radams 29.11.2013 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 a zawor cisnieniowy to drugie - jeszcze nie probowałem uruchamiać Chyba chodzi o zawór bezpieczeństwa? Nie można zapominać, że zawór taki MUSI być co pewien czas kontrolowany, określa to producent oraz przepisy. Nie wiem czy można go zamontować na instalacji poza pomieszczeniem, w którym stoi kominek, bo upuszczania wody przy kominku to sobie nie wyobrażam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hycel 29.11.2013 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 (edytowane) Witaj mam tak - gdy w buforze woda osiągnie 30 stopni zawor termostatyczny otwiera siłownik i wpina bufor - ciepła woda wyłącza palnik model pieca to viessmann f343 - u mnie to działa pozdrawiam ja mam kominek z pw + gaz kondensat + bufor 1000l, działa to nie tak jak bym chciał - układ zamknięty z zabezpieczeniami. (to w max. skrócie) A widze, że masz podobny układ jak ja - jeśli możesz to podziel się rozwiązaniem Założyłem osobny wątek ale chyba wszyscy już są zmęczeni do zero odzewu a może nie potrafię tłumaczyć.. http://img14.imageshack.us/img14/8787/j4lv.png Jest na moim "schemacie" troche nadmiarowych metrów rur ale to kolejne przeróbki min. odcięcie kotła od buforu. Edytowane 3 Grudnia 2013 przez hycel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 29.11.2013 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 Chyba chodzi o zawór bezpieczeństwa? Nie można zapominać, że zawór taki MUSI być co pewien czas kontrolowany, określa to producent oraz przepisy. Nie wiem czy można go zamontować na instalacji poza pomieszczeniem, w którym stoi kominek, bo upuszczania wody przy kominku to sobie nie wyobrażam.... dokładnie nie znam nazewnictwa ale zawor ktory powinien uruchamiac sie przy temp. wody 95 stopni to to https://picasaweb.google.com/114780603567233739312/12042011SparthermWKoncuStanaNaSwoimMiejscu8OsobMiaOProblemPodniescGada#5844465227921778898 fakt trzeba go co jakis czas restartowac czyli nacisnac czerwony przycisk i przepuscic wodę przez wezownice schładzająca a to to na gorze miedziane to zawor cisnieniowy ktory puszcza juz parę https://picasaweb.google.com/114780603567233739312/12042011SparthermWKoncuStanaNaSwoimMiejscu8OsobMiaOProblemPodniescGada#5603166529450396370 ten i ten zawor jest koło kominka niby dlaczego nie moze byc stosowany koło kominka w pokoju ???? jest spust wody koło kominka wiec dlaczego nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radams 02.12.2013 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 fakt trzeba go co jakis czas restartowac czyli nacisnac czerwony przycisk i przepuscic wodę przez wezownice schładzająca ten i ten zawor jest koło kominka niby dlaczego nie moze byc stosowany koło kominka w pokoju ???? jest spust wody koło kominka wiec dlaczego nie ? Chodzi mi o dostęp do zaworów przy już obudowanym wkładzie kominkowym, nie zawsze da się w rozsądny sposób wykonać i ukryć klapę rewizji. Jeśli zamontujesz urządzenie mające zapewnić bezpieczeństwo, którego nie możesz eksploatować zgodnie z wymaganiami producenta, to możesz założyć, że zabezpieczenia nie posiadasz. Proponuję zapytać wujka googla o przypadki wybuchu urządzeń, w których ogrzewana jest woda np. termy elektryczne czy kotły na paliwo stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drejku 02.12.2013 13:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 U mnie zawór bezpieczeństwa jest zamontowany z boku kominka i udało się tam wrzucić drzwiczki rewizyjne, takie jak do kominów, z nierdzewki Po 3 latach użytkowania mogę powiedzieć, że układ się sprawdza. Kominek jest połączony bezpośrednio z buforem 300l czyli łącznie jest jakieś 370l wody do zagrzania. Woda w buforze po 3 godzinach osiąga ok 65oC, max 80oC i więcej nie dokładam, bo dom jest jak termos i po prostu na dole robi się za ciepło. Zimna woda użytkowa przed zasileniem zbiornika cwu przechodzi przez wężownice i się dogrzewa, więc piec kondensacyjny się nie włącza. Nie dogrzewam c.o. choć układ jest do tego przygotowany, bo 1o pompa w kondensacie jest za słaba i zbyt wolno przetacza na piętro do grzejników, za to więcej szło w podłogówkę, 2o w domu jest i tak ciepło, a kondensat niewiele pracuje, piec włączany jest tylko wieczorem i rano aby podgrzać cwu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 02.12.2013 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Chodzi mi o dostęp do zaworów przy już obudowanym wkładzie kominkowym, nie zawsze da się w rozsądny sposób wykonać i ukryć klapę rewizji. Jeśli zamontujesz urządzenie mające zapewnić bezpieczeństwo, którego nie możesz eksploatować zgodnie z wymaganiami producenta, to możesz założyć, że zabezpieczenia nie posiadasz. Proponuję zapytać wujka googla o przypadki wybuchu urządzeń, w których ogrzewana jest woda np. termy elektryczne czy kotły na paliwo stałe. wujek google wujkiem googlem a rozsądek rozsądkiem. dlatego zawor termostatyczny powędrował tam gdzie mozna go restartować czyli : http://images63.fotosik.pl/440/f698366276e11c81med.jpg http://images63.fotosik.pl/440/558839db26f502d1med.jpg http://images64.fotosik.pl/441/1612bef380f677cbmed.jpg a jesli chodzi o zawor cisnieniowy to chodziło mi o to http://images61.fotosik.pl/439/a5639c870e527e3cmed.jpg http://images62.fotosik.pl/441/f9f3452cb246c7b7med.jpg a całą rewizja jest w miejscu gdzie docelowo będzie drewno. http://images64.fotosik.pl/441/ba95339dc04f9f0amed.jpg dodatkowo ups pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarek-62 25.01.2016 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 Witam. Temat podgrzeję, bo warto! Poniżej schemat opracowanej przeze mnie instalacji. Powstał na bazie propozycji od firm wykonawczych (różnych propozycji) oraz lektur z internetu, w tym zwłaszcza forum na muratorze: Jak "to" się robi? - czyli bufor ciepła (jest tam ponad 600 stron, nie zdołałem jeszcze przerobić całości). Mam nadzieję, że ten schemat i moje rozwiązania przydadzą się innym. Krótko o domku - poddasze użytkowe, przybliżony pobór ciepła mak. 60w/m2, łącznie przez cały budynek 7,5 kW, w najmroźniejsze dni. Do tego doliczyć trzeba ciepło na c.w.u., ale najczęściej dla 2 osób, o więc niewiele. Dane: zasilanie - kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny o mocy ok. 14 kW, kominek z płaszczem wodnym w układzie zamkniętym o mocy ok. 15 kW, w dalszej części ogniwo solarne, zrobione "tymi rękami" na bazie dużego grzejnika panelowego; odbiór ciepła - ogrzewanie podłogowe na parterze pow. ok. 73 m2 plus grzejnik łazienkowy oraz przewymiarowane grzejniki na użytkowym poddaszu (obliczone dla zasilania 55/45 stopni) Zacznę od strony lewej schematu - kominek z płaszczem wodnym. (Jeszcze nie wybrałem modelu. Przy wyborze będę miał na względzie jak największy współczynnik ciepła oddawanego do płaszcza wodnego, w stosunku do otoczenia. Stąd też kominek ten będzie miał podwójna szybę.) Działa w systemie zamkniętym (ze względu na połączenie z kotłem kondensacyjnym). Podaje ciepłą wodę bezpośrednio do bufora (na górę, bez pośrednictwa wężownic). Zabezpieczeniem powrotu będzie zawór 3 drogowy z termoregulatorem, przełączającym zasilania kominka pomiędzy mały obieg i powrót z bufora. Jego zadaniem będzie utrzymanie temp. wody wchodzącej do kominka na poziomie od 45 st. Oczywiście kominek musi byc zaopatrzony w zabezpieczenia. Bufor ciepła. Wyposażony w 2 wężownicę. Jedna na dole do podłączenia solara, druga do uzyskania przepływowo cwu. Prawdopodobnie zakupię bufor o poj. 800 - 1000 l, np. Zbiornik akumulacyjny bufor buforowy CWU2w AHR1000 w cenie ok. 5000 zł (wężownica cwu o powierzchni 4 mk i pojemności 16 l) lub podobny z większą wężownicą cwu (powierzchnia 7,8 mk, obj. 32,75 l) w cenie ok. 5400 zł. Kocioł gazowy kondensacyjny jednofunkcyjny o mocy ok. 14 kW. Zasilać będzie przepływowo górną warstwę bufora do temp. ok. 60-65 stopni (myślę, że tyle wystarczy), odbierać wodę będzie na wysokości około połowy bufora, lub nieco wyżej (tak na wys. 3/5 wysokości bufora). W przypadku spadku temp. w części środkowej bufora np. poniżej 40 stopni kocioł uruchomi grzanie i przepływ przez górną część bufora. W ten sposób zachowam sporą ilość ciepła dla cwu. Kocioł gazowy będzie także zasilał c.o. W takim przypadku kocioł będzie pobierał wodę z bufora, z jego środkowej części (nieco tylko poniżej powrotu do kotła pierwszego obiegu - tego do grzania c.w.u.). Woda ta, przechodząc przez pompę kotła gazowego, będzie wtłaczana do obiegu c.o. W przypadku gdy będzie pracował też kominek i gdy temp. tej wody będzie odpowiednia, wówczas praca kotła sprowadzać się będzie jedynie do ustalenia temperatury wody i wtłaczania jej do c.o. Ta odpowiednia dla danych warunków pogodowych temp. wody zasilającej c.o. ustawiana będzie zestawem mieszającym (mieszającym wyjście z bufora do kotła z wodą wracającą z instalacji c.o.), sterowanym przez sterownik kotła. W przypadku, gdy temp. wody pobieranej przez kocioł będzie zbyt niska do danych pogodowych wówczas załączy się ogrzewanie gazem. Powrót wody z c.o. będzie do bufora, na wysokości nieco niższej niż pobór tej wody z bufora. A to po co? Aby w przypadku nie korzystania z kominka ogrzewanie c.o. odbywało się w prawie zamkniętym układzie, bez konieczności podgrzewania większej ilości wody w buforze. Zbiornik przeponowy. Całość pracować będzie w układzie zamkniętym i musi być zabezpieczone zbiornikiem o poj co najmniej 80 l (taki 100 l kosztuje na allegro 385 zł). Obieg c.o. Poprzez kocioł gazowy woda będzie przekazywana do rozdzielaczy (wspólnych dla podłogówki i grzejników - jeden obieg). W ten sposób uniknę konieczności uruchamiania osobnej pompki dla obiegu (chyba, że pompa kotła byłaby za słaba). Obieg c.w.u. Z forum wynika, że już powierzchnia 4 m2 wężownicy wystarczy dla komfortu mycia. Z założenia mycie byłoby z prysznica, zazwyczaj dla 2 osób. W przypadku kąpieli w dużej wannie (sporadycznie) mógłbym uruchomić kominek (gdyby bufor ogrzany kotłem gazowym i solarkiem nie dał rady). Na wyjściu z wężownicy zamontowany zawór termostatyczny, zabezpieczający przed podaniem zbyt ciepłej wody. Obwód c.w.u. zaopatrzony z cyrkulację, uruchamianą na krótko przez zegar i wyłączany dodatkowo przez czujnik temperatury. Solarki. Tutaj jestem jeszcze przed "studiami". Myślę o zrobionym przez siebie, na bazie grzejnika lub 2 grzejników panelowych (gdzieś ze złomu). W obiegu byłby glikol lub podobny środek, zapobiegający zamarznięciu zimą. Do rozważenia będzie sposób najbardziej efektywnego miejsca połączenia bufor kocioł. Być może doświadczalnie. W przyszłości podzielę się uwagami na temat praktycznego zastosowania w/w instalacji. Proszę o ewentualne opinie i uwagi. Pozdrawiam Jarek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matiix 07.02.2016 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 WitamŁadnie rozpisane i nawet taka osoba jak ja nie znająca tematu coś z tego wie.Czy możesz napisać jaki jest orientacyjny koszt tej instalacji czyli tego co jest w kotłowni z robocizną. Oczywiście bez kosztów instalacji po domu i grzejników.Zastanawiam sie właśnie nad takim rozwiązaniem i chciałbym wiedzieć jaki będzie koszt zakupu wszystkiego ( kotła gazowgo, kominka, tych wymienników ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarek-62 10.02.2016 22:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 MatiixPolicz sobie sam. Sprawdź ceny.Ja mam nadzieję, że koszty materiałowe wraz z podłogówką i grzejnikami nie przekroczą znacznie kwoty 20 tyś. zł. Ceny są bardzo różne. Co do kotła i kominka to wiem, że będę chciał kupić raczej tanie niż "markowe". Ktoś trafnie moim zdaniem zauważył, że różnice w kotłach i ich wydajność nie różnią się tak bardzo jak ich ceny. A czym droższe, tym zazwyczaj droższe są części zamienne.Montaż samodzielny, gdyż wyceny firm wykonawczych mnie zniechęciły. Nie jest wykluczone, że bufor będę chciał wykonać samemu.Tak na szybko: bufor ciepła ok. 5500 zł, kocioł gazowy - powiedzmy ok. 5000 zł, kominek ok. 3-4 tyś., sterowanie, pompy, rozdzielacze - ceny różne, może razem 3-4 tyś. Trzeba byłoby to policzyć na spokojnie. Z robocizną znacznie drożej. Niedługo zrobię zapotrzebowanie materiałowe i przekonam się co zaproponuje mi hurtownia hydrauliczna.Pozdrawiam Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.