brunoted 20.03.2013 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Biegając po forum powinieneś wiedzieć. WM - wentylacja mechaniczna WG - wentylacja grawitacyjna Natomiast twoja odpowiedz w dalszym ciągu nic nowego nie wnosi a jest jedynie potwierdzeniem że przy prawidłowym montażu oraz sprawnie działającej wentylacji takie zjawisko nie ma prawa wystąpić. Dzięki za wyjaśnienie skrótów. Trochę nie załapałem o co Ci chodziło w poprzednim poście z tym zaglądaniem ludzi posiadających wentylacje mechaniczną, teraz już wiem. Otóż nie ważne jaką mają wentylację. Zjawisko wykroplenia się pary w przegrodzie może się pojawić także przy wentylacji mechanicznej. Mało tego, przy nieszczelnościach w poszyciu następuje zaburzenie pracy wentylacji mechanicznej. A jak napisał kolega powyżej, bardzo trudno jest wykonać szczelne poddasze przy zastosowaniu "tradycyjnych" metod a sama paroizolacja jest tylko opóźniaczem dyfuzji pary wodnej (o ile nie zastosujemy materiału typy barrier całkowicie zamykającego dyfuzję) Ale wszystko sprowadza się do tego, że wg. mnie pianka jest dobrym materiałem izolująco/uszczelniającym, który może zapewnić wysoką szczelność budynku co będzie korzystne dla działania wentylacji i uniemożliwi pojawianie się wilgoci w przegrodzie przy nieszczelnościach. Dlatego chętnie bym przetestował dwa identyczne budynki: jeden docieplony pianką, drugi w technologii membrany + wełna i porównał wyniki. Mogę w ciemno założyć, że ten drugi będzie wymagać poprawek żeby dociągnąć do szczelności pierwszego. Nawet jak się będą przykładać do roboty. Nie dziw się, że zakładam od razu spapraną robotę przy poddaszu. Prawie nikt u nas nie sprawdza szczelności na etapie budowy więc sprytny wykonawca może kilkoma sztuczkami oszukać każdego - na pewien czas. A niektóre błędy wynikają z takiej a nie innej technologii kładzenia płyt GK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 20.03.2013 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Wcale się nie dziwię że tak zakładasz bo w 90% tak jest. Natomiast dziwię się tym inwestorom którzy na słowa wykonawcy - panie będzie pan zadowolony - niemal klękają przed nim i uważają za wyrocznię. Ilu jest nawet tutaj takich co dało zamknięto komórkową na mokre dechy i więźbę a po roku zaczęły się problemy? Dlatego jestem zwolennikiem kładzenia pianki w zasadzie tylko otwarto komórkowej pod spodem ale na wysezonowaną i suchą więźbę a nie na taką prosto z lasu. I przy takim założeniu oraz w pełni sprawnej wentylacji oraz szczelnym dachu można ją kłaść bezpośrednio na dechy (nie dotyczy wełny). Ale trzeba być tego w pełni świadomym. Natomiast w pomieszczeniach mokrych obojętnie jaką izolację zastosujemy dobrze jest pomyśleć od wewnątrz o paroizolacji obojętnie pod jaką postacią. Może być folia między kartongipsem a ociepleniem ale n.p. folia w płynie na kartongipsie szczelnie izolująca całe pomieszczenie. Nie bez znaczenia będzie również farba jaką pomalujemy dane pomieszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mat3006 16.04.2013 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 (edytowane) Wcale się nie dziwię że tak zakładasz bo w 90% tak jest. Natomiast dziwię się tym inwestorom którzy na słowa wykonawcy - panie będzie pan zadowolony - niemal klękają przed nim i uważają za wyrocznię. Ilu jest nawet tutaj takich co dało zamknięto komórkową na mokre dechy i więźbę a po roku zaczęły się problemy? Dlatego jestem zwolennikiem kładzenia pianki w zasadzie tylko otwarto komórkowej pod spodem ale na wysezonowaną i suchą więźbę a nie na taką prosto z lasu. I przy takim założeniu oraz w pełni sprawnej wentylacji oraz szczelnym dachu można ją kłaść bezpośrednio na dechy (nie dotyczy wełny). Ale trzeba być tego w pełni świadomym. Natomiast w pomieszczeniach mokrych obojętnie jaką izolację zastosujemy dobrze jest pomyśleć od wewnątrz o paroizolacji obojętnie pod jaką postacią. Może być folia między kartongipsem a ociepleniem ale n.p. folia w płynie na kartongipsie szczelnie izolująca całe pomieszczenie. Nie bez znaczenia będzie również farba jaką pomalujemy dane pomieszczenie. Bardzo cenne i słuszne uwagi. Od siebie dodam, że dużym nieporozumieniem jest , zwłaszcza w łazienkach czy kuchniach montaż w sufitach, "skosach" i ściankach kolankowych wykończonych g/k, wpuszczanych, podtynkowych opraw świetlnych ( tzw. halogenów ), gniazdek, wyłączników czy innych które perforują, jak jasna cholera, ciągłość paroizolacji ( w tym b.istotnej wytworzonej przez 2,3 warstwy farby ) a ich trwałość w obliczu przepływającego strumienia pary, mocno podwyższonej temperatury oraz możliwego iskrzenia, jest bardzo słaba. Edytowane 16 Kwietnia 2013 przez mat3006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareek1980 22.02.2014 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 (edytowane) Witam, Niebawem będę rozpoczynał budowę domu parterowego bez poddasza użytkowego, ale ze strychem na który będzie się wchodziło z przedpokoju po schodach składanych. Dach będę robił z wiązarów prefabrykowanych łączonych płytkami kolczastymi. Ocieplić chcę tylko powierzchnię mieszkalną, więc ocieplenie muszę zrobić w przestrzeni pomiędzy aluminiowym stelażem do którego przymocowane będą płyty g/k, a więźbą. Zastanawiam się jakie zrobić ocieplenie. Myślałem aby wykonać je w ten sposób, że nad konstrukcją aluminiową rozłożyłbym folię paroizolacyjną, nad nią ułożyłbym 10 cm wełny i kolejne 25 cm poprzecznie pomiędzy belkami wiązara. Na belki dałbym folię wysokoparoprzepuszczalną a na nią płyty osb. Po przeczytaniu kilku artykułów o ociepleniu pianką poliuretanową zastanawiam się czy zamiast wełny nie dać pianki. Jedni chwalą wełnę bo cieplejsza inni piszą, że lepsza jest pianka bo dokładniej wypełni wszystkie szczeliny więc jest to dużo lepsze rozwiązanie. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Edytowane 22 Lutego 2014 przez Mareek1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sonny230 24.02.2014 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Marek a myślałeś nad ociepleniem celulozą koszt ocieplenia 112m grubość 25cm to około 4tys zł , ja mam też strop z wiązarów i taki właśnie dostałem kosztorys , tylko się zastanawiam nad ciężarem bo m2 to 80kg , może wypowie się ten kto się na tym zna czy to wytrzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareek1980 24.02.2014 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 (edytowane) Ale na co chcesz sypać tą celulozę, bezpośrednio na płyty g/k? Wydaje mi się, że musiałbyś coś od spodu nabić tak jak na tym zdjęciu: Edytowane 24 Lutego 2014 przez Mareek1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sonny230 24.02.2014 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 na strop płyta osb i później konstrukcja i płyty G/K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareek1980 25.02.2014 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 (edytowane) Tutaj jest sporo informacji na ten temat http://forum.muratordom.pl/showthread.php?131823-Ekofiber-czy-granulat-we%C5%82ny-mineralnej&highlight=Isofloc Właśnie zasypuję strop drewniany 45 cm warstwą granulatu wełny, bezpośrednio na stelaż stalowy i płyty k-g ! Zauważyłem że sufit "siada" ok. 2 cm w środku pomieszczenia względem ścian! Nie wiem czy to problem, mam nadzieję że nic więcej się dziać nie będzie. Na oko nic nie widać, dopiero po przyłożeniu łaty wychodzi "brzuch" Myślę że ciężar granulatu wełny powinien być wzięty pod uwagę przy wyborze, 1 m3 to 60 kg !!! Pozdr. Edytowane 25 Lutego 2014 przez Mareek1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PiotrK78 27.04.2014 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Nie można bezkrytycznie przyjmować wszystkich porad nawet moich. Ja przynajmniej pod swoimi radami czytelnie się podpisuję. Pozdrawiam. Witam! poszukuję w necie informacji na temat płyt PIR/PUR ale trudno znaleźć wypowiedzi na forum, widać technologia jeszcze nie tak popularna. Walczę z decyzją, czy zrobić pełne deskowanie + wełna mineralna od spodu czy (co mi bardziej pasuje, ze względu na późniejszą widoczność krokwi na poddaszu) zastosować płytę PUR na krokwiowo (Polychemsystems, Poznań, DACH-WM) o grubości 140 mm (U=0,20 W/m2K) + 5 cm wełny mineralnej od spodu, między krokwiami (w sumie tylko do docieplenia i uszczelnienia). Zauważyłem, że x2 polecałeś tę opcję PIR/PUR - czy możesz podzielić się doświadczeniami w tym zakresie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 27.04.2014 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Cały czas polecam izolację nakrokwiową bo to najlepsze rozwiązanie. Natomiast nie polecam łączenia izolacji nakrokwiowej z wełną pomiędzy krokwiami. Ja stosuje płyty Bauder PIR PLUS bo są obustronnie laminowane folią aluminiową a z wierzchu mają już firmowo przyklejoną papę (krycie wstępne). Najczęściej stosuję płytę grubości 16 cm, dla której U= 0,14 W/m2K. W załączeniu kilka zdjęć z wybranych moich realizacji, które udało mi się wkleić. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Conena 01.05.2014 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 Wstępnie zaznaczę, że nie jestem fachowcem, ale budujemy się właśnie i nasze obserwacje są takie: W projekcie (dom energooszczędny) do ocieplenia poddasza mieliśmy płyty styropianowe, ale nie mogliśmy znaleźć wykonawców. Wszyscy kręcili nosem. Byliśmy zdecydowani na wełnę, gdy znaleźliśmy informację o piance. Cenowo wcale nie wyszła drożej, niż styropian czy nawet wełna. Przy czym nasz projekt zakładał materiały o wysokich parametrach (i co za tym idzie - cenie). W takim przypadku cena pianki jest porównywalna, choć również zależy od wykonawcy i producenta pianki. Zalety mniej więcej opisane są powyżej, więc nie będę się powtarzać. Stabilność parametrów podobno jest do 120st.C i przez wiele lat (nie pamiętam ile). W domkach, jak mówili wykonawcy, nie stosują piany z zamkniętymi porami. Ta z otwartymi trochę oddycha, co pozwala więźbie wysychać. Nie wiem czy w dużym stopniu, ale oczywiście inne elementy dachu muszą pozwolić na odparowanie wilgoci. Od spodu podobno nie trzeba stosować membrany paroszczelnej. My jednak jesteśmy zdecydowani na taką i z aluminiową powierzchnią. Idzie za tym konieczność pozostawienia dwucentymetrowej szczeliny między folią a płytą g-k, co można zrealizować podwójnym rusztem. Pierwszy jest nieco zagłębiony w piance, na to idzie folia, przez którą łączy się jedną warstwę rusztu z drugą. Oczywiście folia jest w tych miejscach przedziurawiona, ale chyba nie ma możliwości zrobienia rusztu zawieszonego na wieszakach mocowanych do krokwi bez zrobienia otworów. W takim przypadku otwory są najmniejsze i można je jeszcze próbować uszczelnić. Wadę pianki znalazłam jedną, główną. Jest palna, a nawet jeśli się topi, to wydziela toksyczne opary. Wełna jest niepalna i nic nie wydziela. To duży minus. Można rozważać jakie jest prawdopodobieństwo pożaru i co wtedy? Wybór bardzo indywidualny, ale trzeba uwzględnić i ten aspekt. Pewną ochronę dają płyty g-k. Bodajże mają wytrzymałość ogniową 15 minut. Czy to dużo czy mało? Można też próbować dawać ich podwójną warstwę. Ale czy warto? O płytach PUR, o których mówi Andrzej, czytałam, i również bardzo mnie zainteresowały. Ale chyba wychodziły drogo. Choć to podobno najlepszy sposób izolacji dla domów niskoenergetycznych. W planach mamy, że gdy już energooszczędność będzie za mało, to zdejmiemy dachówkę i dołożymy właśnie takie płyty z zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 02.05.2014 05:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Takie dokładanie to złe rozwiązanie! Należy zrobić raz a dobrze. Życzę trafnych i rozsądnych wyborów. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Conena 02.05.2014 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Które jest złe? Że robimy piankę między krokwiami i 10 cm pod nimi?Jak napisałam płyty typu PIR JEŚLI użyjemy, to w dalekiej przyszłości. Jeśli w tej dalekiej przyszłości okaże się, że dołożenie jest gorsze niż demontaż wcześniejszego i montaż nowego, to pewnie zweryfikujemy swoje zdanie. Ale czemu teraz mam się martwić tym, co będzie za np. 20 lat?No cóż, nie każdego stać na najlepsze rozwiązania, tym bardziej, że to, co jest najlepsze zazwyczaj zależy od tego, z którym wykonawcą się rozmawia = każda pliszka swój ogonek chwali. Nie wybieraliśmy najlepszego, tylko optymalny, do parametrów nas interesujących. A to duża różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 02.05.2014 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Ja w ciągu 1--2 mies będę miał właśnie piankowany dach pomiędzy krokwiami. W jednej części będzie to 22cm a w drugiej 16cm pianki. Zastanawiam się jednak nad inna sprawa jak zapewnić paroizolację takiej pianki gdy jest ciężko zamontować odpowiednia folię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 02.05.2014 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Różnica pomiędzy mną a firmą, która natryskuje piankę jest taka, że ja z tego nie żyję. Nie jestem też producentem pianki w płytach. Po prostu doradzam. Uważam, że natryskiwanie piany pomiędzy krokwie skutkuje bardzo utrudnionym wietrzeniem konstrukcji i z tego powodu to złe rozwiązanie. Nie ja pisałem o tym co będzie w przyszłości tylko Ty i to Ty sugerowałaś dołożenie kolejnej warstwy izolacji czyli tak naprawdę kapitalny remont dachu. Ja rozumiem, że nie każdego stać na najlepsze rozwiązania i trzeba wybierać optymalne. Skoro jednak wybierasz optymalne nie powinnaś zakładać, że za 20 lat będziesz zmieniać warstwy dachu bo nie będzie Cię na to stać. Poprawnym założeniem jest budowa domu na aktualne potrzeby i ewentualna sprzedaż tego domu gdy potrzeby się zmienią. Życzę trafnych i rozsądnych decyzji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rymcymcym 11.05.2014 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Z całej tej dyskusji nie wynika podstawowa sprawa czy po zastosowaniu pianki PUR bądź gotowych płyt PIR latem w pełnym słońcu na poddaszu jest temperatura taka jak na parterze? Aby uzyskać taki efekt z wełny trzeba jej dać pół metra. Bo jak nie to o kant ... ta dyskusja, zimą to jakie ocieplenie by nie było to się dogrzeje, ale latem ciężko jest schłodzić, można niedrogo kupić klimatyzator i wtedy wyjdzie nam para wodna bokiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 11.05.2014 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Z całej tej dyskusji nie wynika podstawowa sprawa czy po zastosowaniu pianki PUR bądź gotowych płyt PIR latem w pełnym słońcu na poddaszu jest temperatura taka jak na parterze? Tak. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 11.05.2014 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Marek a myślałeś nad ociepleniem celulozą koszt ocieplenia 112m grubość 25cm to około 4tys zł , ja mam też strop z wiązarów i taki właśnie dostałem kosztorys , tylko się zastanawiam nad ciężarem bo m2 to 80kg , może wypowie się ten kto się na tym zna czy to wytrzyma Masz może zrealizowane to ocieplenie stropu celulozą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 11.05.2014 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Witam! poszukuję w necie informacji na temat płyt PIR/PUR ale trudno znaleźć wypowiedzi na forum, widać technologia jeszcze nie tak popularna. Walczę z decyzją, czy zrobić pełne deskowanie + wełna mineralna od spodu czy (co mi bardziej pasuje, ze względu na późniejszą widoczność krokwi na poddaszu) zastosować płytę PUR na krokwiowo (Polychemsystems, Poznań, DACH-WM) o grubości 140 mm (U=0,20 W/m2K) + 5 cm wełny mineralnej od spodu, między krokwiami (w sumie tylko do docieplenia i uszczelnienia). Jestem w trakcie realizacji ocipelenia nakrokwiowego Thermano gr.16cm (2x8cm). Od spodu mam taki widok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mnocon 12.06.2014 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 ja chyba decyzduje sie na piane, otwartokomorkowa ok 25 cm, tylko teraz pytanie ile schnie drzewo ? dach bedzie robiony w lipcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.