu - czy to wystarczy czy zmniejszyc grubosc welny na gorze i pod kanalem? Wyloty goracego powietrza dam gdzies na wysokosci 30 cm w scianie i na koncu zainstaluje kratki. Na poziomie gdzie znajduje sie kominek poprowadze 2 osobne kanaly 150-200 fi w suficie do dwoch pomieszczen. Wszystkie kanaly zostawie nad samym kominkiem - bedzie ich razem 6. Budowe kominka zostawie ekipie, ktora sie na tym zna. Czy tak przygotowane rozprowadzenie kanalow bedzie dobre? Zastanwiam sie jeszcze nad dodatkowym kanalem na drugim koncu salonu, powiedzmy jakies 4-5 metrow w poziomie od kominka. Po prostu chcialbym aby pomieszczenie bylo w miare rowno ogrzane, a nie ze z kominka bucha zar a na drugim koncu jest powiedzmy " w miare ok".W dużych salonach, czasem robi się dodatkowy punkt... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 13.10.2016 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Dla rdzewienia z zewnątrz, raczej nie... Natomiast siara z węgla, ma pewnie wpływ na niszczenie od strony ognia. W przypadku kominka, smoła z drewna konserwuje blachę - jak to słusznie zauważył Darek. Czasem w kotłowniach, tych starszych, jest sporo wilgoci. To pewnie też wzmaga rdzewienie (zewnętrzne). Wszyscy wiemy, że coś jest na rzeczy. Jesteś w 100% pewien, że niska temperatura powrotu nie zaszkodzi żadnemu kominkowi "bo to prymitywna konstrukcja"? Czy wydanie 300 zł na zawór pilnujący temperatury powrotu to jest aż taka zapora nie do przejścia przy kosztach całej instalacji na poziomie nastu albo kilkudziesięciu tysięcy złotych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 13.10.2016 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Wszyscy wiemy, że coś jest na rzeczy. Jesteś w 100% pewien, że niska temperatura powrotu nie zaszkodzi żadnemu kominkowi "bo to prymitywna konstrukcja"? Czy wydanie 300 zł na zawór pilnujący temperatury powrotu to jest aż taka zapora nie do przejścia przy kosztach całej instalacji na poziomie nastu albo kilkudziesięciu tysięcy złotych? Żeby mieć 55 na powrocie, musiałbym przerobić instalację. Tak jak pisałem, pracuje ona na poziomie 55 na wyjściu podczas mrozów. Generalnie zakres w granicach 50 stopni na wyjściu, jest przez większość sezonu. Nieuwaga i osiągniecie 60 staje się pretekstem do rozwodu... Ciągle szukam argumentu, który by mi uzmysłowił wadę mojej instalacji, którą mam w ciśnieniu, z podłogówkami, ze ścianami grzewczymi, całość w miedzi, do tego część w grawitacji jako bufor na wypadek zaniku prądu...... Straszą mnie oczywiście użytkownicy tego forum, ale nikt nie przytoczył praktycznego argumentu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 13.10.2016 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Przecież ja nie znam Twojej instalacji więc jak miałbym się wypowiedzieć. Takie ogólniki jak napisałeś niewiele mówią. Może gdzieś jest jakiś haczyk, o którym nie piszesz, a inni czytający wywodzą z tego wnioski, że takie wodotryski jak zabezpieczenie powrotu czy bufor są niepotrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 13.10.2016 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Odwracasz kota ogonem... Próbowałem Ci wytłumaczyć, dlaczego nie mam i nie będę miał zaworu utrzymującego 55 stopni na powrocie. Znakomita większość kominków z płaszczem w Polsce pracuje bez bufora i zaworu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forscher 13.10.2016 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 (edytowane) http://muratordom.pl/filmy/instalacje-w-domu/ogrzewanie/kominek-z-plaszczem-wodnym-w-pytaniach-i-odpowiedziach,0_45grshgi/ Edytowane 13 Października 2016 przez forscher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 13.10.2016 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Dla rdzewienia z zewnątrz, raczej nie... Natomiast siara z węgla, ma pewnie wpływ na niszczenie od strony ognia. W przypadku kominka, smoła z drewna konserwuje blachę - jak to słusznie zauważył Darek. Czasem w kotłowniach, tych starszych, jest sporo wilgoci. To pewnie też wzmaga rdzewienie (zewnętrzne). Tak myślałam o tym węglu. Możesz mi wyjasnić więcej na temat smoły z drewna ? Albo może pisałeś coś o tym na blogu, a ja niedoczytałam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jurgonka 13.10.2016 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Żeby mieć 55 na powrocie, musiałbym przerobić instalację. Tak jak pisałem, pracuje ona na poziomie 55 na wyjściu podczas mrozów. Generalnie zakres w granicach 50 stopni na wyjściu, jest przez większość sezonu. Nieuwaga i osiągniecie 60 staje się pretekstem do rozwodu... Ciągle szukam argumentu, który by mi uzmysłowił wadę mojej instalacji, którą mam w ciśnieniu, z podłogówkami, ze ścianami grzewczymi, całość w miedzi, do tego część w grawitacji jako bufor na wypadek zaniku prądu...... Straszą mnie oczywiście użytkownicy tego forum, ale nikt nie przytoczył praktycznego argumentu... Rdzewienie kominka z zewnątrz, kominek - otoczenie tylko z powodu zbytniej wilgotności pomieszczenia kominkowego, salonu. Rdza w kominku od strony spalin - możliwa tylko poniżej 38 stopni C - przy paleniu powietrzno suchym drewnem - dającym odczucie ciepła - gdy dotykamy go wierzchem dłoni . Poprawne podłączenie kominka do instalacji CO lub CWU to zapewnienie by kominek nie był najniższym miejscem instalacji. Korozja wewnątrz płaszcza wodnego do pominięcia, bez znaczenia czy instalacja zamknięta czy otwarta. Musi być tylko poprawnie wykonana. Mój kocioł poprawnie zamontowany ma 33 lata, są ślady rdzy w kanałach pionowych w dole kotła, ale nie jest to problem. Płaszcz wodny w nadstawce na kominek jest "wysoko" w stosunku do instalacji i pomimo upływu 10 lat nie widzę rdzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 15.10.2016 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 [/u][/b] Rdzewienie kominka z zewnątrz, kominek - otoczenie tylko z powodu zbytniej wilgotności pomieszczenia kominkowego, salonu. Rdza w kominku od strony spalin - możliwa tylko poniżej 38 stopni C - przy paleniu powietrzno suchym drewnem - dającym odczucie ciepła - gdy dotykamy go wierzchem dłoni . Poprawne podłączenie kominka do instalacji CO lub CWU to zapewnienie by kominek nie był najniższym miejscem instalacji. Korozja wewnątrz płaszcza wodnego do pominięcia, bez znaczenia czy instalacja zamknięta czy otwarta. Musi być tylko poprawnie wykonana. Mój kocioł poprawnie zamontowany ma 33 lata, są ślady rdzy w kanałach pionowych w dole kotła, ale nie jest to problem. Płaszcz wodny w nadstawce na kominek jest "wysoko" w stosunku do instalacji i pomimo upływu 10 lat nie widzę rdzy.Dziekuję Ci za ten post... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
StefanW 15.10.2016 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 [/u][/b] Rdzewienie kominka z zewnątrz, kominek - otoczenie tylko z powodu zbytniej wilgotności pomieszczenia kominkowego, salonu. Rdza w kominku od strony spalin - możliwa tylko poniżej 38 stopni C - przy paleniu powietrzno suchym drewnem - dającym odczucie ciepła - gdy dotykamy go wierzchem dłoni . Skąd ta wielkość 38stC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jurgonka 15.10.2016 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Poniżej 38stC następuje kondensacja wody w spalinach, bez względu na skład chemiczny spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
StefanW 15.10.2016 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Poniżej 38stC następuje kondensacja wody w spalinach, bez względu na skład chemiczny spalin. To nie tak. Para nie rozróżnia w jakim "towarzystwie" się znajduje ale jest uczulona na temperaturę i ciśnienie cząstkowe. Współzależność tych dwóch ostatnich decyduje czy para się skropli czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jurgonka 15.10.2016 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Żeby fizyka była tak prosta - niestety nie jest. Temperatura i ciśnienie nie są jedynymi wyznacznikami kondensacji, dlatego nikt nie podaje temperatury zabezpieczającej przed kondensatem. Precyzyjnie;) najlepiej trzymać na powrocie 50 st C, Na wyjściu z kotła bywa, że mam 40 st C powrót zimny i kocioł już ma 33 lata. Fizyka nie jest prosta i znajomość jednego prawa nie wyczerpuje opisu rzeczywistości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.