an-bud 03.09.2008 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2008 hm.....to ja teraz sobie pozwolę na pytanie ciut z innej beczki... czy da się tak zrobić obudowę kominka, by nie było szpar (3-4 cm) między wkładem a obudową widocznych od frontu...? wystarczy 5mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nitubaga 03.09.2008 16:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2008 hm.....to ja teraz sobie pozwolę na pytanie ciut z innej beczki... czy da się tak zrobić obudowę kominka, by nie było szpar (3-4 cm) między wkładem a obudową widocznych od frontu...? wystarczy 5mm hm.... tak właśnie myślałam...że coś jest nie tak... otóż pewna ekipa zrobiła kominek u mojej sąsiadki (bliźniak) właśnie z takimi dziurami, gdy z nimi rozmawiałam powiedzieli, że tak ma być, że tak się robi, bo - i tu niespodzianka - tymi dziurami ucieka gorące powietrze na zewnątrz.... na moje pytanie: że od tego są przecież kratki w górnej części obudowy zostałam poinformowana...że wszyscy tak robią bo tak się robi ...i już... oczywiście ani słóweczkiem o czymś takim jak rozszerzanie się wkładu - tak się robi i już.... ps. an-bud wiem, że to dopiero śpiewka przyszłości, ale pracujesz może czasami w Stolycy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 03.09.2008 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2008 zdarzyło się parę razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nitubaga 03.09.2008 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2008 zdarzyło się parę razy oooooooooooooooo to może byśmy się tak no - dogadali.... ja mam potrzebę kominka, Ty wiesz jak temu zaradzić....co? tylko obudowy też robisz? a kominek zwykły rekreacyjny...bez wygibasów...w postaci płaszcza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 03.09.2008 17:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2008 do końca roku jestem zajęty, przyszły jescze moze coś wcisnę. W odnośniku "zdjęcia ruinki" jest obok inny album autora jest tam część kominków "popełnionych" moimi rękoma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nitubaga 03.09.2008 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2008 ja właśnie patrze na te Twoją ruinkę o oczom nie wierzę.... ale idę do komentów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Time 03.09.2008 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2008 Moze ktos mi doradzi za jakiej firmy kominkami sie rozgladac??Nie mam o tym pojecia i nie chce kupic kominka z którego bede niezadowolony.Chodzi mi o kominek z plaszczem wodnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yanuszd 03.09.2008 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2008 Posiadam dom szkieletowy ok. 110 m2, planuję wykonanie tradycyjnej instalacji c.o opartej o piec zasypowy, jako drugie źródło ciepła rozważam kominek powietrzny, mam wkład 14 kW. Nie wiem co lepsze - ogrzewanie nawiewowe, czy zakup i montaż wymiennika ciepłowodnegohttp://www.allegro.pl/item413130578_413130578.htmlJaką sprawność mogę osiągnąć takim wymiennikiem? Kominek zlokalizowany będzie w centralnym punkcie domu. Jeżeli wykonam ogrzewanie nawiewowe jak zapewnić c.w.u.? Wkład nie posiada oryginalnie przygotowanego wyjścia na doprowadzenie powietrza do paleniska, czy warto ryzykować i wykonać takowe we własnym zakresie, np wycinając otwór? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 04.09.2008 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 Posiadam dom szkieletowy ok. 110 m2, planuję wykonanie tradycyjnej instalacji c.o opartej o piec zasypowy, jako drugie źródło ciepła rozważam kominek powietrzny, mam wkład 14 kW. Nie wiem co lepsze - ogrzewanie nawiewowe, czy zakup i montaż wymiennika ciepłowodnego http://www.allegro.pl/item413130578_413130578.html Jaką sprawność mogę osiągnąć takim wymiennikiem? Kominek zlokalizowany będzie w centralnym punkcie domu. Jeżeli wykonam ogrzewanie nawiewowe jak zapewnić c.w.u.? Wkład nie posiada oryginalnie przygotowanego wyjścia na doprowadzenie powietrza do paleniska, czy warto ryzykować i wykonać takowe we własnym zakresie, np wycinając otwór?Jeżeli masz kominek centralnie, to rozprowadzenie grawitacyjne powietrza załatwi Ci wspomaganie ogrzewania. Co do doprowadzenia powietrza. Zapewne chodzi Ci o doprowadzenie powietrza z zewnątrz. Na pewno nie możesz ciąć dziury w wkładzie. Do tego są albo specjalne przystawki (do niektórych kominków) albo specjalne kominki z odpowiednim wejściej, albo po prostu odpowiednia obudowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 04.09.2008 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 taki wymiennik jest ok ale nie w takiej formie, spójrz na fotkę gdzie widać wnętrz i rury poprzeczne, i pomyśł jak można taki przewód dymowy wyczyścic... ja bym wolał (i chyab kiedyś tak zrobię) wymienniki z przepustnicą, gdzie gdy puszczamu dym na wymiennik idzie on jakoby bokiem a gdy "wyłączamy" funkcję c.o. otwieramy główny kanał przelotowy niczym rura prosta, dla mnie ważna zaleta to możliwość decydowania o tym czy chcę czy nie używać kominka jako źródła ciepła dla c.o. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 04.09.2008 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 Witam Kominkowców. Mam do Was pilne pytanie.Jaką nasadę dajecie na komin?Zwykła żaroodporna, z daszkiem czy ze "strazakiem"? Ja chciałem dac z daszkiem, ale sprzedawca namącił mi, że będzie gorszy ciąg i kominiarz może miec opory przy odbiorze. Dane:I strefa wiatrowa- chyba (nie trzeba" wspomagaczy" ciągu.Komin z cegły pełnej bez wkładuOtwór 140x270.Kominek zwykły, bez PW, może będzie DGP.Dziekuję za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 04.09.2008 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 Drugie pytanie, ale z innej dziedziny.Jaki minimalny musi być przekrój otworu okgągłego wentylacyjnego przy wentylacji grawitacyjnej? W przepisach cos piszą o fi 160.Mnie pasuje dac wetylację w łazience rura ponad dach fi 120-130.Jesli dam taki jak chce to moga byc problemy przy odbiorze?Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kangurka 04.09.2008 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 Witam,Jesteśmy na etapie właściwym do montażu kominka tj. po tynkach i wylewkach. Dom 220m2 z poddaszem użytkowym, kominek bedzie stał na parterze w salonie gdzie jest otwarta przestrzeń na piętro. Planujemy wentylację mechaniczną z rekuperatorem i GWC. Kominek czysto rekreacyjny.i teraz mam kilka pytań:1. Czy przy sporadycznym odpalaniu kominka potrzebna jest jakakolwiek rura stalowa do komina?2. Jaki jest odpowiedni wkład do zastosowania przy wentylacji mech, reku i GWC - i uwaga - potrzebujemy modelu, który doprowadzenie powietrza do komory spalania miałby z tyłu ( ew. z boku) ale nie od dołu. Marzy nam się wkład, który stałby na poziomie podłogi ( do tego obudowa portalowa)3. Cały kominek chciałabym w cenie ok. 10 tys. ze wszystkim na gotowo. A więc wkład max do 4 tys...Proszę o poradę i dziękuję za odpowiedź.Kangurka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Time 06.09.2008 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2008 Moze ktos mi doradzi za jakiej firmy kominkami sie rozgladac?? Nie mam o tym pojecia i nie chce kupic kominka z którego bede niezadowolony. Chodzi mi o kominek z plaszczem wodnym. Prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesien2004 08.09.2008 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2008 witam, zastanawiam się nad kupnem kominka z firmy MCZ... I ten kominek wśrodku jest jasno beżowy a nie czarny... Czy ktoś użytkuje taki kominek? Czy to się brudzi? A jak szyba? Jest tak system wietrzenia szyby i ma się ponoć nie brudzi... ale czy tak jest naprawde? pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
magda158 11.09.2008 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2008 do końca roku jestem zajęty, przyszły jescze moze coś wcisnę. W odnośniku "zdjęcia ruinki" jest obok inny album autora jest tam część kominków "popełnionych" moimi rękoma Witam, mam pytanie. Jestem na etapie zabudowy kominka. Rozważamy możliwość samodzielnego podłączenia wkładu (ceny takiej usługi jak i terminy są trochę porażające dla nas - stąd pomysł). Ponieważ nie jesteśmy specjalistami dlatego przydałby nam się projekt i kilka dobrych rad - konkretnie chodzi mi o wszystkie składowe takiego podłączenia - co, gdzie, w jakich odległościach i kolejności (nie mówię o wyglądzie końcowym bo to już mam). Kominek trochę nas kosztował więc nie chcemy zniszczyć go złą zabudową ale wydaje mi się że można to wykonać samemu przy małej pomocy specjalisty... Nie mówię że jesteśmy tak zupełnie i całkiem zieloni - coś tam wiemy ale pytań też mamy mnóstwo. Czy byłbyś skłonny coś takiego przygotować (np. odpłatnie) po podaniu szczegółów, jeśli tak to proszę o kontakt na maila: [email protected]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 12.09.2008 05:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2008 Możesz pytać tu na forum ( bez kasy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lonly 12.09.2008 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2008 Witam wszystkich !!Naśladując Rydza i po prześledzeniu wątków na forum Muratora postanowiłem sam zbudować kominek. Zmieniłem tylko technologię izolacji obudowy tzn. zamiast wełny użyłem odpornych na temperaturę prostek perlitowych. Wkład Tarnawa 16 Kw. Kominek będzie miał wyloty ciepłego powietrza z przodu i z tyłu kratka z żaluzją jak również odejście do DGP. Dodatkowa rura idzie do pokoju poza DGP grawitacyjnie - jako alternatywa.http://img527.imageshack.us/img527/4729/dsc05104rj1.th.jpghttp://img527.imageshack.us/img527/9338/dsc05109vq4.th.jpghttp://img111.imageshack.us/img111/8015/dsc05110fw8.th.jpghttp://img111.imageshack.us/img111/6323/dsc05106ce0.th.jpghttp://img111.imageshack.us/img111/4154/dsc05111ht2.th.jpgJednak w tym momeńcie mam następujące watpliwości:1. Czy okap robić z GK i wełną czy pociągnąć obudowę dalej już prostkami perlitowymi( mam jeszcze tego towaru) - boję się że dalsza obudowa z Ytonga będzie za cięzka a podłoga nie wzmacniana na taki ciężar.2. Czy usytuowanie kratek w czopuchu poziomo lub pionowo ma jakieś znaczenie?3. Do kratek chcę zastosować kasety i rury - jakiej długości poniżej wlotu do DGP (150 mm)powinna się kończyć rura od kratki żeby nie zaciągało zimne powietrze z kratki do DGP?4. Czy odległość izolacji do wkładu 10 cm jest wystarczająca?5. Czy wlot zimnego powietrza nie jest za mały 20cm *40 cm?6. Czy do komory dekompresyjnej która będzie nad przewodem kominowym muszę wprowadzić kratki wentylacyjne?7. Czy czujnik od regulatora obrotów turbiny wprowadzić do rury DGP(problem z uszczelnieniem) czy bezpośrednio do okapu?8. Prostki od wewnątrz chcę otynkować glinką szamotową żeby się nie pyliło a może.... nie ma potrzeby?Zastanawiam się jeszcze nad wykończeniem obudowy - z frontu będzie okno granitowe a co powyżej i po bokach? GK czy lepiej stiukiem?Licżę na jakieś uwagi i propozycję a być może wskazanie błędów.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
magda158 12.09.2008 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2008 hm tak to chyba ciężko będzie, no ale mogę spróbować: kominek jest przelotowy dwustronny montowany w ścianie (grubość ściany to około 30cm a kominka około 50cm. W jednym pomieszczeniu ma być zlicowany ze ścianą, w drugim będzie wysunięty. Dodam że kominek jest pionowy, jedne drzwi uchylne, drugie przesuwane do góry (może ma to znaczenia przy wentylacji. Wstawiając kominek w ścianę ile musi być odstępu pomiędzy już zabezpieczoną ścianą a kominkiem (zabezpieczona ściana to ściana obudowaną płytą żaroodporną).Jeśli w jednym pokoju kominek ma być zlicowany ze ścianą a dokładniej ma nie wystawać przed ścianę to chyba tak czy inaczej musi być trochę cofnięty czy tez nie musi, jeśli ma być cofnięty to ile (są jakieś wskazania do tego??Gdzie należy zostawać otwory (czy w okół szyby czy tylko od góry? jakie te otwory muszą być? Czy z jednej i drugiej strony muszą być?Czy zwykły gres nadaje się do obudowy kominka zamiast kamienia lub kafli piecowych?A masz może jakiś schemat podłączenia kominka (tak żeby było wiadomo jakie tam części składowe (jakieś przepustnice, kratki itp?) Dobra na razie tyle Magda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 12.09.2008 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2008 hm tak to chyba ciężko będzie, no ale mogę spróbować: kominek jest przelotowy dwustronny montowany w ścianie (grubość ściany to około 30cm a kominka około 50cm. W jednym pomieszczeniu ma być zlicowany ze ścianą, w drugim będzie wysunięty. Dodam że kominek jest pionowy, jedne drzwi uchylne, drugie przesuwane do góry (może ma to znaczenia przy wentylacji. Wstawiając kominek w ścianę ile musi być odstępu pomiędzy już zabezpieczoną ścianą a kominkiem (zabezpieczona ściana to ściana obudowaną płytą żaroodporną). Jeśli w jednym pokoju kominek ma być zlicowany ze ścianą a dokładniej ma nie wystawać przed ścianę to chyba tak czy inaczej musi być trochę cofnięty czy tez nie musi, jeśli ma być cofnięty to ile (są jakieś wskazania do tego?? Gdzie należy zostawać otwory (czy w okół szyby czy tylko od góry? jakie te otwory muszą być? Czy z jednej i drugiej strony muszą być? Czy zwykły gres nadaje się do obudowy kominka zamiast kamienia lub kafli piecowych? A masz może jakiś schemat podłączenia kominka (tak żeby było wiadomo jakie tam części składowe (jakieś przepustnice, kratki itp?) Dobra na razie tyle Magda Przepływ powietrza wentylującego obudowę to min. 5cm usytuowanie (głębokość) paleniska zależy od wykończenia obudowy papmiętać trzeba o przestrzeni wentylacyjnej i grubości obudowy otwory tzn szczelina przy ramce drzwiczek, powinna być nad, pod i z boków, 5 do 7mm wystarczy. Gres może być schemat? jest na paczkach z wełną alu ( do 600 stopni) Dopływ powietrza do wentylacji (to pod palenisko) min. 100cm2 na każdy kw mocy, może być więcej kratki zmniejszają przepływ powietrza o 30% i więcej !!! wylotów przy grawitacyjnym rozprowadzeniu - tyle co wlotu. Rura dymowa i kolano pod kątem min. 45 stopni , ale lepiej około 60 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.