Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

szafa wnękowa

mądraPolkaPoRemoncie

Recommended Posts

Czy macie doświadczenie z szafą do zabudowy, tzw. wnękową?

Z którym oferentem macie dobre doświadczenia?

Bardzo zależy mi na dokładnym, drobiazgowym projekcie oraz właściwym i estetycznym montażu.

Jestem laikiem i nie mam zielonego pojęcia jak zaprojektować taką szafę by była ergonomiczna, pojemna oraz ładna.

Mam wnękę (z 2 bocznymi ścianami i tylna ścianą): 143cm szeroka, 90cm głęboka, 2,5m wysoka.

Nie chcę już szafy na głębokość 90cm-za dużo, trzeba "nurkować" by coś wydobyć z czeluści.

Projektanci z firm oferujących szafy do zabudowy, przyjeżdżają na pomiar i zazwyczaj pytają "A co pani chce?". Co chcę to wiem, ale nie wiem czy ten projektant zna zasady planowania wnętrz szaf i czy to co ja chcę ma rację bytu rzeczywistym użytkowaniu.

Z pewnością są pewne podstawowe zasady - jak zaprojektować taką szafę, np.:

- jaką wysokość zostawić poniżej drążka na ubrania długie typu płaszcze, a jaką na spódnice, koszule

-ile cm zostawić nad drążkiem, a poniżej sufitu szafy

-jakiej szerokości i wysokości winny być standardowe półki (np. by ustawić na nich przezroczyste plastikowe pojemniki=pudła np. na pościel

-na jakiej maksymalnej wysokości umieścić drążek na wieszaki (by sięgnąć po ubrania), przy wzroście 168-170cm?

jak wysoką półkę tzw. pawlaczową zostawia się standardowo pod sufitem i nad drążkiem na wieszaki z ubraniami?

-jakie "przeszkody" użytkowe czekają na właściciela szafy wnękowej z 2 drzwi uchylnych (cała szafa oparta na szkielecie ramki (szer. ok.8cm) - od frontu?

-jak najoptymalniej zagospodarować wnętrze szafy? :)

:)

jaką wysokość zostawić poniżej drążka na ubrania długie typu płaszcze, a jaką na spódnice, koszule

- mierzysz swój najdłuższy płaszcz i dodajesz 5 cm - masz wysokość drążka; spódnice, bluzki, żakiety - analogicznie

na jakiej maksymalnej wysokości umieścić drążek na wieszaki (by sięgnąć po ubrania), przy wzroście 168-170cm?