autorus 13.06.2014 04:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Ja daje 22cm. Akurat tyle mam miejsca. A w garażu jak pamiętam 16cm. I to za tydzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 13.06.2014 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Ale ty robisz na a nie pod. Cyba że jedziesz z jednej i drugiej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 13.06.2014 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Te grubości o których pisałem idą pod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
moniss 14.06.2014 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 Przy projektowaniu domu zastanawiałam się nad pianą natrykową do ocieplenia poddasza, jak od kilku lat ma znajomy. Jednak od kilku miesięcy myśle raczej nad użyciem płyt poliuretanowych i ocieplenia na krokwiach. Ostatnio dostałam wycenę na płyty Thermano 12 cm za 78zł/m2 brutto (U=0,192 W/m2K)W razie potrzeby, za X lat, będzie można docieplić pomiędzy i pod krokwiami. Zastanawia mnie tylko co zrobić z krokwiami okapów, bo aby nie było mostków termicznych trzeba by je obłożyć poliuretanem także od spodu i z boku. Andrzej Wilhelmi, jak Ty to rozwiązujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 14.06.2014 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 Nie przesadzałbym z tymi mostkami na krokwiach bo praktycznie ich nie ma. Szyby w twoich oknach mają gorszy współczynnik. Izolacja ściany zewnętrznej otula krokwie. Natomiast niezmiernie istotną kwestią jest zachowanie ciągłości izolacji czyli izolacja ściany zewnętrznej musi spotkać się z izolacją nakrokwiową! Nie radzę stosować łącznie izolacji nakrokwiowej z izolacją pomiędzy krokwiami. Warto trochę dołożyć i dać 16 cm płyty (U=0,14 W/m2K) na krokwie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
moniss 14.06.2014 16:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 Nie przesadzałbym z tymi mostkami na krokwiach bo praktycznie ich nie ma. Szyby w twoich oknach mają gorszy współczynnik. Izolacja ściany zewnętrznej otula krokwie. Natomiast niezmiernie istotną kwestią jest zachowanie ciągłości izolacji czyli izolacja ściany zewnętrznej musi spotkać się z izolacją nakrokwiową! Nie radzę stosować łącznie izolacji nakrokwiowej z izolacją pomiędzy krokwiami. Warto trochę dołożyć i dać 16 cm płyty (U=0,14 W/m2K) na krokwie. Pozdrawiam. Masz rację, wsp. U nie będzie tak tragiczny jak mi się wcześniej wydawało Płyta 12cm z tego powodu, że przez X lat poddasze nie będzie zamieszkane. Ale zastanawiałam/zastanawiam się też nad grubszą płytą, ze względu na możliwość ukrycia w jej wysokości rynny (aby rynny spustowe były ukryte w ociepleniu przy ścianie, a nie zakręcały w kierunku muru od krańca okapu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 14.06.2014 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 No to dom bez okapu bo z tej części dachu, która znajdzie się za rynną będzie kapać. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
moniss 14.06.2014 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 No to dom bez okapu bo z tej części dachu, która znajdzie się za rynną będzie kapać. Pozdrawiam. Tak, będzie kapać. Ale okapy kończą się dość daleko od ściany, więc niech sobie kapie... Z okapów nie możemy zrezygnować - takie urzędowe wytyczne. Ale to jeden z pomysłów. Na razie pewne na 100% jest tylko ocieplenie nakrokwiowe. Szkoda, że całego domu nie można ocieplić poliuretanem.... - podobno nie wymyślono jeszcze systemu tynków do tego materiału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 15.06.2014 04:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Oczywiście ze wymyślono znajomy kładł w tamtym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
moniss 15.06.2014 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Oczywiście ze wymyślono znajomy kładł w tamtym roku. A mi ostatnio powiedziano (sprzedawca płyt poliuretanowych), że tego tynki się nie trzymają, co wydało mi się nieco dziwne, ale uwierzyłam.... Czy jakoś specjalnie się to tynkuje, czy normalnie siatka, klej i tynk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 15.06.2014 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 siatka zatopiona w tynku. Jest to specjalna receptura, i niestety trzeba ja urobic na budowie. Kolega konkretnie to stotował na zapiankowaną kopułe. Oczywiście od zewnątrz. Zimę przetrwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
moniss 15.06.2014 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 autorus, też u siebie planujesz tynkowanie pianki na kopule? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 15.06.2014 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Nie. Będzie tylko malowana. A w przyszłości trudno powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 15.06.2014 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Do pianki nie jest potrzebny specjalny tynk tylko specjalny klej do zatapiania siatki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
moniss 15.06.2014 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 I taki specjalny klej gdzieś można dostać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uri222 19.09.2014 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Kupiłem właśnie stary dom i zamierzam go przed zimą trochę ocieplić .Skłaniam się właśnie przy piance. Problem w tym ,że dach jest goły, tzn sama dachówka. Czy bezpośrednią na nią można rzucić ta piankę, czy lepiej dorzucić mebrankę. Czy w ogóle bez odeskowania pianka się sprawdzi. Słyszałem ,że może powstać efekt wypychania dachówki, czy to prawda? Wykonawca zaproponował mi cenę 48zł /m2 przy 15cm lub 54zł przy 20 cm pianka Polchem System... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.09.2014 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Masz same dachówki, nie masz krycia wstępnego! Nie ma możliwości profesjonalnego zaadoptowania strychu na cele mieszkalne. Natrysk na dachówkę to nieporozumienie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 19.09.2014 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Bez deskowania nie podchodzi do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturjn 21.09.2014 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 A ja przymierzam sie do isoboostera. Co do pianki wszystko super, ale gdy będzie potrzeba naprawy jakiejść części konstrukcyjnej dachu czy może części deskowania to rozumiem że wyrywamy pół dachu? Bo przecież pianka trzyma się konstrukcji i jest sztywna:mad: Poza tym wole ocieplenie, które jestem w stanie położyć sam i uniknąć fachowców. Płytki i panele też zamierzam położyć sam, bo już widziałem jak robią to pseudofachowcy. Każdemu się śpieszy i tylko usprawnia sobie robotę, dlatego wolę zrobić powoli sam pewne rzeczy. Dobra robota wymaga czasu a tego nie mają robotnicy, bo już następna fucha czeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 21.09.2014 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Jak masz czas to się bawić możesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.