Forest-Natura 04.02.2009 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2009 Witam.Rogacek - nie będzie działać. Prawa fizyki.Ale możliwe do wykonania, tyle że nieco inaczej pod względem technicznym.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Player 04.02.2009 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2009 WitamMój wykonawca poleca mi kominek do "ciągłego palenia" firmy DOVRETyp 2100 C3(drzwi klasyczne) lub S3(drzwi nowoczesne)- 3 szybylink http://dovre.com.pl/upload/File/promocja/2100s.pdfDom z poddaszem użyt. ma 155 m2/kubatura 430m3Rozprowadzenie ciepłego powiertrza na poddaszu.Pytanie1. Czy to dobra firma?2. Czy jest Ci znany ten typ kominka?3. Czy spełni swoją rolę- wystarczająca moc itd..proszę o poradępozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PAPROCIAK 04.02.2009 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2009 Mam pytanie. Facet który podłączał mi kominek zrobił to w ten sposób że rurę spalin wprowadził do komina a dookoła uszczelnił mieszanką gliny szamotowej z wełna szklaną i takim specjalnym cementem do pieców. Jak wyschło po 24 h zahajcował mocno w kominku i twierdzi że będzie trzymać. Rure dodatkowo przymocował do ściany opaską metalową. Na razie wszystko szczelne i stabilne. Aha w międzyczasie pomalował spoinę unigruntem rura do podłączenia giętka, żaroodporna dwuścienna taka za 180zł. Mam wątpliwości do materiału uszczelniającego bo reszta wygląda ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salmon969 07.02.2009 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2009 Na jakiej wysokości powinien znajdować się trójnik(wlot do trójnika-podłączenie kominka) podłączeniowy do komina dla kominka ?? Podobno 80cm od sufitu czy tak jest prawidłowo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rogacek 08.02.2009 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2009 Witam. Rogacek - nie będzie działać. Prawa fizyki. Ale możliwe do wykonania, tyle że nieco inaczej pod względem technicznym. Pozdrawiam. móglbyś rozwinąć?? w sobotę zakupiłem wkład i powoli zabieram się za budowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 08.02.2009 23:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2009 Witam.Powietrze nie będzie cyrkulować zarówno w dolnej jak i w górnej części kominka. Poleci sobie od razu do góry.A tak nawiasem - po co Ci "komora dekompresyjna"?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 09.02.2009 00:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 Witam. Alpino i inni Sz. Forumowicze - tak właśnie wygląda sprawa tanich wkładów, które zarówno An-bud jak i ja nazywamy "żeliwnymi skrzynkami". Cienkie ścianki i elementy konstrukcyjne wkładu bardzo szybko się nagrzewają i wręcz przegrzewają przy normalnym dla mnie paleniu (dla mnie normalne palenie to takie "na full" jak to się mówi). Bardzo szybko przenoszą temperaturę na elementy wykończeniowe kominka. Jeżeli jest to kamień to po prostu pęka on bardzo często w skutek nadmiernego przyrostu temperatury w zbyt krótkim okresie czasu, zwłaszcza jeżeli jest to kamień pochodzenia organicznego (marmur, trawertyn). I tu też np. wychodzi na wierzch wyższość wszelkiego rodzaju zabudów kaflowo-szamotowych. Bo nie trzeba ich w żaden sposób izolować i można mieć w szczerym poważaniu wszelaki nadmierny przyrost temperatury (no prawie, bo też można je zniszczyć poprzez niewłaściwe użytkowanie). Z reguły staram się nie wypowiadać w kwestii sporów na linii wykonawca-inwestor. Bo jest to mało etyczne z mojego punktu widzenia, jeżeli nie zna się do końca całości sytuacji. Ale...tu akurat pięknie widać winę obustronną. Z jednej niewłaściwe użytkowanie wkładu (bo to pęknięcie świadczy o tym, że niezbyt prawidłowo użytkowało się wkład kominkowy) - dostał on po prostu "do wiwatu" od jego uzytkownika. Ale z drugiej rodzi się pytanie czy wykonawca dobrze dobrał wkład do przyszłych zamierzeń użytkowych inwestora. I czy zaoferował mu np. lepszą (i droższą niestety) alternatywę w postaci lepiej doposażonego w rozwiązania techniczne i bardziej wytrzymałego urządzenia, zaopatrzonego np. w wewnętrzne, dodatkowe okładziny paleniska. No i sam fakt powstania pęknięć kamienia. Pęknięcie półeczki jest następstwem "rozjechania się" pionowych elementów na łączeniu poprzez zwiększenie się ich wymiarów po nagrzaniu. Wykonawca mógł przecież przewidzieć taki "scenariusz" i wyizolować bardziej elementy kamienne. Moja rada Alpino - dogadać się z wykonawcą i na spokojnie dość do konsensusu. Płytę tylną można wymienić bez ingerencji w obudowę. a pod belkę kamienną można założyć dodatkową izolację. Pęknięcia kamienia można elegancko uzupoełnić żywicą chemoutwardzalną. Śladu nie będzie. No i palić w kominku należy później z "umiarem", wedle jego niestety "lichego" przeznaczenia. Oczywiście powyższe jest moim własnym zdaniem i nie wszyscy muszą się z tym zgodzić. Wyrocznią nie jestem Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rogacek 09.02.2009 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 Witam. Powietrze nie będzie cyrkulować zarówno w dolnej jak i w górnej części kominka. Poleci sobie od razu do góry. A tak nawiasem - po co Ci "komora dekompresyjna"? Pozdrawiam. mimo wszystko spróbuję. nie zależy mi na bardzo gorącym schowku. mam stosowne drzwiczki ze starego kaflaka. postaram się o zdjęcia które może bardziej objaśnią budowę ciepłego schowka komora będzie izolować strop od gorącego powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 09.02.2009 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 Witam.A masz drewniany strop?Bo jeśli nie to jest ona całkowicie zbędna.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rogacek 09.02.2009 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 mam drewniany strop. i dlatego muszę zrobić komorę przy okazji czytając posty o kominkach widzę że jednym z częstych problemów jest brudna szyba rozmawiałem z kilkoma sprzedawcami wkładów na ten temat i po za określeniami system czystej szyby nie wiedzą za dużo. kilka firm ma w ofercie kominki z dopływem powietrza który powinien izolować szybę od dymu i płomienia. jak zauwazyłem ten system raczej nie spelnia swojego zadania. jakie jeszcze są patenty na czystą szybę??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 09.02.2009 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 Witam. Aaa...jeśli drewniany to co innego Zwracam honor. Najlepszym patentem na czystą szybę są: 1. suche drewno (ale nie takie że się wydaje że jest suche, a naprawdę przesezonowane przez dwa - trzy lata u siebie w wiacie czy drewutni) 2. odpowiednia konstrukcja paleniska umożliwiająca osiąganie temperatury spalania się sadzy (można to osiągnąć poprzez jego odpowiednie ukształtowanie, wyłożenie szamotem, wermikulitem - no dużo tu jest patentów stosowanych przez dobre firmy) i zapewnienie wystarczającej ilości powietrza do spalania, dostarczonej do komory spalania (w różne jej miejsca) 3. umiejętne hajcowanie (nie mylić z "brzdżeniem" się pojedynczej szczapki drewna przy zamkniętym dopływie powietrza - bo oszczędniej) 4. jeszcze raz patrz punkt 1. Tak naprawdę "kurtyna powietrzna" we wkładach ma za zadanie dostarczyć leszcze większą ilość tlenu w momencie przechodzenia spalin po deflektorze w górną część wkładu (niewidoczną - nad paleniskiem) i powoduje dopalenie się gazów drzewnych i cząstek lotnych (etery, olejki, garbniki, guty, żywica) zawartych w drewnie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laparia 09.02.2009 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 Witam Mam zamontowany kominek Tarnavva 18 kW. Doprowadzenie powietrza poprzez stojak. Rura 80 doprowadzająca powietrze z zewnątrz ma nie więcej 2 m. Wszystko szczelnie połączone. Po rozpaleniu niestety ogień nie jest zbyt duży. Brudzi się szyba dość szybko. Jaka przyczyna. Za mało powietrza. Może brykiet którym paliłem zbyt mokry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rogacek 09.02.2009 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 aktualnie palę w moim wkładzie drewnem o wilgotności 15-18%. nie mam nadmuchu powietrza na szybę, wkład jest wyłożony wermikulitem, szybę mam czystą. nawet jeśli zamknę dopływ powietrza i napalę mokrym drewnem to szyba się czyści sama po rozgrzaniu kominka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaka1 09.02.2009 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 Panowie znawcy kominkowcy Jako że ja zupełny laik w tej kwestii po przeczytaniu Waszych postów prosze o radę jakiej firmy kupić wkład z płaszczem wodnym coby nie klnąć przy użytkowaniu a i też nie zrujnować się wkład na dom ok 180 m2 jako alternatywa do grzania gazem. Jakiej mocy kominek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kazik76 09.02.2009 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 mam drewniany strop. i dlatego muszę zrobić komorę przy okazji czytając posty o kominkach widzę że jednym z częstych problemów jest brudna szyba rozmawiałem z kilkoma sprzedawcami wkładów na ten temat i po za określeniami system czystej szyby nie wiedzą za dużo. kilka firm ma w ofercie kominki z dopływem powietrza który powinien izolować szybę od dymu i płomienia. jak zauwazyłem ten system raczej nie spelnia swojego zadania. jakie jeszcze są patenty na czystą szybę??? odp: Prawidłowy proces spalania!!! to najlepszy sposób... przy okazji na czystą szybę ...normalne palenie to takie "na full"... zobacz też tu: http://forum.muratordom.pl/kominek-a-czarna-szyba,t121898.htm a przy okazji panowie Forest-Natura , an-bud napiszcie proszę co myślicie o tym: http://forum.muratordom.pl/post2984601.htm#2984601 Z góry dziękuję i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rogacek 09.02.2009 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 w cale nie muszę palić na full by mieć czystą szybę. często zostawiam na noc dwa trzy kawałki dębu na minimalnym dopływie i rano mam żar i ciepły komin. szyba minimalnie przydymiona w dolnej części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kazik76 09.02.2009 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 ... szyba minimalnie przydymiona w dolnej części W paleniu pod max sprawność("na full") czysta szyba to taki bonus Inny sposób palenia jest nie ekonomiczny ,straty dochodzą nawet do 40% nie licząc strat ekologicznych i eksploatacyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alpino 09.02.2009 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 Witam. Alpino i inni Sz. Forumowicze - tak właśnie wygląda sprawa tanich wkładów, które zarówno An-bud jak i ja nazywamy "żeliwnymi skrzynkami". Cienkie ścianki i elementy konstrukcyjne wkładu bardzo szybko się nagrzewają i wręcz przegrzewają przy normalnym dla mnie paleniu (dla mnie normalne palenie to takie "na full" jak to się mówi). Bardzo szybko przenoszą temperaturę na elementy wykończeniowe kominka. Jeżeli jest to kamień to po prostu pęka on bardzo często w skutek nadmiernego przyrostu temperatury w zbyt krótkim okresie czasu, zwłaszcza jeżeli jest to kamień pochodzenia organicznego (marmur, trawertyn). I tu też np. wychodzi na wierzch wyższość wszelkiego rodzaju zabudów kaflowo-szamotowych. Bo nie trzeba ich w żaden sposób izolować i można mieć w szczerym poważaniu wszelaki nadmierny przyrost temperatury (no prawie, bo też można je zniszczyć poprzez niewłaściwe użytkowanie). Z reguły staram się nie wypowiadać w kwestii sporów na linii wykonawca-inwestor. Bo jest to mało etyczne z mojego punktu widzenia, jeżeli nie zna się do końca całości sytuacji. Ale...tu akurat pięknie widać winę obustronną. Z jednej niewłaściwe użytkowanie wkładu (bo to pęknięcie świadczy o tym, że niezbyt prawidłowo użytkowało się wkład kominkowy) - dostał on po prostu "do wiwatu" od jego uzytkownika. Ale z drugiej rodzi się pytanie czy wykonawca dobrze dobrał wkład do przyszłych zamierzeń użytkowych inwestora. I czy zaoferował mu np. lepszą (i droższą niestety) alternatywę w postaci lepiej doposażonego w rozwiązania techniczne i bardziej wytrzymałego urządzenia, zaopatrzonego np. w wewnętrzne, dodatkowe okładziny paleniska. No i sam fakt powstania pęknięć kamienia. Pęknięcie półeczki jest następstwem "rozjechania się" pionowych elementów na łączeniu poprzez zwiększenie się ich wymiarów po nagrzaniu. Wykonawca mógł przecież przewidzieć taki "scenariusz" i wyizolować bardziej elementy kamienne. Moja rada Alpino - dogadać się z wykonawcą i na spokojnie dość do konsensusu. Płytę tylną można wymienić bez ingerencji w obudowę. a pod belkę kamienną można założyć dodatkową izolację. Pęknięcia kamienia można elegancko uzupoełnić żywicą chemoutwardzalną. Śladu nie będzie. No i palić w kominku należy później z "umiarem", wedle jego niestety "lichego" przeznaczenia. Oczywiście powyższe jest moim własnym zdaniem i nie wszyscy muszą się z tym zgodzić. Wyrocznią nie jestem Pozdrawiam. Co do komentarza to przyjmuje, każdy ma swoje zdanie, choć nie do końca ja się mogę z nim zgadzać. Ale jedno to muszę wyjaśnić, uważam, że nie był to tani wkład. Kupiłem go do przedstawiciela firmy Koperfam z Legionowa za kwotę 6.500, nazwa kominka to Pano 7 F Dafs. Był tak zachwalany przez sprzedającego, że się skusiłem tym bardziej, że ma 7 lat gwarancji. Dziwi mnie fakt, że kład do ciągłego palenia po dwóch miesiącach użytkowania tak szybko się zniszczył pociągając za sobą obudowę, także nie tanią. Całość tego mnie kosztowała 13.000. Za taką cenę chyba mogę już coś wymagać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 09.02.2009 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 Witam.Miałeś nieco pecha, bo trafiłeś na dobrego sprzedawcę...tylko na "sprzedawcę". Ale u nas w kraju nie zawsze cena wkładu idzie w parze z jakością.Za tą cenę można kupić kilkanaście (jeżeli nie kilkadziesiąt) modeli wkładów naprawdę renomowanych firm, obecnych na europejskim i naszym rynku od kilkunastu już lat...Firm i ich przedstawicieli czy importerów, które zajmują się tylko i wyłącznie kominkami, piecami i techniką z nimi związaną.A nie saunami, łaźniami parowymi, wannami spa, wellnes, grotami solnymi, marmurami, szafkami stalowymi i...przy okazji kominkami i wkładami, bo można na tym nieźle zarobić...Bądź uparty jeżeli chodzi o gwarancję na wkład...tutaj wyjdzie prawdziwy profesjonalizm zarówno sprzedawcy jak i firmy, którą wymieniłeś...Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
katarzynap3 09.02.2009 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 Witajcie, jesteśmy na etapie początkowym - uprawomocnia się nasze pozwolenie na budowę, chciałabym wiedzieć jak dobrze wybrać wkład kominkowy, planujemy podłączenie do Legalettu - ale tylko jako dodatek, bo głównym piecem będzie cudo na węgiel i drzewo (może jakieś sugestie?) Dom od Lipińskich wersja Dom ciepły B11. Chciałabym, żeby kominek był przede wszystkim elementem dekoracyjnym i żebyśmy się przy nim nie upiekli Dzięki za wsparcie, pozdrawiam Kaśka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.