net 16.02.2004 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2004 Jak powinnam Waszym zdniem ocieplić dom, którego parter jest zbudowany z cegły - lata 60 a piętro z pustaka piankowego lata 70/80. Oczywiście obie kondygancje bez ajkichkolwiek ociepleń. Po wymianie okien w niektórych miejscach domu przemarzają ściany - tak mi powiedziano, iż jest to przemazanie - a może Waszym zdniem jest to coś innego? Jak powinnam ocieplić dom??????????????????????????????? Licze na Waszą pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 17.02.2004 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2004 Metoda lekka mokra od zewnatrz. Welna lub styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
net 17.02.2004 20:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2004 a może coś więcej....własnie przeglądam wątki, które dotyczą tematu - możliwości jest tak wiele.... ale wszyscy piszecie raczej o nowym budownictwie, a w przypadku ocieplania starszych budnyków - co jest najlepsze????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
net 17.02.2004 20:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2004 co zanczy "Metoda lekka mokra od zewnatrz".....????????? cóż jestem totalnym laikiem ale cały czas sie edukuję dzieki Wam net@ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 18.02.2004 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2004 Styropian lub wlena mocowana na kleju i mechnicznie kolkami do sciany +klej +siatka +klej +farba gruntujaca +tynk mineralny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
net 18.02.2004 21:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2004 Dzięki Pitbull... trochę się doedukowałam czytając wątki dot.ociepleń - nie ukrywam, że liczę na dalszą Twoją pomoc... po przeczytaniu tych wszystkich inforamcji mam kolejne pytania: 1) czy Twoim zdaniem (jak również zdaniem innych forumowiczów) takie ocieplenie poprawi stan ścian w moim domu - chodzi mi o to przemarzanie ale także wilgoć która się na nich osadza? Czy takie zjawisko wilgoci moze być wynikiem zderzenia się ciepłego powietrza z zminą ścianą? - mam takie zjawisko zwłasza w kuchni za szafkami generalnie tam gdzie ściana jest czymś zasłonięta - nie ma bezpośredniej wentylacji. Gdzies przeczytałam porównanie ocieplonego styropianem domu do "termosa" i że "w budynku ocieplonym styropianem czuje się wilgoć" -troche mnie to zaniepokoiło przy obecnym stanie ścian. 2) nie wiem czy dobrze zrozumiałam ale zakładając styropian trzeba to zrobić tak by pozostały szczeliny wentyalcyjne pomiędzy murem a ociepleniem????? HenoK napisal też gdzieś, że para wodna może wykroplić się na styku muru ze styropianem a przez nieszczelności w powloce zew. moze przenika woda opadowa - to wszystko może spowodować korozję bilogiczną i zagrzybienie i degradację nie tylko ocieplnia ale i sciany - jak wiec przypilnować "fachowców" by zrobili to dobrze????? 3) Jak można wyliczyć "punkt rosy" i "mostek termiczny" bo chyba o to w pkt.2 nieświadomie też mi chodzi.... 4) czym się różni tynk mineralny od akrylowego - rozumiem, że mi radzisz mineralny....ale to pytanie z czystej ciekawości dodam tylko dom jest otynkowany, mur ma 36 cm, 1 konygnacja z pełnej cegły, 2 z pustaka piankowego, do ocieplenia ok. 260 m2 (wliczjąc powierzchnię okien), dom prosty jak klocek (wyjatek stanowią balkony), jedna ściana bez okien Jak radzisz - przy takich ścianch - jaki styropian byłby najlepszy? licze na dlasza pomoc i edukuję się dalej.... net@ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 19.02.2004 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2004 1. Jesli bedzie scian docieplona to komfort cieplny w domu sie poprawi. Stan scian czy sie poprawi trudno powiedziec. Jesli dlugo byly zawilgocone i zaprawa jest slaba to takie ocieplenie im nie bardzo pomoze, wrecz gwaltowna zmiana warunkow cieplno-wilgotnosciowych moze je pogorszyc. Jesli dom ma powyzej 20 lat i zostal zbudowany ze slabej jakosci materialow.Zjawisko kondensjacji jest wynikiem nasycenia sie pary wodnej zawartej w powietrzu na wskutek roznicy cisnien. Stan nasycienia pary wodnej w powietrzu zalezy od temperatury.Za szafkami jest bezruch powietrza wiec para wodna tam sie skrapla, zwlaszcza ze sciana jest strefa chlodniejsza. W domu powinna byc wystarczajaca i sprawnie dzialajaca wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna z zaprojektowanymi nawiewami swiezego powietrza. 2. To zalezy od konstrukcji sciany. W nowych budynkach takich sczelin sie nie wykonuje w starych to co napisal HenoK jest mozliwe. Dlstego lepiej zastosowac welne, ktora lepiej przepuszcza pare wodna i wykroplenie pod welna jest mniej prawdopodobne. Takie szczeliny sa korzytsne ale trudno je wykonac i dopilnowac 3. Powinnas takie obliczenia wykonac. Siegnac do normy PN B02020, lub poczytac na forum na ten temat 4. Tynk mineralny to ogolna nazwa, w zaleznosci od uzt\ytego materialu moze byc akrylowy, silikatowy, krzemianowy itd. Roznia sie wytrzymaloscia na zabrudzenia i paroprzepuszczalnoscia. 5. Wybralbym welne hydrofobizowana w plytach. Cenowo troche drozszaJesli styropian to ryflowany, taki jak do przy szkielecie kanadyjskim. 6. Edukuj sie ... postepy juz sa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
net 19.02.2004 19:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2004 wow! mozna na ciebie liczyc a co Twoim zdaniem powinnam zrobić z tymi nieszczęsnymi ścianami.... zjawisko to pojawiło sie po wymianie okien (ok. 2 lata) i na bieżaco staramy się z nim walczyć - odsuwając meble ścierając wilgość oraz wietrząc. Ale na dłuższą metę to jest bez sensu... Przyznam, że wentylacja nie dziala chyba najlepiej gdyż jest to budynek, który ma ok. 50 lat i pewnie rozwiązania były dalikatnie mówiąc nie najlepsze.... chyba zacznę edukację również w temacie wentylacji.... pozdarwiam net@ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 20.02.2004 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2004 Za meblami trzeba wykuc otwor wentylacyjny doprowadzajacy powietrze i zapobiegajac jego bezruchowi. Otwor powinien byc regulowany.W calym domu udroznic przewody wywiewne lub wprowdzic kanalowe wentylatory mechaniczne z higrostatami (zwlaszcza w pomieszczeniach mokrych). Dorywczo uchylac okna jak jest ku temu pogoda. zacznij ... nigdy nie wiadomo co sie moze przydac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
net 20.02.2004 18:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2004 widzę, że znasz się nie tylko na docieplaniu :-) nieukrywam, że to mnie cieszy, tym bradziej będę się cieszyć jak bedziesz miał ochotę dalej odpowiadac na moje nie fachowe pytania Napisałeś by wykuć otwór wentylacyjny, który powinien być regulowany..... i o kanałowych wentylatorach mechanicznych z hi...cośtam nie wspomnę CZARNA MAGIA - zaczynam edukację w temacie wentylacji... Warcając jednak do docieplenia pisałeś, że tynki mineralne róznią się wytrzymałością na zabrudzenia i paraprzepuszczalnością ... to który z nich jest najlepszy? pod jednym i drugim względem Słyszalam też (ale może się mylę), że nie przy wszystkich tynkach dowolnie można dobrać kolor, czy to prawda? który ma takie ograniczenia? Czy jest mozliwe zastosowanie 2 kolorów tynków czy to raczej odpada? Rozumiem, że obliczenia dot. pkt rosy i mosta termicznego dobrze byłoby zrobic zanim zdecyduję sie na docieplanie. Na razie mnie to przerasta... jeszcze raz dzięki za wszystkie rady net@ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
docieplenia 24.02.2004 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 Warcając jednak do docieplenia pisałeś, że tynki mineralne róznią się wytrzymałością na zabrudzenia i paraprzepuszczalnością ... to który z nich jest najlepszy? pod jednym i drugim względem Są 4 podstawowe rodzaje tynków cienkowarstwowych: mineralne - mało elastyczne, mała kolorystyka, niepalne, wymagają doświadczenia w nakładaniu, trwałe ale kruche, nie nadają się do mycia, akrylowe - elastyczne, duża kolorystyka, trudnopalne, dobre w nakładaniu, nadają sie do mycia w określonych warunkach, droższe silikatowe - elastyczne, dość duża kolorystyka, trudnopalne, dobre w nakładaniu, trwałe, zmywalne, wysokoparoprzepuszczalne Najlepsze są silikatowe zawne też krzemianowymi ale niestety są najdroższe. Jeśli paroprzepuszczalnosć (a przy użyciu styropianu tak jest) nie jest ważna to śmiało można użyć t.akrylowych. W przypadku szczupłego budżetu pozostaje tynk mineralny którego właściwości można poprawić używając na wierz farby elewacyjnej np. silikatowej. Słyszalam też (ale może się mylę), że nie przy wszystkich tynkach dowolnie można dobrać kolor, czy to prawda? który ma takie ograniczenia? Czy jest mozliwe zastosowanie 2 kolorów tynków czy to raczej odpada? Można i dobrać 10 kolorów, poprostu przy nakładaniu kolejne pasy kładzie się odcinając taśmą papierową którą następnie się zrywa i kładzie do linii kolejny kolor. Rozumiem, że obliczenia dot. pkt rosy i mosta termicznego dobrze byłoby zrobic zanim zdecyduję sie na docieplanie. Na razie mnie to przerasta... Najlepiej robić to na podstawie projektu przez projektanta docieplenia. W praktyce można posiłkować sie przybliżonymi danymi na podstawie dostępnych kalkulatorów np. http://www.termoorganika.com.pl/kalkulat.html pozdrawiam aha na dużo pytań jakie zadajesz w innych postach już odpisywałem dokładniej - użyj http://murator.com.pl/forum/search.php oraz wpisz moj nick 'docieplenia' w pole "Szukaj Autora :" aby znaleźć wszystkie moje posty lub zobacz całą listę http://murator.com.pl/forum/search.php?search_author=docieplenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 24.02.2004 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 Nic dodac, nic ujac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
net 02.03.2004 21:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2004 Witam po przerwie.... poświęconej na lekturę Waszych postów Podsumowując to czego sie z nich dowiedziała no i na co chyba się zdecyduję: 1) docieplenie styropianem raczej zwykłym niż z frezem (to jeszcze do przemyślenia) raczej na pewno Organika (nie wiem czy w miom przypadku nadaje sie wogóle Termo Lambda?) ewentualnie Austrotherm. A - Co ozbacza"styropian na felc lub na zakładkę"? B - Co oznacza klejenie na zębatkę? Kiedy styropian powinein byc klejony nie tylko na "placki" ale też wzdłuż krótszej ścianki (czy to oznacza to samo co po obwodzie )? C - Co ozanaczaja symbole syropianu FS-15, FS-18 itd? D - Czy standardowo szczeliny między plytami styropianu wypełnia się pianką poliuretanową? Czy jest to wyjście awaryjne, gdy takowe szczeliny powstają choć ich nie powinno być? 2) rozumiem, że w moim przypadku wystarczą kołki plastikowe bez rdzenia metalowego (paretr + 1 pietro) 3) nie wiem czy przed klejeniem styropianu powinno się zagruntować ściany, gdyż są one pokryte tynkiem wapienno-cemantowym ale także tzw. taraboną (mam nadzieję, że wiecie o co chodzi ) 4) było nie było najlepszy jest Waszym zdaniem tynk polikrzemianowy lub silikonowy - podoba mi się mozliwość mycia i odporność na bród no i oczywiście paraprzepuszczalność. Nie wiem jednak jak powinna być grubość ziarna? Rozumiem, że pod tynk nalezy użyć gruntu (tego samego producenta co tynk). 5) Co oznacza FV? co stanowi gawrancję? czy gwrancja jest na robociznę czy tylko na materiał (tylko tynk czy inny też)? 6) Czy listwy startowe powinny mieć taką grubość jak styropian? chyba by się przydały by zapewnić obieg powietrza no i to zabezpieczenie przed myszami też się przyda 7) Kiedy stosuje się narożnki aluminiowe? O kleje i wogole systemy dociepleń zapytam was innym razem (jak się douczę) - ma nadzieję, że wystarczy Wam cierpliwości..... pozdrawiam net@ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 03.03.2004 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2004 A - felc - wpust i pióro - jak boazeria, na zakładkę - w 2 warstwach z przesunieciem spoin B - Co oznacza klejenie na zębatkę - rozcieranie kleju paca zebata. Zawsze powinien byc klejony po obwodziei w srodku placki (sposob podaja producenci systemow dociepleniowych). C - Co ozanaczaja symbole syropianu FS-15, FS-18 - gestosc objetosciowa kg/m3 D - Czy standardowo szczeliny między plytami styropianu wypełnia się pianką poliuretanową? Czy jest to wyjście awaryjne, gdy takowe szczeliny powstają choć ich nie powinno być. Nie powinno byc 2) rozumiem, że w moim przypadku wystarczą kołki plastikowe bez rdzenia metalowego (paretr + 1 pietro). Tak 3) nie wiem czy przed klejeniem styropianu powinno się zagruntować ściany, gdyż są one pokryte tynkiem wapienno-cemantowym ale także tzw. taraboną (mam nadzieję, że wiecie o co chodzi ). Zdrapac odpadajacy tynk a sciane ew. wyszorowac szczotka druciana i ryzowa. 4) było nie było najlepszy jest Waszym zdaniem tynk polikrzemianowy lub silikonowy - podoba mi się mozliwość mycia i odporność na bród no i oczywiście paraprzepuszczalność. Nie wiem jednak jak powinna być grubość ziarna? Zelezy o Ciebie i rodzaju zastosowanej faktury. Mnie sie podoba 2mm - kasza. Rozumiem, że pod tynk nalezy użyć gruntu (tego samego producenta co tynk). Najlepiej 5) Co oznacza FV? co stanowi gawrancję? czy gwrancja jest na robociznę czy tylko na materiał (tylko tynk czy inny też)? Nie wiem 6) Czy listwy startowe powinny mieć taką grubość jak styropian? chyba by się przydały by zapewnić obieg powietrza no i to zabezpieczenie przed myszami też się przyda Tak 7) Kiedy stosuje się narożnki aluminiowe? Na narozach zewnetrznych muru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
net 04.03.2004 14:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2004 dzięki, dzięki... i proszę o dalszą pomoc 1) rozumiem, że ziarno tynku ma jedynie walor estetyczny 2) czy moje rozumowanie jest prawidłowe: im większa gęstość styropianu (FS) tym mniejszej można użyć grubości, gdyż wspólczynniki wychodzą podobnie.... 3) czy powinno się wyszorować ściany samą wodą czy z jakimś dodatkiem? jakim? Kurcze mam chyba w jednym miejscu pęknięty tynk lub ścianę... co z tym zrobić? 4) czy listwy startowe oraz narożnki powinny bc jakiejśc konkretnej firmy? (tzn producenta styropianu, producenta systemu dociepleń) Ewentualnie jaki polecacie? pozdrawiam net@ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 05.03.2004 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2004 1) Raczej ziarno polaczone z rodzajem faktury 2) Im wieksza gestosc tym jest bardziej twardy. Teoretycznie czym bardziej twardy, tym ma gorszy wspolczynnik przewodzenia ciepla (gorzej izoluje) czyli powinien byc grubszy. 3) Szczotka druciana na odpadajaca farbe - jesi duzo odejdzie to nie trzeba myc. Podloze musi byc mocne i przyczepne. Jesli myc bez zdrapywania to najlepiej woda z detergentem (jakimkolwiek), zeby odltuscic sciane. Kurcze mam chyba w jednym miejscu pęknięty tynk lub ścianę... co z tym zrobić? Nic, normalnie docieplic. Lepiej jesli to tynk, gorzej jak sciana, ale to zalezy od rodzaju pekniecia 4) Nie ma znaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
net 09.03.2004 12:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2004 to teraz jeszcze o grubości styropianu... Używacjąc kalkulatora TermoOgraniki i przyjmując, iż wspólczynnik przenikania ciepła (jak tam podano) powinien być niższy niz 0,3 W/m3 K co byście doradzili: założyłam grubość 38 cm - cegła pełna TERMO 12 - grubośc 12 cm współczynnik 0,284 TERMO 15 - grubość 12 cm wspólczynnik 0,273 Termo LMABDA grubość 10 cm współczynnik 0,264 choć to ostatnie jest trochę drogie..... a może doradzicie coś innego????? pozdarwiam net@ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
net 09.03.2004 14:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2004 a i jeszcze.... mój dom ma takie ściany z zew, że na wysokosci jak zaczyna się parter jest uskok ok. 4 cm. Teraz ocieplając chciałabym to wyrównać, zeby ściana była gładka. Czy sensowne byłoby ocipelanie muru np. 12 cm styropianem a cokołu (chyba tak to mozna nazwać ) np. 8 cm styropianem. Czy jednak rozwiązać to inaczej? Jeżlei jednak cokół ocieplę styropianem 8 cm, to przeciez przy takiej grubości nawet TermoLambda nie spełnia kryteriów . Czy cokół powinien być szczególnie dobrze ocieplony? Jak mam to zrobić????? net@ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 10.03.2004 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2004 Dla mne wyglad jest waniejszy niz termo...cos tam. Zrobilbym tak jak opisalas 12+8, lub 10+15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
net 10.03.2004 14:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2004 myślisz, że 8 cm mimo, iż ma wspólczynnik większy niż 0,3 wystarczy przy tych moich nieszczęsnych ścianach???? Mam jeszcze pytanie w kwestii systemów dociepleń. Rozumiem, że system dociepelń = klej + siatka + tynk. Czy powinno się kupować wszystko razem czy każdy element może być innego producenta. Jak radzicie? Jaki zestaw jest najkorzystniejszy? zwłaszcza w moim przypadku pozdrawiam net@ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.