Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplenie dachu PIANKĄ zamiast wełną - OPINIE ZA I PRZECIW


resident.mgr

Recommended Posts

Witam,

zabieram się wkrótce za ocieplanie dachu i o ile do niedawna nie miałęm wątpliwości co do wełny, to ostatnio zaczynam się zastanawiać co do zastosowania pianki. Głównie ze względu na szybkość montażu i szczelność pokrycia. Jeśli chodzi o różnicę w cenie, to wydaje się być bardzo zbliżona w obu przypadkach. Do ocieplenia mam kawałek skosu i strop nad pomieszczeniami poddasza - planowałem tutaj wełnę 18cm + 10cm o wsp 0.033, oraz ocieplenie samego poddasza, gdzie będzie stał rekuperator warstwą 18cm pomiędzy krokwie (też 0,033). Dach mam odeskowany, na tym membrana, krokwie mają 20cm, a dodatkowe 10cm wełny w użytkowej części będzie w podwieszanym stelażu. Dach był robiony pod koniec czerwca, więc jest raczej słabo przeschnięty.

 

Co do pianki, to dostałem propozycje, żeby zrobić 20cm (+ 'zajście' na krokwie, co ograniczy mostki) w grubszym miejscu i 15cm (+ 'zajście' na krokwie) na poddaszu. Podobno każde 10cm pianki, odpowiada 18cm wełny. Martwi mnie właśnie to kiszenie się więźby i ew rozrywanie pianki, jeśli więźba jednak będzie schła. Na strychu będzie to widać, ale pod płytami gk nie bardzo jest możliwość naprawy (i wykrycia tego) bez rozbebeszenia wszystkiego.

 

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 516
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam,

Dach mam odeskowany, na tym membrana, krokwie mają 20cm, a dodatkowe 10cm wełny w użytkowej części będzie w podwieszanym stelażu. Dach był robiony pod koniec czerwca, więc jest raczej słabo przeschnięty.

 

 

Kolego jak już napisano: NIE MOŻNA DAWAĆ PIANKI BEZPOŚREDNIO NA DESKOWANIE. Spotkałem kilku doradców od pianek i większość z nich nie miało pojęcia o fizyce budowli i dyfuzji pary wodnej przez przegrodę. Chwalili się wręcz, że piankę natryskiwano na deskowanie i to jeszcze przykryte papą.

MUSI być szczelina (min. 2cm) między pianką a deskami. Nawet gdy na deskach leży membrana. Membrana w tym momencie służy jedynie odprowadzeniu wody z wierzchu bo deski skutecznie blokują pełne możliwości dyfuzji pary wodnej.

Ja bym zrobił tak: na deskach zamontował listewki dystansowe (żeby uzyskać szczelinę) na to płyty styropianowe gr 5-6cm i na płyty piankę, żeby mieć szczelne poddasze - tu pianka sprawdza się rewelacyjnie.

Oczywiście koniecznie trzeba pamiętać o wentylowaniu kalenicy i nawiewie z podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie jest takie; Nie ma szczeliny to nie na pary - wniosek ; nie ma skraplania. Rozumie się gdy nie dopuścimy do dyfuzji. Jan.

 

Faktycznie czytając takie posty można mieć wątpliwości.

Ogólnie to para nagle znika w przegrodzie tam gdzie nie ma szczeliny. Czarna dziura tam jest. Dyfuzję proponuję zlikwidować za pomocą magnetyzera pracującego w średniej częstotliwości.

Oczywiście można zastosować od wewnątrz warstwę hydroizolacji - super szczelnej na każdym zakamarku. W tym drugim przypadku oczywiście może nie dotrzeć do nas swąd gnijącego drewna.

Edytowane przez brunoted
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
Dlatego chętnie bym przetestował dwa identyczne budynki: jeden docieplony pianką, drugi w technologii membrany + wełna i porównał wyniki. Mogę w ciemno założyć, że ten drugi będzie wymagać poprawek żeby dociągnąć do szczelności pierwszego. Nawet jak się będą przykładać do roboty

w wątku

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?206248-pianka-ocieplaj%C4%85ca-kontra-welna

jest takie porównanie i wyszło dokłądnie odwrotnie niż założyłeś:

domek całkowicie opianowany n50=1

domek częściowo opianowany n50=0,66

domek bez grama pianki n50=0,4

 

przy okazji wyszło też że pianka chłonie wodę jak gąbka, nawet nie bardzo jest jak ją porównywać z wełną

Podobno każde 10cm pianki, odpowiada 18cm wełny

nie ma takiej możliwości, to tylko taka bajeczka marketingowa żeby frajera złapać na 2-3 razy droższą izolację

 

twój dach 18+10 wełny 0,033 to U=0,117

pianka 20cm to U=0,195 czyli 2 razy zimniej za 2 razy drożej

Edytowane przez mxxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...twój dach 18+10 wełny 0,033 to U=0,117

pianka 20cm to U=0,195 czyli 2 razy zimniej za 2 razy drożej

Szanowny kolego trochę się mylisz żeby nie napisać, że piszesz nieprawdę. 20 cm pianki np. PIR PLUS to U = 0,12 W/m2K. Nie ma lepszej izolacji jak nakrokwiowa. Oczywiście jest droższa od wełny ale to jednorazowy wydatek. Do tego znikają wszystkie problemy z wentylacją warstwy izolacji cieplnej. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja akurat pisałem do semcio, czyli rozważamy tam izolację natryskową między krokwie z pianki OK, ale skoro mamy wejść w nad krokwiową piankę ZK to:

 

Bauder PIR PLUS cenowo oscyluje w granicach 900-1000zł/m3, lub jak kto woli ~180zł/m2 za 20cm grubo albo ~135zł/m2 za 14cm grubo

wełna 0,033 to koszt ok 130zł/m3 czyli 30cm grubo to koszt 39zł/m2

 

4,5 raza drożej za to samo U, skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest zasadnicza w jakości a tak dokładniej w funkcji. Pianka jest dla tych, którzy widzą różnicę i których na taki materiał stać. A tak dla przekory sprawdziłem ceny i wygląda to tak: np. płyta PIR PLUS (1,8 x1,2 = 2,16 m2) gruboś180 mm kosztuje brutto 160,- czyli 1 m2 74,- a w tym warstwa krycia wstępnego (papa) i paroizolacja (folia aluminiowa) i jeden montaż!. No i jak to się ma do tej taniej wełny? Należy zrobić rzetelną analizę i nie warto pisać, że to 4,5 raza różnicy. Ja uważam, że rzeczywista różnica różnica nie jest zbyt wielka więc z całą pewnością warto "przepłacić"!:yes: Izolacja natryskowa jest najgorszym rozwiązaniem. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak dla przekory sprawdziłem ceny i wygląda to tak: np. płyta PIR PLUS (1,8 x1,2 = 2,16 m2) gruboś180 mm kosztuje brutto 160,- czyli 1 m2 74,- a w tym warstwa krycia wstępnego (papa) i paroizolacja (folia aluminiowa) i jeden montaż!
a płyty z PIR są w cenie natrysku piany PUR ..

a gdzie reszta ? paroizolacja? przy natrysku, trzeba zaznaczyć że nie ryzykował bym natrysku bez paroizolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak dla przekory sprawdziłem ceny i wygląda to tak: np. płyta PIR PLUS (1,8 x1,2 = 2,16 m2) gruboś180 mm kosztuje brutto 160,- czyli 1 m2 74

możesz dać jakiegoś linka gdzie sprawdzałeś te ceny, bo mnie się zdaje że płyta 180mm 1,8*1,2 kosztuje bliżej ~344 zł/sztuka czyli m2 wychodzi bardziej 160zł

http://www.icmarket.pl/bauder-plyta-poliuretanowa-bauderpir-plus-p-16651.html

Cena brutto:159,25PLN

Cena za m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...