מרכבה 24.11.2013 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 (edytowane) Pianka pianką vs wełna .. lambda to lambda, a co wyjdzie z tego czyli U ... w ścianie to jest inna inszość.To jak winić wełnę w ścianie 3W że kotwy stalowe nagle zmieniając U ściany z 0,4 na 0,55 . przez 4,5 kotwy m^2 .. Dom przechodzi test szczelności i ucina się wszystkie spekulacje pisałem ile wzrasta ilość wat ... przy jakiej wymianie ...ile wat . Koniec końców i tak brał bym EPS'a grafitowego... skąd on lepiej izoluje ? ponieważ zatrzymuje poważnie promieniowanie podczerwone.1,7zł -2zł za cm to nie 3,5 czy więcej . http://annethornearchitects.blogspot.co.uk/ straszne przeciągi w tej słomie ... Edytowane 24 Listopada 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 26.11.2013 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 Witam, Styropian, nawet klasy E, w odróżnieniu od pianki "płynie" czyli po prostu się topi i zamienia w płynny polistyren. Zachodzi wtedy utrata powierzchniowej aktywności retardantów i po prostu się pali. Pianka się nie topi tylko zżarza powierzchniowo a retardanty cały czas działają. Dlatego, w odróżnieniu od styropianu, można piankę stosować nad ciągami ewakuacyjnymi. Możliwe, że zajdą zmiany jeżeli chodzi o styropian na elewacjach. Przyczyną jest znaczny ( 3-5 razy w stosunku do wczesniej wykonanych badań i testów dla gr. 5 cm ) wzrost grubości styropianu i możliwość wytapiania się znacznych ilości polistyrenu, która jest główną przyczyną utrzymywania się ognia, w tym pod warstwą wierzchnią BSO. Pozdrawiam Klasa E oznacza tylko tyle, że wyrób tej klasy, np. styropian, albo PU – zawierające określone retardanty, nie zapali się, gdy działa na niego tzw. mały płomień (o wielkości porównywalnej z zapałką lub zapalniczką). Ale pod wpływem większego ognia (większy płomień, wyższa temperatura otoczenia)zarówno pianka, jak i styropian się zapalą. Różnice w samym mechanizmie spalania nie mają tu nic do rzeczy. Na drogach komunikacji ogólnej służącym celom ewakuacji, stosowanie materiałów i wyrobów budowlanych łatwo zapalnych jest zabronione ! (§ 258.2 Warunków Technicznych). A wyroby klasy „E” są wyrobami łatwo zapalnymi (patrz – Warunki Techniczne Dział VI Bezpieczeństwo pożarowe i Załącznik Nr 3 1. Palność materiałów (wyrobów) budowlanych). I nie tylko „E”, bo nawet wyżej klasyfikowane: D-s2,d0 D-s3,d0 D-s2,d1 D-s3,d1 D-s2, d2 D-s3,d2 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pulse 12.12.2013 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Planuje ocieplic poddasze pianka. Pytanie co z krokwiami? Wypelniajac przestrzen miedzy krokwiami piana i pozostawiajac krokwie mam mostek, co na nie znowu piana czy styropian lub plyty typu kingspan (koszmarnie drogie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mat3006 14.02.2014 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Planuje ocieplic poddasze pianka. Pytanie co z krokwiami? Wypelniajac przestrzen miedzy krokwiami piana i pozostawiajac krokwie mam mostek, co na nie znowu piana czy styropian lub plyty typu kingspan (koszmarnie drogie) Nie wiem czy odpowiedź jest jeszcze oczekiwana ale mimo wszystko odpiszę. Krokwie standardowo, jeżeli poniżej krokwi jest wykonany ruszt, pokrywa się pianką o grubości 5 cm ( tzw. przelanie ). Wygląda to jak żeberka wystające nieco do dołu. Pozdrawiam: Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robo_23 01.03.2014 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Witajcie, Ja chyba nie mam innego wyboru aniżeli ocieplić mieszkalne poddasze pianką. Otóż podczas przygotowywania poddasza do mieszkania dałem wełnę 20cm, ale okazało się podczas mieszkania że to za mało, nie chcę zrywać kartongipsu ze skosów i sufitów, a dołożyć wełny nie idzie. Dach jest zadeskowany pokryty papą a na to dachówka. Cały budynek był ukończony w latach 50-tych, więźba była robiona samodzielnie bo dziadek miał tartak i krokwie są w przekroju kwadratu 20cm x 20cm. Moje pytanie jest takie czy można metodą zalewową dać piankę pomiędzy kartongips a wełnę, czy nie wypchnie regipsów, jaką pianę zastosować zamkniętą czy otwartą, czy wełna da wystarczającą warstwę oddychającą przy deskowaniu, czy tak nie można tego zrobić. Jeśli ktoś zna dobrych fachowców z wielkopolski to proszę o namiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slado 13.03.2014 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 (edytowane) Witam szanownych forumowiczów. Tydzień trawiłem cały wątek i nadal mam wątpliwości jaką metodą ocieplić moje poddasze. Konstrukcja jest taka: - dachówka ceramiczna (jeszcze nie położona) - łaty/kontrłaty - papa - pełne deskowanie - krokwie 18x8 - krokwie koszowe i grzbietowe 24x18 Pod dachem strop żelbetowy lity na całej powierzchni na którym będzie zabudowana GK jakaś część raczej użytkowa niż mieszkalna. Ta "wykrojona" z poddasza część będzie ścianką pionową przy skosach oddalona od kolankowej około 1m (dach 30' przy kolankowej tylko 0,5m). Docelowo, kiedyś będzie WM z rekuperacją dolnej części budynku (pod stropem). Poddasze na dziś wygląda tak: Na zdjęciu tego jeszcze nie ma ale przestrzeń między krokwiami została obita pionowymi deseczkami do murłaty od strony zewnętrznej (przeciw gryzoniom i skrzydlatym). Z uwagi na brak możliwości zapewnienia szczeliny wentylacyjnej pod deskami - patrz jak krokwie zamykają przestrzenie względem krokwi koszowych/grzbietowych - nie mam możliwości wentylowania konstrukcji drewnianej i ocieplenia. CO ZROBIĆ, by żyć zdrowo, nie przemarzać i nie przepłacać za ogrzewanie? Ostatecznie zerwać papę i położyć membranę wysokoparoprzepuszczalną od góry mogę, nie ma jeszcze położonej dachówki. Ale to jest ostateczność i do wykonania wtedy, gdy nie będzie innej rady. Z pośród ponad 800 postów w tym wątku może 5% było wartościowych merytorycznie. Proszę zatem o odpowiedzi w temacie mych wątpliwości bo nasycenie U, p.poż lambdą itp jest wystarczające. Koszty owszem mają znaczenie, ale nie są jedynym kryterium. Póki co, u mnie pianka OK wygrywa z całą resztą metod ocieplenia tej konstrukcji ale wątpliwości jest co nie miara. Edytowane 13 Marca 2014 przez slado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stefan_ems 13.03.2014 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Witam szanownych forumowiczów. Tydzień trawiłem cały wątek i nadal mam wątpliwości jaką metodą ocieplić moje poddasze. ... wątpliwości jest co nie miara. Podpinam się pod ten post, bo jestem w podobnej sytuacji, tylko zamiast papy bedzie membrana. Koniecznie daj znać co postanowiłeś i dlaczego. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 15.03.2014 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Witam szanownych forumowiczów. Tydzień trawiłem cały wątek i nadal mam wątpliwości jaką metodą ocieplić moje poddasze. Konstrukcja jest taka: - dachówka ceramiczna (jeszcze nie położona) - łaty/kontrłaty - papa - pełne deskowanie - krokwie 18x8 - krokwie koszowe i grzbietowe 24x18 Pod dachem strop żelbetowy lity na całej powierzchni na którym będzie zabudowana GK jakaś część raczej użytkowa niż mieszkalna. Ta "wykrojona" z poddasza część będzie ścianką pionową przy skosach oddalona od kolankowej około 1m (dach 30' przy kolankowej tylko 0,5m). Docelowo, kiedyś będzie WM z rekuperacją dolnej części budynku (pod stropem). Poddasze na dziś wygląda tak: [ATTACH=CONFIG]248140[/ATTACH] Na zdjęciu tego jeszcze nie ma ale przestrzeń między krokwiami została obita pionowymi deseczkami do murłaty od strony zewnętrznej (przeciw gryzoniom i skrzydlatym). Z uwagi na brak możliwości zapewnienia szczeliny wentylacyjnej pod deskami - patrz jak krokwie zamykają przestrzenie względem krokwi koszowych/grzbietowych - nie mam możliwości wentylowania konstrukcji drewnianej i ocieplenia. CO ZROBIĆ, by żyć zdrowo, nie przemarzać i nie przepłacać za ogrzewanie? Ostatecznie zerwać papę i położyć membranę wysokoparoprzepuszczalną od góry mogę, nie ma jeszcze położonej dachówki. Ale to jest ostateczność i do wykonania wtedy, gdy nie będzie innej rady. Z pośród ponad 800 postów w tym wątku może 5% było wartościowych merytorycznie. Proszę zatem o odpowiedzi w temacie mych wątpliwości bo nasycenie U, p.poż lambdą itp jest wystarczające. Koszty owszem mają znaczenie, ale nie są jedynym kryterium. Póki co, u mnie pianka OK wygrywa z całą resztą metod ocieplenia tej konstrukcji ale wątpliwości jest co nie miara. Podpinam się pod ten post, bo jestem w podobnej sytuacji, tylko zamiast papy bedzie membrana. Koniecznie daj znać co postanowiłeś i dlaczego. Pzdr. A może zrobić tak jak 99% ludzi czyli wełna? Dachy ocieplone wełną stoją już od co najmniej 50lat. Technologia sprawdzona i stale udoskonalana, materiały coraz lepsze... ale to jest wątek o pianie. Mogę najwyżej dać namiary na firmę od piany. Ale czy ja jako "poddaszowiec" chciałbym wejść z zabudową po pianie? Jeśli mam inną robotę to absolutnie nie no chyba że bieda przyciśnie to nie ma innego wyjścia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slado 15.03.2014 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 A może zrobić tak jak 99% ludzi czyli wełna? Dachy ocieplone wełną stoją już od co najmniej 50lat. Technologia sprawdzona i stale udoskonalana, materiały coraz lepsze... ale to jest wątek o pianie. Mogę najwyżej dać namiary na firmę od piany. Ale czy ja jako "poddaszowiec" chciałbym wejść z zabudową po pianie? Jeśli mam inną robotę to absolutnie nie no chyba że bieda przyciśnie to nie ma innego wyjścia... Ok, a co z wentylacją desek i ocieplenia, bo ta w tym przypadku jest głównym problemem... ? Czy jedynym wyjściem jest zerwanie papy i w to miejsce położenie membrany wysokoparoprzepuszczalnej na deski? Przy takim rozwiązaniu można by dać wełnę pod same deski likwidując zbędną w tym przypadku pustkę powietrzną. Jeśli poszycie miałoby oddychać na zewnątrz to rzeczywiście pianka OK jest zbytkiem. Ma to sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 15.03.2014 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 Czy jedynym wyjściem jest zerwanie papy i w to miejsce położenie membrany wysokoparoprzepuszczalnej na deski? Przy takim rozwiązaniu można by dać wełnę pod same deski likwidując zbędną w tym przypadku pustkę powietrzną. Nie są to moje słowa, cytuję tu najlepszego doradcę od dachów - jeśli deski to po co membrana. Położenie membrany na deski i tak Ci nic nie da. Musisz zapewnić szczelinę, wlot i wylot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 15.03.2014 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 (edytowane) Nie masz jeszcze dachówki, więc skocz do działu dachy i podpytaj albo poszukaj Pana A. Wilhelmi, Pana Jana, oraz tomraider, jak wykonać wentylacje tego dachu. Są odpowiednie kratki wentylacyjne i wiem, że p. Andrzej takie na 100% używa, bo nie raz pokazywał tu na forum. ale jak to montuje nie wnikałem, to nie moja branża . . . żebyś wiedział o czym mowa. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania&p=6122906&viewfull=1#post6122906 Edytowane 15 Marca 2014 przez zeusrulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slado 17.03.2014 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Podpinam się pod ten post, bo jestem w podobnej sytuacji, tylko zamiast papy bedzie membrana. Koniecznie daj znać co postanowiłeś i dlaczego. Pzdr. Witaj. Podjąłem decyzję i jeśli moje rozwiązanie znajdzie akceptację to zostawiam deski i papę ale zamiast pianki będzie jednak tradycyjna wełna. Ważniejszym od wszelkich nowinek, szczelności itp jest wentylacja dachu. W tym poście jest moja wstępna przymiarka do rozwiązania problemów. Lubię grzyby ale nad głową nie chcę ich mieć na stałe. W dodatku jakieś niezdrowe szczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.03.2014 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Witaj. Podjąłem decyzję i jeśli moje rozwiązanie znajdzie akceptację to zostawiam deski i papę ale zamiast pianki będzie jednak tradycyjna wełna. Ważniejszym od wszelkich nowinek, szczelności itp jest wentylacja dachu. W tym poście jest moja wstępna przymiarka do rozwiązania problemów. Lubię grzyby ale nad głową nie chcę ich mieć na stałe. W dodatku jakieś niezdrowe szczepy Oj nie dobrze! teraz pianowcy rzucą się na nas że im tu wrogą propagandę siejemy, dywersję czy inny sabotaż i to w ich wątku! Trzeba wycofać się na z góry upatrzone pozycje czyli taktyczne i techniczne zejście z oczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 17.03.2014 23:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Piany, sytyropiany, i inne wynalazki mogą być.Tylko czemu mam płacić za iluzję piany 250 i więcej za m^3 jak to jest identico co marketowy EPS lambda 0,04 W/mK.Jak cena tego będzie koło 30zł za 20cm biorę. A tak dyskusja się kończy. Znając wełnę, jej za i przeciw, badając dokładnie problem uważam i ogłaszam iż nie ma się co biedzić innym materiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitoff 19.03.2014 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Panowie, zastanawiam się nad ociepleniem dachu i wstępnie jestem za pianką.Podobno w tym temacie są domy po termowizji ( http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy&highlight=litrowy ) ( wełna i piana ) Niestety nie mogłem się doszukać .... 700 podstron to trochę Może ktoś się bardziej orientuje na której stronie to jest? Poczytałem także trochę i jest wielu za i przeciw pianie. Może jakieś podsumowanie ? U mnie dach jest - dachówka ceramiczna + folia... na to chcę dać pianę, będzie dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitoff 21.03.2014 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Ok, trochę już poczytałem. Natrafiłem dodatkowo na Thermocel czy EkoFiber. Przy moim dachu czyli: Dachówka + Folia ( bez deskowania ) który system według Was byłby najlepszy - wełna, piana czy ekofiber? Kąt nachylenia dachu mam 35 stopni, poddasze użytkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 22.03.2014 00:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Ok, trochę już poczytałem. Natrafiłem dodatkowo na Thermocel czy EkoFiber. Przy moim dachu czyli: Dachówka + Folia ( bez deskowania ) który system według Was byłby najlepszy - wełna, piana czy ekofiber? Kąt nachylenia dachu mam 35 stopni, poddasze użytkowe. czy ekofiber nie usiądzie w skosach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitoff 25.03.2014 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 (edytowane) a więc tak... piana pęka, wełna osiada i znika, ekofiber wynalazek.... a może by tak styropian? macie jakieś doświadczenia? czemu ocieplenie styropianem nie jest popularne? Styropian Wszystkie otwory i przegrody są miejscami strat ciepła, dlatego izolacja musi być wykonana kompleksowo na wszystkich przegrodach. Dach jest drugą w kolejności najbardziej narażoną na straty ciepła przegrodą, przez nią ucieka około 30% całego ciepła. Warto więc stosować odpowiednie materiały termoizolacyjne. Z pozoru wydaję się że najlepszymi materiałami są wełna i celuloza, ale okazuję się że styropian jest lepszy. Styropian ma bardzo dobre właściwości termoizolacyjne: jest samogasnący oraz nie podatny na działanie wilgoci czy opadów atmosferycznych. Można go stosować na dachach płaskich lub skośnych, przy nowopowstałych obiektach czy przy modernizacjach istniejących. Charakterystyka produktu: bardzo dobre właściwości izolacyjne w niskich temperaturach oraz w środowisku o wysokiej wilgotności. Można go montować o każdej porze roku, bez względu na wilgotność powietrza i temperaturę; naturalna hydrofobowość - nie nasiąka wodą; mały ciężar płyt – ułatwia to transport na plac budowy i montaż; żywotność (odporność na starzenie się); odporność na bakterie, pleśnie i grzyby; niska paroprzepuszczalność; możliwość zastosowania zarówno do dachów nowych jak i modernizowanych. Edytowane 25 Marca 2014 przez bitoff Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 26.03.2014 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 wełna osiada i znika jak źle zrobisz to i nawet wyjedzie za murbelkę. ale po to zalecamy kupić lepszą wełnę i użyć dodatkowo sznurków mimo iż producenci mówią, że już nie trzeba. "i znika" jak dopuścisz do zawilgocenia, chociaż ja bym tego słowa nie użył Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 26.03.2014 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 jest to czysty marketing. Nie jestem malkontentem styropianu, uważam go za produkt b. dobry ale do stosowania gdzie indziej. "oraz nie podatny na działanie wilgoci" ufffff zdziwiłby się ten który to pisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.