Tomaszs131 10.06.2017 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2017 Nie trzeba dylatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Somebody777 10.06.2017 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2017 Ale tez otwartokomurkowa. A jesli chodzi o to poddasze to jak dam ciebki styropian przez co pozostanie szczelina grubości deski ok 2cm miedzy styropianem a blachą i na to pianę, paroizolację i płytę gk to będzie w miarę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 10.06.2017 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2017 Jeśli pomiędzy krokwie wciśniesz styro tak by pomiędzy deskowaniem a nim była dylatacja to będzie ok. Masz deskowanie przykryte papą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Somebody777 10.06.2017 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2017 Nic, blacha pod nią tylko deski co ok pół metra i krokwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 10.06.2017 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2017 (edytowane) Myślałem, że masz pełne deskowanie. Nie wiem dlaczego taki właśnie układ wbił mi się w pamięć. Wiesz co, skontaktuj się z kolegą z forum mat3006, jest specjalistą w tej dziedzinie. Napewno Ci podpowie.P.S.Sam raczej nie zdecydowałbym się na natrysk bezpośrednio na blachę, ciekaw jestem co powie pan Sławomir. Edytowane 10 Czerwca 2017 przez Tomaszs131 P.S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 10.06.2017 23:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2017 Jeśli pomiędzy krokwie wciśniesz styro tak by pomiędzy deskowaniem a nim była dylatacja to będzie ok. Będzie bardzo źle. W przypadku natryśnięcia pianki otwartokomurkowej na tak cienki styropian może na jego spodzie wystąpić kondensacja pary wodnej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 11.06.2017 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Czyli w takiej sytuacji pozostaje zastąpić styropian membraną wysokoparoprzepuszczalną i do kondensacji nie dojdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Somebody777 11.06.2017 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Po namyśle też doszedłem do wniosku że styropian nie jest najszczęśliwszym wyborem bo zadziała jak paroizolacja. Tylko czy membrana nie zostanie dosciśnięta przez panę do blachy?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 11.06.2017 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Jak ją naciągniesz to na pewno nie. Po za tym piana zwiększa swoją objętość przeciwnym kierunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Somebody777 11.06.2017 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 I tak jeszcze się upewnie i pod płytę gk paroizolscja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 11.06.2017 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Tak, koniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Somebody777 11.06.2017 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 No to wiem już co robić. Dzięki wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 11.06.2017 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 ... zastąpić styropian membraną wysokoparoprzepuszczalną i do kondensacji nie dojdzie. Do kondensacji w określonych warunkach dojdzie bo tzw. "Punkt rosy" wystąpi zawsze w izolacji. Natomiast nie zamykamy drogi parze wodnej czyli ma ona możliwość wydostania się na zewnątrz. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szarota 22.06.2017 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 Te zdjęcia pokazują, że nie jest aż tak źle. Drewno mimo, że bez atestu też nie wygląda najgorzej. Było czymś impregnowane tyle, że nie wiadomo czym. Należy dokładnie sprawdzić przekroje i rozmieszczenie słupów. Nie podobają mi się podparcia jętek na ściankach działowych i po co te podparcia? Dobrze byłoby w połączeniach zastosować np. wkręty ciesielskie kapeluszowe o odpowiedniej długości. Warto aby kompetentna osoba oceniła to na miejscu. Pozostaje temat krycia wstępnego. Pozdrawiam. Jeszcze Panie Andrzeju wracając do naszego tematu, musze powiedzieć, że po wizycie osoby kompetentnej jestem mile zaskoczony, co do zgodności oceny sytuacji, czyli najpierw zdziwienie odnośnie podparcia belek podmurówką ceglaną, zaproponowanie wzmacniających połączeń śrubowych oraz przesunięcia słupów w mniej przeszkadzające miejsca. To mi akurat nie przeszkadza przy sporej powierzchni, słupy drewniane też swój urok mają. Natomiast z racji tego, że kolega jest głównie konstruktorem, nie za bardzo był w stanie pomóc mi w kwestii piany membrany. Specjalista od piankowania zaleca natrysk bezpośrednio na membranę, którą radzi wcześniej podreperować. Wiem, że ma Pan na ten temat kompletnie odmienne zdanie. Jaki jest zatem możliwy najgorszy scenariusz przy tak nakładanej piance? Otrzymałem dokładnie taką informację (nie wiem, czy wypada tak kogoś cytować): Gwarancja na Bayera z naszej strony to 15 lat, Gwarancja na piankę amerykańską Quadfoam 500 to 25 lat z naszej strony jako firmy i tzw "dożywotnia gwarancja" producenta na budynek. ad 3. Będąc na budowie nie zauważyłem niczego złego jeśli chodzi o membranę, może w paru miejscach jest luźno i trzeba będzie ją popodklejać przed wykonaniem izolacji pianką. Sytuacja i stan membrany byłby zupełnie zły gdyby dach był bez dachówki, a membrana narażona na bezpośrednie działanie słońca i UV przez długi czas (zwykle membrana może być 3 miesiące na słońcu przed położeniem dachu jeśli nie jest przykryta np po pół roku czy roku dachówką wtedy lubi popękać i skruszeć nawet ale takiego stanu nie zauważyłem). ad 4. Piankę można natryskiwać bezpośrednio na membranę. 3 cm szczeliny dotyczy wełny która powinna być wentylowanym materiałem i powinna w przypadku wełny być membrana odpowiednio rozcięta w kalenicy dachu tak by był możliwy przewiew. Pianka nie musi być wentylowana, nie ma w niej swobodnego ruchu powierza (podobnie jak w krokwi czy drewnie) nie ma przedmuchów tak jak ma to miejsce w wełnie, ale na drodze dyfuzji pary wodnej pianka otwartokomórkowa uznawana jest za materiał paroprzepuszczalny. I ponadto Dużo zależy od wiedzy samych osób przetwarzających materiał (z pianką twardą w konstrukcji drewnianej zdecydowanie mogłyby być problemy z pianką miękką która wywodzi się z konstrukcji dewnianych "szkieletowych" - końcówka lat 80' w Kanadzie i Stanach problemów nie ma pod warunkiem odpowiedniej wilgotności więźby dachowej czego pilnujemy) nie natryskujem pianki na świeżą wieźbę, wilgotność musi być poniżej 20% u Pana po paru latach ma pewnie 12-13% wilgotności co innego z łatami, które świeże mogą mieć 25-30% - kwestia przeschnięcia). Możemy zagłębiać się w badania przegród pod kątem cieplno - wilgotnościowym i współczynniki oporu dyfuzyjnego materiału, które przerabiałem nie raz ale jest to temat na wykład Warunki gwarancji do lektury przesyłam w załączniku. Gwarancja z naszej strony to 25 lat na Quadfoam 500 (+tzw dożywotnia gwarancja producenta) gwarancja na Baymer 15 lat z naszej strony. Teraz pytanie Panie Andrzeju, co konkretnego może grozić więżbie po zastosowaniu tego rozwiązania przy piance 24-27 cm? Kwestia ewentualnej dylatacji (min 3 cm) byłaby mocno kłopotliwa. Samo ugięcie foliii między krokwiami ma ok. 5 cm:) Mam jeszcze sporo czasu, zanim krokwie będą nabite, ale temat nie daje mi spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 23.06.2017 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2017 Z tego co wiem szczelina dotyczy pełnego deskowania. Z tego co napisałeś wynika że u ciebie tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szarota 23.06.2017 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2017 Zgadza się, Nie ma pełnego. Krokwie + łaty + kontrłaty + dachówka ceramiczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 26.06.2017 01:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2017 ... co konkretnego może grozić więżbie po zastosowaniu tego rozwiązania przy piance 24-27 cm? Tego nie wiem. Pewnie nic złego. Grubość pianki nie ma tu nic do rzeczy. Pozostaje natomiast kwestia w jakim stanie jest folia, czy nie utraciła własności hydroizolacyjnych? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BigSack 12.07.2017 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 Od wielu lat w Niemczech stosuje się tzw. nakrokwiowe docieplenie dachu. Obecnie stosowana piana poliuretanowa PIR o współczynniku 0,023W/m2/K jest najwyższym ze stosowanych materiałów izolacyjnych. Płyty z piany układamy bezpośrednio na krokwiach, przy czym świadomie rezygnujemy z deskowania i papowania dachu. Zapewniamy doskonałą izolację termiczną i eliminujemy mostki cieplne, które występują często przy tradycyjnym ocieplaniu wełną. Płyta o grubości 120 mm równoważy zastosowaniu 200 mm wełny o dużych parametrach. Obecnie system z zastosowaniem płyt izolacyjnych PIR jest o ok. 40% tańszy od systemu standardowego. Olbrzymią zaletą PIR jest fakt, że w produkcie tym nie gnieżdżą się kuny i inne gryzonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 13.07.2017 03:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Kolejny raz piszesz o tym produkcie nieprofesjonalnie. Współczynnik "U" zależy od grubości produktu. Wszystkie płyty nie zastępują krycia wstępnego należy podać konkretną nazwę. Na chwilę obecną to najlepsze choć nadal drogie rozwiązanie. Pisanie, że jest tańsze od tradycyjnego o 35% (pisałeś w innym wpisie) czy 40% to wielkości wyssane z palca. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rączy Emeryt 19.07.2017 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 Cześć mam pytanie związane z tematem izolacji poddasza pianką poliuretanową Przepraszam za błędy ale piszę z telefonu wprost z budowy i może być różnie wymieniam izolację dachu czy też jak kto woli poddasza z wełny mineralnej która musiała być usunięta ponieważ No nie spełnia swojej rolnik chcę teraz nacisnąć piankę żeby to zrobić Muszę między krokwie czy też do Jak zamocować membranę na którą będzie na to się nie ta pianka No i to właśnie jest pytanie nie wiem jak to zrobić nakręciłem krótki film z ilustracją problemu i pytaniem zerknijcie z łaski swojej odpowiedzi jeśli możecie Przepraszam za brak akapitów ale nie wiem jak podyktować nowa w linię w telefonie Pozdrawiam pahttps://youtu.be/sMc2KPauV0IJakub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.