Aśka S 16.02.2004 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2004 Właśnie zamierzam kupić pustaki Porothermu (44) a parę tygodni temu czytałam na Forum że pustaki z różnych zakładów produkcyjnych mają różną jakość. Nie pamiętam gdzie i nie mogę teraz tego znależć. Pomocy!!! Z którego zakładu są dobre a z którego liche? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 16.02.2004 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2004 Dobre są z Gnaszyna k. Częstochowy. Sam murowałem z nich dom (pth 44 - jednowarstwowo). Płaciłem po 4,70/szt. rok temu a obecnie znajomy kupił za ta samą cenę. Do dzieła, życzę powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzes z Krakowa 16.02.2004 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2004 Potwierdzam ze pustaki z Czestochowy sa OK Tez z tamtad mialem i nierozsypywaly sie. Natomiast zle schuchy chodza o cegielni w Złocieniu ale to tylko tak slyszalem na ile to prawda to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aśka S 16.02.2004 15:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2004 Dzięki za dobre wieści , bo w mojej okolicy są głównie te z Częstochowy. Co prawda proponowana cena to 4,99 ale postaram się negocjować.Możliwe że cena wzrosła "przed VATem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Angrafran 16.02.2004 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2004 Witam, cena 44 P+W poszła w góre netto to 5,20 ja kupilem 2 tygodnie temu 5,15 brutto ale z transportem po trochu bo niemam miejsca to że z Częstochowy znaczy koło sa ponoć najlepsze moich jeszcze nie widzialem. Angrafran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Drizzt 17.02.2004 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2004 Tylko broń Boże brać towar z Zielonki.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aśka S 17.02.2004 07:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2004 Moja cena ( 4,99) też z transportem. Wybudowani - powiedzcie jak wykańczacie mury od zewnątrz. Jakie tynki? jak budowlańcy to wybudowali ? Spoiny poziome równe a pionowych rzeczywiście brak ? Bo ja po wizytacji ....dziesięciu budów zaczynam mieć poważne wątpliwości jakościowe i waham się czy nie dorzucić 5cm styropianu dla mojego świętego spokoju! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Luna_tyk 17.02.2004 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2004 Budowałem 2001/2002 - mieszkam od września 2002. Ściana 44 P+W. Problem jest z ciepła zaprawą na spoinę poziomą. Ze źle pojętej oszczędności kupiłem Alpol - murarz miał problem z utrzymaniem grubości spoiny, zaprawa była nadmiernie "rozpływna". Jestem przekonany, że to nie był błąd rzemieślnika, pracował naprawdę starannie. Z drugiej strony nie mam pewności, czy oryginalna zaprawa Wienerbergera (a właściwie Bolix'a pakowanego jako Wienerberger) nie ma tych samych cech.W efekcie pod stropem musiałem położyć tzw "rolkę" z jednej warstwy cegły, bo mi się pomieszczenia skurczyły na wysokości o ok. 6 cm. Nie był to problem - ociepliłem razem z wieńcem.Tynki wewnętrzne i zewnętrzne - żadnych super zapraw, czysta tradycja - cementowo wapienne. Stosowanie ciepłych tynków minimalnie poprawia wsp. przenikalności, znakomicie za to podnosi cenę. Z tych rozwiązań jestem b. zadowolony, więcej znajdziesz w innych moich postach, gdzie podaję zużycie gazu i inne tp. wiadomości. Spoiny pionowe oczywiście suche.Druga zima zbliża się ku końcowi. Mam już pewne doświadczenie - machnij ręką na straszne wiadomości tych co słyszeli, że... To bajki, po Twojej stronie leży znalezienie dobrej ekipy, bo sknocić można wszystko.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew Rudnicki 17.02.2004 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2004 Aśka SJezeli styropianu to co najmniej 10cm - pod cieńszym bedzie się skaraplała para wodna.Jeżeli 5 cm to wełny. Ona przepuści parę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Luna_tyk 17.02.2004 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2004 Niezbyt dokładnie się wypowiedziałem:po doświadczeniach z 2 zim mogę powiedzieć, że do Porothermu 44 nie ma sensu dokładać jakiegoś styropianu. Jeśli wogóle ktoś się zastanawia nad ścianami warstwowymi - to proponuję najprostszą ceramikę 25 cm, i należycie wykonane warstwy ocieplające. Dawanie drogiego, grubego wyrobu (Porotherm 44) i potem poprawianie jego własności - to jest szastanie pieniędzmi.Celowo wykonałem ścianę jednowarstwową, o naprawdę dobrych własnościach. Przyjąłem, że w dniu w którym w Polsce wprowadzone zostaną kartki na gaz - ocieplę ścianę wełną mineralną. ale już solidnie - z 15 cm. Do tego mam przygotowany okap dachu i rozwiązanie cokołu. Wszystko wskazuje jednak na to, że będzie to zmartwienie mojego syna.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jeje 17.02.2004 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2004 Lunatyku i inni,mam taki dylemat, ściana 25 cm plus 12 styropianu, czy dać porotherm czy faktycznie zwykłą ceramikę? Ja się skłaniam do zwykłej ceramiki, uwazam, ze w tej technologii (dwie warstwy) wiele na się na właściwosciach porothermu "nie ugra". Jestem ciekawy waszych opinii, pzdr jeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cezarr 17.02.2004 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2004 cena mkw ściany podobna, za Porothermem przemawiają lepsze właściwości cieplne, szybkość budowania, mniejsze zużycie zaprawy, akustycznie chyba też jest lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jeje 17.02.2004 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2004 OK, czy w takim razie warto dawać do ściany z porothermu (25) plus styropian (12) zaprawę ciepłochronną (chyba tak się ją nazywa) ? jestem bardzo ciekawy, jeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
magmi 17.02.2004 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2004 Stosowanie zaprawy ciepłochronnej ma sens przy ścianie jednowartswowej. Przy 12 cm styropianu nie ma raczej sensu - zmieni bardzo niewiele, za to znacznie podniesie koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek30022 17.02.2004 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2004 Z tego co wiem na ściany zewnętrzne zaprojektowany jest Porothrm 30 P - inny układ otworów niż w 25. choć jeśli chodzi o wytrzymałość i ciepło to 25+ 12 cm wełny jest OK. Osobiście będę budował z max (choć w projekcie mam Porotherm) Ściany zewnętrzne 28,8 +12 cm wełny , wewnętrzne 25 cm. Prawdopodobnie pustaki z Olsztyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Luna_tyk 18.02.2004 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2004 Jeje, decydując się na ścianę warstwową rozdzieliłbym już funkcje poszczególnych warstw - ta, by koszty były najniższe:- warstwa nośna z możliwie najtańszej ceramiki: przypuszczalnie Max- żadne zaprawy ciepłochronne, bo funcje izolacji spełnia styropian lub wełna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szadam 18.02.2004 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2004 Jak będzieci umieli przypilnować ekipy, jak nie dopuścicie do mostków na stropach, nadprożach i podciągach to Porotherm 44 jest OK. Mieszkam w takim domciu od stycznia i jest cieplutko i milutko. Jeżeli macie wątpliwości co do ekipy, lub możliwości dopilnowania budowy to ściane np 30PW+10styropianu.Tynki mam srobione tak jak Lunatyk - najzwyklejsze. Nie dajcie się namówić ekipie na zakup cegły pełnej przed kominami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Senser 18.02.2004 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2004 Nie dajcie się namówić ekipie na zakup cegły pełnej przed kominami. A dlaczego??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jeje 18.02.2004 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2004 Dzięki za opinie. Teraz wiem więcej i faktycznie zgadzam się że lepszą opcją jest porotherm 30 cm zamiast 25 (ma lepsze właściwosci cieplne). Jeżeli zwykła cegła to MAX. Wydaje mi się że max ma nawet lepsze parametry niż porotherm 30 PW. Podają dla maxa o,4 (W/mk) a dla porothermu 30 PW 0, 68 (W/mK) - ciekawe czy to są dane miarodajne. Ponadto max jest mniej nasiąkliwy, twardszy, mniej kruchy i chyba jednak tańszy. Murarz (ten szczególnie cegły z Olsztyna) i znajomy hurtownik polecają raczej maxa. Dzisiaj mam spotkanie z architektem, który nalega na ścianę 25 cm (wąska działka, oszczędność powierzchni). Czy jeżeli zaprojektuje ścianę o grubości 25 cm to czy konstrukcyjnie będzie to problem jeżeli na etapie realizacji zastępię np maxem lub P 30 ? (fundament?), pozdrawiam, jeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szadam 18.02.2004 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2004 Nie dajcie się namówić ekipie na zakup cegły pełnej przed kominami. A dlaczego??? Jak kupisz cegłę pełną, przy niepewnej ekipie to będziesz miał ją w ścianie. Łatwiej wstawić ( wrzucić ) cegłę pełną niż docinać porotherm. Wiem bo widziałem. Efekt jest taki, że na orginalnej ciepłochronnej zaprawie winebergera sąsiad ma ponad dwie palety takich plonmb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.