oszczednyGrześ 13.05.2016 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Wszyscy sprzedawcy pianek natryskowych, z którymi rozmawiałam lub przysłuchiwałam się na targach, tak właśnie twierdzą jak napisał drogba_37 Tyle, że drogba_37 pisze o swej niefachowości, w przeciwieństwie do panów piankowców. Datego trzeba by tę myśl rozwinąć - dlaczego krokiew + 2cm pianki, to nie jest najlepsze rozwiązanie i co byłoby lepsze. Czy mógłby się pan tego podjąć, panie Andrzeju? Bo te 2 cm to po prostu za mało. Tam będą mostki. Robiłem termowizję takiej pianki i wszystkie krokwie były bardzo ładnie oznaczone na niebiesko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 13.05.2016 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Biorąc pod uwagę opinię panów piankowców należy przyjąć że zarówno beton, keramzyt czy tym podobne materiały budowlane są również izolatorami. I trudno się z tym nie zgodzić. Tyle tylko że przy porównaniu z wełną czy pianką to bardzo daleko im do ich parametrów. A mówiąc bardziej obrazowo to gdy między krokwie dasz 18 cm pianki i pod krokwie 2 to tak jakbyś w przestrzeni pomiędzy krokwiami miała 20 cm izolacji od desek a w miejscach gdzie są krokwie w porywach 8 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
moniss 13.05.2016 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 No, ja to wszystko wiem chłopaki, że drewno w porównaniu z materiałem ociepleniowym wypada słabo. Ale pozostaje problem dla tych, którzy chcą skosy poddasza zapiankować, zawełnować, zastyropianować, ile dać tych centymetrów pod krokwie, aby było dobrze.W sumie, idąc dalej w tym kierunku, to nieważne ile da się ocieplenia pod krokwie, zawsze będzie tam mniejszy czy większy mostek cieplny.Można pod same krokwie dać produkt o dużo lepszych parametrach cieplnych, niż pomiędzy krokwie, ale to dłubanina i niewiele osób chciałoby się w to bawić. Można też dać ocieplenie wyłącznie nad krokwiami i więźbę na poddaszu pozostawić odsłoniętą, jednak w projektach (nawet indywidualnych) wciąż króluje ocieplenie pomiędzy i pod krokwiami. Więc nadal pozostaje pytanie, ile ocieplenia pod krokwie, aby było w miarę dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 13.05.2016 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Więc nadal pozostaje pytanie, ile ocieplenia pod krokwie, aby było w miarę dobrze? Moim skromnym zdaniem niezależnie czy to wełna czy pianka OK to 10 cm jest niezbędnym minimum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 13.05.2016 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Moim skromnym zdaniem niezależnie czy to wełna czy pianka OK to 10 cm jest niezbędnym minimum. Ja przeważnie zalecam minimum 10 cm wełny. Oczywiście bardzo ważne jest dokładne wykonanie tego. Z pianką widziałem różne numery tzn. natrysk ok 8 cm na krokiew w jednym miejscu a w innym raptem 2 cm czy nawet dosłownie 0,5mm. To fajnie wszystko wychodzi na termowizji potem wystarczy wezwać gości do poprawki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 13.05.2016 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Nie jestem zwolennikiem stosowania izolacji natryskowej bezpośrednio na deskowanie czy płytę OSB. Pianka otwartokomorowa przepuszcza parę wodną. Takie rozwiązanie to nic innego jak dosuniecie wełny do desek. Każda izolacja cieplna montowana w konstrukcji wymaga szczeliny wentylacyjnej. Tak naprawdę tą szczeliną wentylujemy konstrukcję bo wełnie czy piance nic się nie stanie co najwyżej zmniejszy opór cieplny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drogba_37 14.05.2016 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Nie jestem zwolennikiem stosowania izolacji natryskowej bezpośrednio na deskowanie czy płytę OSB. Pianka otwartokomorowa przepuszcza parę wodną. Takie rozwiązanie to nic innego jak dosuniecie wełny do desek. Każda izolacja cieplna montowana w konstrukcji wymaga szczeliny wentylacyjnej. Tak naprawdę tą szczeliną wentylujemy konstrukcję bo wełnie czy piance nic się nie stanie co najwyżej zmniejszy opór cieplny. Pozdrawiam. Jak juz wspominałem, u mnie piankowanie bez szczelin wentylacyjnych bo będzie reku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 14.05.2016 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Jak juz wspominałem, u mnie piankowanie bez szczelin wentylacyjnych bo będzie reku. Reku nie ma tu nic do tego. Szczelina pełni zupełnie inną rolę. Jak masz reku i kładziesz wełnę to też bez szczeliny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 14.05.2016 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Czy nie warto zrobić prostej analizy wilgotnościowej połaci poddasza, w której termoizolacja będzie się stykać z pełnym deskowaniem pokrytym papą. Poniżej wyliczenia z programu http://www.u-wert.net dla pianki otwarto komórkowej 15cm + 10cm od dołu krokwi (paroprzepuszczalność μ=4; lamda 0,035 W/m2K), a od dołu folia paroizolacyjna PE gr.0,2mm (Sd = 87 m). To jest statyczna analiza przy standardowych warunkach wewnętrznych 200C i 55% wilgotności ale już wówczas występuje kondensat na deskach. Przy braku szczeliny jak ma on odeschnąć ? Wielkość tego wykroplenia będzie się zwiększać przy obniżeniu temperatury na zewnątrz (w analizie jest -50C) oraz przy zwiększaniu wilgotności wewnątrz pomieszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 15.05.2016 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Tomek możemy tak pisać i pisać a tu żądne argumenty nie docierają. Tak naprawdę to trzeba się cieszyć bo te dachy wcześniej czy później będą do remontu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drogba_37 16.05.2016 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2016 Panowie piszecie bardzo rozsądnie, ja się nie znam, nie moja branża, tylko słucham i wyciągam wnioski. Przerobiłem trochę tych firm kładzących piankę i żadna po prostu tej szczeliny nie robi. Nie wiem dlaczego tak jest. Może macie racje idą na łatwiznę a po 10 latach to już ich nie martwi co się z dachem będzie działo... Jeśli regulamin forum tego nie zabrania proszę mi wskazać firmę która piankuje ze szczelina wentylacyjną, bo ja ze spora ilościa się spotkałem i żadna tego nie robi. Nawet dziś gadałem telefonicznie z jednym facetem, to mi powiedział czy jak maluje deski farbą to tez szczelinę między deska a farbą najpierw robię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 16.05.2016 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2016 Panowie piszecie bardzo rozsądnie, ja się nie znam, nie moja branża, tylko słucham i wyciągam wnioski. Przerobiłem trochę tych firm kładzących piankę i żadna po prostu tej szczeliny nie robi. Nie wiem dlaczego tak jest. Może macie racje idą na łatwiznę a po 10 latach to już ich nie martwi co się z dachem będzie działo... Jeśli regulamin forum tego nie zabrania proszę mi wskazać firmę która piankuje ze szczelina wentylacyjną, bo ja ze spora ilościa się spotkałem i żadna tego nie robi. Nawet dziś gadałem telefonicznie z jednym facetem, to mi powiedział czy jak maluje deski farbą to tez szczelinę między deska a farbą najpierw robię Jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi zazwyczaj o kasę W Twoim przypadku szczelina musi być zrobiona. Na FM parę inwestorów to przerabiało i jak siè nie mylę sami zabrali się do tematu. Miejmy nadzieję, że coś Ci podpowiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 16.05.2016 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2016 Nawet dziś gadałem telefonicznie z jednym facetem, to mi powiedział czy jak maluje deski farbą to tez szczelinę między deska a farbą najpierw robię Bardziej bzdurnego tłumaczenia raczej już nie mógł wymyślić. A na fizyce w szkole musiał spać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
link2jack 16.05.2016 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2016 Ja otrzymałem minimum 10 ofert na pianę. Chyba z 6 firmami spotkałem się na budowie. Jedynie dwie z nich zapytały czy mają doliczyć za robociznę rozłożenia foli paroprzepuszczalnej na którą będą tryskać pianę czy zrobi to osoba od stelażu/K-G . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 16.05.2016 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2016 Część wykonawców stosujących natrysk to prymitywy bez elementarnej wiedzy. Ciekawe na jak długi czas udzielają gwarancji. Proces degradacji drewna jest procesem powolnym. Pierwsze efekty mogą być zauważalne dopiero po 5~7 latach. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 16.05.2016 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2016 Część wykonawców stosujących natrysk to prymitywy bez elementarnej wiedzy. Ciekawe na jak długi czas udzielają gwarancji. Proces degradacji drewna jest procesem powolnym. Pierwsze efekty mogą być zauważalne dopiero po 5~7 latach. Pozdrawiam. Dokładnie rozbiórki dachów po okresie około 10 lat które były zapiankowane odsłaniały co stało sie z więźbą. Nadgnicia itp. się zdarzały. Mówię o przypadkach w Kanadzie czy w Czechach, w Polsce jeszcze okazji nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aleksanderKM 17.05.2016 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 witam To jak to jest z tą izolacją natryskowa. Czy jest to dobra metoda termoizolacji? Czy zawsze prowadzi do destrukcji drewna. Chciałbym zastosować natrysk pianką OK, wełna zaczyna mnie ostatnio odstraszać . Mam nabitą na krokwiach membranę paroprzepuszczalną. I czy na taka membranę można dokonać natrysk? Czy zapewni to odpowiednią wentylację dla drewna? Zastanawiałem się również nad wykonaniem drugiej warstwy membrany nabitej do boku krokwi tak aby powstała przerwa miedzy membranami np. 3 cm. I tak przy grubość krokwi 18 cm wykonał bym natrysk na grubość 15 cm. Natrysk byłby wykonany do szczytu (kalenicy) Następnie wykonać stelaż sufitu podwieszonego i wykonać drugi natrysk po linii skos-sufit-skos na gr. 15 cm. Co myślicie o takim rozwiązaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 17.05.2016 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 W twoim przypadku druga folia jest zbędna. Folia i szczelina jest pożądana przy pełnym deskowaniu i papie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 17.05.2016 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 A ja bym optował za takim rozwiązaniem:yes:. Oddziela ono krycie wstępne od skorupy izolacyjnej, daje większą gwarancję szczelności krycia wstępnego i dodatkowo zwiększa powierzchnię wentylacyjną krokwi. To dobry pomysł a dodatkowy koszt nie wielki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aleksanderKM 18.05.2016 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 A jak się sprawdzi wykonanie izolacji termicznej poddasza?- pierwsza warstwa pomiędzy krokwie pinka natryskowa OK- a druga warstwa po linii skos - sufit podwieszony - skos ze styropianu twardego (dach, podłoga)? Styropian będzie chyba dobrą izolacja dla pary. Dodatkowo można by jeszcze zastosować na nim folię paroizolacyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.