Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ja mam Kermi X2, dom 154 m2, moj hydraulik ma spore znizki na grzejniki jesli je instaluje, wiec placiłem niewiele i w bonusie dostalem zawory termostatyczne - Kermi jest wydajne, grzeje jak cholera i kosztuje niedrogo. Cenowo cieniej ma Kermi drabinki ,ale sa faktycznie z klasa robione, i maa zawory kątowe, tak ze termostat nie wystaje poza obrys grzejnika i nikt noga nie kopnie czy nie przyhaczy. Jesli grzejecie tylko grzejnikami, bez podłogówki zainstalowanej - pamietajcie o dobrym zaizolowaniu rur! Pod spodem styropian, nad rurką styropian a rurka w tubolicie i to nie tym najcienszym. Na to dopiero wylewka. ludie nawet nie zdaja sobie sprawy jak zabawnie w kamerze termowizyjnej wyglada ich podłoga, kiedy wlaczone jest ogrzewanie. zimna wode biegnaca obok cieplej tez warto zaizolowac - nie bedzie spadku temperatury i podgrzewanie zimnej wody przez plynaca obok ciepla.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

OK, dzięki za rady.

 

A co do rur - oczywiście mam je zaizolowane (w styropianie i osłonkach piankowych), ale nie jestem do końca przekonany co do tego, czy jest to aż tak strrrasznie ważne, jak piszesz. Od dołu - fakt, jest ważne, ale to, co widzisz w termowizji, to są straty ulatujące do góry, czyli do pomieszczenia. Znaczy nasze ciepło nie ucieka w kosmos, tylko tak czy tak trafia tam, gdzie miało trafić, jedynie trochę dłuższą i o wiele bardziej bezwładną drogą.

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za rady.

 

A co do rur - oczywiście mam je zaizolowane (w styropianie i osłonkach piankowych), ale nie jestem do końca przekonany co do tego, czy jest to aż tak strrrasznie ważne, jak piszesz. Od dołu - fakt, jest ważne, ale to, co widzisz w termowizji, to są straty ulatujące do góry, czyli do pomieszczenia. Znaczy nasze ciepło nie ucieka w kosmos, tylko tak czy tak trafia tam, gdzie miało trafić, jedynie trochę dłuższą i o wiele bardziej bezwładną drogą.

 

J.

Izolacja rur jest bardzo ważna :

1.Załóż sytuacje, kiedy w lecie masz cyrkulację CWU - słabo zaizolowane rury spowodują własnie straty ulatujące do góry - woda bedzie chłodniejsza a Ty bedziesz w niektórych miejscach miał w lecie ogrzewanie podłogowe.

2.Druga sytuacja - nagrzana zimna woda ( pitna załóżmy) od rurki z woda ciepłą - po coś ta zimna woda jest, chociażby zeby zimnej kranówki nażłopać sie na kacu rano. Ciepła woda do tego sie nie nadaje raczej :)

3.Trzeci przykład - słabo zaizolowane rury oddaja ciepło do góry do podłogi - niby w tym jednym miejscu jest prowizoryczne ogrzewanie podłogowe ale ze sprawnościa o wiele niższa niz całosciowe ogrzewanie podłogowe , poza tym w takim przypadku grzejniki beda mialy dostaczoną mniejsza ilosc ciepla, poza tym w jednym miejscu podłoga bedzie bardziej nagrzana co moze spowodowac popekanie płytek.

Przykłady mnożyc mozna --- moijm zdaniem rury powinny byc bardzo solidnie zaizolowane. Niech grzeje grzejnik efektywnie, a nie podłoga - do grzania w tym akurat przypadku nie przeznaczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszajmy dwóch różnych rzeczy. Izolacja rur CWU jest oczywiście bardzo ważna i to za równo tych od ciepłej wody (z przyczyn oczywistych) jak i tych od zimnej (tu oprócz tego, o czym piszesz możnaby dołożyć jeszcze kwestie roszenia ściany na niezaizolowanej zimnej rurze), ale my tu nie o CWU przecież tylko o CO

 

CO dotyczy punkt trzeci i generalnie oczywiście masz rację, ale jak pisałem: nie demonizowałbym. To ciepło przecież nie ulatuje w kosmos, tylko de facto zostaje u nas w domu. Izolację zrobić warto, żeby nie parzyła podłoga nad rurami, żeby nie było strat ciepła z grzania rury powrotnej przez rurę zasilającą, żeby w jak największym stopniu to jednak grzejniki grzały, ale i bez przesadyzmu, jeśli nawet kilka % ciepła nie trafi do nas wprost, z dużą dynamiką przez grzejnik, tylko przez cholernie bezwładną wylewkę - trudno. Ważne, że tak, czy tak trafi.

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0degree, a po co Ci zawory kątowe do grzejników dolnozasilanych? tzw. V-ki czyli grzejniki dolnozasilane mają w sobie wkładkę termostatyczną i zakłada się do nich tylko głowicę - termostatyczną bądź zwykłą...

 

instalato r -, fajna reklama. ale nie sądzę by grzejniki o których piszesz miały takie samo rozwiązanie jak X2 bo jest ono opatentowane przez Kermi ;)

 

Grzejnik Kermi jest to grzejnik z najwyższej półki. Grzejniki Purmo też kiedyś do niej należały, teraz już nie..Produkowane są w Polsce, z odchudzoenj blachy. Nie polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0degree, a po co Ci zawory kątowe do grzejników dolnozasilanych? tzw. V-ki czyli grzejniki dolnozasilane mają w sobie wkładkę termostatyczną i zakłada się do nich tylko głowicę - termostatyczną bądź zwykłą...

 

instalato r -, fajna reklama. ale nie sądzę by grzejniki o których piszesz miały takie samo rozwiązanie jak X2 bo jest ono opatentowane przez Kermi ;)

 

Grzejnik Kermi jest to grzejnik z najwyższej półki. Grzejniki Purmo też kiedyś do niej należały, teraz już nie..Produkowane są w Polsce, z odchudzoenj blachy. Nie polecam :)

 

Nie chodziło mi o zawór kątowy do podłączenia głowicy tylko moduł kątowy przyłączeniowy który jest pod grzejnikiem który de fakto też jest zaworem , druga sprawa z tego co wiem to "v" purmo są produkowane w niemczech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...

Witam,

szukałem ile mogłem ale konstruktywnej, praktycznej odpowiedzi nie znalazłem. Bardzo proszę o poradę przy następującym problemie. Mam w jednym z pokoi dwa grzejniki dwupłytowe Kermi. No i po 4 miesiącach bezproblemowej pracy w jednym z nich pojawiła się dziwna usterka. Otóż, jedna z płyt (tylna) nie grzeje natomiast przednia jest na całej powierzchni gorąca. Co może być tego przyczyną i czy można to jakoś małoinwazyjnie usunąć?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odpowietrzyć grzejnik. Jeśli to nie pomoże zdejmij głowicę termostatyczną, odczytaj i zapamiętaj nastawę na wkładce termostatycznej. Następnie wykonaj powoli kilka pełnych obrotów pokrętłem nastawy wkładki. Jeśli będzie ok. przywróć zapamiętaną nastawę. Jak nie, to musisz wykręcić wkładkę termostatyczną i oczyścić ją, gniazdo oraz rurkę zasilającą tylną płytę, która z gniazda wychodzi (widać ją z góry patrząc poprzez grill). Najpierw trzeba jednak zamknąć dopływ wody do grzejnika zaworami w zespole podłączeniowym od spodu grzejnika i obniżyć ciśnienie w grzejniku zaworem odpowietrzającym po przeciwległej stronie grzejnika. Edytowane przez nilsan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

szukałem ile mogłem ale konstruktywnej, praktycznej odpowiedzi nie znalazłem. Bardzo proszę o poradę przy następującym problemie. Mam w jednym z pokoi dwa grzejniki dwupłytowe Kermi. No i po 4 miesiącach bezproblemowej pracy w jednym z nich pojawiła się dziwna usterka. Otóż, jedna z płyt (tylna) nie grzeje natomiast przednia jest na całej powierzchni gorąca. Co może być tego przyczyną i czy można to jakoś małoinwazyjnie usunąć?

 

Pozdrawiam!

A czy temu zdarzeniu towarzyszyła jeszcze jakaś inna okoliczność np. zmniejszenie biegu na pompie c.o, regulacja innych kaloryferów, itd itp? Podejrzewam że są to kermi x2 które najpierw puszczają całe ciepło na płytę przednią dopiero później kiedy zapotrzebowanie na ciepło w pomieszczeniu jest większe na drugą płytę.

http://www.kermi.pl/Polnisch/Heizen/Flachheizkoerper/Therm_X2/Energie_sparen/index.phtml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy temu zdarzeniu towarzyszyła jeszcze jakaś inna okoliczność np. zmniejszenie biegu na pompie c.o, regulacja innych kaloryferów, itd itp? Podejrzewam że są to kermi x2 które najpierw puszczają całe ciepło na płytę przednią dopiero później kiedy zapotrzebowanie na ciepło w pomieszczeniu jest większe na drugą płytę.

http://www.kermi.pl/Polnisch/Heizen/Flachheizkoerper/Therm_X2/Energie_sparen/index.phtml

 

A no właśnie to te. Podłubałem, podłubałem na zaworach, jak koledzy wcześniej radzili, i ruszył tzn zaczęła tylna grzać, słabiej niż przednia ale zgodnie z założeniami jak wynika z tego co podał 0degree

 

Dzięki za porady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Witam.

 

Mam zamontowane grzejniki Kermi X2. Wszystkie, z wyjątkiem jednego, są prawe. Problemem jest ten jeden, lewy. Wszystkie podłączenia mam poprowadzone tak samo, wejście ciepłej wody po lewej, powrót po prawej. Wszędzie gra, z wyjątkiem oczywiście tego jednego lewego, bo tam zdaje się przyłącza są na odwrót. Podobno wejście jest po wewnętrznej stronie, a więc w tym jednym przypadku wypada po prawej.

 

Te grzejniki są szeregowe, najpierw powinna być ogrzewana przednia płyta a potem dopiero tylna (ta od ściany). W przypadku tego jednego grzejnika jest na odwrót. Zdecydowanie mocnej grzeje tył. I teraz pytanie co można z tym zrobić?

 

1. Założyć takie coś jak na zdjęciu nr 3 (krzyżak) żeby zamienić wejście z wyjściem. Ale na to nie ma za bardzo miejsca chyba przy grzejniku (zdj. 2)

 

2. Przepiąć we/wy na rozdzielaczu. Tyle że, do tego trzeba by jeden przewód skrócić a drugi przedłużyć. Da się to zrobić zważywszy że w skrzynce jest dosyć ciasno? (zdj. 1, przyłącze siódme z prawej)

 

3. Zostawić to tak jak jest. W pokoju są dwa grzejniki. Ten ma wymiar 600x600, drugi (poprawnie działający) ma 800x600. Ten źle podłączony w sumie grzeje, tyle że więcej na ścianę, więc jest pewnie mniej wydajny niż mógłby być. No i nie wiem jakie to odwrotne podłączenie może mieć wpływ na zawór z podłączoną głowicą termostatyczną.

 

Co radzicie? Jeżeli przerabiać, to jak to najprościej/najwygodniej zrobić?

2012-02-15 07.25.00.jpg

2012-02-15 07.26.41.jpg

herzkrzyzowe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc zawór chodziło mi o korek, który znajduje się w oryginalnym grzejniku na dole pod odpowietrznikiem (lewy dolny róg obrazka).

 

http://www.hydros-san.pl/shop/miniaturki/1752.jpg

 

Nie mogę w internecie znaleźć opisu do czego służy, a coś mi świta, że może okazać się pomocny :)

Szkoda wylewać ileś tam litrów na nowe panele, a podstawić nic głębokiego nie można z racji metody montażu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz o kryzowaniu zaworu zespolonego by odciąć wodę z instalacji ? jeśli tak to to wiedziałem...

Czyli nie ma sposobu na zatrzymanie wody w samym grzejniku ?

A ten korek to jednak spustowy, a nie zawór jak myślałem...

Trudno, trzeba będzie coś podstawić, zawsze to wyżej niż przyłącze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...