mariobros35 16.02.2009 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Witam. Jestem w trakcie lektury wątku, ale jak dotychczas nie znalazłem odpowiedzi na 2 pytania: Kominek z płaszczem w. chcę połączyć z przewodem kominowym za pomocą rur bertrams, zaczynając od: radiator, następnie zwykła rura 50-kę, kolano cztero-segmentowe (wszystko o średnicy 20cm). Pytanie 1.: Czy kominek z p.w. z jakiegoś powodu wyklucza zastosowanie radiatora? Pytanie 2.: Przewód kominowy o przekroju 13x26 zwrócony do kominka krótszym bogiem. W jaki sposób zredukować z 20 cm (rura) do 13-14 przewód kominowy? Może systemowa redukcja bertrams'a? Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi. ad: 1 nie nie wyklucza no chyba jedynie to że spaliny w kominku wodnym mają niższą tenperaturę i sprawność takiego radiatora jest niższa niż w analogicznych kominkach powietrznych ad:2 tak napisałeś metalowa systemowa redukcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia_S_M 17.02.2009 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 A my się zastanawiamy czy ma sens robić kominek w celu ogrzewania np. części domu. Sytuacja wygląda tak, że w kotłowni chcemy zainstalować piec na powiedzmy eko-groszek, do tego będą dwa kominki jeden w "piwnicy" która będzie w przyszłości (raczej odległej) zrobiona na powiedzmy styl barowy i drugi kominek w salonie. Pierwszy pomysł był taki, że w piwnicy kominek będzie z płaszczem wodnym aby ogrzewał latem wodę użytkową - odradzono nam to ze względu na to, że nikomu się nie będzie opłacało palić w kominku żeby mieć ciepłą wode do pomywania - wygodniej będzie nastawić piec tylko na ogrzewanie wody. Potem drugi pomysł zrobić jakoś współpracujące to wszystko, że paląc w jednym wyłącza mi się drugie... ale czy to ma sens?? A może po prostu zwykłe kanały powietrzne... lub kominek po prostu bez funkcji ogrzewania?? Dom ok. 120 m2 powierzchni użytkowej + piwnica i garaż. Kuchnia, jadalnia, korytarz i 2 łazienki - podłogówka, do tego ok. 10 grzejników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 17.02.2009 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Pierwszy pomysł był taki, że w piwnicy kominek będzie z płaszczem wodnym aby ogrzewał latem wodę użytkową - odradzono nam to ze względu na to, że nikomu się nie będzie opłacało palić w kominku żeby mieć ciepłą wode do pomywania - wygodniej będzie nastawić piec tylko na ogrzewanie wody. Jeśli Was stać, nie rezygnujcie z kominka ogrzewającego wodę. Rozpalanie kotła na węgiel specjalnie po to, by nagrzać wodę do kąpieli jest upierdliwe. Więc jak będziecie palić w kominku, to oszczędzicie czas na rozpalanie kotła. Ale niekoniecznie oznacza to konieczność robienia kominka z PW. Możecie zdecydować się na kominek z DGP i dołożyć na niego wymiennik ciepła, taki jak któryś z tych: http://www.allegro.pl/item559153640_wymiennik_ciepla_plaszcz_wodny_6_8_5kw_fi_200mm.html http://www.allegro.pl/item544904819_hurt_turbodym_wodny_zmien_zeliwne_kominki_na_wodne.html http://www.allegro.pl/item544992816_hurt_wymiennik_ciepla_kominki_i_ich_obieg_ciepl.html . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 17.02.2009 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Witam. No akurat takie wynalazki to bym odradzał... "Erzac"..., spawany czasem na blaszce 2mm z rury dymowej do kominków (nie wszystko - ale znakomita, tańsza większość), który pod wpływem korozyjnego działania wody po kilku latach przerdzewieje. Bez jakiegokolwiek zabezpieczenia przed gotowaniem się wody (wężownicy schładzającej). Brak do nich ze strony producentów "przejściówek" zapobiegających spływaniu skroplin. Ba - producenci nawet nie wspominają o takiej konieczności w instrukcjach obsługi. Efekt - leje się na wkład, śmierdzi wędzonką, ze względu na małą pojemność wodną wymienników spawanych na rurach dymowych - wieczne gotowanie się wody. Opinie swoją opieram m.in. na spostrzeżeniach użytkownika i własnych przemyśleniach przy demontowanym przeze mnie takim wymienniku...Nie powiem jak klient wyrażał się o instalatorze, który namówił go na rurę z wymiennikiem wodnym za ca. jedyne 600 zł... bo wczesna pora jeszcze... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 17.02.2009 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 A czy jest jakiś producent, który tego typu wymienniki robi DOBRZE? Pytam na zaś, bo chciałbym sobie właśnie takie urządzenie na kominku postawić zamiast kominka z PW... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 17.02.2009 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Witam.Każdy taki wymiennik wodny będzie dobry jeżeli:- będzie zrobiony z blachy kotłowej grubości około 5 mm, lub z blachy nierdzewnej INOX- będzie posiadał zabezpieczenie termiczne w postaci wężownicy schładzającej- zamontowany będzie tak, by skropliny spływały do wnętrza wkładu- ideałem było by żeby posiadał możliwość takiej regulacji przepływu spalin, by można było odłączyć w ogóle grzanie wody lub mógł być montowany w postaci "bajpasu" na zwykłym kanale dymowym (tu już dużo zależy od inwencji i doświadczenia instalatora, zduna, kominkarza, czy innego majstra wykonującego montaż i zabudowę)- uwzględni się to, że na wewnętrznych ścianach takich urządzeń w o wiele większym stopniu osadza się sadza szklista i trzeba bardzo często przeprowadzać czyszczenie wymiennika, czyli musi być swobodny dostęp do jego wnętrzaObecnie na naszym rynku tak wyposażone wymienniki oferują głównie przedstawiciele niemieckich producentów wkładów kominkowych i piecowych. Ale są i producenci polscy (znam dwóch, ale są na razie nieobecni nawet w internecie)Tyle tylko że ceny takich urządzeń zaczynają się od około 5 tysięcy zł. Ale za to mają wszelkie atesty, dopuszczenia, badania techniczne i wytrzymałość testowaną z reguły na ciśnieniu rzędu 6 atmosfer (pomimo tego że muszą być montowane w obiegach otwartych oczywiście).Za to są wkłady "wodne" konstruowane w ten sposób, że nasadka wodna jest ich integralną częścią "normalnego" paleniska.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
seblo 17.02.2009 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Forest-Natura, pytałem kilka postów wyżej m. in. o redukcję na rurze łączącej kominek z przewodem kominowym. Napisz proszę, co sądzisz o redukcji średnicy rury z 200 na 130 lub 140 mm bezpośrednio przed wejściem w komin? Jakie może to mieć konsekwencje dla ruchu spalin i ogólnie dla użytkowania kominka?Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 17.02.2009 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Witam.Mówiąc dosadnie konsekwencją będzie zaprzestanie po pierwszym sezonie palenia przez Ciebie we własnym kominku, jego rozbiórka i konieczność przerabiania, oraz malowanie dopiero co wykończonego salonu.Żeby to dobrze zadziałało musisz dorobić przejściówkę o przekroju jajowatym lub prostokątnym 13x27 cm (przy jaju około tego - tak by było zachowane pole przekroju wyjścia rury z wkładu z lekkim jego nadmiarem.I żadnych radiatorów na płaszcz wodny, bo spaliny i tak już są wystarczająco wychłodzone.Ja bym się nie szczypał, tylko do płaszcza od razu zamontował w komin wkładkę z INOX'a. Tak przynajmniej postępuję montując takie wkłady.Piękne zdjęcia kominów odprowadzających zbyt wychłodzone, wilgotne spaliny, są tutaj:http://www.kominki.org/wokol_kominka/wentylacja_i_odprowadzenie_spali/art6.htmlBrrrr...Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
seblo 17.02.2009 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Ja bym się nie szczypał, tylko do płaszcza od razu zamontował w komin wkładkę z INOX'a. Tak przynajmniej postępuję montując takie wkłady. Dzięki za rady i cenne uwagi. Napisz proszę jeszcze coś więcej o tej wkładze z INOX'a, bo nie znam. Może podasz jakieś namiary na stronkę. Jeszcze raz dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monika.KIELCE 17.02.2009 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Ja zastanawiam się nad fajną kozą Dovre astro 4: http://www.dovre.com.pl/ Od urządzenia chciałabym puścić rurę dymową do sufitu, a komin systemowy (schiedel rondo) fi 200 zacząć dopiero od stropu. Moje pytania: 1. czy potrzebny jest cały zestaw kominowy łącznie z wyczystką, podstawą 2. czy można podpiąć rurę dymową nie z boku a od dołu (czyli koza będzie pod kominem i rura idzie idealnie do góry) czy trzeba z boku podpinać i dawać kolanka. Gdzie te kolanka - czy rura ma przechodzić przez strop i dopiero kolanko i wpięcie z boku czy jak??? Czy dobrze sobie to wszystko kombinuję, czy zaoszczędze dając komin systemowy dopiero od stropu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
naLeśnik 17.02.2009 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 ....Ja bym się nie szczypał, tylko do płaszcza od razu zamontował w komin wkładkę z INOX'a. Tak przynajmniej postępuję montując takie wkłady..... a do zwykłego kominka bez PW tez taki wkład??...wyżej napisałem swój problem, jeśli możesz to proszę o podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kazik76 17.02.2009 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Witam!!! Forest-Natura napisz proszę co myślisz o tym: 1) http://forum.muratordom.pl/post2984601.htm#2984601 2)W obawie przed ,„sauną” w salonie (kilka godzin palenia z max sprawnością+ bezwładność podłogówki) myślałem o: a) http://img232.imageshack.us/img232/8452/wzradjatoremdx7.png b)...inny pomysł na wykorzystanie około 2kw z otoczenia kominka. Zamiast radiatora miedziana karbowana wężownica +3drogowy zawór mieszający +siłownik + czujnik temperatury w kominie (odległość około1m od np. http://polmar.net.pl/ ) + sterowanie (myślę że taki układ może też zapewnić optymalną siłę ciągu). To wszystko połączone (jeszcze nie wiem jak) z układem ładowania bufora. W ten sposób ta energia trafi do bufora a stamtąd przez np: rozdzielacz podłogówki do nagrzewnicy umieszczonej między czerpnią a centralą (reku). Trzeba by było to wszystko dobrze przemyśleć i policzyć żeby nie prze kombinować c) …a może zaizolować sam wkład przystosowana wełną… Co raz częściej myślę o połączeniu a) i c) ...pytałem na forum ale prawie bez odzewu Z góry dziękuję i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 18.02.2009 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2009 Rura doprowadzajaca powietrze do kominka - jeśli przebiega pod chudziakiem, lub w warstwie ocieplenia, to jest "duża szansa", że na zewnatrz jest poniżej poziomu gruntu. jak macie to rozwiązane? Kolanko i pion do góry?Teoretycznie w takim miejscu może wykraplać się woda.... Z dwóch stron kolanka i piony, woda nie ma ujscia.. Odparuje? Jak wygląda praktyka? Jak to macie rozwiązane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 18.02.2009 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2009 I jeszcze jedno a`propos rury - przepustnica. Wydaje się, że warto mieć możliwość zamknięcia dopływu zimnego powietrza, jeśli w kominku się nie pali. Proszę o wskazówki - jak wykonać przepustnicę, jak nią sterować? A może są jakies rozwiazania gotowe? Czy można sterować przepustnicą niejako "z wkładu kominkowego", na wejściu rury do wkładu?Jaki jest w Hajduku i Sparthermie?Z góry dzięki za podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
R2-r 19.02.2009 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 Wirecki: Przepustnice kupujesz gotową razem z elementami kanału nawiewowego. Najczęściej to po prostu ocynkowana blacha w różnym przekroju (ten kanał). A przepustnica montowana jest na elemencie który zamienia przekrój kanału na przekrój okrągły. Wmontowuje się ją zwykle tuż nad posadzką pod wkładem. Jeżeli wkład jest zaprojektowany do bezpośredniego doprowadzenia powietrza do komory spalania to może posiadać już przepustnicę, która objawia się nam - użytkownikom w postaci wystającego i dostępnego nawet przy zamkniętych drzwiczkach pręta lub innego kształtu ruchomego elementu. Wtedy podłącza się kanał bezpośrednio do wkładu i nie trzeba się zastanawiać nad przepustnicą. Co do kształtu i przebiegu kanału to wyczytałem, że może być pogięty. Trzeba pamiętać o dobrym jego zaizolowaniu i nie będzie wtedy występowało skraplanie na tyle intensywne żeby w jakiś sposób mogło to zaszkodzić użytkownikowi. Co najwyżej podtopi robale Zakończenie jest zwykle tak zabezpieczone, że insekty i gryzonie muszę sporo się namęczyć żeby tam się dostać a jak wejdą już to wyjdą gdzie? W palenisku kominka. Więc dobrze co jakiś czas przepalić nawet latem Ja zrobiłem błąd i zamontowałem kanał za nisko -30 cm nad gruntem. Pewnie zaciąga wszelkie brudy więc musze pilnować aby teren był jak najczystszy w jego pobliżu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
buziaczek 19.02.2009 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 Witam. Czy wkład posadowiony może by na pustakach? czy musi by na stojaku.Czy ścianę drewnianą z bala jeżeli odizoluję płytą ognioodporną ,wełną i jeszcze raz płytą ,czy będzie dobrze.Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Panczo255 19.02.2009 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 Witam z braku czasu nie zajrzalem tutaj wcześniej - a szkoda... Mam w domu zainstalowany rekuperator Bartosza, kupiłem kominek SPARKE 15kw - dom ok. 115mkw - chciałbym zamontować anemostat wyciągowy nad kratką z "szafy" gdzie znajduje się kominek i w ten sposób dogrzać 3 pokoje. 1. Czy są jakieś przeciwskazania?? 2. Czy jednak zrobić DGP z rozprowadzeniem grawitacyjnym?? 3. Czy rekuperator rozprowadzi ciepłe powietrze i w ten sposób będę mógł zaoszczędzić troszkę na ogrzewaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kazik76 20.02.2009 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 Witam!!!Witam z braku czasu nie zajrzalem tutaj wcześniej - a szkoda... Mam w domu zainstalowany rekuperator Bartosza, kupiłem kominek SPARKE 15kw - dom ok. 115mkw - chciałbym zamontować anemostat wyciągowy nad kratką z "szafy" gdzie znajduje się kominek i w ten sposób dogrzać 3 pokoje. 1. Czy są jakieś przeciwskazania?? 2. Czy jednak zrobić DGP z rozprowadzeniem grawitacyjnym?? 3. Czy rekuperator rozprowadzi ciepłe powietrze i w ten sposób będę mógł zaoszczędzić troszkę na ogrzewaniu? zobacz tu:( http://forum.muratordom.pl/rekuperator,t2602-1320.htm ) jest część odp. na twoje pytania a tu bardziej obrazowo: http://www.linkair.pl/rekuperacja02.php . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
seblo 24.02.2009 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 Pytanie w kwestii zabudowy wkładu z płyty GK.Zabudowa ma być od podłogi do sufitu na stelażu, a do niego płyta GK, na to jakiś kamień. Moje pytanie: Czy pod przykręcane do podłogi i sufitu profile U należy dać jakieś wkłądki dylatacyjne w związku z rozszerzalnością cieplną stali? Jeśli tak, to z jakiego materiału te dylatacje? Z góry dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gegosp 24.02.2009 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 WItam, a czy takie coś -wkład kominkowy Dynamic KV 025 F03 CDP płaski, wysoki, CO 4 kW można użyć do podgrzewania cwu, chciałbym ogrzewać mój domek pompą powietrze - woda i takie coś znacznie pomogłoby mi obniżyc koszty ogrzewania/przygotowania cwu. Może to mogłoby zastapic te wymienniki na przewody dymowe.[/url] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.