Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KOMINKI - Pomoge i doradze we wszystkim co dotyczy kominków.


alterm

Recommended Posts

Wbudowane materiały zwłaszcza te najbliżej ognia

paleniska itd..trzeba najpierw suszyć "przyzwyczajać" do ognia, a nie na drugi dzień jak się zbuduje, napier...ć drewna do pełna i jarać na maxa.:lol2:

 

Przecież woda technologiczna wtedy aż się gotuje tam wewnątrz tych materiałów i ciśnienie rozrywa wiązania, to samo dotyczy tego pękniętego betonu.

Drewno w kominku też trzaska.

 

Jak się długo nie paliło w kominku, to pierwsze wsady powinny być mniejsze, żeby opędzić wilgoć.

Bo słychać jak wszystko trzeszczy,a jak trzeszczy to gdzieś pęka.:D

 

 

 

Witajcie,

no to uzupełnie może informację bo nie "napie.... do pełna i nie paliłem na maxa na drugi dzień".

Kominek został pierwszy raz zapalony jakiś miesiąc po zbudowaniu. Pierwsze wkłady były raczej małe i samo palenie trwało 1-3 godziny. Żaden beton nie popękał bo tam nie ma betonu, tylko jak pisałem - ciepłe płyty CPA, zazbrojone siatką w kleju/zaprawie zduńskiej a na to tynk knauf goldband.

W okolicy drzwi są wyklejone płytki gresowe na zaprawę elastyczną atlas plus. Widoczne na zdjęciu "pęknięcie" to oderwana płytka od zaprawy, bo jak pisałem sama płytka odpadła a kolejną chciałem "wyjąć" tylko ją podtrzymuje inna płytka (pionowa).

 

Wracając do pytania - rozumiem, że prawdopodobną przyczyną takie odpadania gresu może być brak odpowiedniej dylatacji od blachy kominka? Czy sama zaprawa elastyczna jest OK? Jak się przykleja w tym miejscu kamień (np. granit) ?

 

Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

...j a na to tynk knauf goldband.

W okolicy drzwi są wyklejone płytki gresowe na zaprawę elastyczną atlas plus.

 

Ani jedna, ani druga zaprawa nie nadaje się do tego celu.

To jest przyklejone do tego goldbanda?

To jest tynk na bazie gipsu (proszę mnie poprawić, jeżeli się mylę), a żadnego gipsu do czegoś, co się nagrzewa używać nie można.

Atlas plus (przeczytaj na worku) - zaprawa oparta na dyspersjach polimerowych - to tak jakbyś przykleił coś do kominka butaprenem (z dodatkiem piasku i cementu). Zaprawy elastyczne mogą puszczać już powyżej 70st.

Brak dylatacji oczywiście też mógł to rozwalić. Każdy z ciosów mógł być śmiertelny - że użyję terminologii kryminalistycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animus, mnie sie wydaje, że tam pod spodem jest doprowadzenie powietrza, ale... jak ono tam dalej wedruje. Poza tym proponowałabym sprawdzić jak jest uszczelniona szyba w drzwiczkach. W moim „bylejakim” góra szyby miala szczelinkę :yes:

Takich " tańszych " piecykach i wkładach często tak jest że dolot z zewnątrz jest tylko pod ruszt ...... a najwięcej powietrza potrzeba "od góry " .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich " tańszych " piecykach i wkładach często tak jest że dolot z zewnątrz jest tylko pod ruszt ...... a najwięcej powietrza potrzeba "od góry " .

"Powietrze prymarne jest doprowadzone

bezpośrednio do palącego się paliwa (zazwyczaj przez popielnik i ruszt) i jest wykorzystane w pierwotnej

reakcji spalania. " - jest to cytat z instrukcji wkładów które tutaj na forum sprzedaje Zdun Darek B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytki przyklejone do płyt CPA a nie do tynku.

Płyty CPA nie popękały.

Zaprawa nie popękała.

 

Odpadły płytki od zaprawy.

 

Teraz dopiero obejrzałem Twoje zdjęcia - pardon.

Skuj tę zaprawę, która była pod płytkami, bo jest za blisko ramy wkładu - możliwie dużo odstępu w tym miejscu.

Rzeczywiście lepiej jeszcze raz spróbować zamocować je do samych płyt. Odkurz, przemyj obie powierzchnie. Dobrze byłoby to jakoś zamocować kształtowo - z jednej strony widzę kątowniczek, który ma podtrzymywać płytkę - on Ci mógł ją po prostu odłamać - wkład idzie do góry przy paleniu. Nie może być to w tym miejscu podparte.

Czyli płytka ma być związana tylko z obudową.

Jakiś klej zduński lub awaryjnie czerwony silikon (280-300 st. C), fuga pomiędzy powierzchnią obudowy i krawędzią płytki (na zewnątrz) z silikonu do fug w odpowiednim kolorze.

Najlepiej jakbyś użył jeszcze wkrętów, co wiązałoby się z przewierceniem tych płytek, co jest wykonalne (wiertło widiowe bez udaru i chłodzenie wodą przy wierceniu - powoli i delikatnie). Są wkręty do betonu - nie mogą być wkręcone w płyty zbyt ciasno.

 

To wszystko pracuje, Stal się rozszerza mocniej niż gres, zaprawy się kurczą, wkład się przemieszcza, deformuje.

Dylatacje i brak sztywnych połączeń - to recepta. No i żeby tam mogło krążyć powietrze, schładzając to.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Powietrze prymarne jest doprowadzone

bezpośrednio do palącego się paliwa (zazwyczaj przez popielnik i ruszt) i jest wykorzystane w pierwotnej

reakcji spalania. " - jest to cytat z instrukcji wkładów które tutaj na forum sprzedaje Zdun Darek B

 

Jeśli cytujesz jakąś instrukcję obsługi to zacytuj w całości !

Pirimar............

Sekundar........

Tercjal.............

Dodaj kiedy zamyka się primar.

 

W najnowszych wkładach , A.D. 2016 , PRIMAR czyli powietrze pod ruszt można jedynie zamówić jako opcje . Zawsze we wkładach Romotop jest to jednak powietrze z zewnątrz budynku.

 

W Twojej wersji jest to jedynie MANIPULACJA ...........

Romotop-Heat-C-2g-L-87.51.42.21-.jpg

Edytowane przez Zdun Darek B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cytujesz jakąś instrukcję obsługi to zacytuj w całości !

Pirimar............

Sekundar........

Tercjal.............

Dodaj kiedy zamyka się primar.

 

W najnowszych wkładach , A.D. 2016 , PRIMAR czyli powietrze pod ruszt można jedynie zamówić jako opcje . Zawsze we wkładach Romotop jest to jednak powietrze z zewnątrz budynku.

 

W Twojej wersji jest to jedynie MANIPULACJA ...........

 

Zacząć by należało od tego, że instrukcje są żałośnie napisane (język czeski, polski czyli groch nz powidłem) a to świadczy o tym jak się traktuje klienta... jak chcesz to możemy dyskusję toczyć dalej w osobnym wątku żeby innych nie zanudzać. A jest tam sporo ciekawych kwiatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka technika jest zaprzeczeniem sprawnego, całkowitego, zupełnego spalania.

 

 

Przeczytaj o czym piszesz zamiast pisać bzdury....

Jak na podstawie FRAGMENTU całości możesz sobie wyrobić tak kategoryczne zdanie ?

Masz pokazany tylko dolny fragment systemu dostarczania powietrza ...

 

Popatrz na ten obrazek i napisz co widzisz .

W jaki sposób i gdzie dostaje się powietrze do paleniska ??

55a.jpg

Edytowane przez Zdun Darek B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich " tańszych " piecykach i wkładach często tak jest że dolot z zewnątrz jest tylko pod ruszt ...... a najwięcej powietrza potrzeba "od góry " .

 

Tutaj raczyłeś zaznaczyć "tańszych" (oczywiście w cudzysłowiu żeby na wstępie zdołować ideę taniości) .....jest tylko pod ruszt.

Więc chciałem Ci zaznaczyć, że to czym Ty handlujesz też w większości powietrze daje pod ruszt bo powietrze pierwotne (po Twojemu prymarne) jest powietrzem podstawowym w procesie spalania.

Tobie chodził tylko i wyłącznie o zdeklasowanie wszystkiego co nie jest od Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytki przyklejone do płyt CPA a nie do tynku.

Płyty CPA nie popękały.

Zaprawa nie popękała.

 

Odpadły płytki od zaprawy.

 

Tego typu rozwiązań należy unikać. Doklejanie od spodu, w tym miejscu, jest ryzykowne jak jazda na rowerze bez trzymanki. Do tego po dziurach. :D

 

Jeśli już muszę tam coś dać - płytkę, kafel, kamień, zachowuję odstęp ok 1 cm. Wlatujące tą szczelinją powietrze, schładza element. Dodatkowo konstruuję podciąg z kątownika, który wiążę z obudową, a nie z wkładem kominkowym. Podparcie nie powinno być sztywne, musi uwzględniać różnice rozszerzalności cieplnej stali i ceramiki (betonu). Taśma z włókna szklanego to dobry amorek....Cienki kątownik + cienka uszczelka (10 mm szer), lub gruby kątownik + gruba uszczelka (25 mm szer). Dobór zależy od gabarytów podwieszanego elementu. Czasem trzeba dać odciąg kątownika do ściany...Wszystko trochę trudne bez czuja i doświadczenia, ale po kilku porażkach, naumiałem się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animus, mnie sie wydaje, że tam pod spodem jest doprowadzenie powietrza, ale... jak ono tam dalej wedruje.

Podobno to na turbinę, która przez ten otwór tłoczy powietrze zimne z zewnątrz lub wnętrza pomieszczenia do dodatkowej obudowy DGP.

 

Płyty CPA nie popękały.Zaprawa nie popękała.Odpadły płytki od zaprawy.

Doczytałem że do płyt CPA są specjalne kleje, może nim przyklej do samej płyty CPA, zostało Ci go trochę?

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...