Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

porotherm


Recommended Posts

Moja cena ( 4,99) też z transportem. Wybudowani - powiedzcie jak wykańczacie mury od zewnątrz. Jakie tynki? jak budowlańcy to wybudowali ? Spoiny poziome równe a pionowych rzeczywiście brak ? Bo ja po wizytacji ....dziesięciu budów zaczynam mieć poważne wątpliwości jakościowe i waham się czy nie dorzucić 5cm styropianu dla mojego świętego spokoju!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowałem 2001/2002 - mieszkam od września 2002. Ściana 44 P+W. Problem jest z ciepła zaprawą na spoinę poziomą. Ze źle pojętej oszczędności kupiłem Alpol - murarz miał problem z utrzymaniem grubości spoiny, zaprawa była nadmiernie "rozpływna". Jestem przekonany, że to nie był błąd rzemieślnika, pracował naprawdę starannie. Z drugiej strony nie mam pewności, czy oryginalna zaprawa Wienerbergera (a właściwie Bolix'a pakowanego jako Wienerberger) nie ma tych samych cech.

W efekcie pod stropem musiałem położyć tzw "rolkę" z jednej warstwy cegły, bo mi się pomieszczenia skurczyły na wysokości o ok. 6 cm. Nie był to problem - ociepliłem razem z wieńcem.

Tynki wewnętrzne i zewnętrzne - żadnych super zapraw, czysta tradycja - cementowo wapienne. Stosowanie ciepłych tynków minimalnie poprawia wsp. przenikalności, znakomicie za to podnosi cenę. Z tych rozwiązań jestem b. zadowolony, więcej znajdziesz w innych moich postach, gdzie podaję zużycie gazu i inne tp. wiadomości.

Spoiny pionowe oczywiście suche.

Druga zima zbliża się ku końcowi. Mam już pewne doświadczenie - machnij ręką na straszne wiadomości tych co słyszeli, że... To bajki, po Twojej stronie leży znalezienie dobrej ekipy, bo sknocić można wszystko.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezbyt dokładnie się wypowiedziałem:

po doświadczeniach z 2 zim mogę powiedzieć, że do Porothermu 44 nie ma sensu dokładać jakiegoś styropianu. Jeśli wogóle ktoś się zastanawia nad ścianami warstwowymi - to proponuję najprostszą ceramikę 25 cm, i należycie wykonane warstwy ocieplające. Dawanie drogiego, grubego wyrobu (Porotherm 44) i potem poprawianie jego własności - to jest szastanie pieniędzmi.

Celowo wykonałem ścianę jednowarstwową, o naprawdę dobrych własnościach. Przyjąłem, że w dniu w którym w Polsce wprowadzone zostaną kartki na gaz - ocieplę ścianę wełną mineralną. ale już solidnie - z 15 cm. Do tego mam przygotowany okap dachu i rozwiązanie cokołu. Wszystko wskazuje jednak na to, że będzie to zmartwienie mojego syna....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lunatyku i inni,

mam taki dylemat, ściana 25 cm plus 12 styropianu, czy dać porotherm czy faktycznie zwykłą ceramikę? Ja się skłaniam do zwykłej ceramiki, uwazam, ze w tej technologii (dwie warstwy) wiele na się na właściwosciach porothermu "nie ugra". Jestem ciekawy waszych opinii, pzdr jeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem na ściany zewnętrzne zaprojektowany jest Porothrm 30 P - inny układ otworów niż w 25. choć jeśli chodzi o wytrzymałość i ciepło to 25+ 12 cm wełny jest OK. Osobiście będę budował z max (choć w projekcie mam Porotherm) Ściany zewnętrzne 28,8 +12 cm wełny , wewnętrzne 25 cm. Prawdopodobnie pustaki z Olsztyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzieci umieli przypilnować ekipy, jak nie dopuścicie do mostków na stropach, nadprożach i podciągach to Porotherm 44 jest OK. Mieszkam w takim domciu od stycznia i jest cieplutko i milutko.

Jeżeli macie wątpliwości co do ekipy, lub możliwości dopilnowania budowy to ściane np 30PW+10styropianu.

Tynki mam srobione tak jak Lunatyk - najzwyklejsze.

 

Nie dajcie się namówić ekipie na zakup cegły pełnej przed kominami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie. Teraz wiem więcej i faktycznie zgadzam się że lepszą opcją jest porotherm 30 cm zamiast 25 (ma lepsze właściwosci cieplne). Jeżeli zwykła cegła to MAX. Wydaje mi się że max ma nawet lepsze parametry niż porotherm 30 PW. Podają dla maxa o,4 (W/mk) a dla porothermu 30 PW 0, 68 (W/mK) - ciekawe czy to są dane miarodajne. Ponadto max jest mniej nasiąkliwy, twardszy, mniej kruchy i chyba jednak tańszy. Murarz (ten szczególnie cegły z Olsztyna) i znajomy hurtownik polecają raczej maxa. Dzisiaj mam spotkanie z architektem, który nalega na ścianę 25 cm (wąska działka, oszczędność powierzchni). Czy jeżeli zaprojektuje ścianę o grubości 25 cm to czy konstrukcyjnie będzie to problem jeżeli na etapie realizacji zastępię np maxem lub P 30 ? (fundament?), pozdrawiam, jeje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dajcie się namówić ekipie na zakup cegły pełnej przed kominami.

 

A dlaczego???

Jak kupisz cegłę pełną, przy niepewnej ekipie to będziesz miał ją w ścianie. Łatwiej wstawić ( wrzucić ) cegłę pełną niż docinać porotherm. Wiem bo widziałem. Efekt jest taki, że na orginalnej ciepłochronnej zaprawie winebergera sąsiad ma ponad dwie palety takich plonmb. :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...