M K 09.11.2015 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 (edytowane) Chyba że M K masz na myśli, by dać wełnę między krokwie, a styro tuż na krokwie by je przykryć ? To mogłoby mieć sens (chyba że ktoś widzi wady?) Moim zdaniem takie połączenie wełny i styro ma sens. Gęsta wełna między krokwie, płyta MDF przykręcona do spodu krokwi, na to przyklejamy styro na klej poliuretanowy. Szpary pomiędzy płytami styro oraz łączenia ze ścianami piankujemy. Następnie zaprawa klejowa do siatki, siatka, klej, grunt, dobra farba. W ten sposób , mamy ciepłą (grubość warstw jest istotna), szczelną izolację stropu oraz skosów poddasza. Edytowane 9 Listopada 2015 przez M K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drapek 11.11.2015 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 oto jak ja zapewniłem na swoim dachu szczelinę wentylacyjną 2,5 do 3cm: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 11.11.2015 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 to teraz zamiast desek gnić będzie płyta OSB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 11.11.2015 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 oto jak ja zapewniłem na swoim dachu szczelinę wentylacyjną 2,5 do 3cm: Zamiast płyty, można było zszywaczem przymocować siatkę. Ale, z tego pomysłu, może skorzysta już ktoś inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drapek 11.11.2015 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 (edytowane) to teraz zamiast desek gnić będzie płyta OSB nie będzie - osb jest kilka m2, większość to płyta wiórowa - obie mają 8mm i przepuszczają przecież wilgoć. Poza tym pod pianką będzie folia paroizolacyjna. Będzie też reku, więc z wilgocią nie powinno być problemów Zamiast płyty, można było zszywaczem przymocować siatkę. Ale, z tego pomysłu, może skorzysta już ktoś inny można było, ale trzeba by ją dobrze naciągnąć - pianka przy wzrośnie mogłaby zamknąć szczelinę. Poza tym mam pewność że nic w piankę nie wejdzie. Edytowane 11 Listopada 2015 przez drapek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 11.11.2015 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 płyta OSB nie przepuszcza wilgoci, jest teoretycznie wodoodporna. Płyta wiórowa nie wiem, ale daleko jej do paroprzepuszczalności, chyba, ze masz na myśli nasiąkanie wilgocią i suszenie jej po drugiej stronie. Taniej byś miał, jakbyś jakąś membranę przyczepił do tych listew. No, ale to Twój dach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drapek 11.11.2015 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 (edytowane) ...a skąd wiesz w jakiej cenie kupiłem płyty wiórowe? bo wyszły mnie około 2-3 razy taniej niż membrana Poza tym opór dyfuzyjny dla osb 8mm wynosi ~0,4m, płyta wiórowa ma podobny. Folia paroizolacyjna która pójdzie pod piankę ma opór dyfuzyjny w granicach 30m a niektóre nawet 70m, więc dużo większy. Wniosek - nawet jeśli przez folię paroizolacyjną przedostanie się wilgoć to bez problemu przejdzie przez płyty osb i wiórowe trafiając do szczeliny wentylacyjnej, skąd dalej zostanie wydalona z budynku. Dobrze to rozumuję? Czy może dotarłem do słych danych odnośnie oporów dyfuzyjnych? dane zaczerpnąłem stąd: http://www.itb.pl/nf/PDF/b10.pdf Edytowane 11 Listopada 2015 przez drapek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 11.11.2015 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 a jakbyś nie dał wcale, to ile razy taniej? opór dyfuzyjny dla OSB 8mm to 4m a nie 0,4 µ*d 50*0,08=4 membrana dachowa paroprzepuszczalna to średnio 0,2m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drapek 12.11.2015 04:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 fakt - mój błąd. Jest tak jak piszesz czyli opór dyfuzyjny to 4. I po co znowu się wymądrzasz że jakbym nie dał wcale to ile by było taniej?! Twoja argumentacja ("tańszość" membrany) okazała się nietrafna w tym przypadku to musisz mimo wszystko postawić na swoim?! Widzę jednak że forum służy Ci do zaczepek - już nie pierwszy raz się "łapiemy". Odpowiadam więc że coś trzeba było dać - membrana nie była by tak stabilna (sprawdzone ) - szczelina mogłaby się utkać gdyby nie była dobrze naciągnięta. A że płyty wyszły mnie taniej to jeszcze lepiej bo mam pewność że ta szczelina wszędzie jest równa i mam pewność że żadne ptactwo czy gryzonie nie wejdą pod płyty Jest też pewność że w perspektywie lat z płytą nic się nie stanie bo jest wentylowana. Membrana jednak mogłaby się wykruszać - nie wiem jak się mają obecne membrany, ale te sprzed 12 lat po prostu się kruszą - tyle czasu temu był wymieniany dach tu gdzie mieszkam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 12.11.2015 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 Szkoda że to tak odbierasz, że niby się czepiam. Nie mam takiego zamiaru. Zwracam tylko uwagę że Twoje rozwiązanie nie jest najlepsze. Robisz po taniości, masz prawo, ale przynajmniej inni będą mieli pogląd na sprawę i zrobią to lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 12.11.2015 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 Niby dlaczego złe jest rozwiązanie wykonania szczeliny, zaproponowane przez drapek? Jeżeli dodatkowo przez szczelinę, będzie zapewniony przepływ powietrza, od okapu do kalenicy to będzie w porządku. Zastosowanie w tym miejscu zamiast płyty, membrany paroprzepuszczalnej, raczej na pewno spowodowałoby znaczne zamknięcie szczeliny. Ponadto dokładne położenie folii paroizolacyjnej od strony pomieszczeń oraz położenie GK np.: w dwóch warstwach i dobre uszczelnienie połączenia GK ze ścianami, praktycznie, uniemożliwi przedostawanie się wilgoci z pomieszczeń do warstwy izolacyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MatixL 12.11.2015 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 MatixL masz 30 cm tej pianki? Jak nakładane, etapami czy jednorazowo? u mnie jak usłyszeli 20 cm to średnio podchodzili do tego, a 30 cm to już bardzo dużo. Były jakieś problemy z wykonaniem? Bo że ciepło to raczej nie mam wątpliwości. Tak mam 30. Nakładana na dwa etapy - tzn dwa pryśnięcia -jedno i po chwili drugie w celu uzyskania odpowiedniej grubośći. Z wykonaniem nie było żadnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drapek 12.11.2015 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 Szkoda że to tak odbierasz, że niby się czepiam. Nie mam takiego zamiaru. Zwracam tylko uwagę że Twoje rozwiązanie nie jest najlepsze. Robisz po taniości, masz prawo, ale przynajmniej inni będą mieli pogląd na sprawę i zrobią to lepiej. Ja jednak uważam że w tym przypadku moje rozwiązanie jest lepsze - paroprzepuszczalność jest, "sztywna" szczelina wentylacyjna też, do tego materiał wyszedł mnie taniej niż membrana, którą proponujesz, więc jak ma być gorzej? że taniej to gorzej? Jakbym robił po taniości to nie robiłbym poddasza z 30cm niemieckiej pianki, nie kupował 18cm styro knaufa 0,032, nie kładłbym gontu na dach po 34zł/m2 i nie wstawiał okien z U=0,8 w warstwie izolacji PS. Nie pisz odpowiedzi w stylu "jakbyś nie dał wcale to byłoby taniej" bo to dla mnie ewidentne szukanie zaczepki słownej. Skoro piszesz że moje rozwiązanie jest nie najlepsze to podaj przykład swojego, które zapewni: paroprzepuszczalność, pewność że w warstwę ocieplenia nic nie wejdzie oraz to że szczelina wentylacyjna nie zmieni wymiarów (jak to np przy nakładaniu pianki i jej rozprężaniu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 12.11.2015 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 Ja jednak uważam że w tym przypadku moje rozwiązanie jest lepsze - paroprzepuszczalność jest, "sztywna" szczelina wentylacyjna też, do tego materiał wyszedł mnie taniej niż membrana, którą proponujesz, więc jak ma być gorzej? że taniej to gorzej?czy lepsze? nie wiem, ja bym tak nie zrobił. PS. Nie pisz odpowiedzi w stylu "jakbyś nie dał wcale to byłoby taniej" bo to dla mnie ewidentne szukanie zaczepki słownej. nie, sam podniosłeś kwestię, że kupiłeś bardzo tanio...a skąd wiesz w jakiej cenie kupiłem płyty wiórowe? bo wyszły mnie około 2-3 razy taniej niż membrana , czyli skoro kupiłeś tanio to będzie najlepsze. Tak zrozumiałem, a skoro im taniej tym lepiej, to ""jakbyś nie dał wcale to byłoby taniej" Skoro piszesz że moje rozwiązanie jest nie najlepsze to podaj przykład swojego, które zapewni: paroprzepuszczalność, pewność że w warstwę ocieplenia nic nie wejdzie oraz to że szczelina wentylacyjna nie zmieni wymiarów (jak to np przy nakładaniu pianki i jej rozprężaniu).ja akurat mam membranę bez desek i papy z dachówką, więc problemu nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 12.11.2015 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 czy lepsze? nie wiem, ja bym tak nie zrobił. nie, sam podniosłeś kwestię, że kupiłeś bardzo tanio, czyli skoro kupiłeś tanio to będzie najlepsze. Tak zrozumiałem, a skoro im taniej tym lepiej, to ""jakbyś nie dał wcale to byłoby taniej" ja akurat mam membranę bez desek i papy z dachówką, więc problemu nie mam @Slawko123 ty masz pianę otwarto czy zamknięto komórkową? Co do membran/płyt. Membrana dobrej jakości trzyma się dobrze i załatwia sprawę. Ważne aby nie była poddawana bezpośredniemu oddziaływaniu słońca przez długi okres czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 12.11.2015 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 na razie mam samą membranę, będzie piana otwartokomórkowa choć miała być zamknięto. niestety warstwa za gruba (23cm) na pianę zamknietokomórkową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 12.11.2015 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 na razie mam samą membranę, będzie piana otwartokomórkowa choć miała być zamknięto. niestety warstwa za gruba (23cm) na pianę zamknietokomórkową. tak 23 za grubo ale tez łączą te 2 pianki. rozumiem że paroizolacja przy otwartokom. będzie od wewnątrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 12.11.2015 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 tak 23 za grubo ale tez łączą te 2 pianki. rozumiem że paroizolacja przy otwartokom. będzie od wewnątrz?nie wiem, nie doszedłem do tego etapu. A łaczyć tych dwóch pianek nie będę, bo: 1. za duży koszt, 2. potrzebne dwie ekipy, jedna od otwarto druga od zamknięto. Nie znalazłem jednej ekipy od dwóch pianek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 12.11.2015 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 płyta OSB nie przepuszcza wilgoci, jest teoretycznie wodoodporna. . herezje piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 12.11.2015 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 herezje piszesz. niech będą herezje, mnie tam wszystko jedno, nie moja piaskownica i zabawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.