KrzysiekMarusza 07.07.2003 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2003 Jasiu - jestes ze Szczecina, to możesz nie wiedzieć - załączam tłumaczenie ze śląskiego: "hasie" = popiół "hasiok" = miejsce, gdzie popiół się wyrzuca, śmietnik Ale nie przejmuj się za bardzo Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fugas 08.07.2003 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2003 Jak doliczysz klej i robociznę (?), tynk wewnętrzny (15-25) i zewnętrzny (?) to wyjdzie około 150,- Ja już kończe tynki i po podliczeniu wyszło mi:1. Sciana M:35 + R:20 = 55 (BK 24 odm.600 na klej)2. Tynk wew. M+R: 16,5 (gipsowy maszynowy)3. Ocieplenie i tynk M:30 + R:20 = 50 (styr.12cm+tynk.min+farba silikonowa) Jasiu, Jaki wspolczynnik przenikania ciepla osiagasz w tej scianie?Wlasnie rozmawialem z ludzmi z Ytonga od 2-3 tygodni robia wszystko zebym nie budowal sciany 2W tylko jedno z 36,5 lub 40cm, juz bylem zdecydowany na gladkie bloczki robioone przez Ytong chyba siporex ale wlasnie mi powiedzieli ze 24cm + 12 welny to da mi okolo 0,29 czy to mozliwe ze wyjdziie tylko tyle? Jaka sciana 2W z BK da mi wspolczynnik na poziomie 0,25 (lubie cieplo) a nie chce z kolei budowac 3W czy tez 1W z 40cm? Dzieki za wszelkie info. Fugas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość ipp 08.07.2003 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2003 Beton komórkowy kupiłem w Osławie-Dąbrowie, kilkanaście pękniętych bloczków i trochę więcej obłamanych rogów. Murowałem sam na ciepłochronną zaprawę TERMOR -W. Można ją stosować do grubości 1,5 cm. Trzyma bardzo mocno!!! Wyszło bardzo dobrze i nieporównywalnie taniej niż z Ytonga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bartt 08.07.2003 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2003 Fugas - robią cię w bambuko bk 600 24cm + 12cm wełny daje U= 0,212 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekMarusza 09.07.2003 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2003 Bartt - ale ten U=0.212 to obliczeniowy (czyli liczony wg normy PN cos-tam dla BK 600, czy oparty o deklarowana lambde konkretnego typu BK 600) ?Bo np. BK 500 36.5 powinien dawac U=0.36 dla lambdy deklarowanej,ale obliczeniowo wg normy dla BK 500 - U=0.4 (np. wilgotnosc)oczywiscie laczony na klej Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 09.07.2003 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2003 Nnnnoooo.... to moze z tynkami, itd... itp... Wg.programu OZC goła ściana z BK odm 600 grubości 24cm +12cm styropianu FS-15 U = 0,232 +12cm wełny (?) U = 0,240 Dla porównania 36,6 cm Ytonga odm.400 (deklarowana lambda 0,11) wg.OZC ma wsp U=0,29 Ja liczę swoją ścianę na U < 0,23 (z tynkami, częściową szczeliną 1cm pod płytami styropianu). Poddasze ocieplam wełną 20cm (na przekładkę) - U < 0,2 Podłoga na gruncie - 10 cm styropianu na przekładkę - U wychodzi duże bo około 0,3 - ale pod posadzką mam 1,2 piasku chronionego przez ścianki fundamentowe ocieplone 8cm styropianu. W efekcie pod podłogą zawsze będą temperatury dodatnie - tylko nie wiem jak to uwzględnić w obliczeniach Cała stolarka ma wsp 1,1 (okna, drzwi, brama garażowa) A co do Ytonga - no cóż... nie chcę wywoływać wilka z lasu, ale Ytong poza kilkoma zaletami ma dwie zasadnicze wady: jest droższy od większości pozostałych technologii i ma ograniczone parametry ciepłochronności. Dlatego jego wyznawcy dosyć alergicznie reagują na rozmowy o cenach i wsp U. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fugas 09.07.2003 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2003 Dzieki Bratt, dzieki Jasiu, Tak tez myslalem ale nie wiem zatem o co chodzi w Ytongu ze nie chca abym budowal 24cm+ ocieplenie? Tak sobie mysle ze chyba tylko to ze chca sprzedac wiecej materialu jak wybiore 1W, ale to bzdura bo wobec tego chyba wybuduje z Solbetu lub z BK z Lubartowa. Nie wiem czego nie chca sprzedawc siporexu ani BK 24cm ale to juz mnie nie interesuje. Mogliby sie tylko dogadac w tej sytuacji z Muratorem zeby nie pisal ze BK 24 + ocieplenie daje jedne z lepszych parametrow bo im psuja ta przewrotną strategię. Który wybrać? Pomóżcie proszę. Czy solbet i/lub Lubartów maja teżdo tego galanterię nadproża ukształtki itp? Dzieki z ainfo.Fugas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 09.07.2003 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2003 Jak ocieplasz to te gadżety nie są ci specjalnie potrzebne. Ja specjalnie kupowałem bloczki pod klej - paletowane, foliowane, rozładunek HDS'em, itd...itp... a znajomy pociągnął byle jakie, w formach, rozładunek prosto na ziemię i... efekt jest ten sam - jego ściana również jest równa. Różnice w kosztach są już mizerne ale zawsze W mojej branży istnieją tylko trzy klasy produktów: 1. Power - czyli o najlepszych paramerach (ale i najdroższe) 2. Econo - najtańsze ale spełniające wszystkie wymagania 3. Reszta - czyli "świnka morskia - ani "świnka" ani "morska" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fugas 09.07.2003 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2003 Zdaje sobie sprawe ze sa to gadzety ale chyba jest troche szybciej i latwiej, nie sa to tez duze kwoty a jak ekipa ma cos schrzanic to moze takie gadzety troche temu zapobiegna. Co do klas chyba wiekszosc na tym formu wybiera Econo - inni sa zajeci zarabianiem na Power a reszta nie wie o forum Ale co bys polecil tzn. ktory BK to mojego problemu? Mam dom blizniak w sumie 400 m2 wiec kazda oszczednosc (uzasadniona) jest mile widziana. Fugas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 09.07.2003 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2003 Nie widziałem tych bloczków na oczy W mojej okolicy róluje Prefbet Rurka i ich BK kupiłem. Kupiłem najlepsze - "pod klej", paletowane, foliowane, z rozładunkiem HDS'em, ale teraz kupiłbym zwyczajne - żadna różnica tyle, że profesjonalniej wygląda Co do nadproży to zastosowałem zwyczajne prefabrykowane nadproża "L", a nad garażem (za szeroko) nadproże wylewane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dave 09.07.2003 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2003 Nnnnoooo.... to moze z tynkami, itd... itp... A co do Ytonga - no cóż... nie chcę wywoływać wilka z lasu, ale Ytong poza kilkoma zaletami ma dwie zasadnicze wady: jest droższy od większości pozostałych technologii i ma ograniczone parametry ciepłochronności. Dlatego jego wyznawcy dosyć alergicznie reagują na rozmowy o cenach i wsp U. Jasiu - nie wywoluj wilka z lasu Ytong ma nieograniczone parametry cieplochronnosci. Jak ocieple swoja sciane 12cm styropianu to zejde ponizej 0,2 Jesli chodzi o cene to za jakosc sie placi. D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek13 09.07.2003 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2003 Wczoraj rozmawiałem z ekipą, która ma stawiać garaż. Powiedzieli, że polski beton nie jest tak dokładny jak Ytong, ale sobie z tym radzą poprzez przeszlifowanie każdej warstwy. Natomiast jeżeli klej to tylko Ytonga, który jest podobno najlepszy i naprawdę trzyma. Także prawdopodobnie wybiorę polski BT (ten do klejenia jest dużo tańszy od Ytonga) i klej od Ytonga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 10.07.2003 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2003 Co to znaczy "naprawdę trzyma" - czyżby kleje pozostałych producentów (Atlas, Henkel, Bolix, Knauf i spoooooro innych) trzymają na niby ? Nie daj się zrobic w balona. Klej Ytonga po wyschnięciu jest biały i ładnie wygląda, ale założe się, że napewno nie jest najlepszym klejem. PS. Użyłem Atlasa KB-15 (zwyczajny i tani - 13,5 za worek 25kg) - jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby podczas kucia bloczki puściły na kleju - zawsze obok Dave: Napisałeś prawdę, ale troszkę przewrotną Ocieplony Ytong nie ma sensu, bo wszystkie jego zalety stają się niepotrzebne. To tak jakbyś pomalował ścianę drogimi farbami, a potem przykrył ją boazerią. Po co wydawać na "farbę" !? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 11.07.2003 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2003 Jasiu ze Szczecina. Nie Jesteś na bieżąco. Zaprawy termoizolacyjne nie oznaczają betoniary i góry piachu.Zaprawy termoizolacyjne są oferowane w wygodnych workach, lekkich bo same są lekkie. Miesza się je np. mieszadłem zamocowanym w wiertarce.Zużycie to ok. 60 - 80 worków. na średniej wielkości dom. Spoina z takiej zaprawy nie stanowi mostka termicznego, nawet jeśli jest bardzo gruba, jej U przy 36 cm grubości wynosi 0,3. Zawsze na spoinie można dokonac korekty. Nie tworząc dziury termicznej, możemy tą zaprawą uzupełniać ukruszony (jakże często) gazobeton.Rozprowadza się rewelacyjnie. Nie ma góry piachu. Wręcz przeciwnie, w tych zaprawach nie ma piachu. Kruszywem wypełniającym jest perlit, dlatego są bardzo lekkie.Ilość dostarczanej do muru wilgoci jest minimalnie większa niż w przypadku kleju. Nie ma to praktycznego znaczenia ponieważ nawet wilgotność samego gazobetonu i tak stabilizuje się dopiero po ok. 2 latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.