semcio 22.09.2014 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2014 Witam,zabieram się wkrótce za ocieplanie dachu i o ile do niedawna nie miałęm wątpliwości co do wełny, to ostatnio zaczynam się zastanawiać co do zastosowania pianki. Głównie ze względu na szybkość montażu i szczelność pokrycia. Jeśli chodzi o różnicę w cenie, to wydaje się być bardzo zbliżona w obu przypadkach. Do ocieplenia mam kawałek skosu i strop nad pomieszczeniami poddasza - planowałem tutaj wełnę 18cm + 10cm o wsp 0.033, oraz ocieplenie samego poddasza, gdzie będzie stał rekuperator warstwą 18cm pomiędzy krokwie (też 0,033). Dach mam odeskowany, na tym membrana, krokwie mają 20cm, a dodatkowe 10cm wełny w użytkowej części będzie w podwieszanym stelażu. Dach był robiony pod koniec czerwca, więc jest raczej słabo przeschnięty. Co do pianki, to dostałem propozycje, żeby zrobić 20cm (+ 'zajście' na krokwie, co ograniczy mostki) w grubszym miejscu i 15cm (+ 'zajście' na krokwie) na poddaszu. Podobno każde 10cm pianki, odpowiada 18cm wełny. Martwi mnie właśnie to kiszenie się więźby i ew rozrywanie pianki, jeśli więźba jednak będzie schła. Na strychu będzie to widać, ale pod płytami gk nie bardzo jest możliwość naprawy (i wykrycia tego) bez rozbebeszenia wszystkiego. Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 22.09.2014 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2014 Na trysk na deski to złe rozwiązanie bo nie ma szczeliny wentylacyjnej. Jeżeli już natrysk to na specjalnej siatce zamocowanej pomiędzy krokwiami i zdystansowanej od desek o minimum 2 cm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brunoted 29.09.2014 05:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2014 Witam, Dach mam odeskowany, na tym membrana, krokwie mają 20cm, a dodatkowe 10cm wełny w użytkowej części będzie w podwieszanym stelażu. Dach był robiony pod koniec czerwca, więc jest raczej słabo przeschnięty. Kolego jak już napisano: NIE MOŻNA DAWAĆ PIANKI BEZPOŚREDNIO NA DESKOWANIE. Spotkałem kilku doradców od pianek i większość z nich nie miało pojęcia o fizyce budowli i dyfuzji pary wodnej przez przegrodę. Chwalili się wręcz, że piankę natryskiwano na deskowanie i to jeszcze przykryte papą. MUSI być szczelina (min. 2cm) między pianką a deskami. Nawet gdy na deskach leży membrana. Membrana w tym momencie służy jedynie odprowadzeniu wody z wierzchu bo deski skutecznie blokują pełne możliwości dyfuzji pary wodnej. Ja bym zrobił tak: na deskach zamontował listewki dystansowe (żeby uzyskać szczelinę) na to płyty styropianowe gr 5-6cm i na płyty piankę, żeby mieć szczelne poddasze - tu pianka sprawdza się rewelacyjnie. Oczywiście koniecznie trzeba pamiętać o wentylowaniu kalenicy i nawiewie z podsufitki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 29.09.2014 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2014 skontaktuj się z porządna firmą i oni ci zaproponują rozwiązanie. U mnie jest bezpośredni natrysk na płyty OSB. U mnie robił termopian. Niestety najtańszy nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 29.09.2014 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2014 Moje zdanie jest takie; Nie ma szczeliny to nie na pary - wniosek ; nie ma skraplania. Rozumie się gdy nie dopuścimy do dyfuzji. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 29.09.2014 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2014 Sęk w tym, że w warunkach budowy nie ma takiej możliwości. A do tego jaka jest suchość drewna? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
semcio 30.09.2014 05:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Dzięki za podpowiedzi odnośnie wentylacji. Wykonawca nie miał widocznie o tym większego pojęcia. Martwi mnie też właśnie to drewno - nadal schnie, bo pojawiają się pęknięcia I generalnie widać, ze nie jest suche. Nie wiem, czy nie wrócę do pierwotnej koncepcji izolacji dachu wełną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mickow69 04.10.2014 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2014 czytajać wszystkie wypowiedzi powyzej jednak chyba zdecydowalbym sie na welne, jakos bardziej przekonuje mnie to rozwiazanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brunoted 06.10.2014 02:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 (edytowane) Moje zdanie jest takie; Nie ma szczeliny to nie na pary - wniosek ; nie ma skraplania. Rozumie się gdy nie dopuścimy do dyfuzji. Jan. Faktycznie czytając takie posty można mieć wątpliwości. Ogólnie to para nagle znika w przegrodzie tam gdzie nie ma szczeliny. Czarna dziura tam jest. Dyfuzję proponuję zlikwidować za pomocą magnetyzera pracującego w średniej częstotliwości. Oczywiście można zastosować od wewnątrz warstwę hydroizolacji - super szczelnej na każdym zakamarku. W tym drugim przypadku oczywiście może nie dotrzeć do nas swąd gnijącego drewna. Edytowane 6 Października 2014 przez brunoted Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 06.10.2014 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Amen. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mickow69 08.10.2014 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2014 no wlasnie i jak sprawdzic co z tym drewnem bo to moze byc problematyczne potem... ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 08.10.2014 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Jak masz strych nieużytkowy nad częścią mieszkalną zawsze sprawdzisz. W innym przypadku należy zlecić te prace wysoce profesjonalnej firmie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mickow69 11.10.2014 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2014 ja nawet i czesc gospodarcza polecilbym sprawdzic przy pomocy profesjonalnej firmy, bo szkoda ryzykowac zniszczenie sie pewnych elementow domu... ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 14.12.2014 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 (edytowane) Dlatego chętnie bym przetestował dwa identyczne budynki: jeden docieplony pianką, drugi w technologii membrany + wełna i porównał wyniki. Mogę w ciemno założyć, że ten drugi będzie wymagać poprawek żeby dociągnąć do szczelności pierwszego. Nawet jak się będą przykładać do roboty w wątku http://forum.muratordom.pl/showthread.php?206248-pianka-ocieplaj%C4%85ca-kontra-welna jest takie porównanie i wyszło dokłądnie odwrotnie niż założyłeś: domek całkowicie opianowany n50=1 domek częściowo opianowany n50=0,66 domek bez grama pianki n50=0,4 przy okazji wyszło też że pianka chłonie wodę jak gąbka, nawet nie bardzo jest jak ją porównywać z wełną Podobno każde 10cm pianki, odpowiada 18cm wełny nie ma takiej możliwości, to tylko taka bajeczka marketingowa żeby frajera złapać na 2-3 razy droższą izolację twój dach 18+10 wełny 0,033 to U=0,117 pianka 20cm to U=0,195 czyli 2 razy zimniej za 2 razy drożej Edytowane 14 Grudnia 2014 przez mxxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 14.12.2014 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 ...twój dach 18+10 wełny 0,033 to U=0,117 pianka 20cm to U=0,195 czyli 2 razy zimniej za 2 razy drożej Szanowny kolego trochę się mylisz żeby nie napisać, że piszesz nieprawdę. 20 cm pianki np. PIR PLUS to U = 0,12 W/m2K. Nie ma lepszej izolacji jak nakrokwiowa. Oczywiście jest droższa od wełny ale to jednorazowy wydatek. Do tego znikają wszystkie problemy z wentylacją warstwy izolacji cieplnej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 14.12.2014 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 ja akurat pisałem do semcio, czyli rozważamy tam izolację natryskową między krokwie z pianki OK, ale skoro mamy wejść w nad krokwiową piankę ZK to: Bauder PIR PLUS cenowo oscyluje w granicach 900-1000zł/m3, lub jak kto woli ~180zł/m2 za 20cm grubo albo ~135zł/m2 za 14cm grubowełna 0,033 to koszt ok 130zł/m3 czyli 30cm grubo to koszt 39zł/m2 4,5 raza drożej za to samo U, skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 14.12.2014 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 Różnica jest zasadnicza w jakości a tak dokładniej w funkcji. Pianka jest dla tych, którzy widzą różnicę i których na taki materiał stać. A tak dla przekory sprawdziłem ceny i wygląda to tak: np. płyta PIR PLUS (1,8 x1,2 = 2,16 m2) gruboś180 mm kosztuje brutto 160,- czyli 1 m2 74,- a w tym warstwa krycia wstępnego (papa) i paroizolacja (folia aluminiowa) i jeden montaż!. No i jak to się ma do tej taniej wełny? Należy zrobić rzetelną analizę i nie warto pisać, że to 4,5 raza różnicy. Ja uważam, że rzeczywista różnica różnica nie jest zbyt wielka więc z całą pewnością warto "przepłacić"! Izolacja natryskowa jest najgorszym rozwiązaniem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 14.12.2014 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 A tak dla przekory sprawdziłem ceny i wygląda to tak: np. płyta PIR PLUS (1,8 x1,2 = 2,16 m2) gruboś180 mm kosztuje brutto 160,- czyli 1 m2 74,- a w tym warstwa krycia wstępnego (papa) i paroizolacja (folia aluminiowa) i jeden montaż! a płyty z PIR są w cenie natrysku piany PUR .. a gdzie reszta ? paroizolacja? przy natrysku, trzeba zaznaczyć że nie ryzykował bym natrysku bez paroizolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 15.12.2014 04:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 A tak dla przekory sprawdziłem ceny i wygląda to tak: np. płyta PIR PLUS (1,8 x1,2 = 2,16 m2) gruboś180 mm kosztuje brutto 160,- czyli 1 m2 74 możesz dać jakiegoś linka gdzie sprawdzałeś te ceny, bo mnie się zdaje że płyta 180mm 1,8*1,2 kosztuje bliżej ~344 zł/sztuka czyli m2 wychodzi bardziej 160zł http://www.icmarket.pl/bauder-plyta-poliuretanowa-bauderpir-plus-p-16651.html Cena brutto:159,25PLN Cena za m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 23.12.2014 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 A gdzie jest napisane, że to cena za 1 m2? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.