Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

izolacja poddasza pianką


maluk

Recommended Posts

wczoraj był u mnie wykonawca i zostawił parę próbek pianki,

włożyłem piankę do wody (z barwnikiem) i zostawiłem na noc, po 18 godzinach tak to wygląda:

 

[ATTACH=CONFIG]335819[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]335820[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]335821[/ATTACH]

 

Wniosek, no na pewno chłonie wilgoć :) (pewnie nie bardziej niż wełna) ale w normalnych warunkach pianka nie będzie leżała w wodzie, więc faktycznie folia paroizolacyjna powinna być.

Zobaczymy teraz po jakim czasie to wyschnie. Chociaż z drugiej strony jeżeli z jednej strony pianka będzie zamknięta folią paroizolacyjną a z drugiej papą która jest na deskowaniu , to gdzie ma odparować ? w deski czyli znowu pozostaje kwestia tej szczeliny wentylacyjnej :)

 

Od góry musisz mieć jakąś wentylację. Powtarzam raz jeszcze, że generalnie każdy materiał izolacyjny musi być zabezpieczony przed nadmiernym zawilgoceniem. Są wyjątki ale ja takich materiałów jak np. multipor nie do końca uważam za właściwą izolację to rodzaj kompromisu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

absolutnie nie, To ile ma być tego styropianu?

 

Wszystko zależy od tego w jakie zapotrzebowanie domu na ciepło celujesz. Jak nie przeraża Cię wysokie to nie dawaj wcale.

Jeśli myślisz o niskich rachunkach za ogrzewanie to tyle aby U ściany wyniosło nie więcej niż 0,2 (jeśli kogoś stać to zachęcam aby było to coś koło U=0,15).

...ale są oczywiście pewne zasady - zrobić wtedy poddasze aby miało U mniejsze niż ścian - bo przez poziome przegrody "ucieka" więcej ciepła niż przez pionowe. Trzeba pomyśleć o dobrych oknach i ich ciepłym montażu (najlepiej w warstwie izolacji), oraz jak dla mnie instalować w takich przypadkach wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła. Zadbać o odizolowanie od gruntu na poziomie U ścian. To wszystko powinno zaowocować niskimi rachunkami pod warunkiem że będzie dobrze wykonane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj był u mnie wykonawca i zostawił parę próbek pianki,

włożyłem piankę do wody (z barwnikiem) i zostawiłem na noc, po 18 godzinach tak to wygląda:

 

[ATTACH=CONFIG]335819[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]335820[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]335821[/ATTACH]

 

Wniosek, no na pewno chłonie wilgoć :) (pewnie nie bardziej niż wełna) ale w normalnych warunkach pianka nie będzie leżała w wodzie, więc faktycznie folia paroizolacyjna powinna być.

Zobaczymy teraz po jakim czasie to wyschnie. Chociaż z drugiej strony jeżeli z jednej strony pianka będzie zamknięta folią paroizolacyjną a z drugiej papą która jest na deskowaniu , to gdzie ma odparować ? w deski czyli znowu pozostaje kwestia tej szczeliny wentylacyjnej :)

Ten test niestety niczego nie udowadnia aczkolwiek faktem jest iż piana nasiąka wilgocią. Nie udowadnia dla tego iż zapomniałeś iż położona pianka jest pokryta skórką a to w znaczny sposób powstrzymuje ten proces aczkolwiek nie zatrzymuje go całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, w żaden sposób nie chciałem tutaj udowadniać że pianka jest zła, po prostu tak dla siebie chciałem sprawdzić jak chłonie wodę.

Uważam że to lepszy materiał na izolację od wełny, ale boję się położyć bezpośrednio na deski. Patent ze szczeliną wentylacyjną którą zrobił drapek z cienkiej płyty OSB mi się podoba. Co prawda piana w dalszym ciągu dotyka powierzchni ale już nie deski od deskowania, więc ostatecznie jakby jakoś ta wilgoć się przedostała przez folię paroizolacyjną to przejdzie na osb i miejmy nadzieje że już nie na deski.

Nie wiem tylko jak w takim przypadku z krokwiami, bo deski odgradzamy szczeliną , a krokwi już nie trzeba :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zastanawiam sie nad ociepleniem poddasza pianką poliuretanową Sealection 500 metodą natryskową.

Producent bardzo zachwala ta metode. Podobno eliminuje sie mostki termiczne, a własności pianki sa duzo lepsze (12 cm pianki odpowiada 25 cm wełny), a poza tym jest paroprzepuszczalna w zwiazku z tym nie ma potrzeby stosowania folii.

 

Co Wy sadzicie o tym? Warto?

(metoda ta jest droższa niz ocieplenie wełna)

 

Pozdrawiam,

 

Też się nad tym zastanawiałem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak słyszę od kogoś ........ Albo coś w stylu "u mnie jest tylko 12cm styropianu i jest ciepło":lol2:

- niestety w mojej miejscowości jakieś 90% ludzi budujących ma takie właśnie podejście.

 

To w/g Ciebie ile powinno być tego styropianu?

 

Pytasz przewrotnie i zaczepnie, nie mając niczego innego w zamiarze.

 

absolutnie nie, To ile ma być tego styropianu?

 

Wszystko zależy od tego w jakie zapotrzebowanie domu na ciepło celujesz. Jak nie przeraża Cię wysokie to nie dawaj wcale.

Jeśli myślisz o niskich rachunkach za ogrzewanie to tyle aby U ściany wyniosło nie więcej niż 0,2 (jeśli kogoś stać to zachęcam aby było to coś koło U=0,15).

...ale są oczywiście pewne zasady - zrobić wtedy poddasze aby miało U mniejsze niż ścian - bo przez poziome przegrody "ucieka" więcej ciepła niż przez pionowe. Trzeba pomyśleć o dobrych oknach i ich ciepłym montażu (najlepiej w warstwie izolacji), oraz jak dla mnie instalować w takich przypadkach wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła. Zadbać o odizolowanie od gruntu na poziomie U ścian. To wszystko powinno zaowocować niskimi rachunkami pod warunkiem że będzie dobrze wykonane ;)

No właśnie, dlaczego uważasz, że 12cm styro to jest źle? Ja mam 12cm, sąsiad 15cm i w/g Ciebie to sąsiad ma lepiej bo więcej styro, ale..... ja mam grafitowy z λ0,031 a sąsiad z λ0.040. Uw takiej przegrody to odpowiednio 0,258 i 0,266, czyli teoretycznie sam styropian 12cm z λ0.031 będzie cieplejszy niż 15cm z λ0,04, pomijam sam mur beton komórkowy 400(24cm)na zaprawę ciepłochronną i porotherm 25cm na zwykłej zaprawie cementowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten test niestety niczego nie udowadnia aczkolwiek faktem jest iż piana nasiąka wilgocią. Nie udowadnia dla tego iż zapomniałeś iż położona pianka jest pokryta skórką a to w znaczny sposób powstrzymuje ten proces aczkolwiek nie zatrzymuje go całkowicie.

Skóra jest istonym ogranicznikiem ale ona raczej występuje od dołu, gdzie nie ma wody. Ta się raczej pcha od góry. Dlatego dobrze jest jeżeli pianka nie ma "ochoty" na nasiąkanie. Są takie które praktycznie, w próbie 24h pełnego zanurzenia prawie w ogóle nie przyjmują wody. Są i takie które wyżłopią całe wiadro. Żądać od wykonawców kart deklaracji zgodności w kontekście CE. Tam, z reguły są aktualne i raczej prawdziwe dane. Jeżeli nie wiedzą o co chodzi to niech lepiej, dla siebie i technologii, zajmą się czymś innym. Pytajcie to z przyjemnością odpowiem.

Edytowane przez mat3006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skóra jest istonym ogranicznikiem ale ona raczej występuje od dołu, gdzie nie ma wody. Ta się raczej pcha od góry. Dlatego dobrze jest jeżeli pianka nie ma "ochoty" na nasiąkanie. Są takie które praktycznie, w próbie 24h pełnego zanurzenia prawie w ogóle nie przyjmują wody. Są i takie które wyżłopią całe wiadro. Żądać od wykonawców kart deklaracji zgodności w kontekście CE. Tam, z reguły są aktualne i raczej prawdziwe dane. Jeżeli nie wiedzą o co chodzi to niech zajmą dię czymś innym. Pytajcie to z przyjemnością odpowiem.

 

Co oznacza kolego, że woda pcha się od góry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj był u mnie wykonawca i zostawił parę próbek pianki,

włożyłem piankę do wody (z barwnikiem) i zostawiłem na noc, po 18 godzinach tak to wygląda:

 

[ATTACH=CONFIG]335819[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]335820[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]335821[/ATTACH]

 

Wniosek, no na pewno chłonie wilgoć :) (pewnie nie bardziej niż wełna) ale w normalnych warunkach pianka nie będzie leżała w wodzie, więc faktycznie folia paroizolacyjna powinna być.

Zobaczymy teraz po jakim czasie to wyschnie. Chociaż z drugiej strony jeżeli z jednej strony pianka będzie zamknięta folią paroizolacyjną a z drugiej papą która jest na deskowaniu , to gdzie ma odparować ? w deski czyli znowu pozostaje kwestia tej szczeliny wentylacyjnej :)

A jeżeli to nie tajemnica to co to za pianka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, dlaczego uważasz, że 12cm styro to jest źle? Ja mam 12cm, sąsiad 15cm i w/g Ciebie to sąsiad ma lepiej bo więcej styro, ale..... ja mam grafitowy z λ0,031 a sąsiad z λ0.040. Uw takiej przegrody to odpowiednio 0,258 i 0,266, czyli teoretycznie sam styropian 12cm z λ0.031 będzie cieplejszy niż 15cm z λ0,04, pomijam sam mur beton komórkowy 400(24cm)na zaprawę ciepłochronną i porotherm 25cm na zwykłej zaprawie cementowej.

 

Napisałem że źle zrozumiałeś moją wcześniejszą wypowiedź, więc się rozpisałem konkretniej a Ty dalej szukasz zaczepki:bash:

...tak - masz super zaizolowany dom bo sąsiad ma przecież gorszy. gratulacje :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ mat3006 próbki pianki którą zostawił mi wykonawca to według niego to "Icynene"

Wczoraj sprawdziłem po 24 godzinach pianka całkowicie sucha, woda która w nią wsiąknęła, odparowała.

Dzisiaj lub jutro będę miał wycenę na 20cm tej pianki.

Chciałbym zrobić tak jak ma drapek, szczelinę wykonać za pomocą OSB 8mm, tak aby pianka nie dotykała deskowania, a między piankę a płyty GK dać folię paroizolacyjną.

Tylko mam pytanie jaki sens ma robienie szczeliny wentylacyjnej w narożnikach ? Szczelina nie będzie miała ujścia w kalenicy, bo przecina ją belka krokwiowa.

 

szczelina.JPG

 

I dodatkowe pytanie czy piankę też się daje na krokwie czy wystarczy tylko między krokwie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dodatkowe pytanie czy piankę też się daje na krokwie czy wystarczy tylko między krokwie ?

 

Chocbys z aerozelu zrobił miedzy krokwiami, to U samej krokwi tym nie zmienisz. A lambda drewna to tak ze 4-5 razy gorzej niz ta pianka o ile dobrze pamietam. W miejscu krokwi bedziez miał wiec taka izolacje jak kilka, 4-5cm pianki/welny. Wiec sam sobie odpwowiedz czy warto czy nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slawko123 - doskonale wiem o czym pisze. Przewodzenie ciepła, obliczanie oporu cieplnego przegrody nie jest mi obce .

Widzę że Tobie też nie a zadajesz głupie pytania (ewidentnie szukając zaczepki żeby móc przedstawić swoje mądrości) - i to nie jest tylko moja opinia co widać wyżej - kolega dbx też to tak odebrał.

Po co zadajesz pytania, na które znasz odpowiedzi?!

Jeśli chodzi Ci o moje zdanie na temat ile tego styro - to Ci odpiszę że dla mnie 12cm styro to mało nawet jeśli to grafit 0,031.

 

Adam1982 - może da radę nawiercić jakiś otwór po samych deskach w tych narożnikach aby powietrze mogło się przedostać wyżej?

Drugą możliwością jest zamocowanie gotowych elementów do wentylacji połaciowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slawko123

Jeśli chodzi Ci o moje zdanie na temat ile tego styro - to Ci odpiszę że dla mnie 12cm styro to mało nawet jeśli to grafit 0,031.

 

O widzisz i teraz to rozumiem taką odpowiedź, a nie szydzenie z innych, ze dali tylko 12cm.

dbx nie do końca zrozumiał co miałem na myśli pytając się o grubość styropianu.

gdybyś od razu napisał w tym tonie, mojego pytania nie byłoby wcale.

 

Wracając do mnie, ja akurat nie mogłem dać więcej i tyle. Zmiana technologii ścian, a grubszy styropian wiązałby się z projektem zastępczym(zwiększenie wymiarów zewnętrznych) i dalej już wiadomo. Sąsiad nie ma z tym nic wspólnego, choć to co napisałem, to prawda, ale takie coś

tak - masz super zaizolowany dom bo sąsiad ma przecież gorszy.
nawet mi do głowy nie przyszło. Edytowane przez Slawko123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mam pytanie jaki sens ma robienie szczeliny wentylacyjnej w narożnikach ? Szczelina nie będzie miała ujścia w kalenicy, bo przecina ją belka krokwiowa.

 

[ATTACH=CONFIG]335987[/ATTACH]

 

I dodatkowe pytanie czy piankę też się daje na krokwie czy wystarczy tylko między krokwie ?

1.ciekawe pytanie i ciekawe jak inni to rozwiązują.

2. pianke daje się też na krokwie, inaczej trochę to bez sensu, co zresztą wyżej napisał Jastrząb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.ciekawe pytanie i ciekawe jak inni to rozwiązują.

2. pianke daje się też na krokwie, inaczej trochę to bez sensu, co zresztą wyżej napisał Jastrząb

 

Nie da się na krokwie to będzie mostek... Ja ostatnio robię płytami eurothane. Też idzie szybko i sprawnie no i szczelnie jak mamy płyty na pióro wpust.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...